forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze obiektywu - Jaki obiektyw do Canona 500d

camilo1987 - Pon 24 Sty, 2011
Temat postu: Jaki obiektyw do Canona 500d
Witam. Jestem amatorem i chce kupić sobie aparat Canon 500d, ale nie wiem jakie obiektywy mam dokupić. Nie mam za bardzo pojęcia o obiektywach i dla tego proszę was o pomoc. Dużo czytam na forach , ale nie wiem na co się zdecydować. Obiektywy w miarę tanie od 1200zł do 2200 zł. Chodzi mi o obiektywy do robienia zdjęć w:
1. w wewnątrz domu, zdjęcia rodzinne , małe imprezy w mieszkaniu, zdjęcia ludzi w domu.
2. jakiś zoom- coś na miasto, zabytki, przyroda, plener.

Mam jeszcze jedno pytanie , obiektywy lepiej kupować firmy Canon bo tej firmy chcę kupić sobie aparat czy może jakiej innej firmy np. : tamron, sigma itp

Pozdrawiam

panmarecq - Pon 24 Sty, 2011

Witaj camilo1987, !

Do tego co napisałeś to najlepiej się chyba sprawdzi Canon 18-135(koszt około 1100zł) dobry obiektyw, może nie rewelacyjny ale zakres ogniskowych akurat prawie do wszystkiego.

za pozostałe 1000 zł możesz dołożyć do jakiejś jasnej portretowej stałki np:
Canon 50mm (1300zł)1.4 lub
Canon 85 1.8 (1400)
albo najprostsze plastikowe 50 mm 1.8 na początek przygody ze stałkami(400zł)

Jeżeli Ciebie nie interesują stałki to możesz dokupić Canona 55-250 is
podobno fajny teleobiektyw jak na swoją cenę(1000zł)

camilo1987 napisał/a:
Mam jeszcze jedno pytanie , obiektywy lepiej kupować firmy Canon bo tej firmy chcę kupić sobie aparat czy może jakiej innej firmy np. : tamron, sigma itp

zawsze jest przekonanie że firmówki lepiej pasują ale to raczej stereotyp, chociaż w wielu przypadkach z obiektywami innych firm pojawiają się problemy z autofocusem...