forum.optyczne.pl

Serwis sprzętu i usterki - Sigma Autoryzowany Serwis Gdynia......PORAŻKA

dardac - Wto 01 Mar, 2011
Temat postu: Sigma Autoryzowany Serwis Gdynia......PORAŻKA
Sigma 18-200 DC OS HSM
Obiektyw polecam jak najbardziej fotoamatorom. Zrobiłem nim około 2tys.zdjęć i 2.5tys.fotografii :) Tak właśnie, bo były fotki lepsze i gorsze. Cieszyłem się nim przez pół roku aż tu nagle oddałem obiektyw do serwisu autoryzowanego w GDYNI. Oddałem go, ponieważ po naciśnięciu spustu do połowy zaczął wydawać dziwne dźwięki i przy og.200mm "rzucał" obrazem w wizjerze. Odebrałem i podejrzewam, że nawet go nie otworzyli, bo nic się nie zmieniło. Może by mnie to nie dziwiło, gdyby tak było od początku, bo to szkło z najniższej półki ale tak nie było i jestem tego pewien na 101% ale pan serwisant powiedział, że pewnie mi się wydaje musiało tak być od początku i ten typ tak ma............no myślałem, że mu @#&*$#!!!!$%"@#!!!!!!! :evil: .....................zrobił ze mnie durnia a że jestem kulturalny, to nie zrobiłem mu tego co bym chciał. Przykład: masz swojego ukochanego "kaszlaka" jeździsz nim od roku i znasz jego każdy dźwięk i jesteś wyczulony na niepożądane odgłosy i nagle czujesz luzy w kierownicy a serwis Ci mówi, że po tylu kilometrach to normalne i nic nie są w stanie zrobić, bo tak powiedział o moim obiektywie. Próbował mi wmówić, że są to naturalne dźwięki a soczewki zawsze obrazem potrząsną przy max ogniskowej. Ręce i wszystkie wystające członki mi opadły i wyszedłem. Może oni czekają aż się skończy gwarancja? Dzięki postawie serwisu straciłem zaufanie do szkieł Sigmy i jakości ich wykonania. Co mam zrobić w tym przypadku iść z tym do stolarza? Pomóżcie.

edmun - Wto 01 Mar, 2011

bardzo fajny opis, ale:
dardac napisał/a:
Obiektyw polecam jak najbardziej fotoamatorom. Zrobiłem nim około 2tys.zdjęć i 2.5tys.fotografii

jaki obiektyw? magikami jeszcze nie jesteśmy
dardac napisał/a:
Może oni czekają aż się skończy gwarancja? Dzięki postawie serwisu straciłem zaufanie do szkieł Sigmy i jakości ich wykonania.

można oddać do innego serwisu a w przypadku naprawy lub innej ekspertyzy, pozwać pierwszy punkt, który wg Ciebie wydaje się nierzetelny.

Kupiłem Mercedesa A klasę, ale jak popsuły się wtryski to okazało się że ten typ czasami tak ma.
"Wszystkie Mercedesy są beeee i nigdy nie kupujcie Mercedesów, bo to zła firma jest"

Warto tak ?
Czy uważasz że w "renomowanych" szkłach od producenta które też mogą być z najniższej półki to nic zupełnie się nie przytrafia, czy też jak popsuje się jedno szkiełko to węszysz spisek?

Wszystko da się normalnie załatwić, tylko jak widać wyjątkowo denerwujesz się jakimś jednym niewspółpracującym serwisantem. Nabawisz się tylko wrzodów i niepotrzebnie się nastresujesz... czy warto za kogoś się stresować ?
niczym stara maksyma
"nie kłóć się z idiotą - sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem"
Odpuść, podejdź do sprawy inaczej i nie denerwuj się niepotrzebnie na całą firmę Sigma.... :mrgreen:

hijax_pl - Wto 01 Mar, 2011

edmun napisał/a:
jaki obiektyw? magikami jeszcze nie jesteśmy
18-200 ;) Jest w podtytule tematu ;)
edmun - Wto 01 Mar, 2011

a widzisz... a ja podtytułu nie widzę :)
Wchodzę w nieprzeczytane, otwieram wszystkie w nowych oknach, zamykam okno "nieprzeczytane posty" i jak zamykam kolejne zakładki przechodząc po tematach, to za nic nigdzie nie widać "Podtytułu".
Może warto byłoby to zmienić na forum ?

Autora oczywiście przepraszam za mój błąd. najprościej nie widać podtytułu jak się już jest w temacie

kozidron - Sro 02 Mar, 2011

edmun napisał/a:
Wchodzę w nieprzeczytane, otwieram wszystkie w nowych oknach, zamykam okno "nieprzeczytane posty" i jak zamykam kolejne zakładki przechodząc po tematach, to za nic nigdzie nie widać "Podtytułu".
Może warto byłoby to zmienić na forum ?


nie ma sensu zmieniać, wystarczy nauczyć sie korzystać z foruma- edmun, jesteś tu za długo, żeby ci takie rzeczy tłumaczyć :wink:

dardac, oddaj obiektyw jeszcze raz do naprawy, usterka nie została usunięta, nie odpuszczaj, mimo iż nie jest to szkło wysokich lotów i nie ma za wydajnej stabilizacji jeżeli odczuwasz róznice w uzytkowaniu po pół roku ja bym nie odpuszczał.
Chociaż bez wiekszej ilosci danych ciężko stwierdzić co "jest grane", chodzi ci o wadliwą prace stabilizacji, jakość fotek, af ?

sigmiarz - Sro 02 Mar, 2011

to typowa przypadłośc serwisu Sigmy, dp1 naprawili mi za trzecim razem, wysłałem bo aparat się zawieszał przy ostrzeniiu, za pierwszym razem odesłali chyba nic nie naprawiając, za drugim razem działał jakieś 50 fotek, dopiero za trzecim razem wymienili silnik w obiektywie (czy gdzie on tam jest) działa bez problemów już rok.
Nie powinno tak być ale niestety tak bywa, żeby było ciekawiej to oni płacą za kuriera,
do tego zdarzenie miało miejsce zimą, więc kurier raz wpadł do rowu a innym razem
zakopał się na zakręcie w śniegu..

marqs855 - Sro 02 Mar, 2011

Ja osobiście z serwisu Sigmy jestem zadowolony. Też mam 18-200 i były w nim problemy z OSem - przeskakiwał obraz podczas zmiany ogniskowych. Coś tam wymienili, naprawa trwała bardzo krótko (chyba 2 dni). Specjaliści z tego serwisu znają się na rzeczy.
A co do pracy OSu w 18-200, to te jego dźwięki są chyba normalne. Po naciśnięciu spustu migawki słychać takie "khk", potem obiektyw chwilke tak cicho buczy i jak nic się nie robi to po chwili znowu słychać to "khk" i buczenie ustaje. Czasami też podczas wzbudzania się OSu moża zauważyć lekke drżenie obrazu w wizjerze. To też jest normalne, bo podczas wzbudzania się OSu pracuje soczewka w obiektywie. Pan serwisant mi to wszystko wytłumaczył :)

edmun - Sro 02 Mar, 2011

marqs855, odnoszę wrażenie że nie dość że jesteś z Gdyni to jeszcze z serwisu...
kozidron - Sro 02 Mar, 2011

edmun napisał/a:
marqs855, odnoszę wrażenie że nie dość że jesteś z Gdyni to jeszcze z serwisu...



hehe, z trójmiasta na pewno ale czy z serwisu tego nie można być pewnym.


Zawsze zastanawiają mnie tacy zadowoleni na jeden post w odpowiedzi na negatywną opinię :razz: :wink:

marqs855 - Sro 02 Mar, 2011

Cytat:
odnoszę wrażenie że nie dość że jesteś z Gdyni

Zgadza się :mrgreen:

Cytat:
to jeszcze z serwisu...

a to już błąd :!:

Mieszkam w Trójmieście, do serwisu Sigmy mam niedaleko, więc w razie potrzeby (oby jak najrzadziej ;) ) wybieram się tam osobiście.


Cytat:
zadowoleni na jeden post

Bo dopiero się zarejestrowałem

Cytat:
w odpowiedzi na negatywną opinię

Bo widzę założony niedawno wątek o znanym mi serwisie, więc też chciałem się wypowiedzieć :)

Nowi chyba nie mają zbyt lekko na tym forum :roll:

dardac - Sro 02 Mar, 2011

edmun napisał/a:
Wszystko da się normalnie załatwić, tylko jak widać wyjątkowo denerwujesz się jakimś jednym niewspółpracującym serwisantem. Nabawisz się tylko wrzodów i niepotrzebnie się nastresujesz... czy warto za kogoś się stresować ?
Oczywiście, że się da normalnie załatwić, nawet trzeba ale jak serwisant wie lepiej jak działał obiektyw zaraz po zakupie i stwierdza, że mam omamy wzrokowo słuchowe, że mi się wydawało, to jak tu się nie stresować. W takim razie jak nazwać stan kiedy obiektyw jeszcze nie zgrzytał i nie "rzucał obrazem"? Znaczy, że wtedy był zepsuty a teraz się naprawił a ja gupi myślałem, że jest odwrotnie. Jeśli chodzi o zaufanie do Sigmy, to przesadziłem, bo byłem :evil:

kozidron napisał/a:
oddaj obiektyw jeszcze raz do naprawy, usterka nie została usunięta, nie odpuszczaj, mimo iż nie jest to szkło wysokich lotów i nie ma za wydajnej stabilizacji jeżeli odczuwasz róznice w uzytkowaniu po pół roku ja bym nie odpuszczał.
No właśnie odczuwam różnicę i o to cały dym. Jakbym sprzedał go jakiemuś amatorowi, napewno zauważyłby, że coś tu nie gra ale skoro fotki wychodzą ładnie, to jest ok. Nie jest ok, do tego stopnia mnie to drażniło, że kupiłem odpowiednik nikkora. Pierwszy objaw był taki, że podczas pracy OS przy 200mm obraz przesunął się w prawo i tak pozostał mimo puszczenia spustu i wyłączenia body. OS wtedy tylko zgrzytał i nie stabilizował obrazu a soczewki pewnie gdzieś zachaczyły. Przez jakiś czas pstrykałem przy wyłączonej stabilizacji i po kilku dniach się odblokowało ale dzwięk pracy napędu już był inny. Po wyłączeniu OS problem znika i nie ma to wpływu na jakość zdjęć. Obraz w wizjerze powinien "pływać" a nie podskakiwać podczas pracy stabilizacji wydając przy tym nienaturalny zgrzyt.

marqs855 napisał/a:
Pan serwisant mi to wszystko wytłumaczył :)
"Pan serwisant" Ci wszystko wytłumaczył? Weź człowieku zmień zajęcie. Ooooooo....filatelistyka.......albo nie, bo na tym też trzeba się znać. Serwis, to nie sklep do którego tak często się chodzi, no chyba, że się tam pracuje albo ma się felerne obiektywy z którymi trzeba ciągle latać do naprawy.

Byłem odebrać obiektyw poraz drugi iiiiiiiiiiiiiiii nic się nie zmieniło.
Serwis po przeczytaniu mojego postu już na drugi dzień zadzwonił, że można odebrać. Pierwszy raz wpisali w kartę gwarancyjną: "naprawa napędu OS i AF" a za drugim dodali osobną kartkę z fachowym orzeczeniem sprawności obiektywu i jednoczesnym potwierdzeniem, że jestem tylko marnym fotografem a nie serwisantem.
Panie serwisancie proszę sie nie irytować i nie obrażać ani nie dopatrywać się gróźb w moim pierwszym poście, tylko dostrzec własną ignorancję. Nie wszyscy petenci, to amatorzy, którzy dadzą się zbyć serwisową terminologią. Ja płacę i ja narzekam a pan powinien stać po stronie klienta a nie producenta. Dotarłem do urzytkownika Sigmy, który korzystał z Waszych usług a że usterka była podobna, to stwierdzono, że obiektyw był po upadku i klient musiał iść do bankomatu. Mam propozycję, sprzedam panu ten "sprawny" obiektyw za 500zł a pan niech go spróbuje opchnąć komuś z czystym sumieniem i bez żadnych konsekwencji. Chyba musiałaby być to ktoś co przerzuca się z "małpki" na "lustra" i nie ma pojęcia co znaczy to całe abecadło przy nazwie obiektywu. Jeśli będzie trzeba, to napiszę stosowną notkę do Sigmy lub federacji konsumenta.

Macie jakieś lepsze pomysły?

kozidron - Czw 03 Mar, 2011

dardac, a ja zmieniłem zdanie po odczytaniu twojej stopki, wyrzuć ten syf do kosza albo zrób sobie z tego kubek na ołówki, osobiście nigdy bym sobie takiego szkła nie kupił, ty mając zestaw 24-70/2.8+ 70-200/2.8 marnujesz tylko czas na takie plastikowe badziewie.

Mogę zrozumieć amatora ze spacer zoomem z budzetowym podejsciem, mogę zrozumieć, że to obiektyw jest dla kogoś kto z tobą użytkuje to body(żona, córka) ale po co ci 2 spacer zoomy ?

dardac napisał/a:
Macie jakieś lepsze pomysły?


dardac, ja ci powiem że do trzech razy sztuka, ja byłem w serwisie sigmy z 1 szkłem 3 razy( a mam bliżej niż po bułki) aż orzekli, że "nie da rady" (jak tak obserwuje to zauważam, że to robi się normą w serwisie -całkiem prawdopodobne, że oni tam inaczej ułamki dodają i opłaca im się takie postępowanie, może liczą że klient odpuści, szczególnie taki, który kupuje spacerzooma).

Weż tez pod uwagę, że naprawa spacer zooma, w którym wszystko wyrobiło się po pół roku użytkowania to moze być ciężka misja, ja to miałem takie wrażenie że za 1 razem nawet nie odkręcili mojego szkła i jak oddawałem je za drugim razem, naniosłem na główkę śrubki odrobinę lakieru.

Więcej sigmy już nie kupie, chociaż wiem że są też swietne obiektywy tej firmy.

...... a tak na przyszłość to nie kupuj nigdy spacer zoomów.

sigmiarz - Czw 03 Mar, 2011

kozidron, to ze obietkyw 18-200 - to nie moze działać, jest rzeczą oczywistą,
jednak jakoś tam działał.. do czasu, więc serwis powinien naprawić / wymienić
a dardac nie powinien odpuszczać. Nie takich marek sprzęt się psuje, ferrari i lambo
płoną, wyrzutnie dalekiego zasięgu się zacinają a monitory Apple żółkną, nie powinno tak być, ale od tego jest serwis żeby problem rozwiązać.

kozidron - Czw 03 Mar, 2011

sigmiarz, przeczytaj uważnie moje posty :razz:
sigmiarz - Czw 03 Mar, 2011

piszesz że naprawa spacerzooma moze byc trudna..
sprzedali, dali gwarancję, nie działa, mają naprawić albo wymienić.
Stracą ? moze zaczną produkować trwalsze spacerzoomy. :neutral:

kozidron - Czw 03 Mar, 2011

sigmiarz napisał/a:
piszesz że naprawa spacerzooma moze byc trudna..
sprzedali, dali gwarancję, nie działa, mają naprawić albo wymienić.
Stracą ? moze zaczną produkować trwalsze spacerzoomy. :neutral:


sigmiarz, trudne, nie znaczy niemożliwe - mazna najzwyczajniej wymienić na nowy -to raz a dwa juz widzę jak sigma się rozpędziła z produkcją solidnych spacer zoomów :razz:
trzy, miałes kiedyś do czynienia z serwisem, który daje odpowiedź : "luzy dopuszczalne w tej klasie sprzętu" :razz: ?

dardac - Czw 03 Mar, 2011

kozidron napisał/a:
a ja zmieniłem zdanie po odczytaniu twojej stopki, wyrzuć ten syf do kosza albo zrób sobie z tego kubek na ołówki, osobiście nigdy bym sobie takiego szkła nie kupił, ty mając zestaw 24-70/2.8+ 70-200/2.8 marnujesz tylko czas na takie plastikowe badziewie.
To zmień zdanie jeszcze raz, bo ten spacer zoom właśnie kupiłem dla żony jak chodzi na spacery z pieskiem i synem. Cytuję "Kupiłeś taki wielki aparat tylko dla siebie a ja też bym chciała popstrykać jak gdzieś wychodzę. Kup mi jakąś małpkę" No i kupiłem SUPERZOOMA i to jej przypasowało i bez zastanowienia kupiłem później takiego samego nikkora. Tu nie chodzi o to że posiadam w swojej szklarni słoik, który nadaje się po pół roku na kubek na ołówki, tylko o zasady. Jak pisałem - serwis powinien stać po stronie klienta a nie producenta.
Ps. ze swojej stopki jestem zadowolony, kosztowało to wiele wyrzeczeń ale było warto, także żonka robi ładne zdjęcia a ja dobre fotografie.

sigmiarz napisał/a:
piszesz że naprawa spacerzooma moze byc trudna..
sprzedali, dali gwarancję, nie działa, mają naprawić albo wymienić.
Stracą ? moze zaczną produkować trwalsze spacerzoomy. :neutral:
Ooooo.... i tu dobze godocie panocku. Porządek musi być !!!!!!!!!!!!!!!! Jak mnie kiedyś ksiądz na spowiedzi wyzwał, to do kurii w Lublinie napisałem a ojczulka przenieśli i od tej pory zrezygnowałem z pośredników między niebem a ziemią.

To jeszcze nie koniec.

kozidron - Pią 04 Mar, 2011

dardac, serwis - serwisem, ja się zdziwiłem, że ty masz 2 spacer zoomy w stopce, przynajmniej wczoraj -miałeś, zamiast jednego z nich- było zonie d5000 kupić :wink:

Skoro doskonale wiesz co robić, oddaj słoik do serwisu po raz trzeci (ja byłem tam z jednym szkłem 3x) w końcu wymienią na nowy i wszyscy będę zadowoleni, znaczy się :arrow: przynajmniej ty :mrgreen:

Res - Sro 16 Mar, 2011

No nie wiem, ja swojego canona (18-200) reklamowałem już 3 razy, bo strasznie się wozi.
No i mi powiedzieli że to taka przypadłość i z tym nie da się nic zrobić. No i podobno d.u.p.a z takim reklamowaniem, jak "sprawny".
(Tak więc jak obiektyw "sprawny" to ciężko reklamować)
No niby nie powinienem się stresować bo obiektyw dostałem w prezencie ale w końcu ktoś na niego pieniądze wydał...
Dobra ale ja nie o tym.
Widzę krytyczną opinię o szkle sigmy, możecie coś więcej powiedzieć, zastanawiałem się czy by nie opchnąć tamtego canona i nie kupić coś sigmowego w tej rozpiętości ogniskowej. Może inny zamiennik? (tamron)

Czy może to tylko jedna opinia o tym szkle... tak troszkę się napaliłem na nie :roll:
Pzdr

kozidron - Sro 16 Mar, 2011

Res, a dostałeś odpowiedź: "luzy dopuszczalne w tej klasie sprzętu" ?
Res - Sro 16 Mar, 2011

kozidron napisał/a:
Res, a dostałeś odpowiedź: "luzy dopuszczalne w tej klasie sprzętu" ?

a co mają luzy w obiektywie do wożenia się sprzętu?
Jeśli na 10 przykładowych fotek mam 5 na front a 5 na back to znaczy że co, luzy mam?
mój sprzęcik po za opisaną wyżej wadą nic innego nie posiada...
jest w jak najlepszym porządku, nie 'telepie' się jak niektóre kitowe :p a pasowany jest raczej dokładnie...
Co miałeś na myśli z luzami?

kozidron - Sro 16 Mar, 2011

Res napisał/a:
bo strasznie się wozi.



a to sorry, określenie "wozi" zrozumiałem jako luzy a ty mówisz o ff/bf :razz:
Podejrzewam że ten mega zum do demonów szybkosci i celności nie należy więc pewnie serwis wział to na poczet twoich nieumiejetności celowania :wink: bądź ułomności szkła :razz:

dardac - Pią 18 Mar, 2011

Res, chcesz kupić moją Sigmę :)
Res - Pią 18 Mar, 2011

dardac napisał/a:
Res, chcesz kupić moją Sigmę :)

A co chcesz sprzedać?
Tylko już się pogubiłem... sprzedajesz jako sprawny czy jako uszkodzony?

dardac - Pią 18 Mar, 2011

Autoryzowany serwis twierdzi, że sprawny a moje zdanie na temat sprawności obiektywu jest na początku tematu.
Res - Pią 18 Mar, 2011

Hmmm no to ciężki orzech do zgryzienia...
Jeśli jest faktycznie jak mówisz, źle i w ogóle, to pozbądź się szkła...
Tylko ciekawi mnie jedno, skoro oddawałeś do serwisu i dwa razy powiedzieli Ci że sprawny...
to albo serwis kopie pod sobą dołki, albo Ty (z całym szacunkiem do Ciebie) chcesz coś 'ugrać' z serwisem.
No bo jeśli Ci serio źle pracuje, to możesz spokojnie uderzyć do rzecznika praw konsumenta i walczyć o swoje.
Z mojej perspektywy patrząc, jeśli chciałbyś mi (komukolwiek) go odsprzedać to i tak przez serwis sprzęt musiał by przejść po raz kolejny, bo kota w worku nikt kupować nie będzie...

edmun - Pią 18 Mar, 2011

pozostaje zewnętrzna ekspertyza mocno płatna i rzecznik praw konsumenta że serwis nierzetelnie podchodzi do sprawy. albo też inny serwis sigmy i wysyłka na własny koszt plus często koszty ekspertyzy w innym serwisie jeśli też nie stwierdzą usterki
Res - Sob 19 Mar, 2011

edmun napisał/a:
pozostaje zewnętrzna ekspertyza mocno płatna i rzecznik praw konsumenta że serwis nierzetelnie podchodzi do sprawy.

Racja.
Tylko są dwie ważne sprawy jeśli chodzi o serwisowanie.
Żaden serwis autoryzowany nie podejmie się oficjalnie serwisowania (wystawienia ekspertyzy) nie swojego sprzętu. Logicznie rozumując, skąd mieli by wziąć, chociażby dokumentację techniczną, urządzenia do kalibracji itd... Każda firma canon, nikon, sony etc. bazuje na własnych urządzeniach i raczej nie są one kompatybilne ze sprzętem konkurencji (potrzebne potwierdzenia?)
A najważniejszą sprawą jest, skąd mieli by wziąć części zamienne przy ewentualnym 'złym' rozebraniu czegoś...
Bo nie łudźmy się, durne śrubki, wkręty każdy z nas w domu odkręcał i wiadomo jak one wyglądają po pierwszym, drugim albo n-tym użyciu, a skąd wziąć zamiennik...
Tak na chłopski rozum, właśnie temu te, zewnętrzne ekspertyzy są kosztowne.
Oczywiście zakładamy, że serwis spieprzył sprawę i racja jest w 100% po stronie kol. Dardaca...
Chociaż z własnego doświadczenia wiem biorąc pod uwagę np takie sieciówki jak 'Leroy Merlin' i ich super hiper odjehany sprzęt budowlano remontowy który można używać dzień dwa, tydzień a potem reklamować bo się zepsuł, bez większego wnikania wymieniają na nowy. To raczej w serwisach optycznych takie coś nie przechodzi.
Porównanie iście budowlane ale sens chyba jasny.
Swoją drogą na forum skupiamy się jedynie na 'złym i bezdusznym serwisie'
a jak w każdej bajce prawda pewnie nie leży skrajnie po jednej stronie.
(Bynajmniej nie bronię serwisu, bo sam się naciąłem w canonie...)
Jakoś nie chce mi się wierzyć że serwisy potrafią pracować tak opieszale i brnąć w bezsensownym twierdzeniu bez końca. Chyba że się mylę.
Kol. Dardac mógłbyś przytoczyć coś więcej co Ci w serwisie nagadali? Bo skoro tam byłeś i rozmawiałeś to musieli jakoś swoje stanowisko argumentować?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group