|
forum.optyczne.pl
|
 |
Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - d90,eos 550d,d5100 czy a55?
fotorafal - Wto 05 Kwi, 2011 Temat postu: d90,eos 550d,d5100 czy a55? Witam!
Który aparat będzie robił najbardziej ostre i wyraźne zdjęcia (czyli jednym słowem najlepsze...)? Nie chodzi mi o materiał z jakiego jest wykonany czy to plastik czy "kamień". Te aparaty niestety będą z obiektywami 18-55, ponieważ na inne mnie nie stać (chyba, że może uda mi się zaoszczędzić na 18-105 w nikonach). I jeszcze jedno taki zestaw kupię za ok. 2 tyg. i już chcę wiedzieć na co się nastawiać
Z góry dziękuję
moronica - Wto 05 Kwi, 2011
zla wiadomosc jest taka, ze te "ostre i wyrazne" zdjecia najbardziej zaleza od tego, co traktujesz tu po macoszemu - obiektywu. najlepsza matryce ma tu zdecydowanie d5100. aparatem juz nie pierwszej mlodosci ale z najwyzszej sposrod tych polki jest d90 i ten zapewni ci wiekszy komfort oraz lepsza wspolprace ze starszymi szklami sprzed ery af-s
kufel - Wto 05 Kwi, 2011
fotorafal, to czy zdjeice jest mniej lub bardziej ostre zalezy w dużej mierze od użytej optyki czyli obiektywu. no i również obróbki ( wyostrzanie/ odszumianie)
fotorafal napisał/a: | Te aparaty niestety będą z obiektywami 18-55 | ogólnie można stwierdzić ze szkła 18-55 są na podobnym poziomie.
fotorafal - Wto 05 Kwi, 2011
ale przecież d90 ma najmniejszą ilość pikseli więc chyba zdjęcia nie będą miały tak dużo szczegółów jak np. w d5100
kufel - Wto 05 Kwi, 2011
fotorafal napisał/a: | ale przecież d90 ma najmniejszą ilość pikseli więc chyba zdjęcia nie będą zbyt wyraźne...? | a skad ta teza?
MC - Wto 05 Kwi, 2011
Pewnie z bełkotu marketingowego...
moronica - Wto 05 Kwi, 2011
fotorafal, a bedziesz drukowal w rozmiarach 100x70cm i wyzej? poza tym to wlasnie niektore ciasno napakowane pikselami matryce czesto produkuja mniej ostre obrazy jak sie im przygladasz na 100%
kufel - Wto 05 Kwi, 2011
fotorafal, tu masz porównanie poszczególnych aparatów (raw/jpg) , niestety chyba nie ma tam do wyboru d90.
http://www.dpreview.com/p...s600d/page7.asp
fotorafal napisał/a: | ale przecież d90 ma najmniejszą ilość pikseli więc chyba zdjęcia nie będą miały tak dużo szczegółów jak np. w d5100 | a to fakt.wieksza pod względem mpix matryca powinna dać więcej szczegółów.
fotorafal - Wto 05 Kwi, 2011
ale moja znajoma ma d90 i zdjęcia są bardzo dobrej jakości, a cykałem 550d i porównując te 2 aparaty pod względem jakości zdjęć to chyba jednak d90 jest lepszy choć ma 6 mln pikseli mniej od 550d
kufel - Wto 05 Kwi, 2011
fotorafal napisał/a: | ale moja znajoma ma d90 i zdjęcia są bardzo dobrej jakości, a cykałem 550d i porównując te 2 aparaty pod względem jakości zdjęć to chyba jednak d90 jest lepszy choć ma 6 mln pikseli mniej od 550d | a porównujesz jpg czy raw? no i w czym ta lepszość byla widoczna?
moronica - Wto 05 Kwi, 2011
i co miala do niego podpiete?
zaden z tych aparatow nie laczy w sobie swietnej wielomegapikselowej (jak na dzisiejsze czasy) matrycy i takich cech jak porzadny pentapryzmatyczny wizjer i gorny wyswietlacz, ktore sa musem dla ambitniejszego amatora ale niekoniecznie dla poczatkujacego. te cechy dopiero sie spotykaja u Nikona D7000 i Pentaksa K-5. musisz zdecydowac, na czym ci najbardziej zalezy
fotorafal - Wto 05 Kwi, 2011
kufel po prostu lepsza jakość (bardziej wyraźne,mniej szumów, większe nasycenie kolorów)
maronica d90 ma górny wyświetlacz
kufel - Wto 05 Kwi, 2011
fotorafal napisał/a: | kufel po prostu lepsza jakość (bardziej wyraźne,mniej szumów, większe nasycenie kolorów) | cóż , nie widząc przykładów muszę wierzyć na słowo a cechy które wymieniłeś to w zasadzie również kwestia obróbki...
moronica - Wto 05 Kwi, 2011
fotorafal, no ma i pentapryzmatyczny wizjer ale za to ma zdecydowanie mniejsza matryce bo od czasu jego premiery megapiksele zostaly sporo popchniete do przodu. wlasnie dlatego to "albo albo" i musisz zdecydowac na czym ci zalezy
fotorafal - Wto 05 Kwi, 2011
coś mnie przekonuje do d5100 choć go jeszcze nie sprzedają...
moronica - Wto 05 Kwi, 2011
to pomacaj w sklepie d3100 bo d5100 to jednak rozmiarem bedzie blizszy jemu niz d5000 a waga gdzies w pol drogi
maput - Wto 05 Kwi, 2011
Śmiem twierdzić że najostrzejsze zdjęcia, przy zastosowaniu marnej jakości optyki, otrzymasz aparatem o najmniej upakowanej matrycy, czyli D90
Nie zmienia to faktu, że jak chcesz otrzymać na zdjęciach żyletę, to trzeba zainwestować w optykę, a nie body.
fotorafal - Wto 05 Kwi, 2011
ale tanie body może mnie ograniczać!nie będzie miało fajnych,przydatnych funkcji
kufel - Wto 05 Kwi, 2011
fotorafal napisał/a: | ale tanie body może mnie ograniczać!nie będzie miało fajnych,przydatnych funkcji | więcej wodotryskow i "funkcji" przydatnych amatorowi wydaje mi sie znajdziesz właśnie w niższych modelach luster. natomiast często sa one pozbawione takich rzeczy jak druga rolka, górny wyświetlacz , lepszy wizjer i na tych ograniczeniach bardziej bym sie skupil.
RB - Wto 05 Kwi, 2011
maput napisał/a: | Śmiem twierdzić że najostrzejsze zdjęcia, przy zastosowaniu marnej jakości optyki, otrzymasz aparatem o najmniej upakowanej matrycy, czyli D90
|
Śmiem twierdzić, że po przeskalowaniu czy wydrukowaniu czy łotewer bedzie i tak tak samo...
fotorafal - Wto 05 Kwi, 2011
no tak, ale na zdjęciach d5100 wygląda na dobrze skonstruowany i myślę, że wizjer też ma porządny
moronica - Wto 05 Kwi, 2011
wnioskujesz to na podstawie zdjec korpusu? wizjer akurat bedzie mial slaby bo lustrzany a nie jasniejszy od niego pentapryzmatyczny
RB - Wto 05 Kwi, 2011
fotorafal napisał/a: | no tak, ale na zdjęciach d5100 wygląda na dobrze skonstruowany i myślę, że wizjer też ma porządny |
K który nie wygląda na zdjęciach na dobrze skonstruowany i mający porządny wizjer?
maput - Wto 05 Kwi, 2011
RB napisał/a: | maput napisał/a: | Śmiem twierdzić że najostrzejsze zdjęcia, przy zastosowaniu marnej jakości optyki, otrzymasz aparatem o najmniej upakowanej matrycy, czyli D90
|
Śmiem twierdzić, że po przeskalowaniu czy wydrukowaniu czy łotewer bedzie i tak tak samo... |
I zgadza się. Bo w tym wszystkim i tak chodzi o ledwie dostrzegalne różnice. A dla amatora niedostrzegalne.
I tak zależności ostrości zdjęć od zastosowanej matrycy trzeba przypisać dużo mniejszą wagę, niż zależności ostrość/zastosowane szkło.
fotorafal - Wto 05 Kwi, 2011
każdy tak wyglada
maput - Wto 05 Kwi, 2011
fotorafal napisał/a: | każdy tak wyglada |
Skoro tak, to nie wyciągaj głupich wniosków D5100 ma zdecydowanie mniej fajny wizjer niż D90.
fotorafal - Wto 05 Kwi, 2011
ale wizjer to nie wszystko
moronica - Wto 05 Kwi, 2011
wizjer to nie wszystko, matryca to nie wszystko, 2 rolki to nie wszystko, gorny wyswietlacz to nie wszystko, nawet caly korpus to nie wszystko ani obiektyw to nie wszystko. nie krecmy sie w kolko, to przeciez twoja decyzja i to ty musisz zdecydowac co sie dla ciebie liczy najbardziej
kufel - Wto 05 Kwi, 2011
fotorafal napisał/a: | ale wizjer to nie wszystko | sama matryca to tez nie wszystko wybor aparatu to często kompromis.
RB - Wto 05 Kwi, 2011
fotorafal napisał/a: | ale wizjer to nie wszystko |
Ale wygląd korpusu na zdjęciach to jeszcze mniej...
fotorafal - Wto 05 Kwi, 2011
no chodzi mi głównie o jakość zdjęć tylko nie wiem który mi to zapewni d90 czy d5100?
maput - Wto 05 Kwi, 2011
oba Dużo też zależy od Ciebie
fotorafal - Wto 05 Kwi, 2011
zdjęcia robi fotograf a nie aparat lecz od sprzętu też coś zależy a w tej kwestii mam problem
kufel - Wto 05 Kwi, 2011
maput napisał/a: | oba | ja bym nawet powiedział ze każdy z wcześniej wymienionych i podkreślił to : maput napisał/a: | Dużo też zależy od Ciebie |
[ Dodano: Wto 05 Kwi, 2011 20:48 ]
Cytat: | zdjęcia robi fotograf a nie aparat lecz od sprzętu też coś zależy a w tej kwestii mam problem | jakość w dużej mierze zależy od użytego szkła, co juz napisane zostało wcześniej.
fotorafal - Wto 05 Kwi, 2011
a sony a55 już wykluczacie?
kufel - Wto 05 Kwi, 2011
fotorafal napisał/a: | a sony a55 już wykluczacie? | zerknij w wizjer tego aparatu i ocen czy Ci taki pasuje
moronica - Wto 05 Kwi, 2011
a jest jakis konkretny powod dla ktorego bierzesz go pod uwage?
B o g d a n - Wto 05 Kwi, 2011
fotorafal napisał/a: | d90,eos 550d,d5100 czy a55?
...
Który aparat będzie robił najbardziej ostre i wyraźne zdjęcia (czyli jednym słowem najlepsze...)? | Jeśli zależy Ci na ostrości i jakości zdjęć to pod żadnym pozorem nie kupuj kitowego 18-55.
fotorafal napisał/a: | I jeszcze jedno taki zestaw kupię za ok. 2 tyg | W takim razie z rozważań należy wyłączyć D5100.
Ponadto zamiast 550D weź pod uwagę 600D bo cena taka sama, a ma przynajmniej LCD na przegubie.
Jeśli chcesz robić lepsze zdjęcia to kup jakikolwiek aparat i stałkę w okolicach 30mm i świetle f/1.8. Nikon ma tu dobrą ofertę - np. taki D3100 + 35mm f/1.8
RB - Wto 05 Kwi, 2011
moronica napisał/a: | a jest jakis konkretny powod dla ktorego bierzesz go pod uwage? |
A niby zdjęć nie robi czy ja już czegoś nie wiem?
Jeśli wizjer elektroniczny odpowiada to IMO żadnych przeciwwskazań nie ma. Szklarnie się dokupić da, a i zdjecia będa niegorsze od nikonowych.
fotorafal - Wto 05 Kwi, 2011
ma ponoć podobny wizjer jak stare canonowskie lustra i posiada też odbicie w wizjerze czy coś podobnego a mam w domu zenita i tam coś takiego jest i to jest denerwujące ale zawsze można patrzeć na wyświetlacz (choć w lustrzankach powinno się patrzeć w wizjer)
maput - Wto 05 Kwi, 2011
Powiem Ci tak - ludzie kupujący pierwszy aparat/lustrzankę bardzo często, jeśli nie zawsze, za bardzo skupiają się na niuansach technicznych, miast na własnym warsztacie.
Wierz mi, że dużo ważniejsze jest to, czy sprzęt dobrze Ci leży w dłoni, obsługa jest intuicyjna itp, niż to, że jedno body ma nad drugim kilkuprocentową przewagę w szumach na ISO 6400.
Idź do sklepu i wybierz to co Ci pasuje. Jakość zdjęć, cokolwiek wybierzesz, będzie dla Ciebie zadowalająca. A im więcej będziesz wiedział i umiał, tym jakość się jeszcze poprawi.
kufel - Wto 05 Kwi, 2011
moronica napisał/a: | a jest jakis konkretny powod dla ktorego bierzesz go pod uwage? | a dlaczego mialby nie brac? takie pytanie można by zadać w kontekście każdej wymienionej lustrzanki
B o g d a n napisał/a: | Ponadto zamiast 550D weź pod uwagę 600D bo cena taka sama, a ma przynajmniej LCD na przegubie. | w tescie
na dpreview 600D wypadł pozytywnie.
[ Dodano: Wto 05 Kwi, 2011 20:55 ]
maput napisał/a: | Wierz mi, że dużo ważniejsze jest to, czy sprzęt dobrze Ci leży w dłoni, obsługa jest intuicyjna itp, niż to, że jedno body ma nad drugim kilkuprocentową przewagę w szumach na ISO 6400. | trafne.
fotorafal - Wto 05 Kwi, 2011
B o g d a n cena między 550d a 600d jest dość duża bo wynosi ok. 600 zł a uważam, że obracany LCD, wbudowany wyzwalacz do lamp i Mic Stereo to bajery a zdjęć w studiu nie robię więc wyzwalacz się nie przyda, obracany LCD fajny ale nie konieczny
czyli jest to 550d z nowymi "przydatnymi" funkcjami które mi się nie przydarzą a mam 600 zł w kieszeni
moronica - Wto 05 Kwi, 2011
RB, nie stresuj sie, po prostu jestem ciekawa czy ten i poprzedni temat to zbieranina przypadkowo dobranych modeli, gdzie jedynym kryterium jest przedzial cenowy. bo zaczyna na to wygladac. autor sam najwyrazniej nie wie czego chce
kufel - Wto 05 Kwi, 2011
fotorafal napisał/a: | B o g d a n cena między 550d a 600d jest dość duża bo wynosi ok. 600 zł a uważam, że obracany LCD, wbudowany wyzwalacz do lamp i Mic Stereo to bajery a zdjęć w studiu nie robię więc wyzwalacz się nie przyda, obracany LCD fajny ale nie konieczny
czyli jest to 550d z nowymi "przydatnymi" funkcjami które mi się nie przydarzą a mam 600 zł w kieszeni | zapominasz o jeszcze jednej dość istotnej różnicy, innej nowszej i jednak lepszej matrycy.
fotorafal - Wto 05 Kwi, 2011
lepszej i nowszej matrycy?podobno jest zapożyczona z 550d
kufel - Wto 05 Kwi, 2011
fotorafal napisał/a: | lepszej i lepszej matrycy?podobno jest zapożyczona z 550d | nie. matryca z 550D jest zapożyczona z 50D . matryca w 600D jest taka sama jak w 7D i 60D.
fotorafal - Wto 05 Kwi, 2011
a kilka dni temu czytałem o 600d i ktoś napisał, że jest z 550d
jaad75 - Wto 05 Kwi, 2011
kufel napisał/a: | nie. matryca z 550D jest zapożyczona z 50D . | Nie. Matryca w 500D jest zapożyczona z 50D, ta z 550D, to to samo, co w 7D, 60D i 600D.
kufel - Wto 05 Kwi, 2011
ups, chiwla , chyba wprowadzilem w blad...
[ Dodano: Wto 05 Kwi, 2011 21:11 ]
jaad75 napisał/a: | Nie. Matryca w 500D jest zapożyczona z 50D, ta z 550D, to to samo, co w 7D, 60D i 600D. | fakt alez zamieszałem... ok w takim razie fotorafal, masz racje, 550d i 600D maja taka samą matryce. sorry za zamieszanie.
fotorafal - Wto 05 Kwi, 2011
ale przypuśćmy, że macie 5 min. na podjęcie decyzji czy wybrać d90 czy d5100? Co byście kupili?
B o g d a n - Wto 05 Kwi, 2011
fotorafal napisał/a: | cena między 550d a 600d jest dość duża bo wynosi ok. 600 zł | No tak, ja nie spojrzałem na ceny sklepowe, które jak zwykle żerują na nowościach.
W każdym razie opłaca się poczekać chwilę bo jak już dojdą z Canona, to cena powinna być taka sama.
W moich cennikach mam 26 zł różnicy.
maput - Wto 05 Kwi, 2011
fotorafal napisał/a: | ale przypuśćmy, że macie 5 min. na podjęcie decyzji czy wybrać d90 czy d5100? Co byście kupili? |
A kupujesz aparat dla nas czy dla siebie ?
fotorafal - Wto 05 Kwi, 2011
ale chce znać wasze zdanie!
kufel - Wto 05 Kwi, 2011
fotorafal napisał/a: | ale przypuśćmy, że macie 5 min. na podjęcie decyzji czy wybrać d90 czy d5100? Co byście kupili? | trudny wybor. jeden ma lepsza ergonomię drugi matryce. a osobiście z żadnej z nich nie chciałbym rezygnować.
B o g d a n - Wto 05 Kwi, 2011
fotorafal napisał/a: | d90 czy d5100? Co byście kupili? | Na Twoim miejscu D3100 i lepsze szkiełko.
fotorafal - Wto 05 Kwi, 2011
kiedyś też się zastanawiałem nad D3100 ale zrezygnowałem
jaad75 - Wto 05 Kwi, 2011
fotorafal napisał/a: | wbudowany wyzwalacz do lamp |
fotorafal napisał/a: | a zdjęć w studiu nie robię więc wyzwalacz się nie przyda | Ten "wyzwalacz" nie służy do wyzwalania lamp studyjnych, a do zdalnego sterowania systemową i dzięki niemu nie jesteś zmuszony do kupna od razu wyzwalacza radiowego, czy męczenia się z kablem, jeśli kiedyś zapragniesz pobawić się ciut bardziej zaawansowanym błyskaniem.
[ Dodano: Wto 05 Kwi, 2011 21:21 ]
fotorafal napisał/a: | ale przypuśćmy, że macie 5 min. na podjęcie decyzji czy wybrać d90 czy d5100? Co byście kupili? | Miałbym spory dylemat ze wzgledu na matrycę w D5100... Zapewne nie rezygnowałbym, ani z matrycy, ani z ergonomii i kupił D7000...
fotorafal - Wto 05 Kwi, 2011
jaad75 napisał/a: | Miałbym spory dylemat ze wzgledu na matrycę w D5100... Zapewne nie rezygnowałbym, ani z matrycy, ani z ergonomii i kupił D7000... |
no ale ja nie mogę pozwolić sobie na d7000 więc co wybierasz...?
do mnie chyba bardziej przemawia matryca
kufel - Wto 05 Kwi, 2011
fotorafal napisał/a: | do mnie chyba bardziej przemawia matryca | zatem bierz d5100 i przyzwyczaj się do ewentualnych niedogodności ergonomicznych
jaad75 - Wto 05 Kwi, 2011
fotorafal napisał/a: | do mnie chyba bardziej przemawia matryca | Tak, w ostatecznym rozrachunku to ona decyduje o zdjęciach, ale komfort ich robienia jest jednak dla mnie bardzo ważny, a 5100D nie spełnia mojego kryterium minimalnego, czyli nie ma dwóch rolek i dobrego wizjera...
ketras - Wto 05 Kwi, 2011
B o g d a n napisał/a: | fotorafal napisał/a: | cena między 550d a 600d jest dość duża bo wynosi ok. 600 zł | No tak, ja nie spojrzałem na ceny sklepowe, które jak zwykle żerują na nowościach.
W każdym razie opłaca się poczekać chwilę bo jak już dojdą z Canona, to cena powinna być taka sama.
W moich cennikach mam 26 zł różnicy. |
witam piszesz ze jak juz dojda z canona to cena sie wyrowna sprzet wyzszy technicznie bedzie podobny cenowo? rynek na to pozwoli? mozna wiedziec co to za cenniki hehe bo zastanawiam sie nad kupnem 550d/600d/5100 ze wzgledu ze chce tez filmowac amatorsko ale 3050zl za 600D to bardzo duzo. moglbys potwierdzic ze cena mocno spadnie? bo chce w maju kupowac swoje pierwsze lustro i poczekalem na 5100d ale cena bedzie na wejsciu drizsza od 600d a nikon nadal srubokreta w puszcze nie ma nie co to canon no i nie wiadomo czy bedzie mozliwosc zmiany parametrow iso czasu przeslony podczas nagrywania tak jak w 600d to jest
jaad75 - Wto 05 Kwi, 2011
ketras napisał/a: | mozna wiedziec co to za cenniki | To są takie specjalne cenniki B o g d a n a, w których nowe modele Canona zawsze wyglądają bardzo atrakcyjnie...
maput - Wto 05 Kwi, 2011
ketras napisał/a: | nikon nadal srubokreta w puszcze nie ma nie co to canon |
No fakt, bo Canon nie ma śrubokręta w żadnej puszce
kufel napisał/a: | fotorafal napisał/a: | do mnie chyba bardziej przemawia matryca | zatem bierz d5100 i przyzwyczaj się do ewentualnych niedogodności ergonomicznych |
Ale jak chcesz kupować za 2 tyg. to D5100 raczej jeszcze wtedy nie nabędziesz
B o g d a n - Wto 05 Kwi, 2011
ketras, kiedyś w wątku o 60D we wrześniu tamtego roku:
skygge napisał/a: | W RTVEuroAGD można zamówić już w przedsprzedaży. Cena "na otwarcie": 4399zł. |
Wtedy napisałem, że: "cena 60D powinna się ukształtować docelowo na poziomie ok. 3490 zł. brutto."
Tak się złożyło, że już od dawna kształtuje się jakoś tak.
Dalej tematu ciągnąć nie mogę.
kufel - Wto 05 Kwi, 2011
maput napisał/a: | No fakt, bo Canon nie ma śrubokręta w żadnej puszce | ale w obiektywach jak najbardziej
Wujek_Pstrykacz - Sro 06 Kwi, 2011
Canon ma w obiektywach śrubokręt
To ja mam jakieś zubożone wersje obiektywów, a kupowałem w cenie normalnych
kufel - Sro 06 Kwi, 2011
ups znow gafa..
... chyba ze mamy na mysli inne rzeczy...
Wujek_Pstrykacz - Sro 06 Kwi, 2011
E tam takie gafy to luzik
A z zakupem Nikona to radziłbym się bardzo śpieszyć, ceny rosną w zastraszającym tempie
ketras - Sro 06 Kwi, 2011
znaczy sie ja zrozumialem tak ze z 550D/600D , problemu nie bedzie jak dokupi sie najtansza stalke 50 mm 1.8 za 400zl bo w z nia bedzie dzialal autofocus a pytanie czy tski nikkor 50 1.8 za 470zl tez oferuje autofocus. bo jezeli tak to D5100 Niczego gorszego nie bedzie oferowal pod warunkiem ze pozswoli na zmiane ekspozycji podczas nagrywania filmu. o ile autorowi zalezy na filmach bo to podstawowe przeciez kryterium jezeli chodzi o fakt wyboru aparatu. swoja droga przeciez alfy tez oferuja zmiane parametrow ekspozycji pytanie czy A35 to zaoferuje juz konkretnie. bo d5100 W przeciwienstwie do 600d autofocus podczas nagrywania ma , fazowy ale zawwsze hehe
kufel - Sro 06 Kwi, 2011
Wujek_Pstrykacz, żeby wyjaśnić , miałem na myśli ze obiektywy do Canona mają własny silnik, choć nie wiem czy użycie przeze mnie słowa śrubokręt było trafne
jaad75 - Sro 06 Kwi, 2011
kufel, wcale nie taka gafa - biorąc pod uwagę zasadę działania niektórych silników wbudowanych w obiektyw, można w sumie porównać je do "śrubokręta" w body...
Wujek_Pstrykacz - Sro 06 Kwi, 2011
Niby można, ale na zewnątrz nic nie wystaje i nic się mechanicznie nie zasprzęgla
kufel - Sro 06 Kwi, 2011
jaad75 napisał/a: | kufel, wcale nie taka gafa - biorąc pod uwagę zasadę działania niektórych silników wbudowanych w obiektyw, można w sumie porównać je do "śrubokręta" w body... | czyli przez przpadek troche prawdy napisałem
MC - Sro 06 Kwi, 2011
ketras, fatalnie się czyta to co napisałeś. Dawno temu wymyślono kropki i przecinki - używaj tych wynalazków.
Z Nikonami typu d3100, d5(1)000, d60 itp obiektywy bez wbudowanego silnika nie będą miały AF. Zalicza się do nich np. 50/1,8 i 85/1,8. Część fanatyków żółtej marki uważa, że to żaden problem, bo i tak lepiej zamiast czterysta kilkadziesiąt PLN wydać ok. 1200-1300 zł na 50/1,4 i zamiast ok. 1300 zł na 85/1,8 wydać ok. 4000 na 85/1,4.
Ja problem widzę, ale to tylko taka luźna dygresja, bo przecież gadam głupoty i osoba kupująca aparat klasy wspomnianej wyżej będzie używała tylko zumów, najlepiej kitowych, a one mają wbudowany silnik.
ketras - Sro 06 Kwi, 2011
MC sorki ale pisałem z telefonu i tak wyszło.
Ja podchodzę do tego, że AF jednak mimo wszystko by się przydał. Byłem święcie przekonany, że jeżeli do 550D/600D dokupię stałkę 50 mm 1.8 to będę miał działający AF.?
W nikonie D3100/5100 silnika w body nie ma jak w przypadku D90.
Baku - Sro 06 Kwi, 2011
Zakup D90 rozwiązałby problem śrubokręta i AFu w powyższych obiektywach. Rozwiązałby także kwestie ergonomiczne (jest i górny LCD i niezły wizjer i dwie rolki zapewniające bezstresową pracę). A matryca zastosowana w D90 wcale nie jest zła. Wystarcza nie tylko w amatorskich zastosowaniach, bo i śluby tym sprzętem cykają jakoś (a to dość wymagające warunki pracy dla aparatu, optyki a przede wszystkim fotografa). Tak więc moje zdanie co powinieneś kupić już znasz.
MC - Sro 06 Kwi, 2011
ketras napisał/a: | jeżeli do 550D/600D dokupię stałkę 50 mm 1.8 to będę miał działający AF.? |
Tak.
Baku - Sro 06 Kwi, 2011
Można nawet powiedzieć, że będziesz miał działający AF z każdym obiektywem oznaczonym jako EF lub EF-S oraz ze wszystkimi współczesnymi obiektywami firm trzecich (z wyjątkiem Samyangów i Falconów).
MC - Sro 06 Kwi, 2011
Baku napisał/a: | z wyjątkiem Samyangów i Falconów |
A Zeiss to co? Tam też AF nie będzie działał.
Baku - Sro 06 Kwi, 2011
Ależ ten Zeiss badziewny...
...zapomniałem o nim, ale to już trochę niszowe obiektywy. I raczej nie dla osób, które dopiero zaczynają przygodę z fotografią przy dość mocno ograniczonym budżecie...
pan.tadeusz - Sro 06 Kwi, 2011
fotorafal napisał/a: | ale przypuśćmy, że macie 5 min. na podjęcie decyzji czy wybrać d90 czy d5100? Co byście kupili? |
D90 ponieważ ma wszystko czego potrzebujesz w amatorskim korpusie łącznie z ustabilizowaną ceną
jeśli zamierzasz bawić się w amatorskie video lub podpinać manualne obiektywy np. jakieś stare szkła z Zenita itp wynalazki to Sony A55 lub Canon 550D są moim zdaniem ciekawszą propozycją.
jaad75 - Sro 06 Kwi, 2011
pan.tadeusz napisał/a: | jeśli zamierzasz bawić się w amatorskie video lub podpinać manualne obiektywy np. jakieś stare szkła z Zenita itp wynalazki to Sony A55 lub Canon 550D są moim zdaniem ciekawszą propozycją. | O możliwości kontroli parametrów video w D5100 wiadomo na razie niewiele, o tej z A55 wiadomo, że jest znikoma, więc to stwierdzenie jest mało uprawnione.
pan.tadeusz - Sro 06 Kwi, 2011
jaad75 napisał/a: | O możliwości kontroli parametrów video w D5100 wiadomo na razie niewiele, o tej z A55 wiadomo, że jest znikoma, więc to stwierdzenie jest mało uprawnione. |
wiadomo, że ten działający AF w trybie video z A55 sprawdza się dobrze w amatorskim filmowaniu (podobnie EVF) - opinie użytkowników. zmiana ekspozycji i możliwość wybrania stosownej przysłony przed uruchomieniem nagrywania oraz przełączenie w tryb manualnego ostrzenia to możliwości, które zadowolą przeciętnego video amatora i trudno nazwać je znikomymi w obliczu tego, co oferują dzisiejsze korpusy. poza tym automat świetnie radzi sobie z kompensacją ekspozycji i nie doświadczyłem słynnego migotania w świetle jarzeniówki na co linkowałem tu swój przykładowy filmik. dla odmiany w 550D mamy kontrolę przysłony w trakcie nagrywania ale też ten charakterystyczny rozbłysk przy nagłej zmianie ekspozycji i polowanie AFu... więc zastanawiałbym się co lepsze jeśli ktoś jednak ma ambicje poważnego filmowca to Canon zaoferuje mu pełniejszą kontrolę.
jaad75 - Sro 06 Kwi, 2011
pan.tadeusz napisał/a: | zmiana ekspozycji i możliwość wybrania stosownej przysłony przed uruchomieniem nagrywania oraz przełączenie w tryb manualnego ostrzenia to możliwości, które zadowolą przeciętnego video amatora i trudno nazwać je znikomymi w obliczu tego, co oferują dzisiejsze korpusy | To jest obecnie pakiet minimum. DSLR-y z rozbudowanym trybem filmowym oferują zanacznie więcej. Dla ułatwienia dodam, że nie o AF tu chodzi...
pan.tadeusz napisał/a: | dla odmiany w 550D mamy kontrolę przysłony w trakcie nagrywania | Dla odmiany w 550D mamy pełny manual i jeśli D5100 też taką opcję oferuje, to jest rozwiązaniem lepszym jeśli o filmowanie chodzi, niż A55.
pan.tadeusz - Sro 06 Kwi, 2011
to może rozwiń tą tezę z pakietem minimum i napisz co ponad to oferują takie nowości jak K-5 czy D7000?
jaad75 napisał/a: | jeśli D5100 też taką opcję oferuje, to jest rozwiązaniem lepszym jeśli o filmowanie chodzi |
pisząc "jeśli" możemy uznać Twoje stwierdzenie za równie mało uprawnione
wiemy już że wizjer jest optyczny więc choćby w tym sensie tryb video nie jest lepszy w nowej puszce Nikona. patrząc też z pktu trybu AF zarówno D7000 jak i D3100 nie są pod tym względem lepsze więc również nie należy przypuszczać iż jest tak w przypadku D5100. w D7000 z tego co tutaj pisaliśmy również nie ma kontroli przysłony w trakcie nagrywania i w słabym sztucznym świetle obraz zaczyna ponoć migotać. jeśli takie samo rozwiązanie cechuje D5100 to z praktycznego pktu widzenia trudno nazwać to lepszym.
jaad75 - Sro 06 Kwi, 2011
pan.tadeusz napisał/a: | to może rozwiń tą tezę z pakietem minimum i napisz co ponad to oferują takie nowości jak K-5 czy D7000? | K-5 oferuje pakiet minimum, D7000 to zdecydowanie bardziej kompletna oferta.
pan.tadeusz napisał/a: | wiemy już że wizjer jest optyczny więc choćby w tym sensie tryb video nie jest lepszy w nowej puszce Nikona. | Do tego są odpowiednie rozwiązania.
pan.tadeusz napisał/a: | patrząc też z pktu trybu AF zarówno D7000 jak i D3100 nie są pod tym względem lepsze więc również nie należy przypuszczać iż jest tak w przypadku D5100 | AF i świadome filmowanie nie mają ze sobą wiele wspólnego - to zabawka dla dzieci, pisaliśmy już wielokrotnie.
pan.tadeusz napisał/a: | w D7000 z tego co tutaj pisaliśmy również nie ma kontroli przysłony w trakcie nagrywania i w słabym sztucznym świetle obraz zaczyna ponoć migotać | D7000 ma pełny manual - takie problemy w jego przypadku nie istnieją.
fotorafal - Sro 06 Kwi, 2011
a czy 12 megapikseli wystarczy mi? czy się nie bać i wziąć d5100 bo jak czytałem inne fora to ktoś napisał: Kolega chyba myli pojęcia D300s ma 12,3 megapikseli, a chyba nikt się nie przesiądzie na D5100.
kufel - Sro 06 Kwi, 2011
fotorafal napisał/a: | a czy 12 megapikseli wystarczy mi? | jak najbardziej.
fotorafal - Sro 06 Kwi, 2011
czyli d90 jest jednak lepszy
AdiPL - Sro 06 Kwi, 2011
Czego nie weźmiesz, to będziesz zadowolony. Biorąc D90 będziesz miał możliwość podpięcia Nikkorów bez AF, biorąc D5100 będziesz miał lepsze nagrywanie i odchylany LCD. Poza tym D90 ma jeszcze górny wyświetlacz. Matryca w D90 Ci starczy. Nie zauważysz raczej różnicy, jak będziesz drukował zdjęcia 15x10. Bierz D90 póki jeszcze jest w sklepach.
kufel - Sro 06 Kwi, 2011
fotorafal, to nie ilość mpikseli świadczy o tym czy aparat jest dobry czy nie.
fotorafal napisał/a: | czyli d90 jest jednak lepszy | pod względem ergonomii tak, ale matryce bardziej zaawansowaną ma D 5100 co nie oznacza ze ta w d90 jest kiepska.
maput - Sro 06 Kwi, 2011
AdiPL napisał/a: | Biorąc D90 będziesz miał możliwość podpięcia Nikkorów bez AF |
Akurat Nikkory bez AF podpiąć można tak samo do D5100. Skutek będzie ten sam
AdiPL - Sro 06 Kwi, 2011
Chodziło mi raczej o silnik AF w korpusie
moronica - Sro 06 Kwi, 2011
AdiPL, Nikkory "bez AF" nie beda mialy AF w zadnym korpusie. chyba ze mowisz o Nikkorach bez silnika AF. tak czy siak podpiac je zawsze mozna, bagnet jest kompatybilny ze wszystkimi cyfrowymi korpusami
pan.tadeusz - Sro 06 Kwi, 2011
jaad75 napisał/a: | AF i świadome filmowanie nie mają ze sobą wiele wspólnego - to zabawka dla dzieci, pisaliśmy już wielokrotnie. |
tak jak wielokrotnie toczyły się dyskusje o tym, że LV czy tryb video w lustrzankach to zabawka dla dzieci... do momentu gdy w innych systemach pojawią się równie skuteczne rozwiązania i ludzie zaczną robić z tego kreatywny użytek.
prawdę mówiąc przeciętny video amator chyba jednak szybko doceni właśnie taką fcję już podczas pierwszych prób trafienia poruszającego się obiektu zachowując przy tym eksponującą głębię.
jaad75 napisał/a: | D7000 ma pełny manual - takie problemy w jego przypadku nie istnieją. |
możliwe
to w D3100 nie było kontroli przysłony
pamiętaj, że nie wszyscy kręcą teledyski i czasem pewne ułatwienia są cenniejsze od rozbudowanych opcji manualnych
fotorafal napisał/a: | a czy 12 megapikseli wystarczy mi? |
z całą pewnością,
a sam aparat zaoferuje trochę więcej w równie ważnej kwestii ergonomii i obsługiwanej szklarni
AdiPL - Sro 06 Kwi, 2011
Ja mogę powiedzieć od siebie, że jestem w tej samej sytuacji, co autor, tylko jeszcze nie nazbierałem dostatecznych funduszy. Jeśli miałbym wybierać dzisiaj, to brałbym D90 ze względu na ergonomię, nieco większe rozmiary i silnik AF w korpusie. Pamiętaj, że D5100 na starcie będzie nieźle kosztował, jak to nowości.
kozidron - Sro 06 Kwi, 2011
pan.tadeusz napisał/a: | tak jak wielokrotnie toczyły się dyskusje o tym, że LV czy tryb video w lustrzankach to zabawka dla dzieci... do momentu gdy w innych systemach pojawią się równie skuteczne rozwiązania |
nie przypominam sobie, żeby jaad75 kiedykolwiek tak twierdził, bez sensu są te ogólniki. Ja na ten przykład nie korzystam z LV (poza pracą) - jest to dla mnie funkcja totalnie zbędna - chyba , że do testów af-u
Pamiętaj też jakim "kosztem odbyła się implementacja LV w pierwszych modelach pewnej firmy".
pan.tadeusz napisał/a: | pamiętaj, że nie wszyscy kręcą teledyski i czasem pewne ułatwienia są cenniejsze od rozbudowanych opcji manualnych
|
to jest odwracanie kota ogonem, no i nie trzeba "kręcić teledysków" żeby docenić "manualnych nastawów" -dokładnie, tak jak nie trzeba robić glamurowych fotek żeby docenić "M" na kółku podczas fotografowania.
pan.tadeusz - Sro 06 Kwi, 2011
kozidron napisał/a: | Ja na ten przykład nie korzystam z LV (poza pracą) - jest to dla mnie funkcja totalnie zbędna - chyba , że do testów af-u
|
jak sam wyżej zauważyłeś jeśli nie korzysta się z pewnych fcji to wydają się "totalnie zbędne" więc nazwałbym Twój wywód wykręcaniem kota
kozidron - Sro 06 Kwi, 2011
pan.tadeusz napisał/a: | jak sam wyżej zauważyłeś jeśli nie korzysta się z pewnych fcji to wydają się "totalnie zbędne" więc nazwałbym Twój wywód wykręcaniem kota |
powiązanie - niekorzystania z LV (poza pracą) a manualnymi nastawami (czy to przy fotografowaniu czy filmowaniu) ma się tak do siebie jak zeszłoroczny śnieg w Bożym Polu Wielkim do piramid w Gizie.
.....a nazywając sprawy po imieniu to ciężko się z Tobą dyskutuje, bo stosujesz tanie zagrania -zaczynając od przypisywania komuś słów których nigdy nie napisał - cytując do tego "jakieś ogólne opinie", skończywszy na nie rozumienia zwrotu "ja na przykład".
Musisz też zgodzić się, że są dziedziny w których pewne gadżety są zbędne dla niektórych ludzi a czym innym w kontekście tej dyskusji jest mozliwość korzystania z manualnych nastaw.
Sugeruje jednocześnie abyś przeczytał moje ostatnie zdanie ze zrozumieniem, bo nie ma sensu się spierać o tak podstawowe sprawy (i nie wypisuje ci tego złośliwie).
pan.tadeusz - Sro 06 Kwi, 2011
kozidron napisał/a: | powiązanie - niekorzystania z LV (poza pracą) a manualnymi nastawami (czy to przy fotografowaniu czy filmowaniu) ma się tak do siebie jak zeszłoroczny śnieg w Bożym Polu Wielkim do piramid w Gizie. |
choćbyś nawet na rękach chodził po tym śniegu by udowodnić mi swoje racje to jeśli LV uważasz za funkcję "totalnie zbędną" i nie raczysz z niej korzystać to tym samym rezygnujesz z wszystkich związanych z nią korzyści (bardziej automatycznych czy manualnych, profesjonalnych czy amatorskich w zastosowaniu).
tyczy się to również nagrań video, które realizowane są właśnie w trybie LV.
zastanawiam się zatem po co ta wysoce zaawansowana kontrola nad parametrami nagrywania video skoro ktoś nie planuje z niej korzystać. w świetle tego co napisałeś jest to przerost formy nad treścią i często własnie taki świeżutki amator pod wpływem podobnych komentarzy zamiast zainwestować w przyjazny w obsłudze sprzęt oraz lepsze szkło unosi się ambicją błędnie sądząc, że sprzęt bardziej profesjonalny z definicji robi zdjęcia bardziej profesjonalne.
na tej zasadzie jednemu kompakt, a innemu D90 - tu właśnie Twoja teza się kładzie.
tak więc ochłoń i zastanów się czy użytkownik, który dopiero co wchodzi w świat cyfrowych lustrzanek pogrąża się nie mając pełnej kontroli nad trybem nagrywania bo moim skromnym zdaniem pewne automatyczne udogodnienia jak np sprawny AF, choć z pozycji filmowca mogą wydawać się zabawką, to w praktyce stają się użytecznym i pożądanym rozwiązaniem. A filmowiec i bez Ciebie wie jakich funkcji potrzebuje najbardziej i wybierze stosowne rozwiązanie.
podobnie głupia dyskusja mogłaby się toczyć gdybyśmy cofnęli się w czasie i polemizowali nt pierwszych skutecznie działających implementacji AF w stricte fotograficznym ujęciu. zapewne rzesza takich pro przez duże P grzmiałaby o tym, że to dziecinne rozwiązanie i do prawdziwej fotografii AF zbędny - nieprawdaż? sęk w tym aby nauczyć się z niego kreatywnie korzystać, podobnie jak z LV w Twoim przypadku, bo to że nie chcesz lub nie potrafisz tego lepiej wykorzystać w żaden sposób nie czyni funkcji bezużyteczną.
zresztą sam sobie zaprzeczasz raz pisząc - totalnie zbędny,
i w tym samym zdaniu potwierdzając iż masz świadomość jak spełnia się ta funkcja w przypadku manualnego ostrzenia o czym świadczy ta wzmianka nt testów:
kozidron napisał/a: | nie korzystam z LV (poza pracą) - jest to dla mnie funkcja totalnie zbędna - chyba , że do testów af-u
|
tak więc nie widzę pola do dalszej dyskusji z Tobą bo nie ma w Twoich postach merytorycznego uzasadnienia dla stawianych tez. jak zawsze zresztą, eot
kozidron - Sro 06 Kwi, 2011
pan.tadeusz, wiesz co albo ty nie zrozumiałeś albo ja może dość jasno nie napisałem - podczas fotografowania kolego a ty uderzając do pierwszych implementacji LV w lustrach chyba też miałeś na myśli że podczas fotografowania, bo bez fejków wtedy żadne lusterczeka jeszcze nie "kręciły" - i taka to właśnie rozmowa z tobą
Bujasz się od tematu do temat, unikając potem istoty sprawy i przeczytaj raz jeszcze
"Musisz też zgodzić się, że są dziedziny w których pewne gadżety są zbędne dla niektórych ludzi a czym innym w kontekście tej dyskusji jest mozliwość korzystania z manualnych nastaw"
- ja odnosiłem się do af-u jako "gadżetu" podczas filmowania- chociaż pewnie to złe określenie - lepiej by było- czegoś co generalnie przeszkadza podczas filmowania i nie mówię tu ani o "kręceniu" stadka dzieci śmigających po placu zabaw ani o teledyskach.
Twoja wzbogacona wzmianka o wiedzę internetową na temat pierwszych implementacji LV tyczyła się fotografowania, zupełnie jak moje stwierdzenie, że ja nie uzywam do fotografowania tej funkcji (oczywiście tylko poza pracą- mam na myśli).
Tak więc wiem już, że ty wolisz af podczas filmowania ja wole pełen manual jak np. w d7000 i w tym rzecz, że jedno z drugim nie ma nic wspólnego
pan.tadeusz napisał/a: | pamiętaj, że nie wszyscy kręcą teledyski i czasem pewne ułatwienia są cenniejsze od rozbudowanych opcji manualnych |
Chodzi ci o af (zapytam tak dla jasności) - to af podczas filmowania jest cenniejszy ?
[ Dodano: Sro 06 Kwi, 2011 18:29 ]
pan.tadeusz napisał/a: | tak więc nie widzę pola do dalszej dyskusji z Tobą bo nie ma w Twoich postach merytorycznego uzasadnienia dla stawianych tez. jak zawsze zresztą, eot |
ale ja nie muszę ci sie tłumaczyć jeżeli uzywam zwrotu "ja na ten przykład" za to ty powinieneś czytać uważnie albo przynajmniej ze zrozumieniem
kozidron napisał/a: | Ja na ten przykład nie korzystam z LV (poza pracą) - jest to dla mnie funkcja totalnie zbędna - chyba , że do testów af-u |
albo inaczej, jak sobie wyobrazasz uzywanie LV podczas fotografii koncertowej, streetu czy portretu albo nawet reportażu - mi jest ciężko, dlatego nie widze potrzeby.
jaad75 - Czw 07 Kwi, 2011
kozidron napisał/a: | jak sobie wyobrazasz uzywanie LV podczas fotografii koncertowej | Akurat tu bywa całkiem przydatny i użyłem go kilka razy...
kozidron napisał/a: | streetu | Tym bardziej mogę sobie wyobrazić, zwłaszcza jeśli chcesz robic zdjęcia będąc samemu niezauważonym...
kozidron napisał/a: | czy portretu albo nawet reportażu | Tu już zazwyczaj mniej wygodnie...
Fatman73 - Czw 07 Kwi, 2011
pan.tadeusz napisał/a: | . w D7000 z tego co tutaj pisaliśmy również nie ma kontroli przysłony w trakcie nagrywania i w słabym sztucznym świetle obraz zaczyna ponoć migotać. |
Po pierwsze to D7000 udostępnia kontrolę nad przysłoną podczas filmowania -w takim samym stopniu jak A55.
Po drugie co ma przysłona do migotania obrazu przy filmowaniu w słabym sztucznym świetle ? Tu istotny jest czas otwarcia migawki a nie przysłona (co akurat D7000 oferuje, w przeciwieństwie do A55) -zresztą rozmawialiśmy o tym, zapomniałeś ?
pan.tadeusz napisał/a: |
możliwe
to w D3100 nie było kontroli przysłony |
Też pudło. Jest taka sama jak w D7000.
kozidron - Czw 07 Kwi, 2011
jaad75 napisał/a: | Akurat tu bywa całkiem przydatny i użyłem go kilka razy... |
no tak już kiedys o tym rozmawialiśmy -mi się ciężko trzyma 70-200 czy 100-400 przed sobą
jaad75, na upartego to możesz LV uzywać wszędzie, człowiek to taka istota, która się do każdej niewygody przyzwyczai.
AdiPL - Czw 07 Kwi, 2011
Autor tematu chyba będzie musiał trochę poczekać na zniżki. Z kitem 18-55 ED D5100 będzie kosztował 3099zł, z kitem 18-55 VR 3199zł, a z 18-105 ED VR 3699zł. Źródło: http://www.swiatobrazu.pl...rticle&id=23148
Jak dla mnie cena nieco za duża, jak na możliwości, ale to cena za nowość. Po paru miesiącach na pewno cena spadnie.
komor - Czw 07 Kwi, 2011
jaad75 napisał/a: |
kozidron napisał/a: | czy portretu albo nawet reportażu | Tu już zazwyczaj mniej wygodnie... |
A ja akurat do strobistowego portretu ze statywu używam LV do ustawiania ostrości, kiedy używam małej głębi na manualnym obiektywie i chcę mieć pewność, że dobrze trafię. Z tą uwagą, że przed zrobieniem ekspozycji LV wyłączam, bo inaczej nie wyzwolą się lampy.
Oczywiście nie zawsze robię portret ze statywu, nie zawsze jest na tyle ciemno, żeby ostrzenie przez wizjer było uciążliwe, oraz nie zawsze mam na tyle zmęczone oczy, żeby sobie nie ufać w wizjerze.
jaad75 - Czw 07 Kwi, 2011
kozidron napisał/a: | no tak już kiedys o tym rozmawialiśmy -mi się ciężko trzyma 70-200 czy 100-400 przed sobą | No tak, ja używam zazwyczaj znacznie krótszych szkieł. Ale 200/2.8 spokojnie nad głową utrzymuję...
komor napisał/a: | Z tą uwagą, że przed zrobieniem ekspozycji LV wyłączam, bo inaczej nie wyzwolą się lampy. | Serio? Dlaczego? Nie ma impulsu na stopce, czy jest w nieodpowiednim momencie?
komor - Czw 07 Kwi, 2011
jaad75 napisał/a: | Nie ma impulsu na stopce |
Tak właśnie. Być może w TTL działa, ale kiedy na stopce jest radio albo w złączu PC jest kabelek – nie błyska. Tak samo jak w Sony SLT.
dr11 - Czw 07 Kwi, 2011
komor napisał/a: | TTL działa | W LV wyzwalanie jest "z elektroniki" a nie z mechaniki migawki (styk). Czyli pójdzie po TTL a nie po styku PC lub po centralnym pinie stopki.
komor - Czw 07 Kwi, 2011
Wydaje mi się, że nie do końca jest tak. Nie wiem jak w innych systemach, ale w Canonie (przynajmniej w 40D i 50D) migawka w trybie LV działa tak samo jak np. w bezlusterkowcach. Czyli podczas pracy LV jest otwarta, a po naciśnięciu spustu migawka najpierw się zamyka, matryca jest pewnie resetowana, i dopiero potem migawka otwiera się na czas ekspozycji. Po ekspozycji się zamyka, i za chwilę otwiera, żeby znowu był na ekranie obraz LV.
Tak więc mechanika działa tak czy owak.
dr11 - Czw 07 Kwi, 2011
Tak, migawka działa, kłapie. Ale sygnał na pin wyzwalania lampy nie idzie
Zobacz jeszcze jak jest w trybach silent shoot. Bo tam się otwarcie chyba różniło. Z ciekawości wrócę do tego i sprawdzę też
komor - Czw 07 Kwi, 2011
Dokładnie tak napisałem. Przed chwilą sprawdziłem, lampa EX580 II podpięta przez TTL błyska w LV, wszystko jak trzeba. Ale złącze PC i środkowy pin, jak pamiętam z wcześniejszych prób – nie.
dr11 - Czw 07 Kwi, 2011
komor, zobacz jak strzela migawka w LV mając włączony silent shoot. Prawdopodobnie migawka nie jest zamykana przed, tylko po zdjęciu. Możliwe, że to jest powodem ogólnego wyłączenia "zwykłego" pinu do lampy a zostawienie tylko elektronicznego jej wyzwalania...
jaad75 - Czw 07 Kwi, 2011
komor napisał/a: | Tak właśnie. Być może w TTL działa, ale kiedy na stopce jest radio albo w złączu PC jest kabelek – nie błyska. | U mnie działa normalnie z radiem na stopce.
komor - Czw 07 Kwi, 2011
jaad75, to kolejny dowód wyższości sprzętu P nad sprzętem C.
dr11, nurtuje mnie ten problem, ze zwykłej ciekawości, ale nie widzę żadnego powodu technicznego, dla którego nie mogłoby to działać. Nie widzę, co nie znaczy, że nie ma, oczywiście.
kozidron - Czw 07 Kwi, 2011
dr11 napisał/a: | Tak, migawka działa, kłapie. Ale sygnał na pin wyzwalania lampy nie idzie
Zobacz jeszcze jak jest w trybach silent shoot. Bo tam się otwarcie chyba różniło. Z ciekawości wrócę do tego i sprawdzę też |
a ja na to nigdy nie zwróciłem uwagi
dr11 - Czw 07 Kwi, 2011
komor, normalnie lampa w C jest wyzwalana ze styku w migawce (czasem się ten styk nawet wyciera i ludzie mają kłopot z wyzwalaniem, czytałem gdzieś po necie). Najwyraźniej w trybie LV ten sposób nie jest już używany. Kiedyś to próbowałem przeanalizować i nawet coś odkryłem, ale jak widać to było mi tak potrzebne, że zapomniałem
kozidron kiedyś z ciekawości to sprawdzałem: http://canon-board.info/s...t=30095&page=10 post 100 i dalej.
jaad75 - Czw 07 Kwi, 2011
komor napisał/a: | jaad75, to kolejny dowód wyższości sprzętu P nad sprzętem C. | Znacznie bardziej przydałoby mi się nieblokowanie impulsu powyżej synchro (choćby uruchamiane w Custom Menu)... Drażni mnie, że trzeba tu kombinować z HSS i wyzwalaniem optycznym.
pan.tadeusz - Czw 07 Kwi, 2011
jaad75 napisał/a: | kozidron napisał/a: | jak sobie wyobrazasz uzywanie LV podczas fotografii koncertowej | Akurat tu bywa całkiem przydatny i użyłem go kilka razy...
kozidron napisał/a: | streetu | Tym bardziej mogę sobie wyobrazić, zwłaszcza jeśli chcesz robic zdjęcia będąc samemu niezauważonym...
kozidron napisał/a: | czy portretu albo nawet reportażu | Tu już zazwyczaj mniej wygodnie... |
to samo miałem ochotę napisać ale z kozidronem nie mam ochoty polemizować.
dodam tylko że street i koncerty to również forma portretu czy reportażu więc skoro się w tych pierwszych sprawdza to i tu można go skutecznie wykorzystać. nie muszę też dodawać, że ogromną zaletą jest wtedy uchylny wyświetlacz, który znacznie podnosi komfort pracy z LV (to samo mogę powiedzieć o EVF).
Fatman73 napisał/a: | Po pierwsze to D7000 udostępnia kontrolę nad przysłoną podczas filmowania -w takim samym stopniu jak A55.
Po drugie co ma przysłona do migotania obrazu przy filmowaniu w słabym sztucznym świetle ? Tu istotny jest czas otwarcia migawki a nie przysłona (co akurat D7000 oferuje, w przeciwieństwie do A55) -zresztą rozmawialiśmy o tym, zapomniałeś ?
pan.tadeusz napisał/a: |
możliwe
to w D3100 nie było kontroli przysłony |
Też pudło. Jest taka sama jak w D7000. |
czyli jednak dobrze pamiętałem - jest tylko możliwość ustawienia jej przed rozpoczęciem nagrywania czyli w kwestii kontroli przysłony mamy takie samo "minimum" a nie jak pisał jaad - pełny manual
nie mogłem się dogrzebać tej naszej krótkiej rozmowy ale też wydaje mi się że do linkowanego filmiku z jarzeniówką już chyba się nie odniosłeś - tzn w sensie czy to dobry przykład na że Soniak w jakiś sposób radzi sobie z tym zjawiskiem.
co do kontroli przysłony i migotania przypominam sobie tylko coś o tym że tu jednak 550D pozwala na więcej. było też o tym że gdy zajdzie słońce to zaczynają się problemy
czym byłem zdziwiony ponieważ ich nie doświadczyłem i dlatego próbowałem aparat z oświetleniem jarzeniówki (wspomniany filmik), z pozytywnym skutkiem zresztą.
nie wiem jak wygląda kontrola czasu otwarcia migawki w trybie video dla D7000 i na ile pomaga ona zapanować nad wspomnianym przez Ciebie negatywnym zjawiskiem. generalnie nie mam z tym problemów ale też nie bawię się w bardziej profesjonalne produkcje i pewnie trzeba by porównać jak oba aparaty radzą sobie w podobnych warunkach. tak czy inaczej to "niezbędne minimum" w A55 z punktu widzenia amatora wygląda bardzo dobrze D7000 dorzuca lepszy bitrate oraz wspomnianą przez Ciebie kontrolę czasu migawki (co jeszcze?) kosztem mniej skutecznego AFu oraz uchylnego wyświetlacza i możliwości skorzystania z wizjera (funkcje bardzo przydatne gdy aparat pełni rolę kamery). czyli tak jak pisałem - osoby potrafiące wykorzystać bitrate będą wiedziały na co zwrócić uwagę, a sam AF wydaje się bardziej przydatny tym ceniącym udogodnienia do których z pewnością zaliczyć można mniej ambitnych domowych filmowców. nie wykluczałbym jednak, że sprytny i doświadczony operator zrobi z niego fantastyczny użytek natomiast zapalonemu filmowcowi do pełni szczęścia (czyt. pełny manual) wciąż bliżej w Canonach. wychodzi więc na to, że wygodny A55 sprawdza się bdb w kwestiach video amatorskich i tyle od początku próbuję napisać
komor - Czw 07 Kwi, 2011
jaad75 napisał/a: | Znacznie bardziej przydałoby mi się nieblokowanie impulsu powyżej synchro |
Znaczy w P, tak? No fakt, biorąc pod uwagę popularność radia w ostatnich latach i różne możliwe kombinacje na bardzo krótkich czasach, jakie się ostatnio robi, mogliby tego nie blokować, przynajmniej jeśli chodzi o ten dumb-sync, czy złącze PC (o ile jeszcze macie).
dr11, zajrzałem do wskazanego wątku na KanonDesce, dzięki. Trybów Silent nie próbowałem z błyskiem, w sumie błysk jest mało dyskretny.
hijax_pl - Czw 07 Kwi, 2011
komor napisał/a: | No fakt, biorąc pod uwagę popularność radia w ostatnich latach i różne możliwe kombinacje na bardzo krótkich czasach, jakie się ostatnio robi, mogliby tego nie blokować, | Zauważ, że pojawiają się radia "a'la PW" - czyli ciut bardziej inteligentne od środkowego styku. Myślę, że takie "ograniczenie" w C będzie niedługo nieistotne
jaad75 - Czw 07 Kwi, 2011
pan.tadeusz napisał/a: | czyli jednak dobrze pamiętałem - jest tylko możliwość ustawienia jej przed rozpoczęciem nagrywania czyli w kwestii kontroli przysłony mamy takie samo "minimum" a nie jak pisał jaad - pełny manual | Jest możliwość ustawienia zarówno przysłony, jak i czasu, czy czułości, czyli dokładnie tak jak napisałem - pełny manual.
[ Dodano: Czw 07 Kwi, 2011 20:18 ]
komor napisał/a: | Znaczy w P, tak? No fakt, biorąc pod uwagę popularność radia w ostatnich latach i różne możliwe kombinacje na bardzo krótkich czasach, jakie się ostatnio robi, mogliby tego nie blokować, przynajmniej jeśli chodzi o ten dumb-sync, czy złącze PC (o ile jeszcze macie). | Złącze PC jest w paru modelach, ale użyłem go tylko zeby przetestować, czy działa na nim wspomniane ograniczenie. W sumie wystarczyłoby tylko wyłączenie blokady dostępne z poziomu menu użytkownika, a domyślnie byłaby włączona, bo przypuszczam, że chodzi im o ewentualne nieumiejętne używanie.
pan.tadeusz - Czw 07 Kwi, 2011
jaad75 napisał/a: | Jest możliwość ustawienia zarówno przysłony, jak i czasu, czy czułości, czyli dokładnie tak jak napisałem - pełny manual.
|
rozumiem,
jednak Canon dokłada fcję zmiany przysłony w czasie rzeczywistym jeśli dobrze kojarzę i na tym polega jego przewaga, right?
jaad75 - Czw 07 Kwi, 2011
pan.tadeusz napisał/a: | jednak Canon dokłada fcję zmiany przysłony w czasie rzeczywistym jeśli dobrze kojarzę i na tym polega jego przewaga, right? | Jeśli w Nikonie nie można tego samego zrealizować przy pomocy obiektywów z bezstopniową przysłoną, to tak. Jeśli zmiana przysłony następuje skokowo, to raczej trudno taki efekt wykorzystać - nie sądzisz?
kozidron - Czw 07 Kwi, 2011
pan.tadeusz napisał/a: | to samo miałem ochotę napisać ale z kozidronem nie mam ochoty polemizować. |
pan.tadeusz,
a przeczytałeś resztę dyskusji ? Już sobie Ciebie wyobrażam jak trzymasz wiekszą puchę z podpiętym 100-400L albo chociaż 70-200 .
pan.tadeusz, nie każde street foto to pstrykanie na dziko "zeby być nie zauważonym" - twoje wyobrażenia o tej dziedzinie są dość internetowe
Przestań w końcu czerpać swoją wiedzę z google, bo robisz sobie krzywdę
cybertoman - Czw 07 Kwi, 2011
hijax_pl napisał/a: | Myślę, że takie "ograniczenie" w C będzie niedługo nieistotne | Tak wyglada. Z TR332 dziala bez problemu. Z zalozonym TR332 odblokowane jest tez ograniczenie z czasem synchro. A ze odbiornik ma gniazdko PC, to i studyjne mozna wyzwalac sobie jak kto lubi.
Co do zamykania migawki przed i po, to w LV najpierw opada lustro, potem nastepuje blysk pomiarowy, lustro w gore itd. W sumie tak samo jak bez LV.
Fatman73 - Czw 07 Kwi, 2011
pan.tadeusz napisał/a: |
nie mogłem się dogrzebać tej naszej krótkiej rozmowy ale też wydaje mi się że do linkowanego filmiku z jarzeniówką już chyba się nie odniosłeś - tzn w sensie czy to dobry przykład na że Soniak w jakiś sposób radzi sobie z tym zjawiskiem. |
To dopiero sprawdzę -mam sporo filmów z D90, gdzie nie widać "migotania", a jednak D90 sobie z tym nie radzi -po prostu na tych filmach szczęśliwie się z "migotaniem" zsynchronizował...
pan.tadeusz napisał/a: |
nie wiem jak wygląda kontrola czasu otwarcia migawki w trybie video dla D7000 i na ile pomaga ona zapanować nad wspomnianym przez Ciebie negatywnym zjawiskiem. |
Tak, że jak filmujesz w sztucznym świetle to ustawisz sobie migawkę na 1/50s i w 99% sytuacji masz po problemie.
Cytat: | D7000 dorzuca lepszy bitrate oraz wspomnianą przez Ciebie kontrolę czasu migawki (co jeszcze?) |
Kontrola nad ISO. Nie jesteś zdany na automat, który nie zawsze działa tak jak byśmy w danej chwili chcieli.
Cytat: | kosztem mniej skutecznego AFu oraz uchylnego wyświetlacza i możliwości skorzystania z wizjera (funkcje bardzo przydatne gdy aparat pełni rolę kamery). |
no akurat nie kosztem -po prostu AF jest beznadziejny, ekran osadzony na sztywno. A z wizjera mogę korzystać jak najbardziej:
I przy okazji -w D3s można zmieniać przysłonę podczas filmowania.
pan.tadeusz - Pią 08 Kwi, 2011
Fatman73 napisał/a: |
To dopiero sprawdzę -mam sporo filmów z D90, gdzie nie widać "migotania", a jednak D90 sobie z tym nie radzi -po prostu na tych filmach szczęśliwie się z "migotaniem" zsynchronizował... |
tak, ja też nie ręczę że to były warunki w których problem powinien się pojawić albo fart.
trzeba by porównać oba w tych samych problematycznych warunkach.
może w Łodzi będziesz miał okazję bo z tego co kojarzę to chyba się wybierasz.
Fatman73 napisał/a: |
Tak, że jak filmujesz w sztucznym świetle to ustawisz sobie migawkę na 1/50s i w 99% sytuacji masz po problemie.
Kontrola nad ISO. Nie jesteś zdany na automat, który nie zawsze działa tak jak byśmy w danej chwili chcieli.
|
rozumiem, że to wybierasz na stałe tak jak przysłonę czyli przed rozpoczęciem nagrywania (?) a czy jest kompensacja ekspozycji w czasie rzeczywistym?
Fatman73 napisał/a: | no akurat nie kosztem -po prostu AF jest beznadziejny, ekran osadzony na sztywno. |
no kosztem w sensie konstrukcyjnym bo skuteczny AF w trybie video wynika z budowy SLT. ten dodatkowy gadżet z fotki pewnie zastępuje EVF ale o komforcie odchylania chyba niestety trzeba zapomnieć. zresztą jedna kieszeń mniej
za to masz OVF ze wszystkimi jego zaletami - coś za coś
jaad75 napisał/a: | Jeśli zmiana przysłony następuje skokowo, to raczej trudno taki efekt wykorzystać - nie sądzisz? |
prawdę mówiąc nie widziałem jeszcze jak to wygląda w praktyce ale chyba potrafię sobie wyobrazić te skoki w przejściach. jak będę miał okazję to zrobię to z moim samyangiem ale tam pierścień zmiany przysłony jest niezbyt wygodny i do tego ma wyraźnie wyczuwalny skok więc będzie chyba dodatkowo trzęsienie ziemi w kadrze sprawdzę w wolnej chwili
kozidron napisał/a: | a przeczytałeś resztę dyskusji ? Już sobie Ciebie wyobrażam jak trzymasz wiekszą puchę z podpiętym 100-400L albo chociaż 70-200 .
|
no cóż, musisz mi wierzyć na słowo że to niewielkie body A55 razem z flintą i samkiem 85 sprawdzało się już w takich sytuacjach całkiem nieźle. musisz też sobie uświadomić że odchylany wyświetlacz nie zmusza mnie do trzymania takiego zestawu na zoombie
z większym i cięższym body byłoby pewnie jeszcze pewniej aczkolwiek ja akurat cenię sobie lekkość tej małej alfetki bo lubię z nią czasem długo spacerować
kozidron napisał/a: | nie każde street foto to pstrykanie na dziko "zeby być nie zauważonym" - twoje wyobrażenia o tej dziedzinie są dość internetowe
Przestań w końcu czerpać swoją wiedzę z google, bo robisz sobie krzywdę |
nie każde? co Ty nie powiesz... a ktoś pisał że każde?
z dziecinną konsekwencją próbujesz mi udowodnić jaki jestem przy Tobie malutki...
ok jestem już tyci - teraz czujesz się lepiej? pogłaskać czy przytulić?
Fatman73 - Pią 08 Kwi, 2011
pan.tadeusz napisał/a: |
może w Łodzi będziesz miał okazję bo z tego co kojarzę to chyba się wybierasz. |
Akurat do Łodzi, to ja nie muszę się wybierać Natomiast na targi owszem, tam się wybiorę
pan.tadeusz napisał/a: |
rozumiem, że to wybierasz na stałe tak jak przysłonę czyli przed rozpoczęciem nagrywania (?) a czy jest kompensacja ekspozycji w czasie rzeczywistym? |
Tak przed nagrywaniem, nie pamiętam czy można zmienić w trakcie, ale akurat nie jest problemem przy dostępnej kompensacji ekspozycji (tak w czasie rzeczywistym)
pan.tadeusz napisał/a: |
no kosztem w sensie konstrukcyjnym bo skuteczny AF w trybie video wynika z budowy SLT |
Ale napisałeś to tak, jakby wynikało kosztem posiadania manuala podczas filmowania, a nie budowy
fotorafal - Czw 14 Kwi, 2011 Temat postu: nikon d90 Witam
Na 99,9% kupuję nikona d90... I z nim związane jest moje pytanie. Robiłem zdjęcia d3000 i 550d (żeby zrobić zdjęcie d3000 można usnąć, a 550d robi bardzo szybko) a jak jest z d90?
Dziękuję za odpowiedzi
hijax_pl - Czw 14 Kwi, 2011
D90 tez robi zdjęcia.
Co to znaczy "usnac"? Co robiłeś z D3000?
fotorafal - Czw 14 Kwi, 2011
robiłem zdjęcia d3000, a usnąć to miałem na myśli, że jak klikałem przycisk robienia zdjęć to czas reakcji był bardzo,bardzo długi a w 550d reakcja była niemal natychmiastowa
komor - Czw 14 Kwi, 2011
fotorafal, niepotrzebnie tworzysz nowy temat. Scaliłem z czymś podobnym, jak sądzę. Co do długiego czasu reakcji, to może był włączony samowyzwalacz sekundowy czy coś? Przecież różnice w czasie reakcji między poszczególnymi lustrzankami to są jakieś milisekundy…
fotorafal - Czw 14 Kwi, 2011
chyba nic nie było włączone
hijax_pl - Czw 14 Kwi, 2011
A może czekał na AF?
B o g d a n - Czw 14 Kwi, 2011
fotorafal napisał/a: | chyba nic nie było włączone | Coś musiało, cudów nie ma. Może jakieś wstępne podnoszenie lustra, czy coś.
MC - Czw 14 Kwi, 2011
A ja coś czuję, że hijax_pl miał rację i pewnie Nikon dłużej ostrzył.
edit: słusznie - dzięki za zwrócenie uwagi
komor - Czw 14 Kwi, 2011
MC, na razie nie ma D90:
fotorafal napisał/a: | żeby zrobić zdjęcie d3000 można usnąć, a 550d robi bardzo szybko |
fotorafal - Czw 14 Kwi, 2011
komor, chciałem wiedzieć jak jest w d90, a nie robiłem nic zdjęć więc nie mam porównania dlatego nic o nim nie napisałem
maput - Czw 14 Kwi, 2011
fotorafal, coś musiałeś zrobić nie tak D3000 nie ma dłuższego czasu reakcji od 550D. A jak ma to i tak byś tego nie zauważył.
Baku - Pią 15 Kwi, 2011
Może miał włączony samowyzwalacz, albo po prostu nie mógł złapać od razu ostrości na jakiejś jednolitej powierzchni.
|
|