|
forum.optyczne.pl
|
 |
Pomagamy w wyborze cyfrowego aparatu kompaktowego - Kompakcik do 1300 zł
SchyzioFrenik - Pon 16 Maj, 2011 Temat postu: Kompakcik do 1300 zł Witam. Na wstępie zaznaczę, że jestem laikiem, jeżeli chodzi o fotografowanie i cały dzień poświęciłem na czytanie o aparatach. Na pewno nie chce lustrzanki, gdyż nie wykorzystam nawet w 50 % jej możliwości. Zrobiłem kurs nurka, zaczynam wyjeźdzać i potrzebuje aparat dla siebie i dla mamy, która też teraz podrózuje (a także do rodzinnych fotek, czyli uniwersalny raczej aparacik). Rodzinny Kodak sie rozleciał. Chciabym kupić dobrego kompakta, narazie przypadł mi do gustu Fuji HS10 (osiągalny w zasadzie wyłącznie na allegro teraz), byłem w Fotojokerze i tam Pan polecał mi Sony Cyber-Shot DSC-HX1 (wiem, że jest to model sprzed 2 lat) za 1111 zł. Natomiast nie polecał mi Panasonica FZ-45 i Fz-100 (ze wzgledu na wystepujące szumy). Zależy mi głównie na ostrych, wyraźnych zdjęciach (uraz po Kodaku, którego zdjęcia były...szkoda komentować) i stabilizacji (wiem, że powinna być optyczna, a nie cyfrowa), gdyż trzęsą mi się ręce A i nie chcę małych aparatów, chciałbym coś gabarytów właśnie HS10, lubie pewnie trzymać aparat w rękach.
1 pyt. Czy ten test jest wiarygodny dla was ?
http://www.fotomaniak.pl/...rowy-2011-eisa/
2 pyt. Na allegro jest pare takich zestawów, nie uważacie, że na Fuji HS10 jest to niska cena ? Może to są egzemplarze "wystawowe". Pan w Fotojokerze się zdziwił słysząc tę cenę, gdyż twierdził, że HS10 średnio kosztuje ok 1800 zł.
http://allegro.pl/fuji-hs...1603357235.html
http://allegro.pl/fuji-fi...1600714110.html
3. Zastanawiam się, czy warto się interesowac tym HS10 z allegro, czy dać sobie spokój i kupic gorszego, tańszego, ale pewnego Sony HX1
4 pyt. Czy polecicie mi ewentualnie coś innego, może byc tańszy aparat, wcale się nie obraże.
Za wszystkie informacjie i rady będę wdzięczny ! Przepraszam za niedociągnięcia i nie wiedze.
wielbicielxx - Pon 16 Maj, 2011