|
forum.optyczne.pl
|
 |
Pomagamy w wyborze cyfrowego aparatu kompaktowego - G11 czy cos innego z tej polki
Maksiu922 - Czw 27 Sty, 2011 Temat postu: G11 czy cos innego z tej polki Witam. Zastanawiam się nad kupnem canona G11. wiem że wyszedł już G12 ale z tego co widziałem to nie ma dużej różnicy więc chyba się nie opłaci dopłacać. Jestem amatorem i zastanawiałem się nad lustrzanką ale chyba jednak lepiej kupić dobry kompakt... Zależy mi na możliwości obrabiania zdjęć i z tego co wiem to G11 też ma RAW...Zastanawiam się czy dokonałem dobrego wyboru, a może ktoś zanim kupie ten aparat poleci mi coś innego wartego uwagi... maks w kwocie1600-2000.. Pozdrawiam
goltar - Czw 27 Sty, 2011
Podobnej klasy jest Olympus XZ-1, Panasonic LX-5, Nikon P-7000 i Samsung EX-1. Trudny wybór który lepszy, każdy ma coś na plus lub minus.
MC - Czw 27 Sty, 2011
Na przykład EX-1 jest do kupienia za 1.199zł w FJ.
Maksiu922 - Czw 27 Sty, 2011
Goltar przejrzałem Twoje propozycjei i tak jak mówisz że ciężko wyprać. dla mnie za olimpusem przemawia jasniejszy obiektyw i większa matryca(jak źle pisze prosze o poprawienie mojej 100%samozdobytej wiedzy ). bo wydaje mi sie że to pomaga przy kiepskim świetle. Może dodam też ze nie ma być to aparat na imprezy domowe itp. Tylko kupuje ze względu na zainteresowanie zdjęciami robionymi w pleneże
goltar - Pon 31 Sty, 2011
Wszystkie aparaty które wymieniłem mają matryce praktycznie tej samej wielkości (fizycznie). Dla mnie chyba najbardziej uniwersalny jest Panasonic LX5 (zakres ogniskowych 24-90mm), czyli od szerokiego kąta przydatnego w krajobrazie, architekturze i wąskich wnętrzach po zakres portretowy. Pod względem jakości zdjęć chyba najlepiej wypada Olympus, ale niewiele jest jeszcze jego testów.
jaad75 - Pon 31 Sty, 2011
goltar napisał/a: | Pod względem jakości zdjęć chyba najlepiej wypada Olympus | Też mi się tak wydaje. Do tego ma najjaśniejsze szkło i filmy HD, których brakuje w EX-1. Wadą jest węższy kąt widzenia w porównaniu do LX3/LX5.