|
forum.optyczne.pl
|
 |
Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - zamiana 1000d na 50d
Arek.ch - Wto 01 Mar, 2011 Temat postu: zamiana 1000d na 50d Witam wszystkich! To moj pierwszy post chociaz bywalem tu juz wczesniej.Tak jak w temacie zamiezam zamienic 1000d z sigma 18-200 OS mam ja 8 miesiecy na,no wlasnie co ? Co sadzi otakiej konfiguracji; 50D+sigma 17-50 f2,8 os hsm+sigma 50-150f2,8hsm+canon 6ommf2,8 macro.Po wyliczeniu wyszlo by mi zato 2020 Euro dodam ze jestem aktualnie w Niemczech.Tyle aktualnie mam do wydania chcialbym pózniej dokupic lampe,statyw ale duzo wiecej niz ta suma nie chce wydawac.najczesciej fotografuje portret ,krajobrazy chyba zainteresowalo mnie macro.
Sunders - Wto 01 Mar, 2011
Arek.ch napisał/a: | Co sadzi otakiej konfiguracji; 50D+sigma 17-50 f2,8 os hsm+sigma 50-150f2,8hsm+canon 6ommf2,8 macro. |
Wolałbym:50D+sigma 17-50/2,8OS HSM+canon 85/1,8USM+sigma 150/2,8EX HSM APO Macro
hijax_pl - Wto 01 Mar, 2011
Arek.ch, zmiana z 1000D na 50D to gigantyczny przeskok jakościowy. Na Twoim miejscu bym się nie wahał!
B o g d a n - Wto 01 Mar, 2011
Arek.ch napisał/a: | Co sadzi otakiej konfiguracji; 50D+ ....... |
A 50D można jeszcze kupić u Ciebie?
Pomyśl też o 60D.
Arek.ch napisał/a: | +sigma 17-50 f2,8 os hsm+sigma 50-150f2,8hsm+ |
Wybrałeś zakres 18-50 ze stabilizacją, a 50-150 bez.
Ja wolałbym zupełnie odwrotnie. Stabilizacja bardziej się przydaje na dłuższych ogniskowych.
kufel - Wto 01 Mar, 2011
B o g d a n napisał/a: | Pomyśl też o 60D | w zasadzie roznica cenowa niewielka. ale ja osobiście pozostałbym jednak przy 50D.
Arek.ch - Wto 01 Mar, 2011
50d po przecenie z BG-E2N+2akku za 650e uchwyt na baterie zamiezam sprzedac na ebay za okolo100e, a 50-150 tez po przecenie w tym samym sklepie(saturn)399e to dlatego biore go pod uwage.A ta sigme ze stabilizacia bo robie duzo zdiec na imprezach,grupowe portrety,co do 50-150 to chcialbym go wykozystywac do portretow.
B o g d a n - Sro 02 Mar, 2011
Arek.ch napisał/a: | A ta sigme ze stabilizacia bo robie duzo zdiec na imprezach |
Na imprezach przy fotografowaniu ludzi i tak musisz ustawiać czasy krótsze niż 1/60s, czyli w okolicach 1/100 ... 1/125 ...
W takim wypadku stabilizacja niczego Ci nie da. Przydałby się natomiast jaśniejszy obiektyw, np. ze stałym światłem f/2.8 lub jakaś stałka np. Sigma 30, czy 50mm f/1.4.
Średnio widzę tu zastosowanie wybranej przez Ciebie Sigmy 18-50 mm f/2.8-4.5 DC OS HSM.
hijax_pl - Sro 02 Mar, 2011
B o g d a n napisał/a: | czasy krótsze niż 1/60s, czyli w okolicach 1/100 ... 1/125 ... | I to w zasadzie kiedy ludzie się ruszają mało dynamicznie. Bo jak już zaczną tańczyć to i tak trzeba zejść baaaardzo mocno z czasem.
jaad75 - Sro 02 Mar, 2011
Chyba, że mówimy o długich czasach + lampa...
hijax_pl - Sro 02 Mar, 2011
jaad75, tak. Choć osobiście nie pasują mi te rozciągnięcia. Chyba, że celem jest ukazanie dynamiki - tyle, że w takim przypadku dłuższe czasy by się przydały
dr11 - Sro 02 Mar, 2011
Na weselichu tak robiłem, fajnie nawet wyszło. Widać tory pląsów a na końcu wyszczerzone radością buźki
hijax_pl - Sro 02 Mar, 2011
dr11, jakie czasy?
Arek.ch - Sro 02 Mar, 2011
ta sigma to 17-50 f2.8 EX OS HSM poza tym zdiecia przy slabym swietle-wieczorem,krajobrazy generalnie zauwazylem przy uzytkowaniu 1000d +sigma 18-200 ze bardzo czesto uzywalem zakresu 18-50 dlatego biore pod uwage drozsze zoomy druga sprawa to portrety zastanawialem sie tez nad 85 1.8 canona ale sigma 50-150 kusi uniwersalnoscia ma swiatlo f2.8 no i w zakresie 50-100 jest podobno bardzo dobra.
jaad75 - Sro 02 Mar, 2011
hijax_pl, zależy od szybkości tańczących, ale tak z 1/20s czasem wystarczy.
dr11 - Sro 02 Mar, 2011
hijax_pl, 1/10 - 1/80
jaad75, dokładnie, w 80% przypadków wystarczy.
hijax_pl - Sro 02 Mar, 2011
jaad75, dr11, i właśnie takiej odpowiedzi się spodziewałem
Baku - Sro 02 Mar, 2011
Arek.ch, Sigma 17-50/2.8 OS jest ok, ale jeśli chodzi o zakres tele, to zdecydowanie przychylam się do pomysłu Sundersa, jeśli tylko zamyka się on w przyjętym budżecie.
Bobby - Czw 03 Mar, 2011
Nie wiem czu ktos zwrocil uwage na to, ze ta Sigma 17-50 2.8 ma kat widzenia 72.4 stopni przy "17" mm, a np. Nikon 17-55 2.8 ma kat widzenia 79 stopni (w testcie na optyczne jest nawet 79.7 stopni). Dla mnie te 72.4 stopni odpowiada raczej ogniskowej prawie 20 mm, a nie 17 mm. Dla porownania, Canon 17-55 2.8 ma kat widzenia 77.3 stopni przy 17 mm.
maput - Czw 03 Mar, 2011
Bo ta Sigma to ma kąty podane chyba na matrycy o wymiarach przez Sigmę stosowanej
hijax_pl - Czw 03 Mar, 2011
Bobby, Sigma podaje kąty dla cropa 1.7x, Nikon - 1.5x a Canon - 1.6x
Arek.ch - Czw 03 Mar, 2011
witam bylbym sklonny do zamiany canona 60 na 85mm f.2.8 bo po przemysleniu chodzi mi glownie o portrety a ta sigma 150 to glownie macro do portretu juz sie nie nadaje a 5o-150 zostanie jako tele.Co wy na to?
komor - Pią 04 Mar, 2011
Canon nie ma szkła 85 mm f/2,8. Może miałeś na myśli popularną portretówkę 85 mm f/1,8. To bardzo fajne szkło do portretu, ale makro nim nie wykonasz żadnego. Jak chcesz dwa w jednym to możesz kupić obiektyw makro 60 lub 100 mm f/2,8 i traktować go także jako portretówkę, takie podejście też ludzie ćwiczą.
Arek.ch - Pią 04 Mar, 2011
A portrety na tej60 macro jakie beda wychodzic? Bo chodzi mi glownie o portrety,jakie beda roznice do 85 1,8 nie liczac swiatla.
hijax_pl - Pią 04 Mar, 2011
Arek.ch napisał/a: | A portrety na tej60 macro jakie beda wychodzic? | A co to za pytanie?
60mm vs 85mm nie licząc światła? By był ten sam kadr będzie inna perspektywa. Jak zachowasz dystans z 60ki będzie kadr szerszy...
Arek.ch - Pią 04 Mar, 2011
czyli ze tak samo nadaje sie do portretu jak 85
B o g d a n - Pią 04 Mar, 2011
Arek.ch napisał/a: | czyli ze tak samo nadaje sie do portretu jak 85 |
Niektórzy powiadają, że się nie nadaje bo, ... no właśnie.
Obiektywy macro (przynajmniej Canona), są bardzo ostre od pełnego otworu i dlatego według niektórych za ostre do portretu.
Ponadto f/2.8 na 60mm to nie to samo, co f/1.8, czy f/2.0 na 85 milimetrach, zwłaszcza na APS-C.
Arek.ch - Pią 04 Mar, 2011
Chodzi o rozmycie tla? Nierozumiem zabardzo powiazania miedzy ogniskowa a swiatlem moglby ktos to przystepnie rozwinac?.Czyli ze 85 lepsza.
B o g d a n - Pią 04 Mar, 2011
Arek.ch napisał/a: | Chodzi o rozmycie tla? |
Tak.
Rozmycie tła jest tym większe, im bardziej otwarty (jaśniejszy) obiektyw.
Dłuższa ogniskowa, a właściwie węższy kąt widzenia obiektywu również daje wrażenie mniejszej głębi ostrości i większego rozmycia tła.
Z tego względu 85/1.8 jest lepszym wyborem od 60/2.8.
Arek.ch - Pią 04 Mar, 2011
ok,to biore sigme 17-50,c 85 zostaje jeszcze pytanie czy ta sigma 50-150 jest warta tych pieniedzy (400euro) ajak nie czy dostane za ta kase(okolo)cos lepszego.
hijax_pl - Pią 04 Mar, 2011
Arek.ch napisał/a: | Chodzi o rozmycie tla? | Jakość rozmycia tła jest powiązana z bokehem. A samo rozmycie - z głębią ostrości. Głębia jako taka, zależy od ogniskowej, przysłony i odległości przedmiotowej (zakładam, że korpus jest ten sam).
Po prostu:
- głębia ostrości jest mniejsza gdy liczba przysłony jest mniejsza.
- głębia ostrości jest mniejsza gdy ogniskowa jest większa.
- głębia ostrości jest mniejsza gdy odległość ostrzenia jest mniejsza.
Układ 85/1.8 przy tej samej odległości ostrzenia (3m) da głębie 8cm a 60/2.8 - 26cm
To jak to rozmazanie tła będzie wyglądało, top znaczy czy będzie nerwowe/poszarpane, czy łagodne/kremowe zależy od dystrybucji światła w każdym punkcie. I na ta dystrybucję mówi się - bokeh
Arek.ch - Pią 04 Mar, 2011
no to ktory ma ladniejszy bokeh?
maput - Pią 04 Mar, 2011
Tutaj każdy powie Ci co innego
hijax_pl - Pią 04 Mar, 2011
Arek.ch napisał/a: | no to ktory ma ladniejszy bokeh? | Bokeh jest supersubiektywnym odczuciem. Jedni wolą kremik, inni lustrzane obwarzanki...
kufel - Pią 04 Mar, 2011
Arek.ch napisał/a: | no to ktory ma ladniejszy bokeh? | jak napisali koledzy. o ile można mówić konkretnie o ostrości, aberracji etc tak bokeh to coś czego sie nie "mierzy" pozostaje zatem przekopywanie internetu i porównań.
Arek.ch - Pią 04 Mar, 2011
no a co powiecie o sigmie 50-150 f2,8 EH HSM?
ophiuchus - Sob 05 Mar, 2011
Arek.ch, może poczekaj aż będzie dostępna wersja z OS? Sam bym się nad nią pozastanawiał, ale aktualnie nie mam potrzeby posiadania reporterskiego zuma.
Sunders - Sob 05 Mar, 2011
Arek.ch napisał/a: | co powiecie o sigmie 50-150 f2,8 EH HSM? |
Bardzo dobra optycznie w zakresie 50-100mm, powyzej 100mm wyraźnie słabsza + potencjalne problemy z celnością AF-a.
ophiuchus napisał/a: | może poczekaj aż będzie dostępna wersja z OS? |
Czekając dozbieraj nieco kasy
B o g d a n - Sob 05 Mar, 2011
Arek.ch napisał/a: | no to ktory ma ladniejszy bokeh? |
Myślę, że za daleko już brniesz z tą analizą.
Jeśli chcesz, to popatrz na dwa testy, które coś o tym mówią: 60/2.8 oraz 85/1.8.
Arek.ch - Sob 05 Mar, 2011
Witam wszystkich! Jestem po czesciowych zakupach! KUpilem narazie 50D+C85f1,8 sprzecik super ale do czasu! Zrobilem kilka zdiec przegladam na aparacie a tu na jednym ze zdjec aparat zawiesil sie jak komputer! Niepomoglo nic tylko wyciagniecie baterii,i tak 2-3 razy! Po ostatnim wyciagnieciu i wlozeniu baterii aparat sie juz nie wloczyl i tak do teraz.Mial tak juz ktos?Jakies pomysly? W poniedzialek tak czy tak püjde do sklepu ale jestem ciekawy co to moze byc.
cybertoman - Sob 05 Mar, 2011
Moze naladuj akumulator?
B o g d a n - Sob 05 Mar, 2011
Arek.ch napisał/a: | Po ostatnim wyciagnieciu i wlozeniu baterii aparat sie juz nie wloczyl i tak do teraz. |
A naładowałeś wpierw tę baterię?
Sunders - Sob 05 Mar, 2011
Naładowałeś akumulator?
Arek.ch - Sob 05 Mar, 2011
bez zartow taki glüpi nie jestem!
cybertoman - Sob 05 Mar, 2011
Klapka zamykajaca komore akumulatora ma styk kontrolny. Jesli sa tam jakies luzy, to nawet przy naladowanym akumulatorze korpus moze nie zaskoczyc. Pokrywka jest przystosowana do demontazu (przy podlaczaniu gripa) dlatego przez przypadek mozna ja zdestabilizowac. Ponaciskaj na nia, moze problem sie rozwiaze.
Jesli walniety jest korpus, akumulator lub ladowarka, to na szybko nic nie zdzialasz.
Arek.ch - Nie 06 Mar, 2011
Jestes Wielki! Tota klapka!Dzieki lece robic zdiecia!
Bobby - Nie 06 Mar, 2011
A odnosnie Sigmy 50-150, nie wiem czy dobrze zrozumialem, ze mozesz ja kupic "okazyjnie". W innym przypadku, ja osobiscie chyba wolalbym Tokine 50-135.
Arek.ch - Nie 06 Mar, 2011
Niewiem ile Tokina ale Sigma kosztowalaby mnie okolo 1600 zl
Bobby - Nie 06 Mar, 2011
To pewnie Tokiny za tyle nie kupisz. Dla mnie jeden z powodow przewagi Tokiny nad Sigma jest pierscien do mocowania na statywie. Tokina wyglada tez lepsza optycznie, przynajmniej wg testow na optyczne.pl. Ma tez mniejszy "rozrzut" pomiedzy ostroscia na poszczegolnych ogniskowych. AF ma jednak raczej powolny.
Baku - Pon 07 Mar, 2011
Mając Sigmą 17-50 i Canona 85/1.8 zdecydowanie wstrzymałbym się przed kupowaniem reporterskiego zooma na aps-c czyli 50-150. Dlaczego?
1. Może się okazać, że typ uprawianej przez Ciebie fotografii wcale nie wymaga szybkiego operowania tym zakresem kątów obrazowania obiektywu. Innymi słowy, może się okazać, że mimo iż masz potrzebę fotografowania ogniskowymi >85mm, to masz przy okazji czas (te kilka sekund) na to, by zmienić obiektyw. W tej sytuacji polecę zakup kolejnego obiektywu stałoogniskowego, który uzupełni brakujący zakres bądź funkcje (może potrzebujesz np. makro).
2. Może się też okazać, że 85 mm na aps-c to jest maksimum tego czego potrzebujesz. Wtedy zakup dodatkowego obiektywu, który da Ci niepotrzebne ogniskowe będzie mocno wątpliwy. Lepiej zrobisz tedy, kupując lampę błyskową.
No chyba, że zakres tych kątów widzenia, na prawdę jest Ci niezbędny i musisz te ogniskowe zmieniać tak szybko, że nie nadążysz ze zmianą obiektywów.
Arek.ch - Wto 08 Mar, 2011
Jak to jest ztymi ogniskowymi do portretu,85 to niby super do portretu ale 85 to jest na pelnej klatce po kropie bedzie jakies 130.portretowka to tez 60 ale znowu pelna klatka po kropie bedzie 85 (canon),czyli teoretycznie koncowke dobrego zooma 17-50 tez mozna uwazac za portretowke.A co z tele? 150,200 portret mozna zrobic prawie kazda ogniskowa ale pytanie kture nadaja sie najbardziej i dlaczego.
maput - Wto 08 Mar, 2011
wszystkie się nadają najbardziej... zależy co chcesz na zdjęciu osiągnąć...
hijax_pl - Wto 08 Mar, 2011
Arek.ch, 85mm na APS-C przy fotografii portretowej, powiedzmy z 3m da Ci plan bliski, czyli tak od pasa w górę. I odpowiada to ogsnikowej ok 135mm na FF...
Portret można zrobić każdym obiektywem. Te jasne pozwolą Ci łatwiej wyizolować osobę tła, a w zależności od tego co chcesz pokazać, tzn jaki potrzebujesz kąt widzenia - taką dobierasz ogniskową.
Generalnie to tak zupełnie poglądowo wygląda to mniej więcej tak:
Przy odległości 1.5 - przesuń sobie ogniskowe o dwa wiersze w dół. Tzn plan pełny -> plan bliski...
Baku - Sro 09 Mar, 2011
Arek.ch, mając wspomnianą Sigmę 17-50 i 85/1.8 jedyne czego może Ci brakować to dużych zbliżeń. A 135 mm na aps-c do portretu to już na prawdę sporo i nie każdemu musi być potrzebne. Więc wypróbuj na początek te obiektywy i będziesz wiedział czy jest ok, czy powinieneś dokupić jeszcze jakąś stałkę 135/150 mm.
Arek.ch - Czw 10 Mar, 2011
caly czas kusi mnie ta sigma 50-150,wedlug testu w zakresie 50-100 zachowoje sie bardzo dobze ito wszystko za 1600zl.
Baku - Czw 10 Mar, 2011
Ja myślę, że w tym samym zakresie 85/1.8 zachowuje się jednak lepiej, a do tego ma lepsze światło.
Celowo napisałem o zakresie, bo jeśli masz 85 mm to zakres kątów widzenia od 50 do 100 mm uzyskasz z powodzeniem ...za pomocą własnych nóg
Generalnie, to w większości zastosowań lepiej mieć stałki 85, 135 i 200 mm niż najlepszy nawet zoom 70-200/2.8. Taki zoom przydaje się wtedy, gdy zwykle nie masz czasu na zmianę obiektywu (fotografia reporterska) ...lub gdy nie stać Cię na zakup 3 topowych stałek.
Sunders - Czw 10 Mar, 2011
Baku napisał/a: | w większości zastosowań lepiej mieć stałki 85, 135 i 200 mm niż najlepszy nawet zoom 70-200/2.8 |
Sa tacy posioadacze 70-200/2,8L IS mk.II, którzy twierdzą odmiennie .
Baku, 135 i 200 mam, który 85 proponujesz?
Baku - Czw 10 Mar, 2011
Cytat: | Sa tacy posioadacze 70-200/2,8L IS mk.II, którzy twierdzą odmiennie |
To oczywiste, bo i dyskusja stara jak świat (no może nie aż tak): wygoda zooma, czy światło stałek (tak w dużym skrócie). A akurat przytoczony przez Ciebie obiektyw jest najlepszy z całej i tak udanej serii 70-200 ...i w zasadzie kosztuje tyle co te stałki razem.
Z resztą w zastosowaniach, o których napisałem powyżej, w zasadzie nie ma innej opcji. Poniekąd również i z tych powodów sam mam 70-200. A poza tym napisałem generalnie, to..., co nie jest tożsame z zawsze...
Cytat: | Baku, 135 i 200 mam, który 85 proponujesz? |
A to już się po prostu wie. Można się skonsultować ze swoim rachunkiem bankowym (lub skarpetą) a odpowiedź sama wypłynie.
Sunders - Czw 10 Mar, 2011
Baku napisał/a: | Można się skonsultować ze swoim rachunkiem bankowym (lub skarpetą) a odpowiedź sama wypłynie. |
A pomijając "odpowiedź płynącą ze skarpety", co twoim zadniem istotniejsze: lekkość szkła i szybkość AF-a, czy jasność i pancerność eLi A może sigma
Baku - Czw 10 Mar, 2011
Szkoda, że nie ma dr11, mógłby coś napisać o swojej motywacji odnośnie zakupu 85L. Mogę powiedzieć tyle: kawałek szkiełka. Gdyby finanse nie były barierą to brałbym 85L. Z resztą ja do tej pory nie rozstrzygałem dylematów zakupowych przez pryzmat masy zakupu, a w obiektywach które dotychczas skompletowałem pancerność i AF dostałem w prezencie.
Sigma: ciekawa propozycja, ale w ciemno bym nie kupował
Sunders - Czw 10 Mar, 2011
Baku napisał/a: | Gdyby finanse nie były barierą to brałbym 85L. Z resztą ja do tej pory nie rozstrzygałem dylematów zakupowych przez pryzmat masy zakupu |
Ja też podobnie, na ogól masę obiektywu rozpatruję na końcu Naszły mnie takie wątpliwości po tym jak koraf napisał, że pozbył się 85L/nie negując jego jakości i zalet/ m.in. dlatego, że ciążył mu w torbie
heet81 - Sob 12 Mar, 2011
elo wszystkim. nie bedę otwierał nowego tematu bo również chcę zamienić 1000D na jakiąś inną puszkę.
jestem początkującym i dopadła mnie gorączka
zastanawiam się nad 50D ale i myślałem nad 7D, a i 5dmk2 mi przez myśl przeszło ale czytam te testy i jakoś nie mam pojęcia jednak co by było najlepszym rozwiązaniem.
Nie jestem reporterem xD
Lubie pstrykać na dworze, chmurki xD niebo, przyrodę, w lesie, wode, (pol filter b+w mrc kupiłem)a i szarych ludzi. Szklo jakies kupiłem 70-200l usm f/4.
ale i na jakiejs imprezce jak bedzie kiepskie oswietlenie to bym chcial uwiecznic jakies ciekawe momenty, lampke mam ex 580ii ale jeszcze jakies szkiełko by sie do tego zdało
thx i pozdrawiam
pitras - Sob 12 Mar, 2011
heet81 napisał/a: | ...zastanawiam się nad 50D ale i myślałem nad 7D, a i 5dmk2 mi przez myśl przeszło... |
A ja proponuję coś pomiędzy 50D i 7D czyli...
...60D
Jest już na forum kilku użytkowników tego aparatu a ja sam za kilka dni też dokonam zmiany na ten model...
ophiuchus - Sob 12 Mar, 2011
A ja zaproponuję jednak 5D Jeśli kolega nie potrzebuje super szybkiego AF, większość fot które robi to familia i jak to ujął - widoczki i takie tam, a ma kasę na piątkę, to myślę, że nie pożałowałby ani trochę :] heet81, kup 5D z 24-105 albo jeśli Cię stać 24-70 i będzie pan zadowolony.
kozidron - Sob 12 Mar, 2011
heet81, a jaki jest konkretnie budżet i masz coś szerokiego na ef ?
heet81 - Sob 12 Mar, 2011
budzet to powiedzmy do10k zl
ophiuchus - Sob 12 Mar, 2011
No to pytanie jakie masz obiektywy, jakimi ogniskowymi lubisz fotografować i czy zamierzasz mocno inwestować potem w sprzęt? Za tę kasę można kupić 7D, porządny obiektyw standardowy i zostanie jeszcze sporo na dodatkowe szpeje, lub jakąś jasną stałkę średniej klasy albo można kupić 60D i dwa porządne obiektywy, (np 10-22 i 17-55) wtedy na drobnicę zostanie trochę mniej. Z tych aparatów 7D ma najlepszy AF, tryb seryjny i obudowę, 60D najlepiej filmuje, ma uchylny ekran, przyzwoity tryb seryjny i matrycę taką jak siódemka, a 5D ma po prostu matrycę wielkości klatki filmu 135. I też kręci filmy Trudny wybór No i jeszcze z tych trzech puszek 60D nie ma wbudowanej opcji korekcji AF w obiektywach co może się przydać ewentualnie.
heet81 - Sob 12 Mar, 2011
jak pisałem, jestem początkującym. Narazie posiadam mało sprzętu.
c1000d + efs 18-55, ten 70-200L f/4 usm, wiecej szkiełek narazie nie posiadam.
filmow jeszcze nie nagrywałem nigdy bo ciężko na 1000d
czy zamieżam później inwestować w sprzęt ??? TAK. juz raczej w wolniejszym tępie ale tak.
padło pytanie na jakich ogniskowych lubie pstrykać. Do niedawna miałem tylko c1000d z kitowym szkłem czyli jechałem na szerokości ale spodobało mi sie moje nowe szkło i już je kocham.
Nacztałem się o technikach, trickach i bajerach w dziedzinie łapania światła ale z tą teorią to róznie bywa. Dlatego chcę pożądną puche z fajnym szkłem, mieć różne możliwości i nie być zbytnio ograniczonym.
ophiuchus - Sob 12 Mar, 2011
heet81, właśnie myślę co zaproponować, bo w sumie to można by cokolwiek Chcesz teraz kupić sam korpus, czy może z jakimś jeszcze obiektywem? Skoro w okolicach standardowych ogniskowych masz tylko kita, to może warto by było wziąć coś jaśniejszego? W kontekście imprez to chyba takim w miarę rozsądnym wyborem byłby 7D i obiektyw 17-55 f/2.8 Canona - koszt takiego zakupu to około 8000 zł. Ewentualnie zamiast 7D weź 60D, myślę że też da radę. Jeśli zaś chcesz nieco się pouczyć to zainteresuj się jakimś jasnym stałoogniskowym obiektywem w okolicach 30 mm, np Canonem 28 f1.8 lub Sigmą 30mm F/1.4. Z 60D dałbyś około 5000 zł. Wtedy dostaniesz zestaw przypominający funkcjonalnością Praktiki z jasnymi pięćdziesiątkami sprzed 30 lat. Wbrew pozorom bardzo przyjemna i pouczająca forma fotografowania :]
heet81 - Wto 15 Mar, 2011
60d jakos mi nie pasi, sam nie wiem dlaczego.
te jasne szkiełka będę musiał przestudiować bo na 1raz nie kupie all
do tej pory nikt nie wspomnial nawet o 50d, ktora tez wymienilem, aż tak z nia źle ?
zawsze to mozna by było więcej szkiełek kupić. Taka 50D kosztuje kolo 3,3k(body) tak??
a możliwości ma duże czy raczej lipa ? dylemat
50d + kupa szkła
7d + szkło, ale tak ładnie w łapie leżała
5dmk2 bez niczego prawie
Usjwo - Wto 15 Mar, 2011
heet81 napisał/a: |
do tej pory nikt nie wspomnial nawet o 50d, ktora tez wymienilem, aż tak z nia źle ? |
Chyba juz jest malo niedostepny
heet81 napisał/a: |
50d + kupa szkła
7d + szkło, ale tak ładnie w łapie leżała
5dmk2 bez niczego prawie |
Jezeli w niedalekiej przyszlosci bylaby szansa na przyplyw gotowki, to bralbym 5dmk2 (w kicie pewnie jest obiektyw nie taki zly), jezeli nie to 7D.
Baku - Wto 15 Mar, 2011
24-105L dawany w zestawie z 5d mark II to faktycznie 'nie taki zły' obiektyw. A nawet całkiem dobry. Da się wyrwać za 10 500 i sporo można takim zestawem "obrobić".
Arek.ch - Wto 15 Mar, 2011
co powiecie o sigmie 70-200 f2.8 HSM II? Moge ja miec nowa za 1800zl.Jest duzo lepsza od 50-150ß
Baku - Wto 15 Mar, 2011
Za 1800 grzech nie wziąć, o ile optycznie nic jej nie dolega.
Arek.ch - Wto 15 Mar, 2011
tego to niewiem ale kupuje ze sklepu (saturn) z pelna gwarancja.
Baku - Sro 16 Mar, 2011
Więc raczej nie ma się o co martwić. Za tą cenę to okazja.
lotofag - Sro 16 Mar, 2011
Arek.ch napisał/a: | tego to niewiem ale kupuje ze sklepu (saturn) z pelna gwarancja. |
Ostatnio te Sigmy potaniały w kilku sklepach.
Tylko czy ten saturnowy egzemplarz to czasem nie powystawowy? Może być nieźle "obmacany", choć zwykle tego typu szkła trzymają pewnie w gablocie
W każdym razie szkoda nie skorzystać.
Może zdradzisz który to konkretnie Saturn i czy mają tego więcej?
Arek.ch - Sro 16 Mar, 2011
szklo stoi w gablocie ogladasz przy sprzedawcy a saturn jest w monachium od czasu do czasu cos przeceniaja kupilem tam 50d z Gripem,2x akku za 650e,grip jest do sprzedania.
Baku - Czw 17 Mar, 2011
Ta Sigma jest dość porządnie wykonana. Obmacywanie i nawet kilka tysięcy zdjęć testowych nie powinno zrobić na niej większego wrażenia. Odcisków palców można się pozbyć, może cenę da się jeszcze trochę zbić. A na zaoszczędzone grosiki na pewno znajdzie się jakiś zbożny cel.
heet81 - Czw 17 Mar, 2011
elo, byłem w mediamarkecie i wziołęm w łapke to 5Dmk2 kit 24-105L, całkiem fajnie w łapce leży. cena około 10k PLN, nie jest źle i chyba jednak wezme właśnie ten model. A jak wygląda sprawa następcy?? bo przecież nie jest to najnowsza pucha.
pozdrawiam.
(BTW kupił bym już dzisiaj [a korciło hehe] ale nie chce nieprzemyślanie kupić czegoś i późn iej płakać)
lotofag - Czw 17 Mar, 2011
heet81 napisał/a: | A jak wygląda sprawa następcy?? bo przecież nie jest to najnowsza pucha.
pozdrawiam. |
A będzie Cię stać na następcę?
Póki co 5D mk2 nadal można robić świetne zdjęcia. Jakbyś nie zauważył to cykl życia na rynku wyższych modeli korpusów jest dłuższy niż zmienianych co chwila na "nowe" korpusików EL.
heet81 - Czw 17 Mar, 2011
czy mnie stać będzie to zależy od ceny następcy
myślisz, będzie dużo drożej ??
lotofag - Czw 17 Mar, 2011
A która nowość odpowiednio nie kosztuje? Płacisz za nowinki i tyle, a za jakiś czas cena ustala się na niższym poziomie.
heet81 - Czw 17 Mar, 2011
no coś w tym jest
dzieki wszystkim za porady
Baku - Pią 18 Mar, 2011
Ja napiszę tylko tyle, że stare 5d trzyma się całkiem mocno (i pod względem zdjęć i pod względem niewielkiego spadku wartości), więc kiedy 5d mark III na dobre zagości w sklepach, to odkup 5d II z niewielkim przebiegiem od jakiegoś maniaka nowinek będzie złotym interesem. Ale na razie daty pojawienia się wersji III to bardziej spekulacje niż fakty.
|
|