forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze obiektywu - jakie szkło do Nikona D90

hary - Wto 25 Sty, 2011
Temat postu: jakie szkło do Nikona D90
Witam
Jestem posiadaczem Nikona D90 z obiektywem 18-105 VR.
W związku z tym że trochę podróżuje i często robię zdjęcia w słabo oświetlonych dużych pomieszczeniach (kościoły, meczety itp różne świątynie) poszukuję jakiegoś fajnego obiektywu do tego typu fotografii.
Jestem amatorem dlatego proszę o pomoc i jakieś sugestie jakie obiektywy byście polecili ??
Z góry dziękuję za każda pomocną radę
Pozdrawiam

MC - Wto 25 Sty, 2011

Jeśli interesują Cię wnętrza, to najlepszą inwestycją będzie statyw.
hary - Wto 25 Sty, 2011

Dzięki wiem że statyw załatwia wiele spraw ale na jego rozstawianie nie ma czasu nie mówiąc już o noszeniu go. A ja poszukuję obiektywu a nie statywu.
dr11 - Wto 25 Sty, 2011

W takiej fotografii sprawdza się szeroki kąt. Więc albo podbijasz ISO i robisz na 18mm albo nie podbijasz i robisz na statywie. Możesz też kupić coś szerszego oraz statyw albo coś szerszego i jechać z ISO. Możesz też kupić D700 i 24 f/1.4 bo to będzie najjaśniej z tego co można szeroko i strzelać z łapy na f/2 i niskim ISO. Fajny też jest zestaw D700 + 24 tilt-shift :)
Albo kamera. Włączasz rec i wpadasz do obiektu. Najbardziej oszczędza czas ;) :D

moronica - Wto 25 Sty, 2011

jak szeroki kat to jest Samyang 14mm 2.8, na takiej ogniskowej jak sie komus rece nie trzesa to mozna strzelac nawet na 1/15s tyle ze na d90 bedzie pracowal na manualu (chyba ze dokleisz dandeliona to przynajmniej bedziesz mial pomiar swiatla). sa inne jasne stalki 14stki tyle ze za kilkakrotnie wiecej
MC - Wto 25 Sty, 2011

A ile jest ten Ciamciang jaśniejszy od 18-105VR? I do tego - brak mu stabilizacji.
dr11 - Wto 25 Sty, 2011

moronica, jasna stałka to nie taka, co ma f/2.8. 2.8 to są jasne zoomy ;)
moronica - Wto 25 Sty, 2011

MC, myslalam raczej o kacie jako jego zalecie nad 18-105, 18mm do wnetrz bywa za waskie, przynajmniej dla mnie