forum.optyczne.pl

Filtry, konwertery i soczewki - początki z nikonem

faraon28 - Pon 14 Mar, 2011
Temat postu: początki z nikonem
Witam
Mam NIKONA D3100 AF-S NIKKOR 18-105 i AF NIKKOR 50MM 1:1.8D
Jestem początkujący i to mój pierwszy aparat, mam go dwa tygodnie i
mam pare pytań

1. robiąc zdjęcia przy mocnym słońcu, większość zdjęć jest prześwietlona, stoje tyłem do słońca . to maja wina czy potrzebny jakiś filtr
2. wybieram się na wakacje na Chorwacje i nie chciałbym mieć prześwietlonych zdjęć, co zrobić, jaki filtr kupić. Doradzili mi w sklepie żebym kupił filtr UV /tylko jaki/ i filtr polaryzujący /tylko jaki/ ze to załatwi sprawe

z góry dzięki za jakąkolwiek pomoc, dobrą rade

moronica - Pon 14 Mar, 2011

w mocnym sloncu robiac ta 50tka na pelnej dziurze i najnizszym ISO mysle, ze zdjecia maja prawo byc przeswietlone nawet na najkrotszym czasie. jakis filtr ND by sie przydal
faraon28 - Pon 14 Mar, 2011

robiłem obiektywem 18-105
moronica - Pon 14 Mar, 2011

podaj wiecej info - tryb w ktorym robiles, czas naswietlania, korekta ekspozycji, iso, przyslona
faraon28 - Czw 17 Mar, 2011

nie pamiętam
hijax_pl - Czw 17 Mar, 2011

faraon28, nie robiłeś czasem z lampą błyskową?
moronica - Czw 17 Mar, 2011

faraon28, od czego masz EXIF?
wareczynski - Nie 20 Mar, 2011

Mam taki sam aparat i taki sam obiektyw 18-105 więc pozwolę sobie podłączyć się do tematu.
Jestem totalnym amatorem jeśli chodzi o fotografię ale przychodzi taki okres w życiu , że człowiek chce się czegoś więcej nauczyć :wink: