|
forum.optyczne.pl
|
 |
Lampy błyskowe i oświetlenie - Podłączenie większej ilości lamp - jak ?
Itts - Pon 10 Sty, 2011 Temat postu: Podłączenie większej ilości lamp - jak ? Witam, ostatnio zacząłem kombinować nad oświetleniem do niewielkiego, amatorskiego studia. Zestaw będzie docelowo składał się z około 5 lamp ( 3 na modela, 2 na tło ), w związku z tym rodzi sie pytanie, w jaki sposób to wszystko podłączyć do aparatu... Mowa oczywiście o świetle blyskowym. Wszystkie lampy bedą posiadały zlacze PC, jednak stosowanie kostek synchro i ciagniecie kabli raczej nie ma sensu... Z kolei do wyzwalania bezprzewodowego potrzebowalbym aż 5 odbiorników . Stad pytanie do bardziej doświadczonych użytkowników, w jaki sposób to zrobić ? Moze jakies rozgałęzienia tak , aby 1 odbiornik wyzwalał kilka lamp ?
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam
hijax_pl - Pon 10 Sty, 2011
Fotocele?
Itts - Pon 10 Sty, 2011
Wiem, ze moje pytanie moze wydawać się bardzo naiwne, ale w jaki sposób miałoby to działać ?
hijax_pl - Pon 10 Sty, 2011
Lampa wyzwalana fotocelą reaguje na błysk innej lampy - możesz wszystkie wyzwolić z wbudowanej, systemowej, lub pierwszej do której się podpinasz kablem PC.
Itts - Pon 10 Sty, 2011
Ok, dziękuję za odpowiedź do tej pory miałem do czynienia jedynie z wyzwalaniem przez kabel PC , stąd pytanie.
jaad75 - Pon 10 Sty, 2011
Jeśli to mają być lampy studyjne, to obecnie wszystkie mają standardowo fotocele. Jeśli speedlighty, to część z nich również jest w nie wyposażona, a do innych trzeba podłączyć zewnętrzną. W większości przypadków wystarcza odbiornik na najszerzej świecącej lampie i fotocele na pozostałych.
GoOrange - Wto 11 Sty, 2011
Rozumiem że fotocela to stricte studyjny sposób wyzwalania lamp? W plenerze w porze dziennej nie zadziała?
hijax_pl - Wto 11 Sty, 2011
GoOrange, zadziała pod warunkiem, że zapewnisz względną widoczność między nadajnikiem a odbiornikiem (zakładam, że nie ma ścian, od których się by odbiło światło) ale niewątpliwie może być trudniej...
Nikonowski CLS w trybie zdalnym działa na wolnym powietrzu też
GoOrange - Wto 11 Sty, 2011
Draze temat... Pomyslalem ze do nauki w moim pseudo-studio moge kupic zamiast trzeciej 580exII i trzeciego TT5 jakas lampe z fotocela. Zastanawiam sie tylko jaka... W sumie znalazlem Nissiny i Tumaxy... Zalezy mi na dobrej jakosci i nowym sprzecie. Mozecie cos polecic?
Chyba ze jest jakis inny sposob odpalenia kolejnej lampy w posiadanym juz zestawie 580exII i 270ex?
Dopytam jeszcze o srednice parasolki do 580exII...?
komor - Wto 11 Sty, 2011
GoOrange napisał/a: | Zalezy mi na dobrej jakosci i nowym sprzecie. Mozecie cos polecic? |
No to albo dobra jakość albo Nissiny/Tumaxy. A tak na poważnie, jak już masz 2x580EXII to możesz dokupić fotocelę taką na gorącą stopkę – zadziała z każdą lampą, w razie potrzeby, a do nauki w pomieszczeniu i tak zadziała.
Ewentualnie wariant drugi: weź sobie kup jedną czy dwie lampy Yong Nuo YN560, które są wyposażone w fotocelę, nominalnie mają moc taką samą jak 580EX II, mają dokładnie tę samą obudowę, więc możesz zamiennie używać akcesoriów do tego.
Nie jest to rozwiązanie profi i w mojej mini recenzji muszę jeszcze dopisać parę rzeczy problematycznych, ale do nauki lub zarobkowego użytku bez najwyższych wymagań – moim zdaniem są jednym z dobrych wyborów.
GoOrange napisał/a: | Dopytam jeszcze o srednice parasolki do 580exII...?
|
Ja mam białe shoot-through mniejsze (bodaj 90 cm), a srebną odbijającą większą (110 cm). Wynalazek typu Softlighter (pisaliśmy o nim tutaj) mam mniejszy, 83 cm i w zasadzie pewnie dokupię ten większy (ov_Darkness wspominał o dostępnej wersji 110 cm), bo podoba mi się toto, a nie sieje światłem dookoła jak biała parasolka.
jaad75 - Wto 11 Sty, 2011
GoOrange, to zdecyduj się, czy chcesz system TTL, czy odpalać z fotoceli, bo jeśli to drugie, to nie potrzebujesz Pocket Wizardów ControlTL, a jeśli to pierwsze, to na zwykłej fotoceli nie zadziałą, a nawet nie mam pewności, czy obsłużysz kombinacje slave'ów TTL odpalanych częściowo radiowo, częściowo optycznie w Canonie.
[ Dodano: Wto 11 Sty, 2011 23:54 ]
GoOrange napisał/a: | Dopytam jeszcze o srednice parasolki do 580exII...? | między 32, a 43", czyli miedzy 80, a 110cm. Wygodniej mniejsze i convertible, czyli ze zdejmowanym poszyciem, tak by mozna było ich używać zarówno jako odbijających jak i shoot-through.
GoOrange - Sro 12 Sty, 2011
jaad75, Mam już PW i lampy Canona, to wszystko w plener ale oprócz tego chciałem jeszcze tanim kosztem dołożyć w studio ze dwie lampy...
Dodam ze do pomyslu zainspirowal mnie ten gosc...
http://vimeo.com/4592943
jaad75 - Sro 12 Sty, 2011
GoOrange napisał/a: | Dodam ze do pomyslu zainspirowal mnie ten gosc... | Ale Jarek Sikora używa Plus II, czyli manualnych PW. Ty kupiłeś ControlTL, czyli system opierający się na przedbłyskach pomiarowych, które zawsze wyzwolą klasyczne slave'y optyczne zbyt wcześnie. No chyba, że będziesz używał TT1 i TT5 w manualu, tak jak klasycznych Plus II, a TTL to tylko w plener...
GoOrange - Sro 12 Sty, 2011
...no więc właśnie, najpierw zobaczę z czym to się je a później zdecyduję czy i co dokupić.
ov_Darkness - Sro 12 Sty, 2011
YN-460II i YN-560 ZTCP pomijają przedbłyski iTTL w trybie S2, więc mozna wyzwalać część lamp po CLS'ie, a część po slave.
jaad75 - Sro 12 Sty, 2011
ov_Darkness napisał/a: | YN-460II i YN-560 ZTCP pomijają przedbłyski iTTL w trybie S2, więc mozna wyzwalać część lamp po CLS'ie, a część po slave. | Tyle, że te lampy nie są wtedy liczone do ekspozycji TTL, co stwarza kolejne problemy, chyba, że służą wyłącznie do oświetlenia tła i to na tyle dyskretnie, że nie wpływa to na ekspozycję motywu głównego...
hijax_pl - Sro 12 Sty, 2011
jaad75, chyba, że CLS jest ustawiony na M i masz tylko zdalną ręczną regulację mocy
|
|