forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - Pomoc w kupnie pierwszej lustrzanki

borowino - Pon 17 Sty, 2011
Temat postu: Pomoc w kupnie pierwszej lustrzanki
Witam wszystkich bardzo serdecznie.
Od dłuższego czasu mam zamiar zakupić moją pierwszą w życiu lustrzankę i rozpocząć przygodę z fotografowaniem. Jako, że jestem zielony w temacie, chcę się poradzić Was, bo zapewne macie większą wiedzę na ten temat. Otóż waham się pomiędzy trzema modelami:
-Sony alfa 500
- Nikon D5000
- Nikon D3100
Zdjęcia, jakie chcę wykonywać to przede wszystkim krajobrazy, portrety, imprezy okolicznościowe itp. Interesuje mnie również fotografowanie w makro. Mój budżet wynosi do 2500zł.
Jako, że nie miałem nigdy aparatów tych firm, nie jestem przyzwyczajony do żadnego z tych systemów. Oglądałem te modele w sklepie i wszystkie bardzo podobają mi się wizualnie i dobrze mi leżą w łapie :) Zależy mi, aby aparat nie wyglądał "zabawkowo", był solidny i masywny. Sony moim zdaniem ma te cechy, natomiast Nikon wygląda bardziej "profesjonalnie" - zaznaczam, że to tylko moje odczucia. Sony ma stabilizacje obrazu w korpusie, natomiast Nikon nie - nie wiem czy to akurat taki duży plus. Na możliwości filmowania mi nie zależy, ponieważ wychodzę z założenia że lustrzanka to nie kamera. Naczytałem się sporo opinii ( negatywnych) na temat serwisu nikona - jak to ma się w rzeczywistości? Zdaję sobie sprawę, ze użytkownicy nikonów polecą mi nikona, użytkownicy sony - soniacza itp. Bardzo proszę o pomoc, ponieważ zależy mi na zakupie dobrego aparatu który posłuży mi te parę najbliższych lat. Bardzo podoba mi się Nikon D90, ale pieniężnie to chyba już nie ta liga... Z góry dziękuję za pomoc i mam nadzieję, że trochę mi rozjaśnicie światopogląd nt. tych aparatów. Pozdrawiam serdecznie

kasiakaaz - Pon 17 Sty, 2011

borowino, a wiesz, jaki obiektyw/obiektywy chcesz podpiąć pod te aparaty?
moronica - Pon 17 Sty, 2011