|
forum.optyczne.pl
|
 |
Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - Canon vs Nikon
mmariusz - Pon 28 Lut, 2011 Temat postu: Canon vs Nikon jak w tytule ...
[ Dodano: Pon 28 Lut, 2011 03:40 ]
pozwoliłem sobie zacząć ten temat ...
expel - Pon 28 Lut, 2011
A ja sobie pozwolę wspomnieć iż nikon pisze się przez "K" a nie "C", takich tematów jest już multum. Nie ma co porównywać systemów, każdy ma swoje wady i zalety, lecz różnice są minimalne.
hijax_pl - Pon 28 Lut, 2011
mmariusz, ciekaaaaaawy temat. Ale może napisz czego oczekujesz od takiej dyskusji?...
kozidron - Pon 28 Lut, 2011
hijax_pl napisał/a: | mmariusz, ciekaaaaaawy temat. Ale może napisz czego oczekujesz od takiej dyskusji?... |
hijax_pl ale to proste , kolega zastanawia się czy kupić sobie d3 czy 1dsM3
sigmiarz - Pon 28 Lut, 2011
kolega powinien sobie kupic 5d mkII - najwięcej radości
Baku - Pon 28 Lut, 2011
Lepiej od razu Pentaxa 645D. Po co się bawić w półśrodki z bździawymi firemkami
devgru - Pon 28 Lut, 2011
Canon, Nikon, Pentaxy, Olympusy jakieś? To zabawki dla plebsu...
Tylko leica i hasel!
PiotrOs - Pon 28 Lut, 2011
devgru czemu slubna? Lepiej za podroznicza sie zabierz...w mysl hasla niezapomnianego Pepega z Gumy, nieslubnego syna wodza Aztekow:
"Ze Smienom w oczy hienom"...Martyna pozieleneje z zazdrosci
devgru - Pon 28 Lut, 2011
e-ee, miałem to robić, ale w tym.. jak mu tam... national geografik to jakieś amatorstwo siedzi i nie chcieli mi zapłacić za podróż dookoła świata
Bobby - Wto 01 Mar, 2011
No, w tym watku to od razu zle sie zaczelo. Strach pomyslec jak to moze sie skonczyc.
Baku/devgru, nie dolewajcie oliwy do ognia...
mmariusz,
Napisz chociaz do czego Ci ten Canon albo Nikon potrzebny/co chcesz tym focic? Albo przynajmniej, ile masz kasy do wydania? No tak zeby bylo od czego zaczac pisac na temat.
Usjwo - Wto 01 Mar, 2011
Od czasu Sony, wojna systemowa C. vc N. jakos stracila na znaczeniu
B o g d a n - Wto 01 Mar, 2011
mmariusz napisał/a: | jak w tytule ... |
Coś mi się wydaje, że przekonałeś już żonę, że warto kupić lustrzankę
A tak na serio, to i Canon i Nikon są dobrymi firmami w dziedzinie foto. Przy wyborze systemu często górę biorą czynniki podświadome. Jeśli masz ograniczone fundusze, a pewnie tak jest, to warto zastanowić się też jakie obiektywy Cie interesują i ile one kosztują w C, a ile w N. Jaką dają jakość i czy ona Cie zadowoli.
To oczywiście trudna sprawa ale opinii nawet na tym forum jest bardzo wiele. Każdy wątek, dotyczący wyboru pomiędzy konkretnymi aparatami firmy C i N, dużo dopowiada w tym zakresie.
Rozwodzenie się nad tym, że w jednej firmie są dbd stałki za umiarkowane pieniądze, a w innej kolory wychodzą inne, może lepsze dla kogoś w odbiorze, nie ma sensu i prowadzi tylko do przepychania się zatwardziałych zwolenników jednego, czy drugiego systemu.
Z tego też pewnie powodu jak widzisz, nikomu już się nie chce ciągnąć odrębnego, takiego tematu.
cybertoman - Wto 01 Mar, 2011
mmariusz napisał/a: | pozwoliłem sobie zacząć ten temat ... | ktory juz wielokrotnie byl zakonczony.
moronica - Wto 01 Mar, 2011
no ja mysle, ze kiedys dawno temu na pierwszym forum fotograficznym byl to jeden z pierwszych tematow ale nie zakonczy sie nigdy dopoki obie marki istnieja. nie lepiej poczytac, co juz bylo pisane w identycznych watkach?
muzyk - Wto 01 Mar, 2011
devgru napisał/a: | Tylko leica i hasel! |
To tylko.
cybertoman - Wto 01 Mar, 2011
moronica napisał/a: | ale nie zakonczy sie nigdy dopoki obie marki istnieja | jasne, nowe produkty - nowe pomysly. Niemniej jednak, jesli wszyscy powtorza trzy razy swoje argumenty, dla mnie temat jest zakonczony.
mmariusz - Wto 01 Mar, 2011
chyba trochę namieszałem, ponieważ nie sprecyzowałem w czym rzecz ...
otóż byłem zdecydowany na zakup nikona D7000 ale wstrzymałem się, ponieważ pojawiło się sporo głosów na temat jego wadliwości (AF, hp) ... więc znów znalazłem się w punkcie wyjścia, co kupić, może D90 ... no i zacząłem się zastanawiać czy nie kupić canona, z tym, że znów wyczytałem, że najbardziej polecanym jest coraz trudniej dostępny czy nawet wycofany ze sprzedaży model 50D ... wiem, że to temat rzeka, który jak powiedziała moronica, będzie trwał dopóki te marki istnieją ale co jakiś czas pojawia się z jednej czy drugiej strony coś nowego lub ktoś taki jak ja który dopiero zaczyna ... reasumując, proszę jeszcze raz kolegów i koleżanki o pomoc, czy brać D7000 (tylko jak go sprawdzić, sam nie potrafię tego zrobić) licząc że nie trafi mi się wadliwy sprzęt (dodam, że jak się naczytałem o serwisie nikona to też oczy szeroko otworzyłem) czy kupić canona, a jeśli tak to szukać 50D czy brać 60D a może 7D?
z góry dziękuję i przepraszam, że od razu nie napisałem, w czym rzecz
P.S.
B o g d a n napisał/a: | Coś mi się wydaje, że przekonałeś już żonę, że warto kupić lustrzankę |
jak widać tak, dałem jej do poczytania Wasze podpowiedzi
Sunders - Wto 01 Mar, 2011
mmariusz napisał/a: | czy brać D7000 (tylko jak go sprawdzić, sam nie potrafię tego zrobić) licząc że nie trafi mi się wadliwy sprzęt (dodam, że jak się naczytałem o serwisie nikona to też oczy szeroko otworzyłem) czy kupić canona, a jeśli tak to szukać 50D czy brać 60D a może 7D? |
Brać 7D
expel - Wto 01 Mar, 2011
Z tego co rozumiem kolega zaczyna z fotografią lustrzankami więc nie wiem czy 7D jest odpowiednim wyborem. Jest to naprawdę dobry sprzęt ale co za tym idzie nie wypada podpinać do tego gorszych optycznie a co za tym idzie tańszych obiektywów. Jest on dość ciężki ponieważ jego 905g bez obiektywu w porównaniu do D90 (620g) to nie mała różnica odczuwalna dla szyji. Cena 7D z sensownym wg mnie obiektywem wynosi w granicy 7500zł http://fotozakupy.pl/lust...15-85-mm,10838s . IMHO koledze w zupełności wystarczy 60D lub D90. Sam wahałem się pomiędzy tymi dwoma aparatami, ostatecznie wybór padł na D90. Skusiła mnie ku niemu bardzo atrakcyjna cena, podobno lepsza współpraca z obiektywami jak Sigma, większa dostępność obiektywów, na rynku wtórnym i nie tylko.
hijax_pl - Wto 01 Mar, 2011
mmariusz, nie przesadzasz z tym czytaniem wieści gminnych? Tak podchodząc do zakupu powinieneś wybrać ... Sony.
cybertoman - Wto 01 Mar, 2011
W temacie "Canon vs Nikon" to retrospektywicznie podchodzac do tematu - najpierw byly aparaty analogowe, ktore ustapily pola aparatom cyfrowym. Po nich nastaly dwucyfrowe, a dzis sa nawet czterocyfrowe. I tu trzeba obiektywnie przyznac, Nikon z D7000 jest znacznie dalej niz Canon z 1100D
mmariusz - Wto 01 Mar, 2011
hijax_pl napisał/a: | mmariusz, nie przesadzasz z tym czytaniem wieści gminnych? Tak podchodząc do zakupu powinieneś wybrać ... Sony. |
opieram się na tym, co piszą ludzie tutaj, więc czy to są wieści gminne
poza tym, byłem w sklepie fotojoker i żebyś wiedział, tam namawiano mnie na Sony właśnie ale do tej firmy jakoś nie mam przekonania
devgru - Wto 01 Mar, 2011
Zdziwiłbym się, gdyby w FJ namawiali do zakupu jakiegoś innego aparatu
hijax_pl - Wto 01 Mar, 2011
mmariusz napisał/a: | opieram się na tym, co piszą ludzie tutaj, więc czy to są wieści gminne | No OK, ale skoro tak - ilu na tym forum jest użytkowników D7000? Ilu miało problem z serwisem Nikona? A ile postów na temat Żytniej wyczytałeś?
kufel - Wto 01 Mar, 2011
hijax_pl napisał/a: | Ilu miało problem z serwisem Nikona? A ile postów na temat Żytniej wyczytałeś? | z Zytnią to chyba sie polepszyło bo cicho jakoś , za to po canonie chyba nikon przejął pałeczkę w kwestii "jakości " serwisu
hijax_pl - Wto 01 Mar, 2011
Pojawił się też ostatnio temat dotyczący jakości serwisu Sigmy... Czy to oznacza, że?..
kufel - Wto 01 Mar, 2011
hijax_pl napisał/a: | Czy to oznacza, że?.. | że wszyscy maja nas tam gdzie słonce nie dochodzi ? a tak poważniej to w pamieci utkwiła mi reakcja Nikon polska na sprzeciw użytkowników na jakość serwisu tu przebili canona...
Usjwo - Sro 02 Mar, 2011
expel napisał/a: | ... (620g) to nie mała różnica odczuwalna dla szyji... |
Nosisz aparat na szyji ?
expel - Sro 02 Mar, 2011
Jak idę od parku focić, borę jeden obiektyw i nie biorę torby to tak , może to jakieś dziwne (lub też nie) przyzwyczajenie z okresu posiadania hybrydy. Chyba że koledze chodzi o złą ortografie, rzeczywiście mój błąd, pisze się szyi a nie szyji
B o g d a n - Sro 02 Mar, 2011
expel napisał/a: | Jest on dość ciężki ponieważ jego 905g bez obiektywu w porównaniu do D90 (620g) | Jeśli już porównujesz wagę, to porównuj i jedną i drugą bez lub (z) baterią:
7D - 820 (905)
D90 - 620 (700)
To co dla jednych jest wadą, dla innych cechą absolutnie zrozumiałą w odpowiedniej klasie sprzętu.
Po drugie, 7D i D90 bo to zdecydowanie różnej klasy aparaty.
fafniak - Sro 02 Mar, 2011
Ze względu na matryce brałbym jednak d7000 i sprawdził przy zakupie to co jest mozliwe.
W jakimś wątku pokazywano różnice w tym co można z cieni wyciągnąć z K-5,d7000 i canonów 7D, 50D po tym co zobaczyłem - wolę nikosia i pentaxa
expel - Sro 02 Mar, 2011
B o g d a n napisał/a: | expel napisał/a: | Jest on dość ciężki ponieważ jego 905g bez obiektywu w porównaniu do D90 (620g) | Jeśli już porównujesz wagę, to porównuj i jedną i drugą bez lub (z) baterią:
7D - 820 (905)
D90 - 620 (700)
To co dla jednych jest wadą, dla innych cechą absolutnie zrozumiałą w odpowiedniej klasie sprzętu.
Po drugie, 7D i D90 bo to zdecydowanie różnej klasy aparaty. |
Wagę brałem z fotozakupy.pl. W danych technicznych pisze "waga" i tylko tyle. Stąd moje wartości. Wiem że 7D i D90 to 2 różne klasy, ale czy dla amatora te różnice będą aż tak istotne? A jednak waga ma znaczenie, dla jednych zaleta dla innych już nie. Nie lepiej zaoszczędzić na 7D, wziąć coś tańszego ale za to zainwestować w lepsze szkła bądź więcej słoików?
sigmiarz - Sro 02 Mar, 2011
jeśli jesteś amatorem, nie myślisz o FF, ale chcesz mieć zaawansowaną puszkę to bierz Pentaxa k-5, waży tyle co d90 a obudowa jest "Korpus wykonany ze stopów magnezu i stali nierdzewnej, uszczelniony, odporny na niskie temperatury (do -10°C), pył i trudne warunki atmosferyczne." http://www.optyczne.pl/12...ja_aparatu.html
do tego stabilizacja w korpusie
za 4600 z uszczelnionym kitem jest to wręcz paradox
expel - Sro 02 Mar, 2011
Popieram przedmówce, Pentax bardzo dobra puszka za bardzo dobre pieniądze.
maput - Sro 02 Mar, 2011
expel napisał/a: | Wiem że 7D i D90 to 2 różne klasy, ale czy dla amatora te różnice będą aż tak istotne? |
Amator pewnie nie wykorzysta nawet 90% możliwości tych aparatów, więc różnicy nie zauważy
P_M_ - Sro 02 Mar, 2011
expel napisał/a: | Popieram przedmówce, Pentax bardzo dobra puszka za bardzo dobre pieniądze. |
Zgoda. Tylko potem trzeba zaczac lowy na optyke. A z ta roznie bywa.
Bezpieczniej nabyc podobny korpus od N/C.
expel - Sro 02 Mar, 2011
Ale niestety za te pieniądze nie kupi tak dobrego body Nikona lub C. A co do obiektywów to niestety racja i tu jest minus dla P.
Bobby - Czw 03 Mar, 2011
W marcowym numerze miesiecznika Popular Photography jest test Pentaxa K-5. Podaja tam nastepujace highlights:
"What's hot: Weathersealed body; excellent image quality.
What's not: Sluggish low-light AF; noisy at high ISOs.
Who it's for: Budget-minded advanced photographers. Shooters who want a very rugged DSLR."
Sprobujcie zajrzec na popphoto.com
sigmiarz - Czw 03 Mar, 2011
ktora puszka wedlug popphoto nie szumi na wysokich iso?
tutaj są chyba wszystkie puszki przetestowane na wszystkich iso ta sama martwa natura,
warto przejrzeć
hijax_pl - Czw 03 Mar, 2011
sigmiarz napisał/a: | tutaj są chyba wszystkie puszki przetestowane na wszystkich iso ta sama martwa natura, | W sumie fajnie, choć dla testu szumów przydałoby się mieć taką martwą naturę na czarnym tle a nie białym
kozidron - Czw 03 Mar, 2011
P_M_ napisał/a: | Zgoda. Tylko potem trzeba zaczac lowy na optyke. A z ta roznie bywa.
Bezpieczniej nabyc podobny korpus od N/C. |
P_M_, poprzednim razem jak ci napisałem, ze to bzdura (sorry komor) Jaad75 mnie naprostował, ze tylko zartowałeś - teraz widzę, że przepisujesz te bzdury o dostępności szkieł pentaxa z uporem maniaka
mmariusz - Czw 03 Mar, 2011
fafniak napisał/a: | Ze względu na matryce brałbym jednak d7000 i sprawdził przy zakupie to co jest mozliwe. |
możesz podpowiedzieć, co można sprawdzić i w jaki sposób?
moronica - Czw 03 Mar, 2011
mmariusz, celnosc AFu robiac zdjecia obiektow w roznych odleglosciach, najlepiej jakas jasna stalka
mmariusz - Czw 03 Mar, 2011
moronica, dziś byłem w FJ i gość powiedział mi, że z celnością AF D7000 jest wszystko OK, a jego ewentualne mankamenty wynikają z tego, iż D7000 ma 39 pół AF i automat nie wie, co fotografujący chce mieć na pierwszym planie, powiedział też, że w sumie D7000 nie ma problemów z AF tylko pozostaje kwestia wyboru trybu w zależności co się fotografuje ... chyba dobrze to zapamiętałem
kufel - Czw 03 Mar, 2011
hmm moim zdaniem to nie jest wytłumaczenie. na AF narzeka tez wielu doświadczonych fotografów (jesli oczywiście juz trafi sie felerna puszka). oczywiście to ze aktywne wszystkie pola AF mogą powodować nietrafnie tam gdzie chcemy to prawda ale tyczy sie to każdej puszki.
hijax_pl - Czw 03 Mar, 2011
mmariusz napisał/a: | iż D7000 ma 39 pół AF i automat nie wie, co fotografujący chce mieć na pierwszym planie | Dobre
Znaczy się wszystkie profesjonalne nikony (mające 51pól) gubią się całkowicie i to jest najzupełniej normalne?
Porażka...
jaad75 - Pią 04 Mar, 2011
Bobby, Popular Photography, zawsze pisało bzdury. Nic nowego.
maput - Pią 04 Mar, 2011
Kompetencje sprzedawców w FJ za każdym razem mnie zadziwiają.
Ale i tak dziwne, że nie wkręcał Cię, że d7000 to wcale AF nie ma, za to Sony...
hijax_pl - Pią 04 Mar, 2011
maput, w sumie to sprzedawca a nie doradca... Czyli kompetencje może mieć zerowe. Problem w tym, że przy niskich kompetencjach starają się jednak doradzać/odradzać zaczynając od słów: "w czym mogę pomóc?" na co klient odpowiada "chciałbym kupić jakiś aparat..."
moronica - Pią 04 Mar, 2011
mmariusz napisał/a: | moronica, dziś byłem w FJ i gość powiedział mi, że z celnością AF D7000 jest wszystko OK, a jego ewentualne mankamenty wynikają z tego, iż D7000 ma 39 pół AF i automat nie wie, co fotografujący chce mieć na pierwszym planie, powiedział też, że w sumie D7000 nie ma problemów z AF tylko pozostaje kwestia wyboru trybu w zależności co się fotografuje ... chyba dobrze to zapamiętałem |
widac sprzedawca akurat nie wie ze sie wady w systemie AF zdarzaja w tym modelu dlatego najlepiej isc do sklepu przygotowanym, wtedy mozna sobie pogawedzic ze sprzedawca i on nie bedzie czlowieka traktowal jak totalnie zielonego. tu na forum byl uzytkownik (uzytkownicy?) ktory z pewnoscia potrafi poslugiwac sie AFem w aparacie a jednak ta wade stwierdzil
mmariusz - Nie 06 Mar, 2011
moronica napisał/a: | tu na forum byl uzytkownik (uzytkownicy?) ktory z pewnoscia potrafi poslugiwac sie AFem w aparacie a jednak ta wade stwierdzil |
moronica, ja nie neguję ani Twoich słów ani wypowiedzi innych forumowiczów ... powiem więcej, to koleżanki i koledzy w tego forum są dla mnie osobami wiarygodnymi ponieważ myślę, iż żadnemu nie zależy na tym, by ktoś taki jak ja kupił/nie kupił danego modelu ...
chciałem się tylko podzielić z Wami tym, jak podszedł FJ do przedmiotowego tematu ...
[ Dodano: Nie 06 Mar, 2011 01:01 ]
hijax_pl napisał/a: | mmariusz napisał/a:
iż D7000 ma 39 pół AF i automat nie wie, co fotografujący chce mieć na pierwszym planie
Dobre
Znaczy się wszystkie profesjonalne nikony (mające 51pól) gubią się całkowicie i to jest najzupełniej normalne?
Porażka... |
Ty hijax_pl wiesz lepiej, ale ja czytając Twój post niewiele wiem, co miałeś na myśl ... i
maput - Nie 06 Mar, 2011
Miał na myśli to, że Nikony z wyższych półek niż D7000 mają jeszcze więcej pół AF (dokładnie 51), więc jeśli rozciągnąć na nie logikę wywodu pana z FJ, to profesjonalnymi Nikonami należałoby ostrzyć tylko manualnie, bo AF przy tej ilości czujników gubiłby się już całkowicie Mogę Ci wyjawić, że ta nie jest...
Sprawność AF w danym egzemplarzu można sprawdzić dość łatwo podczas zakupu, wystarczy żeby włączyli Ci aparat i pozwolili pobawić się 3 minuty, więc raczej bym się tym problemem nie zrażał. Poza tym chodzą plotki, że serie w których AF kulał już "zeszły" a w nowych dostawach tego problemu już nie ma.
mmariusz - Nie 06 Mar, 2011
ok, dzięki maput za odpowiedź
Jazzzu - Czw 17 Mar, 2011
A ja mam dylemat, ponieważ zastanawiam się nad kupnem używanego nikona d300, lub canona 50d. Dwa systemy. Każdy ma zalety... Nikon d300 wydaje się solidniejszy i trwalszy. Posiada lepszy AF i dynamikę. Canon zaś L-ki takie jak 70-200 f4 L USM, który poprostu nie ma wad. Ja zaś mam problem, ponieważ moje potrzeby są dwojakie... Fotografie podchodzące pod fotoreportaż (szeroko) lecz czasami z większej odległości (zoom), często nocą lub przy świetle żarowym. Warunki marne, bo kurz i wspinaczka...
moronica - Czw 17 Mar, 2011
Jazzzu, Nikon ma AF-D 80-200 f/2.8 ktore jak sie postarasz dostaniesz na aukcji w bardzo dobrym stanie za cene tego canonowskiego 70-200 f/4
Sunders - Czw 17 Mar, 2011
moronica napisał/a: | Nikon ma AF-D 80-200 f/2.8 ktore jak sie postarasz dostaniesz na aukcji w bardzo dobrym stanie za cene tego canonowskiego 70-200 f/4 |
Czyli za 1400-1500pln?
Jazzzu - Czw 17 Mar, 2011
canon 70-200mm f4 L USM mogę dostać na allegro już za 1700zł... gdyby był podobny dla nikona, to brałbym nikona d300, a tak mam zgryz... sprzedałem 450d i komplet podstawowych szkieł... mam stresa bo nie mam czym fotografować. 300d to aparat, który bardzo mi odpowiada, ale te szkła... jeszcze jest tamron Tamron SP AF 70-200 mm f/2.8 Di LD (IF) MACRO, ale jest delikatny i nie ostrzy tak jak canon. 50d wydaje się mało odporny...
kufel - Czw 17 Mar, 2011
Jazzzu napisał/a: | 50d wydaje się mało odporny... | co masz na mysli? jeśli oporność na wilgoć etc to faktycznie d300 jest lepiej uszczelniony. ale pod względem wytrzymałości na upadek etc to nie sadze aby byla miedzy nimi jakaś różnica.
Sunders - Czw 17 Mar, 2011
Jazzzu napisał/a: | 50d wydaje się mało odporny... |
To przymierz się do 7D.
Jazzzu - Czw 17 Mar, 2011
oczywiście zoom to nie wszystko. potrzebuję coś jak 17-50mm f/3,5 lepszej jakości niż kit...
kufel - Czw 17 Mar, 2011
Sunders napisał/a: | To przymierz się do 7D. | dobra rada,a w połączeniu z 70-200 f4 L robi się ciekawy zestaw,pytanie tylko czy f4 bedzie wystarczające do potrzeb.
[ Dodano: Czw 17 Mar, 2011 17:40 ]
Jazzzu napisał/a: | oczywiście zoom to nie wszystko. potrzebuję coś jak 17-50mm f/3,5 lepszej jakości niż kit. | jest canon 17-55 2.8 IS. nikon ma podobne szklo tylko bez stabilizacji no i drozsze.
Jazzzu - Czw 17 Mar, 2011
odporność na kurz, wilgoć w umiarkowanym stopniu, wspinaczka po metalowych konstrukcjach i przeciskanie się przez tunele (aparat w pokrowcu). smar itd...
[ Dodano: Czw 17 Mar, 2011 17:44 ]
raczej na 7d nie mam kasy. wole raczej dokładać do szkieł, ale w miare możliwości... poza tym 200mm plus crop daje więcej.
[ Dodano: Czw 17 Mar, 2011 17:48 ]
nie mam zajawki co do firm, czy systemów. ja chcę podejść do sprawy praktycznie i w miarę swoich możliwości, a nie marzeń... chcę robić dobre zdjęcia ludzi podczas pracy.
kufel - Czw 17 Mar, 2011
Jazzzu napisał/a: | odporność na kurz, wilgoć w umiarkowanym stopniu, wspinaczka po metalowych konstrukcjach i przeciskanie się przez tunele (aparat w pokrowcu). smar itd...
| oba aparaty powinny przetrwać takie warunki.tym bardziej gdy aparat będzie w pokrowcu jak piszesz.
Jazzzu - Czw 17 Mar, 2011
w pokrowcu tylko na czas przemieszczania się po terenie, dlatego myśle nie tylko o uszczelnionych i mocnych body, ale i o szkłach. nie chcę wydać kasy na sprzęt, który popęka i zassie wszystko co na drodze ( pył węglowy, koksowy, kredę, rudy itp. ).
[ Dodano: Czw 17 Mar, 2011 17:59 ]
często sam jestem tam ciężko brudny, a ręce to nawet bardzo
Sunders - Czw 17 Mar, 2011
Jazzzu napisał/a: | na 7d nie mam kasy |
Róznica w cenie nowych body, to 700pln.
Jazzzu napisał/a: | wole raczej dokładać do szkieł |
To porównaj ile wydasz na szkła do canona, a ile do nikona.
Jazzzu napisał/a: | 200mm plus crop daje więcej |
Daje dokładnie tyle samo na D300 co na 7D.
kufel - Czw 17 Mar, 2011
Jazzzu, nie wiem jak ten wspomniany Nikkor 2.8 ale eLki canona jak np 70-200 akurat należą do całkiem solidnych obiektywów.
Jazzzu - Czw 17 Mar, 2011
no tak... 7d to aps-c. ubzdurało mi się przez chwile że to FF.
[ Dodano: Czw 17 Mar, 2011 18:14 ]
myślę, że granica moich możliwości to D300 lub 50D jeżeli chodzi o body. naprawdę, te 700zł wolę dodać do szkła. wiem, że 70-200 L to pancernik, bo koleś ma. nie znam obiektywów z bagnetem F.
kufel - Czw 17 Mar, 2011
Jazzzu napisał/a: | nie znam obiektywów z bagnetem F. | z testu na Optycznych : Pierwsze wrażenie jakie robi Nikkor 80-200 f/2.8 po wzięciu do ręki jest znakomite. Potężny i solidny, z dużą przednią soczewką, przyjemna, lekko chropowata i dobrze leżąca w ręku obudowa, dwa wygodne pierścienie - jeden do manualnego ogniskowania, drugi do zmiany ogniskowej, oba pracujące z wymaganą od tej klasy sprzętu precyzją. Do tego dochodzi dołączany w zestawie łącznik statywowy, który swoją jakością przekonuje nawet wymagającego użytkownika. Wrażenia te zupełnie nie zmieniają się po kilku intensywnych sesjach testowych i fotograficznych. Warto tutaj jeszcze dodać, że model 80-200 mm to naprawdę duży i ciężki instrument. Nie można tego traktować jako wadę, bo dobry optycznie zoom o takich parametrach lekki być nie może. Trzeba jednak zaznaczyć, że znacznie lepiej leży on w rękach, a praca jest wyraźnie bardziej komfortowa, gdy na jego końcu podczepimy solidny korpus klasy np. D200. Mniejszy i lżejszy model, na przykład D50, poprzez dysproporcję rozmiarów i wagi w stosunku do obiektywu, może przy dłuższym użykowaniu z ręki sprawić trochę problemów w postaci bólu w dłoni lub nawet skurczów. Choć ten aspekt to sprawa zupełnie indywidualna, dlatego dalej nad nim rozwodzić się nie będziemy.
[ Dodano: Czw 17 Mar, 2011 18:32 ]
zwróć tez uwagę na jego cenę bo może się okazać ze jest poza zasięgiem
Jazzzu - Czw 17 Mar, 2011
Wydaje się naprawde bardzo dobry. Rozumiem, że jest bardzo jasny i mocny, ale zostałbym przy 70-200mm f4 L usm. Myślę, że światło mi wystarczy. Czytałem oferty sprzedaży tego nikkora i wiem, że trafiają się sztuki z paprochami w środku. Ciekawe jak tam się dostają?
hijax_pl - Czw 17 Mar, 2011
Jazzzu napisał/a: | Ciekawe jak tam się dostają? | Przez dziury jakie ma każdy obiektyw
Swoją drogą wiesz jaki wpływ jest takich paprochów w zależności od ich lokalizacji?
Jazzzu - Czw 17 Mar, 2011
Myślę, że masz rację. Tylko w dalszym ciągu nie wiem co wybrać. Naprawdę dobry Nikon D300, oraz świetny Canon 70-200mm f4L USM za rozsądne pieniądze. Wiem, że nie da się tego pogodzić. Szkoda.
kufel - Czw 17 Mar, 2011
ja wszedłbym w C choćby właśnie ze względu na wspomniany obiektyw który tu sie powinien spisać.50D to również dobre body. a całość w rozsądnej cenie.
moronica - Czw 17 Mar, 2011
Sunders napisał/a: | moronica napisał/a: | Nikon ma AF-D 80-200 f/2.8 ktore jak sie postarasz dostaniesz na aukcji w bardzo dobrym stanie za cene tego canonowskiego 70-200 f/4 |
Czyli za 1400-1500pln? |
moj mnie kosztowal dokladnie 370 euro w komisie, przeceniony z 550. trzeba miec farta
Jazzzu - Pią 18 Mar, 2011
a co z szerokim kątem? jake szkło? coś od f3,5 i ostre i w miare szybkie...
moronica - Pią 18 Mar, 2011
z f/3.5 jest sigma 10-20, z f/2.8 tokina 11-16 i z f/4 tokina 12-24
hijax_pl - Pią 18 Mar, 2011
Jazzzu napisał/a: | coś od f3,5 i ostre i w miare szybkie... | Szeroki kąt, f/5.6 i w zasadzie AF jest coraz mniej istotny
Baku - Pią 18 Mar, 2011
Cytat: | Nikon d300 wydaje się solidniejszy i trwalszy. Posiada lepszy AF i dynamikę |
Co do AFu, to mogę się zgodzić, co do dynamiki to nie:
50D:
D300:
Jeśli chodzi o UWA na aps-c to Tokina 11-16 jak dla mnie jest najciekawszą ofertą.
Następny może być standardowy zoom (C 17-55/2.8 IS lub jeśli wolisz budżetowo Tamron 17-50/2.8) no i oczywiście 70-200/4 - obiektyw w zasadzie 'niezniszczalny'.
hijax_pl - Pią 18 Mar, 2011
To ja dorzucę alternatywne porównanie dynamiki
Baku - Pią 18 Mar, 2011
Ciekawe jak D300 może mieć większe DR pomiędzy iso100 a 200 jeśli 200 jest dla niego czułością natywną a 100 emulowaną
Poza tym DxO testuje pracę matrycy, a w porównaniu które przedstawiłem mamy efekt pracy całego układu matryca-procesor sygnałowy.
hijax_pl - Pią 18 Mar, 2011
Baku napisał/a: | Ciekawe jak D300 może mieć większe DR pomiędzy iso100 a 200 jeśli 200 jest dla niego czułością natywną a 100 emulowaną | A wiemy w jaki sposób jest ona emulowana? Zresztą wg DxO i 50D i D300 ma czułość ISO100 na tym samym poziomie...
Widać za to, że nadal 2 bity w 14bitowym zapisie to śmieci i czy w Nikonie użyjemy NEFów 12 czy 14 bitowych - nie ma to znaczenia Baku napisał/a: | Poza tym DxO testuje pracę matrycy, a w porównaniu które przedstawiłem mamy efekt pracy całego układu matryca-procesor sygnałowy. | No tego to nie rozumiem.. Skoro przerabiają RAWy - to jak można się odciąć od procesora sygnałowego?
Baku - Pią 18 Mar, 2011
Teraz doczytałem, że też bazują na RAWach. Nie wiem, myślałem że stać ich na więcej (laboratorium DXO brzmi bardzo poważnie, ale teraz już tylko brzmi)...
Ciekawe w takim razie dlaczego rezultaty pomiaru DR są dokładnie sprzeczne ze sobą mimo takiego samego materiału wejściowego.
jaad75 - Pią 18 Mar, 2011
Baku napisał/a: | Teraz doczytałem, że też bazują na RAWach. Nie wiem, myślałem że stać ich na więcej (laboratorium DXO brzmi bardzo poważnie, ale teraz już tylko brzmi)... | Pracują na RAW-ach, a nie na TIFF-ach z RAW-ów wywołanych dcraw - nie widzisz różnicy?
hijax_pl - Pią 18 Mar, 2011
Baku napisał/a: | Ciekawe w takim razie dlaczego rezultaty pomiaru DR są dokładnie sprzeczne ze sobą mimo takiego samego materiału wejściowego. | Mówisz o porównaniu DxO i optycznych? Różnica w metodologii.. To co pokazuje DxO jest bliższe prawdy, wyniki optycznych są bliższe korzystania z JPGów
jaad75 - Pią 18 Mar, 2011
Jazzzu napisał/a: | zostałbym przy 70-200mm f4 L usm. Myślę, że światło mi wystarczy | Hę? f/4 to ciemnica. Bez body z użytecznymi wysokimi czułościami, to takie światło nadaje się do użytku tylko w bardzo mało wymagających warunkach oświetleniowych.
Sunders - Pią 18 Mar, 2011
Jazzzu napisał/a: | Fotografie podchodzące pod fotoreportaż (szeroko) lecz czasami z większej odległości (zoom), często nocą lub przy świetle żarowym. Warunki marne, bo kurz i wspinaczka... |
Na takie warunki to raczej jakiś statyw lub monopod będzie niezbędny; "nocą lub przy świetle żarowym", to chyba nawet jasny obiektyw i czuła matryca nie wystarczą
Baku - Pią 18 Mar, 2011
Optyczni wywołują RAWy dcrawem, a wyniki do DxOMark pewnie są uzyskiwane z DxO Optics Pro. Widzę różnicę, ale różnic w metodologii nie znam, więc byłbym daleki od wyrokowania czyje rezultaty są bliższe "prawdy" i czym tak ta "prawda" w ogóle jest.
jaad75 napisał/a: | Hę? f/4 to ciemnica. |
Do sportu to się średnio nadaje, ale do reporterki na wolnym powietrzu już tak. Poza tym wersja f4 jest niemal 2x lżejsza od f2.8. A czasem ma to znaczenie:
Jazzzu napisał/a: | odporność na kurz, wilgoć w umiarkowanym stopniu, wspinaczka po metalowych konstrukcjach i przeciskanie się przez tunele (aparat w pokrowcu). smar itd... |
Poza tym jest jaśniejszy od każdego jednego 70-300
jaad75 - Pią 18 Mar, 2011
Baku napisał/a: | Optyczni wywołują RAWy dcrawem, a wyniki do DxOMark pewnie są uzyskiwane z DxO Optics Pro. | Optyczni uzyskują TIFF-a dcrawem i mierzą jego parametry Imatestem, natomiast DxO analizuje informacje z niewywołanego pliku RAW i tych analiz używa potem do optymalizacji swojej wołarki. Różnica w odległości od rzeczywistych danych z sensora jest drastycznie duża...
[ Dodano: Pią 18 Mar, 2011 13:50 ]
Baku napisał/a: | Do sportu to się średnio nadaje, ale do reporterki na wolnym powietrzu już tak. | W jasny dzień...
hijax_pl - Pią 18 Mar, 2011
Baku, kiedyś tu na forum (nie pokaże gdzie bo jakoś znów wyszukiwarka postów nawala ) wrzucałem przykłady wywoływania RAWa przez Lightrooma. Wstawię wykresy jeszcze raz:
3 zdjęcia tablicy testowej - trzy standardowe wywoływania JPGów - nic specjalnego:
W kolejnej próbie ekspozycję dla świateł "popchnąłem" w LR, aż do maksymalnej saturacji, czyli wyciągnąłem tyle, ile się jeszcze w RAWie kryło:
Prosty zabieg, a już prawie o 2EV więcej... A przecież to samo da się zrobić z cieniami i zejść też o 2EV.
Wniosek: metodą "domową" otrzymuje wyniki bliższe temu co pokazuje DxO. Gdy jednak nic nie kombinuję - wynik mam praktycznie taki sam jak optyczni
Baku - Pią 18 Mar, 2011
Generalnie to ja RAWów używam m.in. po to by korygować ekspozycję lub ratować się w światłach i cieniach, więc praktyczniejsze zastosowanie dla mnie powinna mieć metoda DxO. W takim razie wyniki optycznych pokazują zakres tonalny niemodyfikowany ekspozycją, światłami ani cieniami... Jednym słowem to co jest w stanie zarejestrować matryca i to co bez kombinacji możemy zobaczyć na RAWie?
jaad75 - Pią 18 Mar, 2011
Baku napisał/a: | W takim razie wyniki optycznych pokazują zakres tonalny niemodyfikowany ekspozycją, światłami ani cieniami... Jednym słowem to co jest w stanie zarejestrować matryca i to co bez kombinacji możemy zobaczyć na RAWie? | Pokazują to, co jest w stanie z tego rawa wyciągnęć dcraw przy określonej krzywej tonalnej i co na uzyskanym w ten sposób tiffie jest w stanie zmierzyć Imatest. Każda wołarka pokaże zupełnie inny zakres "bez kombinacji", więc te dane będa dla Ciebie użyteczne tylko, jeśli użyjesz dcraw w dokładnie taki sposób, jaki robią to Optyczni, natomiast dane DxO pokazują właśnie potencjał matrycy przy umiejętnym wołaniu RAW-a.
Jazzzu - Pią 18 Mar, 2011
Dziękuję za rady i wspaniałe komentarze Jak na tę chwilę wybieram Canon 50D i zbieram na 70-200mm f4 L usm. Myślę, że body zakupię w przyszłym tygodniu. Niestety warunki nie pozwalają mi na użycie statywu, ale jeszcze są lampy błyskowe
Baku - Pią 18 Mar, 2011
Pamiętaj jednak o tym, że nawet najmocniejsza lampa błyskowa ma ograniczony zasięg efektywnej pracy. Czasem NIC nie zastąpi statywu i dłuższego czasu naświetlania.
Tak czy inaczej 50D to dobry wybór.
jaad75, dzięki za łopatologiczne tłumaczenie. Sporo mi się rozjaśniło.
Jazzzu - Pią 18 Mar, 2011
całe szczęście jest jeszcze radiowe zdalne sterowanie lampami w głowie mam kilka pomysłów na fajne kadry teraz tylko kompletować szprzęt.
Sunders - Pią 18 Mar, 2011
Jazzzu napisał/a: | warunki nie pozwalają mi na użycie statywu, ale jeszcze są lampy błyskowe |
...ale wtedy nie będzie fotografii "w świetle żarowym"
...poza tym można czasem spróbować postawić aparat na jakiejś zastanej podstawie.
jaad75 - Pią 18 Mar, 2011
Sunders napisał/a: | ...ale wtedy nie będzie fotografii "w świetle żarowym" | Akurat światło żarowe flashem udaje się dość prosto... Gorzej tylko z tą ciemnicą w obiektywie, bo 50D i wysokie czulości to marna kombinacja...
Jazzzu - Pią 18 Mar, 2011
wszystko można to zależy tylko od fotografującego co zrobi, aby efekt był dobry...
Sunders - Pią 18 Mar, 2011
jaad75 napisał/a: | Akurat światło żarowe flashem udaje się dość prosto... |
jaad75, chodziło o fotografię w świetle żarowym, a nie światła żarowego
jaad75 - Pią 18 Mar, 2011
Jazzzu napisał/a: | wszystko można to zależy tylko od fotografującego co zrobi, aby efekt był dobry... | Przy f/4 nawet przy fotografii z błyskiem, jeśli chcesz w przeciętnych warunkach wpuścić w miarę dużo zastanego (czyli niedoświetlić je o powiedzmy 1EV), musisz mieć zazwyczaj albo czułości na poziomie ISO1600-3200, albo czasy w okolicach 1/25s...
Jazzzu - Pią 18 Mar, 2011
a tak z ciekawości... przyjaciółka ma d70s i pyta o obiektyw porównywalny do canona 70-200mm f4 L. chodzi o jakość obrazu i AF, a nie o obudowę no i cenę. Ona jest fanką nikona, robi świetne kadry, ale technicznie słabo, ponieważ ma kita i zooma z niskiej półki... ciągle z nią dyskutuję na temat nikon vs canon
kufel - Pią 18 Mar, 2011
Jazzzu, jeśli dobrze kojarzę to nikon nie ma odpowiednika tego szkła ,czyli o swietle f4. ma kilka o świetle 2,8 ale to inna polka , również cenowa
moronica - Pią 18 Mar, 2011
moronica napisał/a: | Jazzzu, Nikon ma AF-D 80-200 f/2.8 ktore jak sie postarasz dostaniesz na aukcji w bardzo dobrym stanie za cene tego canonowskiego 70-200 f/4 |
jaad75 - Pią 18 Mar, 2011
Jazzzu napisał/a: | Ona jest fanką nikona, robi świetne kadry, ale technicznie słabo, ponieważ ma kita i zooma z niskiej półki... | To niech kupi najtańsze szkło f/2.8, zwłaszcza do starego CCD, jak w D70. Nawet gdyby Nikon miał tego typu obiektyw f/4, to i tak niewiele by zyskała w porównaniu z tanimi zoomami ze zmiennym światłem.
BTW, kit, to zestaw, a w zestawie z D70 był niezły Nikkor 18-70 i ten obiektyw jak najbardziej jest zoomem...
kufel - Pią 18 Mar, 2011
moronica napisał/a: | Jazzzu, Nikon ma AF-D 80-200 f/2.8 ktore jak sie postarasz dostaniesz na aukcji w bardzo dobrym stanie za cene tego canonowskiego 70-200 f/4
| szklo OK, z tym ze faktycznie trzeba natrafić na taką okazje. a to chyba nie zdarza się zbyt często.
moronica - Pią 18 Mar, 2011
kto nie gra ten nie wygrywa grunt to miec kase odlozona by byc gotowym natychmiast zgarnac dobra oferte
kufel - Pią 18 Mar, 2011
pewnie można i tak , z tym ze jest to opcja dla baaardzo cierpliwych a i tak nie wiadomo czy oczekiwanie na taką okazję przyniesie efekt, a kadry uciekają...
Jazzzu - Nie 29 Maj, 2011
Kupiłem D300 i powiem wam, że mam idealną puszkę DX.
Jest świetna! Mocna, szybka, dokładna i daje dużo radości.
Teraz szukam szkła i lampy...
Na tę chwilę mam tylko 18-105VR, ale muszę trafić stałkę już to wiem...
|
|