forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze obiektywu - Obiektyw z szybkim AF do nikona D90

miecio1ron - Sro 16 Mar, 2011
Temat postu: Obiektyw z szybkim AF do nikona D90
Witam!

Potrzebuje obiektywu który spełni moje oczekiwania , a mianowicie chciałbym fotografować sport dokładnie zjazd rowerowy potocznie nazywany "Downhill" . Uczestnicy jeżdżą po nie równościach w zacienionym lesie z prędkościami 30-40km/h.

Posiadam Body d90 i chciałbym kupić do niego obiektyw który nadąży za celem , możliwie jak najlepszy stosunek cena/jakość (szybkość af) , możliwie z jak największą "dziurą" , stabilizacja nie jest konieczna


pozdrawiam
miecio1ron

ophiuchus - Sro 16 Mar, 2011

A z jakiej odległości foci się takie imprezy, bo szczerze mówiąc pojęcia nie mam, ale pierwsze co przychodzi mi do głowy to zum 70-200 o świetle 2.8 - Sigma, lub jak są środki finansowe to Nikon. Ewentualnie nikonowski 80-200 F2.8 ale nie wiem jak z szybkością. No i pytanie jeszcze o fundusze, bo akurat te obiektywy, które zaproponowałem do najtańszych nie należą.
hijax_pl - Sro 16 Mar, 2011

Ja tam bym próbował Nikkora 80-200
Wujek_Pstrykacz - Sro 16 Mar, 2011

Nie widzę granicy cenowej :razz: , polecam AF-S 200/2G ED VR II, albo ciut ciemniejszego AF-S 300/2,8G ED VR II :grin:
maput - Czw 17 Mar, 2011

A mi się wydaje, że przy takim sporcie można podejść dużo bliżej, stanąć 2 metry od wyznaczonej trasy i tele nie musi być potrzebne. Nie wiem czy 24-70 nie byłby fajniejszy...
Baku - Czw 17 Mar, 2011

Jak z bliska to można się pokusić o jakiegoś fisza :smile:
Ale odnoszę wrażenie, że jednak 70-200/2.8 byłby tu idealny.

B o g d a n - Czw 17 Mar, 2011

miecio1ron napisał/a:
Potrzebuje obiektywu który spełni moje oczekiwania ...


Ja myślę, że nawet super hiper szybki AF nie sprosta temu zadaniu, chyba, że będziesz to robił z daleka.

Proponuję zmienić podejście, czyli:
1. sprawdzić jak blisko można podejść do "celu"
2. kupić jasny obiektyw o odpowiedniej stałej ogniskowej, np.50 czy 85mm
3. podejść dość blisko aby móc użyć w/w ogniskowej najlepiej ok. 50mm, jak się nie da inaczej to 85mm.
4. rozstawić statyw z płynnie działająca głowicą
5. poćwiczyć i stosować panoramowanie z przewidywaniem na ustawieniach ręcznych ostrości [MF], dobierając odległość i przysłonę tak, aby w GO znalazła się co najmniej głowa tych "kamikadze" :grin:
6. Śledząc ruch naciskamy na spust dopiero w miejscu, dla którego wcześniej ustawiliśmy sobie parametry ekspozycji i która zgadza się z ustawioną odległością ostrzenia.

Zwykła manualna stałka wystarczy. :wink:

ophiuchus - Czw 17 Mar, 2011

Niby tak, ale wtedy z sesji zachowa się mnóstwo identycznych kadrów... może coś bardziej mobilnego? :D
B o g d a n - Czw 17 Mar, 2011

ophiuchus napisał/a:
Niby tak, ale wtedy z sesji zachowa się mnóstwo identycznych kadrów...może coś bardziej mobilnego?
A dlaczego, przecież możesz zmieniać odległość ostrzenia, zmieniać swoje położenie (nogi niezbędne :grin: ), użyć różnych ogniskowych (jak masz jakie inne szkiełka), itp. itd.
miecio1ron - Czw 17 Mar, 2011

w przypadku odległości to dochodzi do 0.5m od obiektu, jednak więcej niż 10m nie będzie raczej nigdy przekraczane

rybie oko nie jest złą propozycją jednak na początek wolał bym coś bardziej "uniwarsalnego" myślę że ogniskowe do ~100mm będą idealne

panoramowanie jest to wyższa szkoła jazdy aczkolwiek efekty są naprawdę świetne , tutaj w moim przypadku będzie losowość :???:

myślałem nad stałymi obiektywami jednak trasy są bardzo zróżnicowane i otoczenie, lepiej radził by sobie jakiś szerokokątny zoom (tylko jaki- do około 1500 zł)

ophiuchus - Czw 17 Mar, 2011

No to pewnie jakiś z ogniskowymi 17-50 lub 24-70...
hijax_pl - Czw 17 Mar, 2011

miecio1ron napisał/a:
panoramowanie jest to wyższa szkoła jazdy
Przesadzasz :D
Wujek_Pstrykacz - Czw 17 Mar, 2011

Oj do 1500 zł. nie kupisz za dobrych obiektywów, te które radziłem odpadają :sad:
W takim przypadku przydałaby się ogniskowa przynajmniej 200 mm na dłuższym końcu, ale ta granica cenowa :roll:

Bobby - Pią 18 Mar, 2011

miecio1ron,
Mimo ze to Ty najpierw prosiles o rade, to potem jednak dales naprawde dojrzala odpowiedz: "rybie oko nie jest złą propozycją jednak na początek wolał bym coś bardziej "uniwarsalnego" myślę że ogniskowe do ~100mm będą idealne". I tylko to wlasciwie powstrzymalo mnie od "wyskoczenia z jakims sarkazmem". Sobie wlasciwie tez sam odpowiedziales najlepiej na swoje pytanie. Bo dlaczego niby nie mozna byloby fotogafowac jazdy rowerowej ogniskowymi do 100 mm?, zwlaszcza jesli wezmiemy pod uwage fakt, ze ktos proponowal rybie oko...

70-200 F2.8 bylby moze fajny, jesli bylaby na to kasa.

Ale PRZYNAJMNIEJ 200 mm to juz znowu duza przesada w druga strone.

Wujek_Pstrykacz - Pią 18 Mar, 2011

Przesada? Chyba, że będziesz pchał się pod koła zjeżdżających ryzykując wypadek. :razz:
Tadeuszek - Pią 18 Mar, 2011

Wujek_Pstrykacz, heheh, wybrałem parę fot na 18mm bez cropowania.
http://www.flickr.com/pho...57626293002320/

Myślę, że obiektyw ~17-50 będzie bardziej użyteczny od 70-200.
Choć sam bym nie pogardził 200mm z 2.8 co by ładnie wycinać moturzystów z tła :P

jaad75 - Pią 18 Mar, 2011

Wujek_Pstrykacz napisał/a:
Przesada? Chyba, że będziesz pchał się pod koła zjeżdżających ryzykując wypadek. :razz:
Większość ciekaweych zdjęć z downhillu jakie widziałem, to ultraszeroki lub szeroki kąt (tak do 35mm na cropie) lub fisheye właśnie, a do tego bardzo często błyskane.

http://www.flickr.com/pho...man/5499339546/
http://www.flickr.com/pho...ier/5405625276/
http://www.flickr.com/pho...ira/5474492953/
http://www.flickr.com/pho...val/5446252323/

Wujek_Pstrykacz - Pią 18 Mar, 2011

No to kupuj szeroki kąt :razz:
Baku - Pią 18 Mar, 2011

Jak UWA, to Tokina 11-16. Do tego można się zaposilić Samyangiem 8mm.
Bobby - Pią 18 Mar, 2011

@Wujek_Pstrykacz:
To co, fotografowanie "rybim okiem" ma skutecznie zabezpieczyc przed wypadkiem?

jaad75 - Pią 18 Mar, 2011

Baku napisał/a:
Jak UWA, to Tokina 11-16.
Obawiam się, że to zbyt wąski zakres kątów do takiego zastosowania... Już prędzej 16-28 i 16-50, jeśli o kąty w obiektywach Tokiny chodzi...

[ Dodano: Pią 18 Mar, 2011 13:56 ]
A w ogóle, to lepiej zapewne sprawdzi się Nikkor 17-35, bądź 17-55.

miecio1ron - Pią 18 Mar, 2011

Nie jestem (chyba) takim strasznym laikiem , jednak nie orientuje się w sprawach szybkiego AF gdyż nigdy nie miałem styczności z szybkim i trafnym AF i tutaj mam dylemat
AM - Pią 18 Mar, 2011

Downhill to raczej szeroki kat. Ciezko jest uzyc dluzszych ogniskowych w takich warunkach.
Bobby - Pią 18 Mar, 2011

No wlasnie, skoro juz "ustalilismy" dlugosci ogniskowych, moze ktos ma doswiadczenie z ta omawiana mnogoscia obiektywow, i odpowie zalozycielowi watku na jego pytanie odnosnie szybkosci AFu w poszczegolnych szklach...
Baku - Pią 18 Mar, 2011

Mnie się zdaje, że jaad75, już odpowiedział...
jaad75 - Pią 18 Mar, 2011

Baku, tylko cena nie ta... Jak zwykle zresztą... :smile:
B o g d a n - Pią 18 Mar, 2011

miecio1ron napisał/a:
jednak nie orientuje się w sprawach szybkiego AF gdyż nigdy nie miałem styczności z szybkim i trafnym AF i tutaj mam dylemat
Bobby napisał/a:
moze ktos (...) odpowie zalozycielowi watku na jego pytanie odnosnie szybkosci AFu ...

Do tego nie jest potrzebny szybki AF. Trzeba ręcznie ustawiać wszystko, łącznie z ostrością na zadaną odległość. Dla szerokiego kąta jest to łatwiejsze niż dla tele.

Przecież gdy ustawimy na D90 ogniskową powiedzmy 18mm, przysłonę f/4, to z odległości 3 metrów mamy zakres GO prawie 10 (DZIESIĘĆ) metrów. :cool:
Nawet gdyby szkło otworzyć do f/2,8 to i tak wychodzi ok. 4 (CZTERY) metry.

To ja pytam po co AF ? :grin:

jaad75 - Pią 18 Mar, 2011

B o g d a n napisał/a:
Przecież gdy ustawimy na D90 ogniskową powiedzmy 18mm, przysłonę f/4, to z odległości 3 metrów mamy zakres GO prawie 10 (DZIESIĘĆ) metrów. :cool:
Nawet gdyby szkło otworzyć do f/2,8 to i tak wychodzi ok. 4 (CZTERY) metry.
Weź sobie zrób szerokokątnym obiektywem zdjęcie czegoś szczegółowego w zakresie teoretycznej GO i porównaj to zdjęcie z takim z ostrością trafioną w punkt. Poza tym niekoniecznie mówimy tu o zdjęciach z trzech metrów...
miecio1ron - Pią 18 Mar, 2011

mam kita 18-105 jednak z ustawieniem na manualu ostrości graniczy z cudem (niema żadnej "miarki odległości") w najbliższych dniach zobaczę czy coś z tego będzie i może pokarze sample (ocenicie ostrość)


Dziękuje za wszystkie odpowiedzi

Usjwo - Sob 19 Mar, 2011

miecio1ron napisał/a:
manualu ostrości graniczy z cudem (niema żadnej "miarki odległości")


Ostrzysz manualnie na podstawie "miarki odleglosci" :???: :shock:

ophiuchus - Sob 19 Mar, 2011

Usjwo, może kolega hiperfokalną ustawia? :]
AM - Sob 19 Mar, 2011

Usjwo napisał/a:
miecio1ron napisał/a:
manualu ostrości graniczy z cudem (niema żadnej "miarki odległości")


Ostrzysz manualnie na podstawie "miarki odleglosci" :???: :shock:

Zone focus. Bardzo popularna technika.

miecio1ron - Sob 19 Mar, 2011

Nie zlinczujcie mnie ale nie umiem inaczej ostrzyć , po za tym to ten kit jest do bani straszne luzy na pierścieniu ostrości nie pozwalają ustawić idealnie ostrości

miałem tylko styczność z jednym manualnym obiektywem (helios 44m) i tam było ćoś takiego że przy danej przysłonie masz ostrość od "tej" odległości do "tej" i było to bardzo czytelne a w tym kicie muszę cały czas kręcić durnym luźnym pierścieniem jak nie w tą to w tą ahh i ta precyzja :???:

hijax_pl - Sob 19 Mar, 2011

miecio1ron napisał/a:
tam było ćoś takiego że przy danej przysłonie masz ostrość od "tej" odległości do "tej"
To właśnie to co napisał AM ;)
Swoją drogą znaczniki GO zanikają.. W nowych szkłach o ile jest to jest tylko dla f/22 czy f/32 tylko...

jaad75 - Sob 19 Mar, 2011

AM napisał/a:
Zone focus. Bardzo popularna technika.
Tyle, że mało dokładna - przy obecnych rozdzielczościach matryc widać to jak na dłoni... Oczywiście na standardowych odbitkach już niekoniecznie...
B o g d a n - Sob 19 Mar, 2011

miecio1ron napisał/a:
mam kita 18-105 jednak z ustawieniem na manualu ostrości graniczy z cudem
W Twoim wypadku, możesz zrobić tak, że wpierw na AF ustawisz sobie ostrość dla potrzebnej odległości ostrzenia (na jakimś przedmiocie będącym w określonej odległości), a potem przestawisz obiektyw na MF i naciskanie spustu migawki nie będzie Ci jej zmieniało. Wtedy czekasz na ... kamikadze :grin:
AM - Sob 19 Mar, 2011

jaad75 napisał/a:
AM napisał/a:
Zone focus. Bardzo popularna technika.
Tyle, że mało dokładna - przy obecnych rozdzielczościach matryc widać to jak na dłoni... Oczywiście na standardowych odbitkach już niekoniecznie...

Wszystko zalezy.
Uzywana jest zarowno przez zwolennikow f/8 'n be there, gdzie faktycznie to malo dokladne, ale jest tez powszechnie uzywana w fotografii architektury i jest to tam najdokladniejsza technika, dopoki nie bedzie live view. Oczywiscie autor ma na mysli to pierwsze.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group