|
forum.optyczne.pl
|
 |
Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - D700 vs D3s prosze o doradzenie
master-photo - Nie 20 Lut, 2011 Temat postu: D700 vs D3s prosze o doradzenie Witam jest to moj pierwszy post.
Moze temat wyglada dosc glupio i niektorym odpowiedz wyda sie oczywista moje pytanie jest nieco inne. Chodzi mi o aparat pelnoklatkowy oczywiscie i zastanawiam sie nad dwoma zestawami Nikon D700 z 24-70 i 70-200 oba 2.8 czy moze D3s z 24-70 2.8 czy kosztem tele kupic lepsza puszke?
Wczesniej bralem pod uwage Canona np 5D mk2 ale odpadl z tego wzgledu ze uzytkuje Nikona, no i AF w Canonie mnie odraza...
Co byscie wybrali? Ale prosze o normalne odpowiedzi a nie jakies wygadywanie glupot
kozidron - Nie 20 Lut, 2011
master-photo,
normalne pytanie brzmi: do czego- ten zestaw, bo jak do niedzielnego pstrykania to wolałbym zestaw z dwoma szkłami a najlepiej (chociaz te zoomy są "zacne") wymieniłbym zoomy na stałki pod własne potrzeby (i tu wpisz do jakich tematów najczęściej podchodzisz).
master-photo - Nie 20 Lut, 2011
reporterka, zmienne warunki oswietleniowe, czasem warunki pogodowe. wiem ze d3s ma swietne uszczelnienia i jest bardzo dobra puszka, na d700 zlego zdania ciezko powiedziec.
powiem tak bardzo wymagam, szczelnosci zestawu, niezawodnosci, szybkosci no i jakosci ale to kazdy wymaga jakosci.
coraz czesciej mysle o d3s chociaz 70-200 tez kusi...
007areka - Nie 20 Lut, 2011
d3 to spora pucha, j bym bral 700 i szkla, puszke i tak za jakis czas wymienisz lub dokupisz druga,... szkla zostana.....chc nie wiem jaka foto sie zajmujesz i do czego to ma byc
jaad75 - Nie 20 Lut, 2011
master-photo napisał/a: | reporterka, zmienne warunki oswietleniowe, czasem warunki pogodowe. | Zdecydowanie D3s. Nie ma w tej chwili puszki pracującej lepiej w trudnych warunkach oświetleniowych. Jeśli chodzi o szum jest działkę lepiej, niż w przypadku D700.
kozidron - Nie 20 Lut, 2011
jaad75 napisał/a: | Zdecydowanie D3s. Nie ma w tej chwili puszki pracującej lepiej w trudnych warunkach oświetleniowych. Jeśli chodzi o szum jest działkę lepiej, niż w przypadku D700. |
no tak ale zycie jest pełne kompromisów i jakby miało sie to odbyć kosztem 70-200/2.8 to brałbym d700.
Tylko pomyślałbym jeszcze o lampie, zresztą ciężko ocenić co to za "reporterka", czy to sterylne cykanie w pomieszczeniach(gdzie lampą mozna się wspomagać), czy off road gdzie nawet lampa nie pomoże.
Sunders - Nie 20 Lut, 2011
master-photo napisał/a: | reporterka, zmienne warunki oswietleniowe, czasem warunki pogodowe |
master-photo napisał/a: | bardzo wymagam, szczelnosci zestawu, niezawodnosci, szybkosci no i jakosci |
Przy takich zastosowaniach i wymaganiach, też stawiałbym na D3s, ze względu na lepsze uszczelnienia, mniejsze szumy i szybszą serię.
master-photo - Nie 20 Lut, 2011
lampe mam z tym to zaden problem SB-900 jest wiec wiecie, teraz tylko dobra puszka dla wymagajacych...
jaad75 - Nie 20 Lut, 2011
kozidron napisał/a: | zresztą ciężko ocenić co to za "reporterka", czy to sterylne cykanie w pomieszczeniach(gdzie lampą mozna się wspomagać), czy off road | Do sterylnego cykania w pomieszczeniach, to raczej te uszczelnienia się tak sobie przydają...
Ale fakt, nie wiadomo co to za reporterka, i czy bez tele można się obejść...
sigmiarz - Nie 20 Lut, 2011
to zależy jaka reporterka.. jednak d3s to bardziej szybkostrzelna, lepszoaefna, jednak ja osobiście wybrałbym nieco bardziej poręczną d700 albo k3 z matrycą FF (ale tego ostatniego nie ma więc wybór mam ograniczony)
kozidron - Nie 20 Lut, 2011
Cytat: | albo k3 z matrycą FF (ale tego ostatniego nie ma więc wybór mam ograniczony) |
matko z córka, czytam to już któryś raz- sigmiarz, nie przy jedzeniu
master-photo, mimo wszystko jak 70-200 potrzebny to sprawa oczywista
jaad75 - Nie 20 Lut, 2011
kozidron napisał/a: | master-photo, mimo wszystko jak 70-200 potrzebny to sprawa oczywista | Czy ja wiem? Wolałbym kupić starsze 70(80)-200, ale mieć lepszą puszkę.
master-photo - Nie 20 Lut, 2011
chyba jednak sie zdecyduje na d700 z dwoma szklami, oba szkla mialem w rekach wiec wiem czego sie spodziewac, a puszke moze sie dorzuci kiedys taka d3s lub d4 jak wyjdzie
AM - Nie 20 Lut, 2011
Jak dwa szkla do reporterki to 17-35 + 70-200
jaad75 - Nie 20 Lut, 2011
master-photo napisał/a: | chyba jednak sie zdecyduje na d700 z dwoma szklami, oba szkla mialem w rekach wiec wiem czego sie spodziewac, a puszke moze sie dorzuci kiedys taka d3s lub d4 jak wyjdzie | Lepsza puszka pozwoli Ci mieć lepsze od innych zdjęcia w bardzo trudnych warunkach - to jest moim zdaniem silniejszy argument niż te kilka kilka linii na mm w nowszym szkle.
AM napisał/a: | Jak dwa szkla do reporterki to 17-35 + 70-200 | Też bym wolał taki zestaw.
kozidron - Nie 20 Lut, 2011
jaad75 napisał/a: | Lepsza puszka pozwoli Ci mieć lepsze od innych zdjęcia w bardzo trudnych warunkach - to jest moim zdaniem silniejszy argument niż te kilka kilka linii na mm w nowszym szkle. |
no niby racja, tym bardziej że zaraz się okaże ze "materiał końcowy " ląduje na necie max 1200x800pix albo a5 do gazety i wszystko to tylko kwestia doboru szkła z szybkim af-em. Z moich obserwacji (polskie smutne realia) przy reporterce widzę najczęsciej d300 i 7d.
master-photo - Nie 20 Lut, 2011
musze przemyslec temat... na spokojnie za i przeciw w sumie wlasnie D3s kosi tym wszystkim co moze zaoferowac, w sumie z takim 24-70 by byl super, pozniej bym sobie mogl dorzucic 17-35 i 70-200, wiec moze i by starczyl na poczatek ten zakres mm w szklach, budzet ograniczony wlasnie do tego...
sigmiarz - Nie 20 Lut, 2011
AM napisał/a: | Jak dwa szkla do reporterki to 17-35 + 70-200 |
bzdura, ultraszeroko na dole.. może się przydać ale rzadziej i to duzo rzadziej,
niż zakres 35 - 70, z takimi radami...
[ Dodano: Nie 20 Lut, 2011 19:55 ]
kozidron napisał/a: | Z moich obserwacji (polskie smutne realia) przy reporterce widzę najczęsciej d300 i 7d. |
to nie smutne realia, to power of crop!
jaad75 - Nie 20 Lut, 2011
sigmiarz napisał/a: | bzdura, ultraszeroko na dole.. może się przydać ale rzadziej i to duzo rzadziej,
niż zakres 35 - 70, z takimi radami... | Zależy jak komu. Moim zdaniem 17-35 to znacznie uniwersalniejszy zakres niż 24-70. Zresztą większość ciekawej reporterki "z centrum wydarzeń" powstaje właśnie takimi kątami. 24-70, to taki grzeczny spacerzoomek - zero dramatyzmu...
kozidron - Nie 20 Lut, 2011
sigmiarz napisał/a: | bzdura |
Komor, zabronił uzywać tego słowa w nieuzasadnionych sytuacjach...
sigmiarz, a skąd wiesz jaka to reporterka, przecież autor nie wspomniał czym się zajmuje dokładnie, dodatkowo nie napisał "jaki musi być materiał końcowy" i po co mu te uszczelnienia ..........przecież możemy sobie tylko gdybać
Ta sytuacja wygląda jakby ślepy pomagał facetowi z czarną przepaską na oczach przejść przez ulicę.
[ Dodano: Nie 20 Lut, 2011 19:59 ]
sigmiarz napisał/a: | to nie smutne realia, to power of crop! |
hehe ..a to jest dobre, jak spotkam kumpla z gazety to będę tak z niego własnie cisnął
edit.
jaad75 napisał/a: | 24-70, to taki grzeczny spacerzoomek - zero dramatyzmu... |
u nas jest dramatycznie bez względu na ogniskową
jaad75 - Nie 20 Lut, 2011
kozidron napisał/a: | Komor, zabronił uzywać tego słowa w nieuzasadnionych sytuacjach... | Gdzie, kiedy???...
kozidron - Nie 20 Lut, 2011
jaad75 napisał/a: | Gdzie, kiedy???... |
dawno temu ....
master-photo - Nie 20 Lut, 2011
no to tak aparat potrzebuje do slubnych np, chociaz tez sie zajmuje fotografia krajobrazowa, czesto wylaze w roznych warunkach z aparatem po konkretne zdjecia, co do slubniakow juz robilem zdjecia gdzie mnie dosc powaznie deszcz zaskoczyl, udalo mi sie uciec ale zdjec nie bylo z kilku waznych momentow. No i moze sie w przyszlosci zajme troszke sportem ale to na wyzszych ogniskowych i raczej juz stalki, ale to narazie tylko plany.
krotko mowiac potrzebuje aparatu ktory mnie nie zawiedzie jesli nagle zacznie deszcz lac...
jaad75 - Nie 20 Lut, 2011
Eee, ja myślałem, że to jakaś poważniejsza reporterka, a nie kotleciarstwo... Do tego, to Ci wystarczy D700...
[ Dodano: Nie 20 Lut, 2011 20:06 ]
kozidron napisał/a: | dawno temu .... | Nikt mnie nie zawiadomił...
master-photo - Nie 20 Lut, 2011
hehe ale nikt nie mowil ze powazniejsza reporterka nie wchodzi w gre jak tylko sprzet by byl to i bym sie zajal
kozidron - Nie 20 Lut, 2011
master-photo, a tych ujęć na deszczu nie zrobiłes bo bałeś się że puszka zmoknie ?
jaad75 napisał/a: | Eee, ja myślałem, że to jakaś poważniejsza reporterka, a nie kotleciarstwo... Do tego, to Ci wystarczy D700... |
hehe a coś mnie swędziło, że tak będzie
master-photo a tak na serio, to chyba bym się skupił bardziej na szkłach do tego d700.
master-photo - Nie 20 Lut, 2011
no ogolem to bardzo duzo robie zdjec i to roznych, no i wlasnie balem sie ze mi puszka zamoknie, no i teraz juz sam nie wiem co wybrac... na slubnych sie u mnie nie konczy no ale moze i lepiej bedzie D700 z tymi dwoma szklami a pozniej sie usklada znowu na d3s czy d4
maput - Nie 20 Lut, 2011
do ślubów zdecydowanie bardziej bym wolał 17-35 niż 24-70.
A D4 pewnie nie będzie, bo japońce 4 nie lubią Będzie D5.
AM - Nie 20 Lut, 2011
sigmiarz napisał/a: | bzdura, ultraszeroko na dole.. może się przydać ale rzadziej i to duzo rzadziej,
niż zakres 35 - 70, z takimi radami...
|
To miedzy 35mm a 90mm sa jakies uzyteczne ogniskowe?
Ten zestaw szkiel to standard.
master-photo - Nie 20 Lut, 2011
ale to juz odbiegacie od tematu... szeroki kat pewnie kiedys bym kupil ale jeszcze nie w tej chwili, mysle nad d700 albo d3s... juz sam nie wiem, 70-200 dobrze miec od razu, a znowu jakosc d3s robi wrazenie i pod wzgledem budowy sprzetu jak i jakosci obrazu.
sigmiarz - Nie 20 Lut, 2011
d700 to też jakość, nieco lepiej na wysokich czułościach, ale bez przesady..
w kwestii ogniskowych (to prawdopodobnie prowokacja ale napisze co myślę) to zależy od stylu fotografowania, istnieje taka ogólna opinia że szerokie kąty same zdjęcia robią, co byś nie zrobił to z 18 mm (ff) dostaniesz dynamiczny kadr, a 24 mm to już jest szeroko, pojawiają się zniekształcenia i żeby było realistycznie, nie było Van Goghowskich krzyków w rogach kadru lepiej trzymać się 30mm, ale rozumiem, widze te kadry 15 mm,
aparat przechylony od 25° - w skrócie wesele na statku podczas niezłego sztormu
jaad75 - Nie 20 Lut, 2011
sigmiarz napisał/a: | d700 to też jakość, nieco lepiej na wysokich czułościach, ale bez przesady..
| Na wysokich czułościach różnice są bardz wyraźne - ISO12800 z D3s wygląda prawie jak 6400 z D700.
sigmiarz napisał/a: | żeby było realistycznie, nie było Van Goghowskich krzyków w rogach kadru lepiej trzymać się 30mm | Zależy od kompozycji kadru i pomysłu. BTW, "Van Goghowskie krzyki"?...
hijax_pl - Nie 20 Lut, 2011
jaad75 napisał/a: | "Van Goghowskie krzyki"? | Chyba o Mucha chodzi
sigmiarz - Nie 20 Lut, 2011
tak .. chodziło o Muncha, mieli podobną manierę stąd pomyłka.
[ Dodano: Nie 20 Lut, 2011 23:29 ]
http://i2.pinger.pl/pgr13...e10cb/krzyk.jpg
http://cinematicpassions....10/vangogh4.jpg
można się pomylić.
maput - Pon 21 Lut, 2011
70-200 to szkło świetne, ale przy ślubach potrzebne tak sobie. Może do plenerów, ale "w akcji" raczej zbędne. Lepiej dokup sobie drugie body z niższej półki, a zamiast 24-70 kilka stałek...
sigmiarz - Pon 21 Lut, 2011
Jasne, i bardzo dobre optycznie szkło o uniwersalnym zakresie, wygodniejsze w użyciu niż kilka stałek, które i tak będą mocno przymykane.
jaad75 - Pon 21 Lut, 2011
f/2.8, to nie jest jasno, "uniweresalny zakres" dla każdego zadania jest inny, kilka stałek niekoniecznie oznacza niewygodę, a czy będą przymykane, to kwestia preferencji fotografującego, pewnym jest jednak, że zoomy f/2.8 z całą pewnością nie będą mogły być otwarte bardziej, niż do f/2.8...
maput - Pon 21 Lut, 2011
sigmiarz napisał/a: | Jasne, i bardzo dobre optycznie szkło o uniwersalnym zakresie, wygodniejsze w użyciu niż kilka stałek, które i tak będą mocno przymykane. |
Przy ślubnych szkłach nie liczyłbym że będą mocno przymykane..
Fatman73 - Pon 21 Lut, 2011
sigmiarz, a czemu stałki miały by być mocno przymykane przy ślubnym foceniu ?
sigmiarz - Pon 21 Lut, 2011
może nie wszyscy mają potrzebę upajania się bokehem.
Bardzo często nadużywany przy tej okazji środek wyrazu.
Za każdym razem międlicie te same oczywistości.
Paweł_G - Pon 21 Lut, 2011
Co do uszczelnień i zakresu ogniskowych do reporterki to wczoraj o 22 na kanale National Geographic był dokument o fotografie tegoż magazynu Panu Reza Deghati. Pan robił zdjęcia w Afganistanie nosząc na ramionach (bez żadnych super toreb) dwa 5D Mk2 z 16-35 i 70-200. Uszczelnienia jako warunek konieczny do zdjęc ślubnych to chyba żart
PS Dodam jeszcze że Pan Reza nie miał na szkłach żadnych UV-łek a osłony przeciwsłoneczne zakładał nader rzadko.
kozidron - Pon 21 Lut, 2011
Paweł_G napisał/a: | Uszczelnienia jako warunek konieczny do zdjęc ślubnych to chyba żart |
dlatego wcześniej pytałem, czemu te deszczowe ujęcia nie wyszły, czy z powodu puszki czy moze fotograf przestraszył się wody
maput - Pon 21 Lut, 2011
sigmiarz napisał/a: | może nie wszyscy mają potrzebę upajania się bokehem. |
Ale to zazwyczaj nie chodzi o upajanie się bokeh, tylko o brak światła f2.8 to często za ciemno jest.
Paweł_G - Pon 21 Lut, 2011
maput napisał/a: |
Ale to zazwyczaj nie chodzi o upajanie się bokeh, tylko o brak światła f2.8 to często za ciemno jest. |
No chyba że autor wątku zdecyduje się na D3s - przy iso 12 800 z tej puszki na f4 da radę zdjęcia robić
dr11 - Pon 21 Lut, 2011
A poza tym jak później teściom wytłumaczyć, że mimo, iż stali 3 metry dalej, to są rozmazani?
Paweł_G - Pon 21 Lut, 2011
dr11 napisał/a: | A poza tym jak później teściom wytłumaczyć, że mimo, iż stali 3 metry dalej, to są rozmazani? |
Trzeba im wmówić że za dużo wypili - dobry bajer pół roboty
jaad75 - Pon 21 Lut, 2011
dr11 napisał/a: | A poza tym jak później teściom wytłumaczyć, że mimo, iż stali 3 metry dalej, to są rozmazani? | Trzeba im wmówić, że to dlatego, że byli pijani.
[ Dodano: Pon 21 Lut, 2011 14:50 ]
Paweł_G, byłeś szybszy...
dr11 - Pon 21 Lut, 2011
Dzięki Panowie, wiem już na jakie teksty uczulić teściów
Fatman73 - Pon 21 Lut, 2011
sigmiarz napisał/a: | może nie wszyscy mają potrzebę upajania się bokehem. |
Dotychczas trafiałem na klientów, którzy własnie to robili.
jaad75 - Pon 21 Lut, 2011
Fatman73 napisał/a: | Dotychczas trafiałem na klientów, którzy własnie to robili. | To miałeś dużo szczęścia - na własne uszy słyszałem narzekania na nieostre osoby w tle, na całkiem niezłych skądinąd zdjęciach ślubnych...
Paweł_G - Pon 21 Lut, 2011
Kwestia wyjaśnienia klientom podczas pierwszej rozmowy swojego sposobu pracy. Warto jest mieć również odpowiedni zapis w umowie.
Fatman73 - Pon 21 Lut, 2011
jaad75 napisał/a: | Fatman73 napisał/a: | Dotychczas trafiałem na klientów, którzy własnie to robili. | To miałeś dużo szczęścia - na własne uszy słyszałem narzekania na nieostre osoby w tle, na całkiem niezłych skądinąd zdjęciach ślubnych... |
Też słyszałem, ale to opitalali kumpla nie mnie
Jak do mnie młodzi przychodzą pogadać to ich uświadamiam -i albo im się podoba (dotychczas tak), albo szukają kogoś innego (na razie nie musieli)
sigmiarz - Pon 21 Lut, 2011
Przy budżecie na obiektywy około 10k mozna myslec o jednym jasnym zoomie i dwóch stałkach, przy budżecie 5k jest problem, bo zoom jest świetny w dynamicznych sytuacjach, ale w kościele jasna 50-tka albo 30-tka ratuje sytuacje gdy komuś zależy na zachowaniu zastanego światła ze zwykle niewielkich kościelnych okien, żarowe z góry to już nie to.. jednak 2.8 to już dość jasno, i płytka głębia ostrości też jest. Jeśli kogoś stać może mieć dwie puchy każdą z innym szkłem, dla jednopuszkowca zoom jest wygodniejszy a w wielu ślubnych sytuacjach nie do zastąpienia, wyjście z kościoła etc.
darekk - Sob 26 Lut, 2011
Do jednego body zestaw N17-35/2.8 i N70-200/2.8 na śluby to pomyłka. Najlepszym rozwiązaniem jest tu N24-70/2.8. Do dwóch body jak najbardziej ten zestaw pasuje, jak już ktoś wyżej pisał na przykładzie tego reportera. D3s ma tak wysokie używalne ISO że N24-70/2.8 wystarczy a i tak zrobisz nim około 90% reportażu ślubnego. N70-200/2.8 jest średnio używalne na ślubach, chyba że plener i na 17mm zrobisz ze 4-6 zdjęcia na przygotowaniach i ślubie razem. Najpopularniejszy zakres to 24-35mm na ślubach i on mieści się akurat w N24-70/2.8.
ghost - Sob 26 Lut, 2011
podobnie jak w 17-35
darekk - Sob 26 Lut, 2011
Ale na przysiędze N24-70/2.8 możesz obrączki na dłoniach lub same na tacy zrobić na zbliżeniu na 70mm lub portrety PM jak składają przysięgę, czego już nie zrobisz na 17-35 bo musisz sięgać po drugie body z węższym obiektywem lub szybko zmienić obiektyw na jednym body jak pracujesz.
master-photo - Sob 26 Lut, 2011
zostaje jednak przy D700 i 24-70 2.8 przekonuje mnie mocno ten zestaw. No i jednak na 70-200 nie starczy mi kasiorki musze kombinowac inny obiektyw a pozniej dosklada sie jakos powoli myslalem nad 105 2.8 (wiem macro ale moze sie przydac... zreszta lubie macro ) no i mysle ze 24-70 to super obiektyw bardzo uniwersalny i uzyteczny. Mysle ze bede zadowolony z zestawu takiego.
Pozniej jeszcze dokupie D3s i 70-200 no i drugie 24-70 i na dwoch fotografow jechac damy rade!
dzieki za pomoc tak btw
|
|