forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - D700 vs D3s prosze o doradzenie

master-photo - Nie 20 Lut, 2011
Temat postu: D700 vs D3s prosze o doradzenie
Witam jest to moj pierwszy post.

Moze temat wyglada dosc glupio i niektorym odpowiedz wyda sie oczywista moje pytanie jest nieco inne. Chodzi mi o aparat pelnoklatkowy oczywiscie i zastanawiam sie nad dwoma zestawami Nikon D700 z 24-70 i 70-200 oba 2.8 czy moze D3s z 24-70 2.8 czy kosztem tele kupic lepsza puszke?

Wczesniej bralem pod uwage Canona np 5D mk2 ale odpadl z tego wzgledu ze uzytkuje Nikona, no i AF w Canonie mnie odraza...

Co byscie wybrali? Ale prosze o normalne odpowiedzi a nie jakies wygadywanie glupot ;)

kozidron - Nie 20 Lut, 2011

master-photo,
normalne pytanie brzmi: do czego- ten zestaw, bo jak do niedzielnego pstrykania to wolałbym zestaw z dwoma szkłami a najlepiej (chociaz te zoomy są "zacne") wymieniłbym zoomy na stałki pod własne potrzeby (i tu wpisz do jakich tematów najczęściej podchodzisz).

master-photo - Nie 20 Lut, 2011

reporterka, zmienne warunki oswietleniowe, czasem warunki pogodowe. wiem ze d3s ma swietne uszczelnienia i jest bardzo dobra puszka, na d700 zlego zdania ciezko powiedziec.

powiem tak bardzo wymagam, szczelnosci zestawu, niezawodnosci, szybkosci no i jakosci ale to kazdy wymaga jakosci.

coraz czesciej mysle o d3s chociaz 70-200 tez kusi...

007areka - Nie 20 Lut, 2011

d3 to spora pucha, j bym bral 700 i szkla, puszke i tak za jakis czas wymienisz lub dokupisz druga,... szkla zostana.....chc nie wiem jaka foto sie zajmujesz i do czego to ma byc
jaad75 - Nie 20 Lut, 2011

master-photo napisał/a:
reporterka, zmienne warunki oswietleniowe, czasem warunki pogodowe.
Zdecydowanie D3s. Nie ma w tej chwili puszki pracującej lepiej w trudnych warunkach oświetleniowych. Jeśli chodzi o szum jest działkę lepiej, niż w przypadku D700.
kozidron - Nie 20 Lut, 2011

jaad75 napisał/a:
Zdecydowanie D3s. Nie ma w tej chwili puszki pracującej lepiej w trudnych warunkach oświetleniowych. Jeśli chodzi o szum jest działkę lepiej, niż w przypadku D700.


no tak ale zycie jest pełne kompromisów i jakby miało sie to odbyć kosztem 70-200/2.8 to brałbym d700.

Tylko pomyślałbym jeszcze o lampie, zresztą ciężko ocenić co to za "reporterka", czy to sterylne cykanie w pomieszczeniach(gdzie lampą mozna się wspomagać), czy off road gdzie nawet lampa nie pomoże.

Sunders - Nie 20 Lut, 2011

master-photo napisał/a:
reporterka, zmienne warunki oswietleniowe, czasem warunki pogodowe

master-photo napisał/a:
bardzo wymagam, szczelnosci zestawu, niezawodnosci, szybkosci no i jakosci

Przy takich zastosowaniach i wymaganiach, też stawiałbym na D3s, ze względu na lepsze uszczelnienia, mniejsze szumy i szybszą serię.

master-photo - Nie 20 Lut, 2011

lampe mam z tym to zaden problem ;) SB-900 jest wiec wiecie, teraz tylko dobra puszka dla wymagajacych...
jaad75 - Nie 20 Lut, 2011

kozidron napisał/a:
zresztą ciężko ocenić co to za "reporterka", czy to sterylne cykanie w pomieszczeniach(gdzie lampą mozna się wspomagać), czy off road
Do sterylnego cykania w pomieszczeniach, to raczej te uszczelnienia się tak sobie przydają... :smile:
Ale fakt, nie wiadomo co to za reporterka, i czy bez tele można się obejść...

sigmiarz - Nie 20 Lut, 2011

to zależy jaka reporterka.. jednak d3s to bardziej szybkostrzelna, lepszoaefna, jednak ja osobiście wybrałbym nieco bardziej poręczną d700 albo k3 z matrycą FF (ale tego ostatniego nie ma więc wybór mam ograniczony) :)
kozidron - Nie 20 Lut, 2011

Cytat:
albo k3 z matrycą FF (ale tego ostatniego nie ma więc wybór mam ograniczony) :)


matko z córka, czytam to już któryś raz- sigmiarz, nie przy jedzeniu :razz: :wink:

master-photo, mimo wszystko jak 70-200 potrzebny to sprawa oczywista :cool:

jaad75 - Nie 20 Lut, 2011

kozidron napisał/a:
master-photo, mimo wszystko jak 70-200 potrzebny to sprawa oczywista :cool:
Czy ja wiem? Wolałbym kupić starsze 70(80)-200, ale mieć lepszą puszkę.
master-photo - Nie 20 Lut, 2011

chyba jednak sie zdecyduje na d700 z dwoma szklami, oba szkla mialem w rekach wiec wiem czego sie spodziewac, a puszke moze sie dorzuci kiedys taka d3s lub d4 jak wyjdzie :)
AM - Nie 20 Lut, 2011

Jak dwa szkla do reporterki to 17-35 + 70-200
jaad75 - Nie 20 Lut, 2011

master-photo napisał/a:
chyba jednak sie zdecyduje na d700 z dwoma szklami, oba szkla mialem w rekach wiec wiem czego sie spodziewac, a puszke moze sie dorzuci kiedys taka d3s lub d4 jak wyjdzie :)
Lepsza puszka pozwoli Ci mieć lepsze od innych zdjęcia w bardzo trudnych warunkach - to jest moim zdaniem silniejszy argument niż te kilka kilka linii na mm w nowszym szkle.
AM napisał/a:
Jak dwa szkla do reporterki to 17-35 + 70-200
Też bym wolał taki zestaw.
kozidron - Nie 20 Lut, 2011

jaad75 napisał/a:
Lepsza puszka pozwoli Ci mieć lepsze od innych zdjęcia w bardzo trudnych warunkach - to jest moim zdaniem silniejszy argument niż te kilka kilka linii na mm w nowszym szkle.


no niby racja, tym bardziej że zaraz się okaże ze "materiał końcowy " ląduje na necie max 1200x800pix albo a5 do gazety :wink: i wszystko to tylko kwestia doboru szkła z szybkim af-em. Z moich obserwacji (polskie smutne realia) przy reporterce widzę najczęsciej d300 i 7d.

master-photo - Nie 20 Lut, 2011

musze przemyslec temat... na spokojnie za i przeciw :P w sumie wlasnie D3s kosi tym wszystkim co moze zaoferowac, w sumie z takim 24-70 by byl super, pozniej bym sobie mogl dorzucic 17-35 i 70-200, wiec moze i by starczyl na poczatek ten zakres mm w szklach, budzet ograniczony wlasnie do tego...
sigmiarz - Nie 20 Lut, 2011

AM napisał/a:
Jak dwa szkla do reporterki to 17-35 + 70-200


bzdura, ultraszeroko na dole.. może się przydać ale rzadziej i to duzo rzadziej,
niż zakres 35 - 70, z takimi radami... :evil:

[ Dodano: Nie 20 Lut, 2011 19:55 ]
kozidron napisał/a:
Z moich obserwacji (polskie smutne realia) przy reporterce widzę najczęsciej d300 i 7d.


to nie smutne realia, to power of crop! :razz:

jaad75 - Nie 20 Lut, 2011

sigmiarz napisał/a:
bzdura, ultraszeroko na dole.. może się przydać ale rzadziej i to duzo rzadziej,
niż zakres 35 - 70, z takimi radami... :evil:
Zależy jak komu. Moim zdaniem 17-35 to znacznie uniwersalniejszy zakres niż 24-70. Zresztą większość ciekawej reporterki "z centrum wydarzeń" powstaje właśnie takimi kątami. 24-70, to taki grzeczny spacerzoomek - zero dramatyzmu...
kozidron - Nie 20 Lut, 2011

sigmiarz napisał/a:
bzdura



Komor, zabronił uzywać tego słowa w nieuzasadnionych sytuacjach... :razz: :wink:

sigmiarz, a skąd wiesz jaka to reporterka, przecież autor nie wspomniał czym się zajmuje dokładnie, dodatkowo nie napisał "jaki musi być materiał końcowy" i po co mu te uszczelnienia ..........przecież możemy sobie tylko gdybać :razz:

Ta sytuacja wygląda jakby ślepy pomagał facetowi z czarną przepaską na oczach przejść przez ulicę.

[ Dodano: Nie 20 Lut, 2011 19:59 ]
sigmiarz napisał/a:
to nie smutne realia, to power of crop! :razz:


hehe ..a to jest dobre, jak spotkam kumpla z gazety to będę tak z niego własnie cisnął :wink:


edit.

jaad75 napisał/a:
24-70, to taki grzeczny spacerzoomek - zero dramatyzmu...


u nas jest dramatycznie bez względu na ogniskową :wink:

jaad75 - Nie 20 Lut, 2011

kozidron napisał/a:
Komor, zabronił uzywać tego słowa w nieuzasadnionych sytuacjach... :razz: :wink:
Gdzie, kiedy???... :razz: :smile:
kozidron - Nie 20 Lut, 2011

jaad75 napisał/a:
Gdzie, kiedy???... :razz: :smile:


dawno temu .... :wink: :razz:

master-photo - Nie 20 Lut, 2011

no to tak aparat potrzebuje do slubnych np, chociaz tez sie zajmuje fotografia krajobrazowa, czesto wylaze w roznych warunkach z aparatem po konkretne zdjecia, co do slubniakow juz robilem zdjecia gdzie mnie dosc powaznie deszcz zaskoczyl, udalo mi sie uciec ale zdjec nie bylo z kilku waznych momentow. No i moze sie w przyszlosci zajme troszke sportem ale to na wyzszych ogniskowych i raczej juz stalki, ale to narazie tylko plany.

krotko mowiac potrzebuje aparatu ktory mnie nie zawiedzie jesli nagle zacznie deszcz lac...

jaad75 - Nie 20 Lut, 2011

Eee, ja myślałem, że to jakaś poważniejsza reporterka, a nie kotleciarstwo... :razz: Do tego, to Ci wystarczy D700...

[ Dodano: Nie 20 Lut, 2011 20:06 ]
kozidron napisał/a:
dawno temu .... :wink: :razz:
Nikt mnie nie zawiadomił... :mrgreen:
master-photo - Nie 20 Lut, 2011

hehe ;) ale nikt nie mowil ze powazniejsza reporterka nie wchodzi w gre :P jak tylko sprzet by byl to i bym sie zajal :D
kozidron - Nie 20 Lut, 2011

master-photo, a tych ujęć na deszczu nie zrobiłes bo bałeś się że puszka zmoknie ?

jaad75 napisał/a:
Eee, ja myślałem, że to jakaś poważniejsza reporterka, a nie kotleciarstwo... :razz: Do tego, to Ci wystarczy D700...


hehe a coś mnie swędziło, że tak będzie :wink:

master-photo a tak na serio, to chyba bym się skupił bardziej na szkłach do tego d700.

master-photo - Nie 20 Lut, 2011

no ogolem to bardzo duzo robie zdjec i to roznych, no i wlasnie balem sie ze mi puszka zamoknie, no i teraz juz sam nie wiem co wybrac... na slubnych sie u mnie nie konczy no ale moze i lepiej bedzie D700 z tymi dwoma szklami a pozniej sie usklada znowu na d3s czy d4 ;)
maput - Nie 20 Lut, 2011

do ślubów zdecydowanie bardziej bym wolał 17-35 niż 24-70.

A D4 pewnie nie będzie, bo japońce 4 nie lubią ;) Będzie D5.

AM - Nie 20 Lut, 2011

sigmiarz napisał/a:
bzdura, ultraszeroko na dole.. może się przydać ale rzadziej i to duzo rzadziej,
niż zakres 35 - 70, z takimi radami...

To miedzy 35mm a 90mm sa jakies uzyteczne ogniskowe?
Ten zestaw szkiel to standard.

master-photo - Nie 20 Lut, 2011

ale to juz odbiegacie od tematu... szeroki kat pewnie kiedys bym kupil ale jeszcze nie w tej chwili, mysle nad d700 albo d3s... juz sam nie wiem, 70-200 dobrze miec od razu, a znowu jakosc d3s robi wrazenie i pod wzgledem budowy sprzetu jak i jakosci obrazu.
sigmiarz - Nie 20 Lut, 2011

d700 to też jakość, nieco lepiej na wysokich czułościach, ale bez przesady..

w kwestii ogniskowych (to prawdopodobnie prowokacja :) ale napisze co myślę) to zależy od stylu fotografowania, istnieje taka ogólna opinia że szerokie kąty same zdjęcia robią, co byś nie zrobił to z 18 mm (ff) dostaniesz dynamiczny kadr, a 24 mm to już jest szeroko, pojawiają się zniekształcenia i żeby było realistycznie, nie było Van Goghowskich krzyków w rogach kadru lepiej trzymać się 30mm, ale rozumiem, widze te kadry 15 mm,
aparat przechylony od 25° - w skrócie wesele na statku podczas niezłego sztormu :lol:

jaad75 - Nie 20 Lut, 2011

sigmiarz napisał/a:
d700 to też jakość, nieco lepiej na wysokich czułościach, ale bez przesady..
Na wysokich czułościach różnice są bardz wyraźne - ISO12800 z D3s wygląda prawie jak 6400 z D700.
sigmiarz napisał/a:
żeby było realistycznie, nie było Van Goghowskich krzyków w rogach kadru lepiej trzymać się 30mm
Zależy od kompozycji kadru i pomysłu. BTW, "Van Goghowskie krzyki"?... :razz:
hijax_pl - Nie 20 Lut, 2011

jaad75 napisał/a:
"Van Goghowskie krzyki"?
Chyba o Mucha chodzi ;)
sigmiarz - Nie 20 Lut, 2011

tak .. chodziło o Muncha, mieli podobną manierę stąd pomyłka. :oops:

[ Dodano: Nie 20 Lut, 2011 23:29 ]
http://i2.pinger.pl/pgr13...e10cb/krzyk.jpg
http://cinematicpassions....10/vangogh4.jpg

można się pomylić.

maput - Pon 21 Lut, 2011

70-200 to szkło świetne, ale przy ślubach potrzebne tak sobie. Może do plenerów, ale "w akcji" raczej zbędne. Lepiej dokup sobie drugie body z niższej półki, a zamiast 24-70 kilka stałek...
sigmiarz - Pon 21 Lut, 2011

Jasne, i bardzo dobre optycznie szkło o uniwersalnym zakresie, wygodniejsze w użyciu niż kilka stałek, które i tak będą mocno przymykane.
jaad75 - Pon 21 Lut, 2011

f/2.8, to nie jest jasno, "uniweresalny zakres" dla każdego zadania jest inny, kilka stałek niekoniecznie oznacza niewygodę, a czy będą przymykane, to kwestia preferencji fotografującego, pewnym jest jednak, że zoomy f/2.8 z całą pewnością nie będą mogły być otwarte bardziej, niż do f/2.8...
maput - Pon 21 Lut, 2011

sigmiarz napisał/a:
Jasne, i bardzo dobre optycznie szkło o uniwersalnym zakresie, wygodniejsze w użyciu niż kilka stałek, które i tak będą mocno przymykane.

Przy ślubnych szkłach nie liczyłbym że będą mocno przymykane..

Fatman73 - Pon 21 Lut, 2011

sigmiarz, a czemu stałki miały by być mocno przymykane przy ślubnym foceniu ?
sigmiarz - Pon 21 Lut, 2011

może nie wszyscy mają potrzebę upajania się bokehem.
Bardzo często nadużywany przy tej okazji środek wyrazu.
Za każdym razem międlicie te same oczywistości.

Paweł_G - Pon 21 Lut, 2011

Co do uszczelnień i zakresu ogniskowych do reporterki to wczoraj o 22 na kanale National Geographic był dokument o fotografie tegoż magazynu Panu Reza Deghati. Pan robił zdjęcia w Afganistanie nosząc na ramionach (bez żadnych super toreb) dwa 5D Mk2 z 16-35 i 70-200. Uszczelnienia jako warunek konieczny do zdjęc ślubnych to chyba żart :mrgreen:

PS Dodam jeszcze że Pan Reza nie miał na szkłach żadnych UV-łek a osłony przeciwsłoneczne zakładał nader rzadko.

kozidron - Pon 21 Lut, 2011

Paweł_G napisał/a:
Uszczelnienia jako warunek konieczny do zdjęc ślubnych to chyba żart :mrgreen:


dlatego wcześniej pytałem, czemu te deszczowe ujęcia nie wyszły, czy z powodu puszki czy moze fotograf przestraszył się wody :razz: :wink:

maput - Pon 21 Lut, 2011

sigmiarz napisał/a:
może nie wszyscy mają potrzebę upajania się bokehem.

Ale to zazwyczaj nie chodzi o upajanie się bokeh, tylko o brak światła ;) f2.8 to często za ciemno jest.

Paweł_G - Pon 21 Lut, 2011

maput napisał/a:

Ale to zazwyczaj nie chodzi o upajanie się bokeh, tylko o brak światła ;) f2.8 to często za ciemno jest.


No chyba że autor wątku zdecyduje się na D3s - przy iso 12 800 z tej puszki na f4 da radę zdjęcia robić :razz:

dr11 - Pon 21 Lut, 2011

A poza tym jak później teściom wytłumaczyć, że mimo, iż stali 3 metry dalej, to są rozmazani? :D
Paweł_G - Pon 21 Lut, 2011

dr11 napisał/a:
A poza tym jak później teściom wytłumaczyć, że mimo, iż stali 3 metry dalej, to są rozmazani? :D


Trzeba im wmówić że za dużo wypili - dobry bajer pół roboty :mrgreen:

jaad75 - Pon 21 Lut, 2011

dr11 napisał/a:
A poza tym jak później teściom wytłumaczyć, że mimo, iż stali 3 metry dalej, to są rozmazani? :D
Trzeba im wmówić, że to dlatego, że byli pijani.

[ Dodano: Pon 21 Lut, 2011 14:50 ]
Paweł_G, byłeś szybszy... :smile:

dr11 - Pon 21 Lut, 2011

Dzięki Panowie, wiem już na jakie teksty uczulić teściów ;) :D
Fatman73 - Pon 21 Lut, 2011

sigmiarz napisał/a:
może nie wszyscy mają potrzebę upajania się bokehem.


Dotychczas trafiałem na klientów, którzy własnie to robili.

jaad75 - Pon 21 Lut, 2011

Fatman73 napisał/a:
Dotychczas trafiałem na klientów, którzy własnie to robili.
To miałeś dużo szczęścia - na własne uszy słyszałem narzekania na nieostre osoby w tle, na całkiem niezłych skądinąd zdjęciach ślubnych... :smile:
Paweł_G - Pon 21 Lut, 2011

Kwestia wyjaśnienia klientom podczas pierwszej rozmowy swojego sposobu pracy. Warto jest mieć również odpowiedni zapis w umowie.
Fatman73 - Pon 21 Lut, 2011

jaad75 napisał/a:
Fatman73 napisał/a:
Dotychczas trafiałem na klientów, którzy własnie to robili.
To miałeś dużo szczęścia - na własne uszy słyszałem narzekania na nieostre osoby w tle, na całkiem niezłych skądinąd zdjęciach ślubnych... :smile:


Też słyszałem, ale to opitalali kumpla nie mnie ;-)

Jak do mnie młodzi przychodzą pogadać to ich uświadamiam -i albo im się podoba (dotychczas tak), albo szukają kogoś innego (na razie nie musieli) ;-)

sigmiarz - Pon 21 Lut, 2011

Przy budżecie na obiektywy około 10k mozna myslec o jednym jasnym zoomie i dwóch stałkach, przy budżecie 5k jest problem, bo zoom jest świetny w dynamicznych sytuacjach, ale w kościele jasna 50-tka albo 30-tka ratuje sytuacje gdy komuś zależy na zachowaniu zastanego światła ze zwykle niewielkich kościelnych okien, żarowe z góry to już nie to.. jednak 2.8 to już dość jasno, i płytka głębia ostrości też jest. Jeśli kogoś stać może mieć dwie puchy każdą z innym szkłem, dla jednopuszkowca zoom jest wygodniejszy a w wielu ślubnych sytuacjach nie do zastąpienia, wyjście z kościoła etc.
darekk - Sob 26 Lut, 2011

Do jednego body zestaw N17-35/2.8 i N70-200/2.8 na śluby to pomyłka. Najlepszym rozwiązaniem jest tu N24-70/2.8. Do dwóch body jak najbardziej ten zestaw pasuje, jak już ktoś wyżej pisał na przykładzie tego reportera. D3s ma tak wysokie używalne ISO że N24-70/2.8 wystarczy a i tak zrobisz nim około 90% reportażu ślubnego. N70-200/2.8 jest średnio używalne na ślubach, chyba że plener i na 17mm zrobisz ze 4-6 zdjęcia na przygotowaniach i ślubie razem. Najpopularniejszy zakres to 24-35mm na ślubach i on mieści się akurat w N24-70/2.8.
ghost - Sob 26 Lut, 2011

podobnie jak w 17-35 :cool:
darekk - Sob 26 Lut, 2011

Ale na przysiędze N24-70/2.8 możesz obrączki na dłoniach lub same na tacy zrobić na zbliżeniu na 70mm lub portrety PM jak składają przysięgę, czego już nie zrobisz na 17-35 bo musisz sięgać po drugie body z węższym obiektywem lub szybko zmienić obiektyw na jednym body jak pracujesz.
master-photo - Sob 26 Lut, 2011

zostaje jednak przy D700 i 24-70 2.8 przekonuje mnie mocno ten zestaw. No i jednak na 70-200 nie starczy mi kasiorki :P musze kombinowac inny obiektyw a pozniej dosklada sie jakos powoli :) myslalem nad 105 2.8 (wiem macro ale moze sie przydac... zreszta lubie macro ;) ) no i mysle ze 24-70 to super obiektyw bardzo uniwersalny i uzyteczny. Mysle ze bede zadowolony z zestawu takiego.

Pozniej jeszcze dokupie D3s i 70-200 no i drugie 24-70 i na dwoch fotografow jechac :) damy rade! :)

dzieki za pomoc tak btw :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group