forum.optyczne.pl

Teleskopy, lunety i celowniki optyczne - Realizacja gwarancji Swarovskiego w USA

tmaszkal - Nie 30 Sty, 2011
Temat postu: Realizacja gwarancji Swarovskiego w USA
mam technicznie pytanie w sprawie możliwości reklamacji sprzętów
optycznych. Posiadam lunetę Swarovskiego (kupioną w 2008 w USA przez mojego
przyjaciela), mam instrukcję, dane techniczne, kartę gwarancyjną z DATĄ
PRODUKCJI, lecz nie posiadam daty zakupu, ani paragonów itp.

Dziś podczas terenowania zauważyłem, że krople wody zebrały się w
środku lunety (w body) - chyba musiała się rozszczelnić.
Oraz w okularze od dłuższego czasu jest jeden drobny paproch - nie przeszkadza, ale JEST.

Wiem, iż sprzęt kupiony w USA można jedynie tam serwisować za darmo na podstawie
karty gwarancyjnej, natomiast w Europie naprawa zawsze będzie odpłatna.

Jeden z moich znajomych będzie w USA w wakacje (praca w okolicach Nowego
Jorku), następnie będzie zwiedzać i wróci we wrześniu do kraju -
mógłby dopilnować reklamacji. Gdzie jest serwis
Swarovskiego i jak wygląda taka cała operacja za oceanem (bezpieczność
wysyłki, realizacja gwarancji)? To dość istotna informacja - np. serwis nikona w Polsce jest całkowicie beznadziejny i robią ludzi w jajko (piasek wszedł mi do aparatu i wycenili mi naprawde na DZIEWIĘĆSET ZŁOTY!!!!! Oczywiście zapłaciłem 40zł za koszty serwisu i straciłem gwarancję. Realny koszt naprawy wynosił 200zł u fachmena we Wrocławiu - aparat śmiga). Szkoda by było w podobny sposób stracić kilkaset dolarów albo cała lunetę na poczcie w ameryku....

z góry dziękuję za pomoc

Gottfried - Sro 02 Lut, 2011

Taka firma jak Swarovski nie robi żadnych problemów z naprawą gwarancyjną swojego sprzętu. Miałem kiedyś 20 letnią lornetkę serii SL, niestety po tylu latach lornetka wymagała czyszczenia, wysłałem bezpośrednio zapytanie do Austrii, czy mogą mi pomóc. Dostałem wyczerpującą odpowiedź, że lornetkę mogę wysłać bezpośrednio do nich, po kilku tygodniach dostałem ją z powrotem, wyczyszczoną z wymienionymi częściami lornetki. Za tą usługę nie zapłaciłem ani grosza, nadmienię także, że nie posiadałem już karty gwarancyjnej a tym bardziej rachunku zakupu, po naprawie firma Swarovski przysłała mi nową kartę z wszystkimi danymi lornetki (data produkcji itp.). Można wiele pisać o tej firmie, np. że mają kosmiczne ceny itp. jednak trzeba im przyznać, że obsługa klienta jest na najwyższym poziomie.

W Twoim przypadku napisał bym maila bezpośrednio do Austrii z zapytaniem o naprawę Twojego sprzętu właśnie u nich.

krzysztof ss - Nie 06 Lut, 2011

Nie ma co, teraz wiadomo za co się płaci :roll: .
Z drugiej strony 20 letni sprzęt z reanimować :shock:
Muszą mieć olbrzymie magazyny.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group