|
forum.optyczne.pl
|
 |
Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - Nikon 3100, 5000 czy D90, albo Canon?
mirko-slavko - Nie 06 Mar, 2011 Temat postu: Nikon 3100, 5000 czy D90, albo Canon? Witam
Proszę o sugestie.
Jestem raczej początkujący, do tej pory mam Nikona - analoga i jestem zadowolony. Jestem człowiek starej daty - zdjęcia lubię oglądać głównie wywołane, w albumie (oczywiście w przypadku posiadania cyfrówki proporcje zrobionych a wywołanych zdjęć się zmienią). 80% zdjęć powstaje na wakacjach - głównie góry i plener, a także portrety i miasta. Pozostałe 20% to imprezy głównie domowe, występy w przedszkolach itp.
Oprócz analoga córka ma też jakąś cyfrówkę Canona, trochę można w niej coś więcej ustawić niż tylko wybrać tryb auto.
Do tej pory obiektyw o ogniskowej 27-100 w miarę wystarcza, przydałoby się więcej w górnym zakresie.
Moje typy jak w temacie 3100D + 18-105 VR, 5000D + 18-105 VR lub D90 + 18-105VR.
Jak widać przeznaczyć teoretycznie mogę do około 3500, co nie znaczy, że muszę poruszać się w górnej kwocie.
Po co mi lustrzanka? Bo mam teraz analogową i doceniam możliwość pogrzebania w ustawieniach, manualny wybór pól ostrości (tu ważńy jest szybki dostęp w menu) i szybkość zooma - mam na myśli przewagę ruchu ręką, a nie oczekiwanie na silniczek.
Mam też dziwne "nielustrzankowe" zachcianki - waga jak najmniejsza, nie chcę nosić 2 obiektywów, nie chcę za parę lat zmieniać, bo mi się znudzi, czy nie spełni oczekiwań - to ma być zakup na wiele lat. Przy okazji z racji np przedszkolnych występów - nagrywanie filmów wskazane.
Czy w moim przypadku kupno np D90 ma sens? Może Canon? Proszę o opinie.
hijax_pl - Nie 06 Mar, 2011
Skoro mirko-slavko napisał/a: | do tej pory mam Nikona - analoga i jestem zadowolony. | .. to.. mirko-slavko napisał/a: | D90 + 18-105VR. |
Sunders - Nie 06 Mar, 2011