|
forum.optyczne.pl
|
 |
Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - Aparat + obiektyw do sportu do 5-6 tys.zł?
aga_76 - Pon 31 Sty, 2011 Temat postu: Aparat + obiektyw do sportu do 5-6 tys.zł? Witam,
dokładnie jak w temacie potrzebuję pomocy w wyborze aparatu i obiektywu do fotografowania pięknego sportu jakim jest łyżwiarstwo figurowe. Wiem...wiem już, że nie jest to najtańsza dziedzina jesli chodzi o fotografię (pod każdym innym wzgledem niestety też), ale cóż zrobić. Fotografowała będę "spod bandy", nie można używać lampy, oświetlenie sztuczne, czasami sztucze z wpadającym światłem dziennym. Do tej pory używałam tylko i wyłącznie kompaktu Canona, nie muszę dodawać, że zdjęcia łyżwiarzy były do kitu. Oczywiście aparat będzie też używany do innego typu zdjęc, ale to już taki standard.
Z góry Wam dziekuję, aga.
B o g d a n - Pon 31 Sty, 2011
Używany Canon EOS 50D od Wujka_Pstrykacza + nowy EF 70-200/2.8L USM.
Inaczej tego nie widzę w tej cenie.
jaad75 - Pon 31 Sty, 2011
B o g d a n napisał/a: | Używany Canon EOS 50D od Wujka_Pstrykacza + nowy EF 70-200/2.8L USM. | Obawiam się, że to nieco za mało... Przy czasach koniecznych do mrożenia ruchu łyżwiarzy musiałby pracować cały czas na pełnej dziurze i w czułościach rzędu ISO3200 w górę... No chyba że to jakaś świetnie oświetlona hala...
ophiuchus - Pon 31 Sty, 2011
aga_76, a ile chcesz przeznaczyć na ten cel? Niestety, ale ten rodzaj fotografii wymaga głębokiego sięgnięcia do portfela I jeszcze czy preferujesz jakąś markę? Generalnie jak zauważył Bogdan obiektyw o jasności 2.8 to chyba minimum. Ogniskowe 70-200 oczywiście standard, a korpus z porządnym AF? Może zaproponowałbym coś z Nikona? D300(s)? Canon aktualnie ma w ofercie więcej dłuższych zumów ze światłem 2.8 i do tego niektóre są tańsze. Z puszek tak jak zaproponował Bogdan - 50D, może 60D (AF chyba podobny jak pięćdziesiątka) no i 7D. Do wyboru do koloru, ino piniędzy trzeba
A tak jeszcze pomyślałem, może Pentax K5? i Sigma nowa 70-200? Jaad? co Ty na to? Całkiem serio piszę Może taki zestaw też warto by rozpatrywać przy takich dylematach?
B o g d a n - Pon 31 Sty, 2011
ophiuchus napisał/a: | aga_76, a ile chcesz przeznaczyć na ten cel? |
aga_76 napisała to w temacie.
jaad75 - Pon 31 Sty, 2011
ophiuchus napisał/a: | A tak jeszcze pomyślałem, może Pentax K5? i Sigma nowa 70-200? Jaad? co Ty na to? | Nie wiem jak autofokus tej Sigmy sprawuje się z K-5. A poza tym nie zmieści się w cenie.
Baku - Wto 01 Lut, 2011
Nie ma rady. Z takim budżetem trzeba iść na kompromisy, a w przypadku zestawu proponowanego przez B o g d a n a jest to praca na wysokich ISO. Pozostaje trzaskać RAWy i polubić PSa.
hijax_pl - Wto 01 Lut, 2011
Baku napisał/a: | i polubić PSa. | No może nie koniecznie PSa - ja bym polecał się zaprzyjaźnić z jakąś dobrą odszumiarką
jaad75 - Wto 01 Lut, 2011
Tylko, czy jest sens wydawać wtedy 5-6k zł na ten zestaw, skoro z góry wiadomo, że to będzie męczenie się... Może kupić D7000 i któregoś starszego Nikkora 80-200 f/2.8? Stabilizacja przy czasach na które będzie zapotrzebowanie i tak się nie przyda, a przynajmniej nie będzie problemów z radzeniem sobie w wysokich czułościach... W 6k można się od biedy zmieścić...
AM - Wto 01 Lut, 2011
jaad ma o tyle racje, ze w jezdzie figurowej latwiej nauczyc sie mf niz radzic z krotszymi czasami.
aga_76 - Wto 01 Lut, 2011
Dzięki za rady. Doczytuję, porównuję ceny, to co mi propnujecie i nijak nie wiem na 100%. Widze, że kasy brakuje...ale z drugiej strony nie będę tego robiła profesjonalnie, nie będę zarabiała na tym kasy, zdjęcia muszą być lepsze niż z kompakta ZDECYDOWANIE, ale mogę wybierać wsród nich, w końcu na 1 łyżwiarza na razie przypada 2,40 minuty do pstrykania.
Co powiecie na coś takiego:
1. Kupić na razie sam potrzebny mi obiektyw (Sigma 70-200 f/2.8 EX DG APO OS HSM (5100 zł) + wykorzystać dostępne mi D60? Jak dozbieram kasę, to kupię własnego Nikona czy Canona jakiegoś tam...
2. propozycja Bogdana lub zamiast tego obiektuwu ta Sigmę co wyżej,
3. Sigmę bez stabilizacji (Sigma 70-200 f/2.8 EX DG APO HSM II) 2800 zł +CANON D60 lub NOKON D7000
Wychodzi na to, że nijak nie zmieszczę się z porządnym obiektywem w tej cenie, jesli dobrze zakładam, że stabilizacja obrazu musi być?
Co jest prócz tego co już wiem ważne?
maput - Wto 01 Lut, 2011
kup monopod
hijax_pl - Wto 01 Lut, 2011
aga_76 napisał/a: | 1. Kupić na razie sam potrzebny mi obiektyw (Sigma 70-200 f/2.8 EX DG APO OS HSM (5100 zł) + wykorzystać dostępne mi D60? Jak dozbieram kasę, to kupię własnego Nikona czy Canona jakiegoś tam...
| No to jak wpierw kupisz szkiełko to później dokupisz co najwyżej Nikona LUB Canona aga_76 napisał/a: | jesli dobrze zakładam, że stabilizacja obrazu musi być? | A po co? Pozwoli Ci ona zejść z czasem na długim końcu do 1/30s... Co na takich czasach zrobisz? No chyba, że chcesz mieć maziaje...
Właśnie dlatego padła propozycja puchy z dobrym wysokim ISO (by skrócić czas) i szkła BEZ stabilizacji..
Sunders - Wto 01 Lut, 2011
jaad75 napisał/a: | Używany Canon EOS 50D od Wujka_Pstrykacza + nowy EF 70-200/2.8L USM.
Obawiam się, że to nieco za mało... Przy czasach koniecznych do mrożenia ruchu łyżwiarzy musiałby pracować cały czas na pełnej dziurze i w czułościach rzędu ISO3200 w górę... |
To może canon 7D/mRAW-y/+canon 100/2USM
B o g d a n - Wto 01 Lut, 2011
Generalnie to z czasami niema co przesadzać.
Pozycje łyżwiarzy (nie mówię o wyskokach, czy piruetach) nie zmieniają się tak szybko aby było trzeba 1/1000s.
Na moje oko znajomości kilku hal śmiało można ustawiać ISO 1600, f/2.8 (f/3.2) i 1/125s (1/250s). Przy bardzo dobrym oświetleniu może być jeszcze lepiej. Ponadto z zakresu obiektywu 70-200mm do tego celu, na matrycy APS-C, będzie wykorzystywany raczej zakres 70-120mm - więcej się nie da.
W łyżwiarstwie figurowym to chyba trzeba zastosować technikę panoramowania.
Dobre efekty może już dać panoramowanie z czasem 1/100s. Wtedy zawodnicy będą nieporuszeni, a tło fajnie rozmazane i nieostre. Aparat powinien mieć sprawny system AI Servo AF, a obiektyw powinien za nim nadążyć. Nie jestem pewien, jak Sigmy się sprawują pod tym względem. Jeżeli obiektyw nie będzie miał stabilizacji, potrzebny będzie oczywiście statyw (monopod może nie spełnić roli) z dobrą głowicą.
jaad75 - Wto 01 Lut, 2011
Sunders napisał/a: | To może canon 7D/mRAW-y/+canon 100/2USM | No, ale ciężko się będzie zmieścić cenie...
B o g d a n, robiłeś kiedykolwiek takie zdjecia, czy tak Ci sie wydaje?
Do zamrożenia ruchu tancerzy potrzebujesz potrzebujesz czasów rzędu 1/400-1/800s i nie mówię tu o szybkich piruetach. Przy f/2.8 i normalnym oświetleniu hali rzędu 6-7EV, daje od ISO3200 w górę. Hale oświetlone tak by spełniać wymogi transmisji telewizyjnej rzadko dochodzą powyżej 8-9EV...
AM - Wto 01 Lut, 2011
B o g d a n napisał/a: | Pozycje łyżwiarzy (nie mówię o wyskokach, czy piruetach) nie zmieniają się tak szybko aby było trzeba 1/1000s. |
Poza spiralami i liftami 1/500 to minimum.
Taniec to sztuka, mimika jest wazna. Nie mozna nawet lekko rozmazac twarzy.
B o g d a n napisał/a: | W łyżwiarstwie figurowym to chyba trzeba zastosować technikę panoramowania. |
Panoramowanie w sporcie uzywamy tylko, gdy rozmazane tlo w sposob oczywisty jest przez widza rozpoznawalne. O ile mozna sie pokusic o jakis pojedynczy wyskok z panoramowaniem spirali to nie jest to dobra metoda. Tlo bedzie zbyt rozmyte by je panoramowac. To jak z fotografia rajdu - panorama jest dobra dopoki widz bezproblemowo rozpoznaje, ze to rozmazana droga, kraczki i trawa. Jak rozmarzemy bialy pas i czarny pas z kilkoma kulkami w bokeh to bedzie to meczace.
Sunders - Sro 02 Lut, 2011
jaad75 napisał/a: | canon 100/2USM
No, ale ciężko się będzie zmieścić cenie... |
Nówki to ok.6500pln, ale jakby poszukać używek to mozna się zmieścić
Baku - Sro 02 Lut, 2011
Optymalnym wyborem byłby tu D300s/D700 i 70-200VR (połączenie sprawnego ISO i AF), ale to się nijak nie mieści w budżecie, nawet jeśli wszystko kupować z drugiej ręki.
Budżetowe rozwiązanie (50D+70-200/2.8) z pewnością da zdjęcia znacznie lepsze niż z kompakta. Te szumy na iso3200 nie degradują obrazu na tyle, by nie można go było sensownie odszumić, a już tym bardziej w sposób dyskwalifikujący.
jaad75 - Sro 02 Lut, 2011
Baku napisał/a: | Optymalnym wyborem byłby tu D300s/D700 i 70-200VR (połączenie sprawnego ISO i AF), ale to się nijak nie mieści w budżecie, nawet jeśli wszystko kupować z drugiej ręki. | Tyle, że kupno D7000 za ~4000 zł i używanego Nikkora 80-200/2.8 za ~2000 zł daje szanse na jakość podobną do D700 właśnie, bardzo dobry AF i powinno się zmieścić w budżecie.
Baku napisał/a: | Budżetowe rozwiązanie (50D+70-200/2.8) z pewnością da zdjęcia znacznie lepsze niż z kompakta. Te szumy na iso3200 nie degradują obrazu na tyle, by nie można go było sensownie odszumić, a już tym bardziej w sposób dyskwalifikujący. | ISO3200+ z 50D, to może i jakość lepsza niż z kompakta, ale wciąż bardzo słaba, jak na wydane pieniądze.
moronica - Sro 02 Lut, 2011
wersje AF-D (dwupierscieniowa) 80-200 mozna upolowac nawet taniej tylko potrzeba cierpliwosci. najlepiej przeczesywac aukcje na ebayu (ustawic sobie wyszukiwanie na cala UE), ogloszenia, lokalne komisy. ja mojego upolowalam w komisie za ~1500zl, przeceniony z ponad 2k. wersje AF-S nie sadze by mozna bylo dostac za ponizej 3k, przynajmniej nie w Europie. na chwile obecna nie ma egzemplarzy na ebay ponizej 1000eur, ludzie sie go nie pozbywaja chyba ze ich stac na 70-200 VR II
B o g d a n - Sro 02 Lut, 2011
AM napisał/a: | Panoramowanie w sporcie uzywamy tylko, gdy rozmazane tlo w sposob oczywisty jest przez widza rozpoznawalne. O ile mozna sie pokusic o jakis pojedynczy wyskok z panoramowaniem spirali to nie jest to dobra metoda. |
Nie wyobrażam sobie innego sposobu zrobienia zdjęcia śmigającej po lodzie pary tanecznej jak za pomocą jej śledzenia obiektywem. Przy czasach 1/100 czy 1/250s tło będzie tylko minimalnie i akceptowalnie rozmazane ruchem poziomym. Niedookreślone smugi byłyby znaczne dopiero dla czasów rządu 1/30, 1/50s.
Ponadto jazda figurowa ma bardzo dużo dość "ustabilizowanych", "wytrzymanych" pozycji czy to podczas jazdy (przodem, tyłem), czy wręcz figur wystanych w miejscu, stąd dłuższe czasy niż 1/500s można według mnie stosować. To nie koszykówka, czy piłka ręczna, gdzie kierunek trudno przewidzieć.
Prawdziwie artystyczne zdjęcia to dopiero są czasy. ....
Uważam, że amatorski zestaw pokroju 50D+70-200/2.8L (używane to ok. 2500+3500=6000 zł.) jest w zupełności wystarczający do wykonania zadawalających fotografii. Sprawnie i szybko działający AF w obiektywie i aparacie jest podstawą.
jaad75 - Sro 02 Lut, 2011
moronica napisał/a: | wersje AF-D (dwupierscieniowa) 80-200 mozna upolowac nawet taniej tylko potrzeba cierpliwosci. najlepiej przeczesywac aukcje na ebayu (ustawic sobie wyszukiwanie na cala UE), ogloszenia, lokalne komisy. ja mojego upolowalam w komisie za ~1500zl, przeceniony z ponad 2k. | No więc można się spokojnie zmieścić w zakładanym budżecie z dobrym wysokim ISO, pewnym AF-em i szybką serią. Ba, jeszcze wideo 1080p na dokładkę...
B o g d a n napisał/a: | Ponadto jazda figurowa ma bardzo dużo dość "ustabilizowanych", "wytrzymanych" pozycji czy to podczas jazdy (przodem, tyłem), czy wręcz figur wystanych w miejscu, stąd dłuższe czasy niż 1/500s można według mnie stosować. To nie koszykówka, czy piłka ręczna, gdzie kierunek trudno przewidzieć.
| Taa... Czasami można i co któreś zdjęcie trafisz fuksem zwłaszcza w przypadku par tanecznych, a nie o to chodzi. Masz dynamiczne ruchy rękami, głową, miny itd. Poruszone najczęściej skutecznie psują zdjęcie. To jest dokładnie to samo, co fotografowanie dowolnego innego dynamicznego sportu w hali, tyle, że tu bardziej zależy na tym, żeby złapać również piękno, a nie tylko dynamikę i rywalizację.
Baku - Sro 02 Lut, 2011
jaad75, a jesteś pewien, że AF D7000 jest taki jak w D700 i D300s, bo ja nie...
Drugą kwestią jest (subiektywna co prawda) ergonomia, ale D7000 to nie D300s. Ani nawet 50D. Jeśli te kwestie nie mają znaczenia, to pomysł z D7000 może nawet i dobry.
A, i jeszcze jedno... Ile lat będzie miał ten 80-200, by miał się zmieścić w budżecie (pytam z ciekawości)? I czy nadal da się go serwisować...
moronica - Sro 02 Lut, 2011
wersja af-d nadal figuruje w spisie aktualnych obiektywow Nikona. o ile tabela ewolucji tego modelu ze strony Chucka sie nie zdezaktualizowala to ten model nadal jest produkowany
wersja af-s byla produkowana zaledwie kilka lat - 1999-2004
AM - Sro 02 Lut, 2011
B o g d a n napisał/a: | Przy czasach 1/100 czy 1/250s tło będzie tylko minimalnie i akceptowalnie rozmazane ruchem poziomym. Niedookreślone smugi byłyby znaczne dopiero dla czasów rządu 1/30, 1/50s. |
Nie bierzesz pod uwage tego jakie tlo jest przy 1/8000.
Jak robisz rajd i powiedzmy panoramujesz cos na 200-300mm i conajmniej f/4 a raczej f/5.6 to tlo jest dosc wyrazne. Wtedy jak je rozjedziesz czasem 1/250 to widz widzi, ze to jest rozmazany krajobraz. Widzi w tym krajobraz znieksztalcony predkoscia.
Jak zrobisz lyzwiarzowi zdjecie 1/8000 na 200mm i f/2.8 to masz w tle bialy pas lodowsika, ewentualnie cos kolorowego, rozmazanego czyli baner i czarny pas z kulkami w bokeh. Juz to nic nie mowi widzowi, ale dopowiada sobie, domysla sie. Jesli to rozmarzesz nawet 1/100 to widz bedzie widzial tancerza posrod plam.
B o g d a n napisał/a: | Ponadto jazda figurowa ma bardzo dużo dość "ustabilizowanych", "wytrzymanych" pozycji czy to podczas jazdy (przodem, tyłem), czy wręcz figur wystanych w miejscu |
Nie do konca.
Jakis lift w miejscu moze i tak, rozpoczecie albo wygaszenie partii, ale nie uwazasz, ze to bez sensu? To jakby chciec fotografowac baseball i miec mozliwosc uchwycenia tylko momentow, gdy miotacz jest po rzucie a palkarz stoi w skupieniu nieruchomo.
Minimalnie rozmazane stepy typu mohawk czy twizzle wygladaja zle. Jak rozmazesz nogi pilkarzowi recznemu minimalnie to widz mysli "biegl szybko" jak rozmazesz tancerzowi podczas stepa to bedzie wygladalo na nieczysty step.
Na 10 zdjec reportazu sportowego mozna wrzucic jedna panoramowana spirale, jeden skok na dlugim czasie, ale odliczajac jeszcze zdjecia na dwa detale i szeroki plan to musisz miec 5 zdjec akcji z idealnie zamrozonym ruchem. A i tak robienie tego co reportaz wieje nuda. Fajne detale w lyzwiarstwie to tez te dynamiczne. Ujecia splecionych rak w lifcie, praca lyzew w stepach, albo dolne partie w ladowaniach skokow.
komor - Sro 02 Lut, 2011
Z tego wątku to w ogóle wynika, że przed erą D7000 i K-5 to już się w ogóle zdjęć sportowych w ciemnej hali nie dało robić.
Ale co do:
Baku napisał/a: | Drugą kwestią jest (subiektywna co prawda) ergonomia, ale D7000 to nie D300s. Ani nawet 50D |
to czego Ci brakuje ergonomicznie w D7000 w stosunku do 50D, Baku?
Baku - Sro 02 Lut, 2011
Nie wiem jak wyglądają ceny tego modelu, ale przy obecnym budżecie zostaje na niego jakieś 2000 zł. Trochę mało jak jasny systemowy telezoom. Chyba, że z lat 80tych. A może one są jakieś wyjątkowo tanie...
[ Dodano: Sro 02 Lut, 2011 13:32 ]
Cytat: | to czego Ci brakuje ergonomicznie w D7000 w stosunku do 50D, Baku? |
Znaczka Canona na przodzie
moronica - Sro 02 Lut, 2011
Baku, on nie byl jeszcze produkowany w latach 80ych
http://www.kenrockwell.co...0mm-history.htm
1997 do teraz
maput - Sro 02 Lut, 2011
komor napisał/a: | Z tego wątku to w ogóle wynika, że przed erą D7000 i K-5 to już się w ogóle zdjęć sportowych w ciemnej hali nie dało robić. |
Ależ dało się. Tylko budżet był większy
Baku - Sro 02 Lut, 2011
Reporterski systemowy telezoom 2.8 w dobrym stanie w cenie ok. 2000 zł nawet mający ok 15 lat ...bardzo dobra oferta.
[ Dodano: Sro 02 Lut, 2011 13:38 ]
Odkryłem taką ofertę (1999 zł) na allegro. Jestem pod wrażeniem. Nic tylko brać!
moronica - Sro 02 Lut, 2011
oczywiscie nie jest tak ostry (zwlaszcza na 2.8), cichy i szybki jak nowe konstrukcje, ponadto brak w nim VR, ale jak na swoja cene i parametry to nie dziwota, ze to bardzo popularne szklo
edit: Baku, trzeba jedynie uwazac czy to nie starsza wersja - pompka. a ta ma ponoc sporo wolniejszy AF. ale te to chodza dosc czesto po ok 1200zl i maja ta sama optyke wiec jak komus nie zalezy na predkosci to rowniez atrakcyjne szklo
jaad75 - Sro 02 Lut, 2011
Baku napisał/a: | jaad75, a jesteś pewien, że AF D7000 jest taki jak w D700 i D300s, bo ja nie... | Jestem pewien, że AF-C będzie lepszy niż ten z 50D.
Baku napisał/a: | Drugą kwestią jest (subiektywna co prawda) ergonomia, ale D7000 to nie D300s. Ani nawet 50D. | To, ze MM nie pasuje ta ergonomia, to jeszcze nie znaczy, że jest zła. Ustawiasz M, AutoISO z ograniczeniem zakresu i masz spokój. Dokładnie tak samo jak TAv w Pentaksie. Nie ma chyba wygodniejszego rozwiązania do sportu w słabym świetle.
O ile zarówno w D300s, jak i w 50D ISO3200 da się jeszcze przeżyć (w 50D jest tragicznie w cieniach), to przy ISO6400 jakość jest już bardzo słaba jak na obecne standardy nawet w przypadku D300s. Jeśli już mówimy o Canonie, to znacznie lepiej od 50D trzyma się w kwestii wysokiego ISO 60D, choć porównania z D7000, to tu raczej nie ma.
Baku - Sro 02 Lut, 2011
Cytat: | Jestem pewien, że AF-C będzie lepszy niż ten z 50D. |
No skoro tak (choć nie wiem skąd ta pewność), to wyższe iso niewątpliwie stoi po stronie Nikona. Na najbardziej intrygujące mnie pytanie (o obiektyw) odpowiedziałem sobie sam.
moronica - Sro 02 Lut, 2011
Baku, jesli to miales na mysli http://allegro.pl/interfo...1435640739.html to niestety jest pompka
mowimy o tej wersji http://allegro.pl/interfo...1422714710.html
na allegro nie warto szukac, straszna drozyzna. na ebay 400eur za pompke to duzo
Baku - Sro 02 Lut, 2011
Wiedziałem, że musi być haczyk
moronica - Sro 02 Lut, 2011
teraz tak patrze i na ebay tez nie wyglada to za ciekawie, ceny od 700eur
http://cgi.ebay.es/Nikon-...=item43a4d175ca
ale spore odchylki sie zdarzaja tylko szybko ida wiec trzeba trzymac palec na pulsie. ostatnio za 380eur upolowalam szklo, ktorego ceny "kup teraz" zazwyczaj osculuja w okolicach 600-700
jaad75 - Sro 02 Lut, 2011
komor napisał/a: | Z tego wątku to w ogóle wynika, że przed erą D7000 i K-5 to już się w ogóle zdjęć sportowych w ciemnej hali nie dało robić. | Ależ dało się, tyle, że innymi puszkami, jaśniejszymi szkłami lub z kiepską jakością. Ewentualnie świecone błyskiem, ale tutaj taka ewentualność została wykluczona na wstępie.
Oświetlenie hal się nie zmieniło i jest znormalizowane, czyli 6-7EV dla zawodów lokalnych/treningów, 7-8EV dla zawodów na średnim szczeblu i 8-9EV dla zawodów krajowych/międzynarodowych (wymogi transmisji telewizyjnej). Przy czym bardzo rzadko stosuje się więcej niż 1000 luxów, nawet dla kamer HD. Normą wymagane jest bodaj 750 lx, co daje trochę ponad 8EV (640 lx), ale znacznie poniżej 9EV (1280 lx). Jesli dobrze pamiętam, to przy oświetlaniu Wielkiej Krokwi bardzo chwalili się, że mają 1000 lx dla kamery głównej.
Wiedzac jakich czasów potrzebujesz (te też są od lat niezmienne i raczej nie zanosi się tu na jakieś rewolucyjne zmiany w przyszłości ) i jaką jasnością szkła dysponujesz, bez problemu wyliczysz roboczą czułość.
[ Dodano: Sro 02 Lut, 2011 14:20 ]
http://www.newscenter.phi...rticle-1919.wpd
Cytat: | w kierunku kamery głównej: na całej długości zeskoku i wybiegu na poziomie średnio 1000 luxów z równomiernością Emin/Eśr>0.6
w kierunku kamery pomocniczej (usytuowanej na końcu wybiegu) na całej długości zeskoku i wybiegu na poziomie 800 luxów z równomiernością Emin/Eśr>0.6
poziome natężenie oświetlenia na całej długości zeskoku i wybiegu w przedziale od 650 luxów do 1150 luxów z równomiernością Emin/Eśr>0.7 |
aga_76 - Sro 02 Lut, 2011
Wyglada na to, ze przekonaliscie mnie do Nikon AF Zoom-Nikkor 80-200 f/2.8 D ED. Aktualna cena jak widze to 3800 zl, ale tez to chyba koncowka i nie bedzie go juz w sprzedazy. Do tego wykorzystam poki moge D60 (bo "mam"). A jak dozbieram kase to zakupie...? wlasnie D300s? bo ten D7000 jakos mnie nie przekonal. A D90 (zdecydowanie najtanszy) nie sprawdzi sie lacznie z tym obiektywem?
pozdrowienia, aga.
aaa, chwilowo brak polskich ogonkow, za co przepraszam.
moronica - Sro 02 Lut, 2011
czy przypadkiem d60 nie posiada silnika AF? w tym przypadku d90 bylby najtansza opcja, ktora w polaczeniu z tym obiektywem bedzie miala AF
aga_76 - Czw 03 Lut, 2011
d60 nie ma silnika AF...czyli ostrosc recznie trzeba bedzie ustawiac, tak?
moronica - Czw 03 Lut, 2011
niestety tak, chyba ze porwiesz sie na 80-200 af-s
mozesz powalczyc o tego http://cgi.ebay.es/Nikon-...=item41565cd684
lancer - Czw 03 Lut, 2011
C50D + Sigma 70-200
aga_76 - Czw 03 Lut, 2011
to D60 to nie moje, tylko siostry, stad moge z niego korzystac czasami. Docelowo zakupie swoje body, wiec ten brak silnika AF w body nie stanowi problemu, bo to przejsciowe. Grunt to wybrac dobry zestaw....(chyba)
moronica - Czw 03 Lut, 2011
tak czy siak af-s bedzie szybsza niz af-d. wielu twierdzi, ze jest lepsza od pierwszej generacji 70-200 (poza VR oczywiscie), af-d to taka budzetowa opcja
jaad75 - Czw 03 Lut, 2011
aga_76 napisał/a: | Do tego wykorzystam poki moge D60 (bo "mam") | Jeśli mówisz o Nikonie D60, to nie wykorzystasz AF w tym szkle (D60 nie ma silnika AF w body i współpracuje tylko z obiektywami z wbudowanym silnikiem).
aga_76 napisał/a: | A jak dozbieram kase to zakupie...? wlasnie D300s? bo ten D7000 jakos mnie nie przekonal. | D300s wypada gorzej od D7000 jeśli chodzi o jakość obrazu w wysokich czułościach (w niskich zresztą też), lepiej jeśli chodzi o ergonomię (choć nie koniecznie dla Ciebie będzie wygodniejszy) i AF. Moim zdaniem, najważniejsza będzie w Twoim przypadku jakość na wysokich czułościach i w tym wypadku D7000 jest wyraźnie lepszym wyborem.
aga_76 napisał/a: | A D90 (zdecydowanie najtanszy) nie sprawdzi sie lacznie z tym obiektywem?
| D90 ma jakość zdjęć identyczną jak D300, gorszy AF, zdecydowanie gorszą serię i ergonomię D700). Do tego konkretnego celu, to zły wybór, jako aparat ogólnego zastosowania - świetny.
aga_76 napisał/a: | d60 nie ma silnika AF...czyli ostrosc recznie trzeba bedzie ustawiac, tak? | Tak.
lancer napisał/a: | C50D + Sigma 70-200 | Słabe w wysokich czułościach body plus kiepski AF Sigmy? Super pomysł... To już znacznie lepszy był B o g d a n a.
moronica napisał/a: | tak czy siak af-s bedzie szybsza niz af-d. wielu twierdzi, ze jest lepsza od pierwszej generacji 70-200 (poza VR oczywiscie), af-d to taka budzetowa opcja | Wielu też twierdzi, że na dobrym body ten śrubokręt jest conajmniej tak szybki i celny jak SWM, tyle, że głośny.
moronica - Czw 03 Lut, 2011
korzystajac z namiarow z innego tematu, prosze - dwupierscieniowy 80-200 za 640 euro z Niemiec
http://www.photohaus.de/i...Hash=ec189f53a2
edit: niezla jestem
jaad75 - Czw 03 Lut, 2011
moronica, gdzie?...
B o g d a n - Czw 17 Lut, 2011
Tym razem zamiast łyżew wziąłem aparat, z czego mój syn nie był zadowolony, ale czego się nie robi dla idei.
Poniżej pstryk z lodowiska w Gdańsku oświetlonego zwykłymi świetlówkami.
Na ISO-3200 i f/4 czasy wychodziły 1/400s,
czyli przy ISO-1600 i f/2.8 też można uzyskać czasy na poziomie 1/400s, a to tylko zwykłe miejskie lodowisko w namiocie.
@ 200mm, ISO-3200, f/4, 1/400s
Przy lepszym oświetleniu, które zapewne jest podczas prawdziwych zawodów jazdy figurowej, na prawdziwym lodowisku, można uzyskać jeszcze lepsze czasy, lub "zamienić" je na niższe ISO. Ponadto robiąc zdjęcia w RAW można dodatkowo wyciągnąć 1 do 2EV w zależności od aparatu.
Podsumowując, przy użytecznym ISO-1600 i obiektywie o świetle f/2.8 można śmiało iść na zdjęcia.
A to widok poglądowy tej ślizgawki.
@ 24mm, ISO-1600, f/4, 1/500s.
jaad75 - Czw 17 Lut, 2011
B o g d a n napisał/a: | Na ISO-3200 i f/4 czasy wychodziły 1/400s, | Czyli 7.66EV, co oznacza jedynie, że obiekt spełnia normy dla klasy II oświetlenia obiektów sportowych, czyli przystosowany jest oświetleniowo do ewentualnych zawodów "średniego szczebla", bez transmisji telewizyjnej. Rozpiętość tego typu obiektów waha się od klasy III, do I. Klasa III, to warunki skrajne o których pisaliśmy, czyli f/2.8, 1/400s, ISO3200 i wyżej, jeśli chcesz mrozić szybszy ruch lub oświetlenie jest w dolnych granicach normy (w tej klasie obiektów wymagane jest jedynie, by oświetlenie było powyżej 200 lx, czyli nieco ponad 6EV). Klasa II, to obiekt taki jak Twój - ISO3200 i f/2.8 daje Ci czasy w okolicach 1/800s, czyli wystarczające do w miarę swobodnego fotografowania, wyłączając te najszybsze elementy układów. Dopiero klasa I pozwoli na zejście z czułością, przymknięcie szkła lub swobodne mrożenie dowolnego ruchu.
Tu nie ma żadnych czarów, wszystko jest znormalizowane - obiekt musi być zgodny z normą (PN EN 12193) dla założonego w projekcie użytkowania, by został odebrany.
komor - Czw 17 Lut, 2011
jaad75, czyli co, da się zdjęcia łyżwiarskie robić Canonem, czy jednak bez K-5 lub D7000 jest to całkowicie niemożliwe? Przy czym założycielka wątku, aga_76, nie pisała nigdzie, że jest zawodowcem potrzebującym najwyższej możliwej jakości. Budżet trzeba jakoś zagospodarować.
kozidron - Czw 17 Lut, 2011
B o g d a n, to przejedź się na lodowisko na przymorzu, to w Gdańsku Głównym to nie jest "zwykłe" lodowisko jak to określasz tam są całkiem przyzwoite warunki oświetleniowe a przecież to, na Przymorzu odbywają się wszelkiego rodzaju występy (związane jest to z większą ilością miejsc na widowni) . To na przymorzu to np. masakra oświetleniowa, tam są czasy rzędu 1/30 ~1/60s przy iso 6400.
tak wygląda oświetlone lodowisko Gdańskie (jest zarówno świetnie oświetlone wewnątrz jak i na zewnątrz)
fot. z przed chyba z przed 3-4 lat (sorry za szumy, była robiona dynaxem bodajże 3-4 lata temu z dachu zieleniaka)
jaad75 - Czw 17 Lut, 2011
komor napisał/a: | jaad75, czyli co, da się zdjęcia łyżwiarskie robić Canonem, czy jednak bez K-5 lub D7000 jest to całkowicie niemożliwe? | Nie powiedziałem, że jest niemożliwe - cały czas piszę, że aparat będzie musiał pracować na ISO3200, poza bardzo jasnymi halami, więc kupowanie puszki, która sobie z taką czułością nie radzi jest bez sensu jeśli budżet pozwala na zakup lepszego sprzętu. W tym wypadku pozwala i 50D jest złym wyborem. Przeczytaj wątek od początku.
komor - Czw 17 Lut, 2011
Ależ czytałem, mnie się rozchodzi o to, co potem podpiąć do takiej świetnej puszki, która sobie radzi. Co z dostępnością szkła 70(80)-200/2,8 z odpowiednim AF, które zmieści się w budżecie.
jaad75 - Czw 17 Lut, 2011
komor, przecież była już o tym mowa... Trzeba upolować 80-200/2.8 w dobrej cenie. Jak widać na podstawie doświadczeń moroniki, da się.
komor - Czw 17 Lut, 2011
No to polujcie. Moim zdaniem Canon z EF 70-200/2,8 bez IS też da radę i nie trzeba polować, można kupić. Tamron może i za słaby ma AF, a co z Sigmą? Edmun mógły coś napisać o swoich doświadczeniach na żużlu.
jaad75 - Czw 17 Lut, 2011
komor, Sigma jest w cenie w jakiej bez problemu można kupić 80-200 Nikkora, chodzi o to, żeby kupić taniej. No chyba, że myślisz o używce Sigmy?
moronica - Czw 17 Lut, 2011
komor, za 4k to na 80-200 rowniez nie trzeba polowac tylko wystarczy kupic
http://www.skapiec.pl/site/cat/47/comp/83811
jak chce sie polowac to mozna go dostac uzywanego za polowe ceny albo i mniej (przypominam, moj kosztowal 370 euro )
na ebayu jest kilka sklepow z UK, ktore sprowadzaja sobie sprzet z dalekiego wschodu i dlatego sami moga sprzedawac taniej. nowki maja za ~850 euro
dr11 - Czw 17 Lut, 2011
komor napisał/a: | No to polujcie. Moim zdaniem Canon z EF 70-200/2,8 bez IS też da radę i nie trzeba polować, można kupić. | To chyba ja mam podobne zdanie. Na dodatek jak kupowałem szkła to u sprzedawcy, gdzie mogłem się umówić na ewentualny zwrot/zamianę na inny. Tylko raz skorzystałem z tego (drugi egzemplarz 24L był troszkę lepszy optycznie od pierwszego, po paru dnia pierwszy oddałem), mimo wszystko miło się tak kupuje, pogadać można, kawy się napić...
aga_76 - Wto 15 Mar, 2011
Witajcie po długiej przerwie:)
padł mi lapek i trochę to trwało zanim postawiłam go na nogi...
Sprzęt jeszcze nie kupiony, czekam na wypłatę:( z braku laku robiłam zdjęcia NIkonem D60 + AF-S Nikkor 18-55 1:3.5-5,6G II ED. Nic innego nie miałam. Lodowiska jedno standardowo ciemne, drugie ze słonecznym światłem. Zdjęcia takie sobie. Zaraz kończy się sezon łyżwiarski, więc w sumie pewnie zakupię aparat, który do testów będzie musiał poczekać aż do września .
Zdjęcia, które tu widziałam są robione w "małym ruchu". Zawodnicy jednak jeżdżą, kręcą, skaczą szybciej...
na oku już:
używane: Nikkor af-s 80-200/2.8d if-ed za 4390 zł
Używane: Nikkor 70-200/2.8 VR G za 4750 zł
czy
nowe: ikon AF Zoom-Nikkor 80-200 f/2.8 D ED za 3900? używane za 3 tys.
[ Dodano: Nie 27 Mar, 2011 21:48 ]
Już coś mi się kroi z tym sprzętem, ale jeszcze nurtuje mnie pytanie: jak już kupię to D7000 i telezoom, to wszak jakiś jeszcze obiektyw 1 przydałby się, nie wiem oczywiście jaki. Do czego? Do wszystkiego poza łyżwiarstwem oczywiście Z góry dzięki za Waszą nieocenioną pomoc.
aga.
[ Dodano: Wto 05 Kwi, 2011 13:26 ]
Dziękuję wszystkim za rady - bardzo pomocne. Tele do sportu jest . Cieszy mnie bardzo, mimo, że próbowane na razie na D60. Teraz "poluję" na inny obiektyw -taki do wszystkiego. I ciągle waham się pomiędzy nikona 18-105 a 16-85, na rzecz tego drugiego, choć droższego, ale może z drugiej ręki...?
[ Dodano: Czw 23 Cze, 2011 20:16 ]
Kupiony!!! Hip hip hura, mam D7000. Ufff.....teraz jeszcze obiektyw i mogę śmiało zaczynać....
Dzięki Wam wszystkim za pomoc
|
|