forum.optyczne.pl

Teleskopy, lunety i celowniki optyczne - Sprzęt astronomiczny do Gimnazjum - oceńcie proszę.

dulak - Pon 09 Maj, 2011
Temat postu: Sprzęt astronomiczny do Gimnazjum - oceńcie proszę.
Witam,

Zwracam się z prośbą do zaawansowanych miłośników astronomii o ocenę sprzętu, który ma być wykorzystywany w gimnazjum do nocnej obserwacji nieba przez koło o profilu astronomicznym.

A więc teleskopy:
Sky Watcher Autotracking P13065
Coronado PST
Luneta Zoomer 15 45/60

Nie znam się na temacie i grzecznościowo proszę w imieniu nauczycieli :)

pozdrawiam
Artur

Abs - Pon 09 Maj, 2011

Ten Newton (pozycja 1) zbiera dobre opinie. Zawiera mechanizm prowadzący - sądzę, że sprzęt ogólnie OK, zwłaszcza pod ciemnym niebem. Nie znaczy to, że nie można lepiej.

W szkołach dobrze sprawdzają się Synty na montażu Dobsona - klasykiem jest Synta 8
http://deltaoptical.pl/te...pyrex,d781.html
Można nabyć tańszą Syntę 6. Ten teleskop ma znacznie większe możliwości i według niektórych utrwala umiejętność manualnego poszukiwania obiektów.
Natomiast na zajęcia wyjazdowe w gimnazjum znajomy nauczyciel wykorzystuje Maka 127. Rozumiem, że tę rolę spełniałaby luneta (pozycja 3) - trochę mała apertura - przydałaby się 80mm.

kivirovi - Wto 10 Maj, 2011

Ja tam bym sie raczej zaiteresowal tym co ma naprowadzanie (opcja 1). Szukanie zniecierpliwia gimnazjalistow i rozbija lekcje. zanim cala klasa obejrzy Saturna bedzie on poza polem widzenia, a nauczyciel bedzie musial co chwile cos doustawiac...