forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - Nikon D90 czy Canon EOS550D??

Matizz2 - Wto 22 Mar, 2011
Temat postu: Nikon D90 czy Canon EOS550D??
Witam Szanowne Grono:)

Jestem świezy w temacie. Stoję przed zakupem aparatu i zastanawiam się pomiędzy Nikonem D90 a Canonem 550D. Poproszę o pomoc w wyborze, co krótko mówiąc będzie lepsze i z czego będę bardziej zadowolony. Podkreślam, jestem zielony w temacie i będzie tomoja pierwsza lustrzanka:)

Dzięki z góry i pozdrawiam

Baku - Wto 22 Mar, 2011

Wszystko zależy.
D90 jest aparatem z wyższej półki niż 550D. Podobny komfort obsługi zapewni u Canona dopiero 60D, a to już inny przedział cenowy.
Z kolei 550D jest bardziej zaawansowany w kręceniu filmów (full HD, HD 720p 60 kl/sek., ręczne parametry ekspozycji).
Było już kilka debat z tymi aparatami, poszukaj dobrze na forum to znajdziesz.
Ja mogę napisać Ci konkluzję: jeśli aparat do robienia zdjęć, to D90. 550D w sytuacji gdy zamierzasz kręcić filmy i mieć nad nimi jak najwięcej kontroli. Bo z kolei taką hybrydą kamery i aparatu foto są Sony a33/a55.
Generalnie to przetoczy się w tym wątku mnóstwo piany a stanie na D90 i 18-105VR.

hijax_pl - Wto 22 Mar, 2011

Matizz2 napisał/a:
zastanawiam się pomiędzy Nikonem D90 a Canonem 550D.
Raczej tych dwóch puszek nie powinno się porównywać. Już bardziej D5000 z 550D albo D90 z 50D ;)

I jak już Baku podsumował -do robienia zdjęć D90, do filmowania 550D, albo... może... A55 :roll:

Baku - Wto 22 Mar, 2011

To zależy do jakiego filmowania.
Do imprez typu 'u cioci na imieninach', 'dzieciaki w przedszkolu', czy 'wuj Anzelm jedzie na rowerze' to zdecydowanie Sony, bo te aparaty są w stanie zapewnić ergonomię kamery wideo. Ale jakieś poważniejsze zabawy z mniejszą GO, zaplanowane warunki ekspozycji ...tu Canon da większą kontrolę i bardziej przewidywalne efekty.