forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - Co u Nikona zamiast ...

jerkey - Nie 22 Maj, 2011
Temat postu: Co u Nikona zamiast ...
Witam,

Jestem przed zakupami (i wyboru systemu). Generalnie wymyśliłem sobie Canona 60D + 15-85 + 70-300 L. Czy istnieje coś podobnego u Nikona na bazie 7000D?

jerkey

hijax_pl - Nie 22 Maj, 2011

D7000 + 16-85VR + 70-300VR

Tyle, że... Jest dość duża różnica między tymi zestawami (całościowo) ;)

jerkey - Nie 22 Maj, 2011

hijax_pl napisał/a:
D7000 + 16-85VR + 70-300VR

Tyle, że... Jest dość duża różnica między tymi zestawami (całościowo) ;)


70-300 VR wydają się być całkiem innymi obiektywami. Mówiąc o czymś podobnym miałem na myśli przede wszystkim porównywalną jakość optyki.

komor - Nie 22 Maj, 2011

Tak bezpośrednio to nie ma porównania. U Nikona nie znajdziesz odpowiednika 70-300L, a Canona trudno szukać puszki porównywalnej dokładnie z D7000. Co do 15-85 IS kontra 16-85 VR to jednak też różnica spora, 15-85 IS jest szkłem znacznie nowszym.
jerkey - Nie 22 Maj, 2011

komor napisał/a:
Tak bezpośrednio to nie ma porównania. U Nikona nie znajdziesz odpowiednika 70-300L, a Canona trudno szukać puszki porównywalnej dokładnie z D7000. Co do 15-85 IS kontra 16-85 VR to jednak też różnica spora, 15-85 IS jest szkłem znacznie nowszym.


Czyli jak zwykle w życiu...
Korpus chciałbym od Nikona, a szkła od Canona :-)

Zastanawiam się ewentualnie nad zamianą 70-300L na nową Sigmę 70-200 2.8, więc powiedzmy, że tele byłoby częściowo "załatwione".

Sunders - Nie 22 Maj, 2011

jerkey napisał/a:
Zastanawiam się ewentualnie nad zamianą 70-300L na nową Sigmę 70-200 2.8, więc powiedzmy, że tele byłoby częściowo "załatwione".

Lepiej zamień na 70-200/2,8L IS USM II :smile:

jerkey - Nie 22 Maj, 2011

Sunders napisał/a:
jerkey napisał/a:
Zastanawiam się ewentualnie nad zamianą 70-300L na nową Sigmę 70-200 2.8, więc powiedzmy, że tele byłoby częściowo "załatwione".

Lepiej zamień na 70-200/2,8L IS USM II :smile:


W przypadku moich potrzeb główną przewagą Canona 2.8 II byłoby przede wszystkim bardzo dobre samopoczucie z faktu posiadania. Ale jakoś nie chce mi się wydawać na to extra 4000 zł :-)

Sunders - Nie 22 Maj, 2011

jerkey napisał/a:
W przypadku moich potrzeb główną przewagą Canona 2.8 II byłoby przede wszystkim bardzo dobre samopoczucie z faktu posiadania.

Ten canon przeważa nad tą sigmą pod kazdym względem, jedynie z wyjątkiem ceny :mrgreen: Jeśli ci się nie chce wydawać tych 4kpln, to zostań przy 70-300L :smile:

kozidron - Nie 22 Maj, 2011

jerkey, najpierw coś napisałes o 70-300L, w poscie z 13.07 że może sigma 70-200/2.8 a na końcu, że nie odpowiada ci cena 70-200/2.8II- co jest zrozumiałe ale może warto się zastanowić nad pierwszą wersja tego szkła lub wersją bez IS.

jerkey, jaki masz konkretnie budżet ?

jerkey - Nie 22 Maj, 2011

kozidron napisał/a:
jerkey, najpierw coś napisałes o 70-300L, w poscie z 13.07 że może sigma 70-200/2.8 a na końcu, że nie odpowiada ci cena 70-200/2.8II- co jest zrozumiałe ale może warto się zastanowić nad pierwszą wersja tego szkła lub wersją bez IS.

jerkey, jaki masz konkretnie budżet ?


Moje potrzeby są typowo amatorskie: wakacje, dzieci, okolicznościowe imprezy sportowe (piłka nożna i siatka - ale nie na hali) itp. Dlatego nie upieram się przy obiektywach o większej jasności na rzecz ogólnej uniwersalności (zakres ogniskowych, gabaryty i waga) z uwzględnieniem jednak jakości optyki wymaganej przez gęsto upakowane matryce. Stąd 15-85 i 70-300 L

Mój budżet to powiedzmy około 15k zł (przynajmniej na początek - ogólnie planuję rozwój, ale nie w kierunku zarobkowym, a raczej artystycznym). W tych pieniądzach muszę uwzględnić filtry, torbę, kartę pamięci i takie inne.

Na początku myślałem o lepszym korpusie, ale "uspokoiłem się" :-)

maput - Nie 22 Maj, 2011

Za 15k możesz mieć lepsze szkła :P
hijax_pl - Nie 22 Maj, 2011

Za 15tyś to można mieć d7000 + 70-200vr + 16-35vr i na dodatek 50/1.8d ;)
moronica - Nie 22 Maj, 2011

15 kawalkow? fotografia artystyczna i ciemne zoomy raczej w parze nie ida. dlugie obiektywy to raczej przyroda czy sport a nie fotografia artystyczna

za 9k z lekkim hakiem mozna miec d700 z 50mm 1.4 a potem mozna pomyslec o tym, czy brakuje ci czegos ponizej czy powyzej. jesli ponizej - Nikon ma genialne 14-24 f/2.8 (trzeba bedzie ciut dozbierac). jesli powyzej - moze 105mm f/2 DC? albo 85mm f/1.4 af-d?

Sunders - Nie 22 Maj, 2011

A może 7D+15-85+100-400L?
kozidron - Nie 22 Maj, 2011

Sunders napisał/a:
A może 7D+15-85+100-400L?


:zalamany:

Sunders, dziwny zestaw :razz: ciemny zoom, dobre body +"dłuższe tele" dawno nie przeczytałem bardziej absurdalnej porady :razz: do tego co potrzebuje jerkey

jerkey, mi sie wydaje, że sam jeszcze nie wiesz czego chcesz...budżet masz całkiem przyzwoity, tak szczerze to można kawał dobrego sprzetu za to złozyć jak na polskie warunki ale uwierz mi mozemy ci doradzać podobnie do du.py jak Sunders i niestety nie w tym rzecz...najlepiej by było jakbyś doprecyzował - bo naprawdę mozna za ta sumę całkie przyzwoicie "podziałać".

jerkey - Nie 22 Maj, 2011

Dziękuję za odpowiedzi.

Panowie i Panie :-) 15k jest na wszystko. Z tego 4k odkładam na pamięć, torbę, statyw, lampę, polar. Wydaje mi się, że tak to wyjdzie. Więc rachunek prosty - na body i obiektywy zostaje 11k.
Mój pierwotny zestaw 60D+15-85+70-300L zamyka się mniej więcej w tych pieniądzach.

Zgadzam się w pełni Moronica, że fotografia artystyczna nie idzie w parze z ciemnymi szkłami. Ale ten rodzaj fotografii jest powiedzmy etapem kolejnym. Na razie muszę uwzględniać nie tylko moje widzimisię, ale też drugiej połowy. Znaczy to tyle, że aparat najlepiej gdyby był wyposażony w jak najbardziej uniwersalne szkła o dość szerokim zakresie ogniskowych.
Szkła 16-35 VR i 50 1,8 są super fajowe, ale nie spełniają tych kryteriów (nawet nie chcę myśleć co się będzie działo jak powiem mej ślubnej - "poczekaj zmienię szkło bo mi zakres nie starcza :-) ) Ponadto aparat musi bezwzględnie posiadać opcję filmowania, więc D700 odpada.
Czuję w kościach, ze i tak będę szedł w kierunku stałek i FF, ale jest to pewien etap dojrzałości fotograficznej, który dopiero jest przede mną.

Sunders: Nie wiem jak będzie się sprawował AF 100-400 z 60D w przypadku fotografowania sportu o którym wzmiankowałem? A 7D - owszem brałem pod uwagę. Ale to wymagałoby odpuszczenia sobie tele lub innych akcesoriów i jego (ich) zakupu za powiedzmy 3-4 miesiące. Czy to się naprawdę opłaca?

jerkey

kozidron - Nie 22 Maj, 2011

jerkey, 100-400L to genialne szkło tylko do końca nie jestem przekonany czy dla ciebie.


1. d7000 + tokina 11-16/2.8 + tamron 17-50/2.8+ N80-200/2.8 + N35/1.8

taki zestaw powinieneś wyrwać w sklepie za 11K, połowa z zestawu to "kundle" ale to całkiem przyzwoite zumy

ps. jeżeli istniej mozliwość zakupu uzywek to mozna kombinować jeszcze bardziej ...

jerkey - Nie 22 Maj, 2011

kozidron napisał/a:
jerkey, 100-400L to genialne szkło tylko do końca nie jestem przekonany czy dla ciebie.


1. d7000 + tokina 11-16/2.8 + tamron 17-50/2.8+ N80-200/2.8 + N35/1.8

taki zestaw powinieneś wyrwać w sklepie za 11K, połowa z zestawu to "kundle" ale to całkiem przyzwoite zumy

ps. jeżeli istniej mozliwość zakupu uzywek to mozna kombinować jeszcze bardziej ...


Używki odpadają, ponieważ potrzebuję faktury.
Nie mam doświadczenia w wyborze szkieł i ich ocenie, a nie wiem jak wygląda powtarzalność w kwestii jakości (szczególnie u tamiego)? Ale w tej propozycji jest fajny zakres 11-200 + jedna stałka. Nie znam w ogóle tego 80-200.

jerkey

kozidron - Nie 22 Maj, 2011

tamron to fakt, trzeba lekko po testować -ja uzywam pod canonem, niestety z nikonem uzywam raczej 85tki i szkieł makro, chociaż przez jakis czas używałem d90+80-200/2.8, wiadomo że to nie jest ta sama bajka co N70-200/2.8 .....tylko jerkey, musisz zrozumieć, że jak nie precyzujesz tematu to ciężko jest pomóc ..... bo może jest tak, że tobie wystarczy nawet ciemny N70-300 czy tami 70-300 .....ciężko jest rzeczowo pomóc jak nie przybliżasz...

Tak podchodząc do tematu racjonalnie lepiej by było jakbys zaczął z kitem i przez powiedzmy 3 miesiąc miał zakaz wydawania kasy, żeby dokładnie zrozumieć czego ci potrzeba a co do tematu "żony" - to sie da obejść :wink: ona na pewno też rozumie, ze nie mozna uzywać byle jakich kosmetyków :wink:

moronica - Nie 22 Maj, 2011

jerkey, poczytaj to http://www.kenrockwell.com/nikon/80200.htm i test na optycznych
dr11 - Nie 22 Maj, 2011

Dodam tylko, że 100-400L+40d robiłem wyścigi gokartów a to jakiś sport już jest. Seriami na ciągłym AF + zoomowanie pompką przy wirażach dość fajnie się sprawdza nawet na punktach AF innych od centralnego. Około 1/4 fot nietrafiona, w dużej mierze to ja wyjechałem AF z obiektu, czasem AF nie wrócił/przestrzelił. Z 60d nie powinno być jakoś gorzej, tak myślę.
jerkey - Nie 22 Maj, 2011

kozidron napisał/a:
.tylko jerkey, musisz zrozumieć, że jak nie precyzujesz tematu to ciężko jest pomóc .....

Tak podchodząc do tematu racjonalnie lepiej by było jakbys zaczął z kitem i przez powiedzmy 3 miesiąc miał zakaz wydawania kasy, żeby dokładnie zrozumieć czego ci potrzeba a co do tematu "żony" - to sie da obejść :wink: ona na pewno też rozumie, ze nie mozna uzywać byle jakich kosmetyków :wink:


Wydaje mi się, że moje bieżące potrzeby określiłem w miarę, ale jeszcze raz:
Co będę teraz fotografować: zdjęcia wakacyjne, zdjęcia krajobrazu, zdjęcia dzieci "w ruchu", zdjęcia sportu towarzyskiego (piłka nożna i siatka) (oraz czaję się na lekkie "street foto").
Po drugie chciałbym, aby sprzęt (a dokładnie obiektywy w zakresie 18-50/70) był w miarę kompaktowy, szybki i ostry.
W chwili obecnej fotografuję czasami A700+Zeiss16-80. Czasami brakuje mi światła, ale da się przeboleć. Częściej brakuje mi zakresu powyżej 100.


jerkey
PS. Ten 80-200 wygląda na fajny obiektyw. A jest w ogóle do kupienia nowy, gdzieś spotkałem tekst, że został wycofany z produkcji.

kozidron - Nie 22 Maj, 2011

jerkey napisał/a:
W chwili obecnej fotografuję czasami A700+Zeiss16-80. Czasami brakuje mi światła, ale da się przeboleć. Częściej brakuje mi zakresu powyżej 100.


No to zestaw przyzwoity (a700+16-80)
Czyli jak wyżej ci napisałem ....jerkey, musisz zrozumieć że przy budżecie 11K mimo wszystko z cięzkim sercem sie poleca zestaw zumowy ale co zrobić .....jak dopiero te słowa dojdą do ciebie za pół roku i dopiero wtedy będziesz się klepał po czole (chociaz tylko po posmakowaniu 351.8 G), że forum optyczne to szablonowe podejście do tematu .....a żona pewnie byłaby zachwycona bokehem chociaż z N85/1.8

IvotoK - Nie 22 Maj, 2011

jerkey napisał/a:
Używki odpadają, ponieważ potrzebuję faktury.


???
A komisy? Może źle się ta nazwa kojarzy, ale te współczesne to nie zatęchłe klitki, gdzie spod lady subiekt wyciąga fotoaparat w wersji na import. Na allegro działa kilka, np. teraz mają doskonały moim zdaniem C 16-35. Masz rok gwarancji, zakupy na raty, fakturę. Sam u nich wyrwałem kilka szkieł. Własna strona tutaj, ale ceny na allegro mogą się różnić, trzeba sprawdzać. Wspomniany obiektyw masz za 4200, w innych sklepach od 4800.
Od siebie polecam ww. szkło + cropa + jakieś tele, o ile faktycznie go potrzebujesz. (C 70-200mm f/2.8L USM za 4300 lub S 70-200 mm f 2.8 EX DG APO OS HSM za 5000).

Tak naprawdę jednak trudno doradzać, bo każdy ma swoje preferencje. Ja się wychowałem na Zenicie i większość "wakacyjnych" fotek strzelam w okolicach 35 mm, pozostałe szerzej. Ekstrema, czyli rybio-szerokich ani zbliżeń nie lubię. Źle mi się one "widzą". Jak napisał kozidron - jak nie popstrykasz i nie doświadczysz, to będzie to zakup w ciemno. Za wyjątkiem uniwersalnego zakresu krótkiego zooma - w sam raz do pamiątkowych zdjęć.
Co do ostrości, o której wspomniałeś w ostatnim poście - C 16-35 należy do najostrzejszych zoomów.

B o g d a n - Nie 22 Maj, 2011

jerkey napisał/a:
Panowie i Panie :-) 15k jest na wszystko.

To szkoda bo za tyle można wykroić
Canon 5D Mk II + 24-105/4L IS USM + 70-200/4L IS USM. :grin:

moronica - Nie 22 Maj, 2011

jerkey, obiektyw nadal jest dostepny nowy w sklepach oraz figuruje na oficjalnej stronie Nikona w katalogu aktualnych szkiel. jest to juz nieco leciwa konstrukcja (z polowy lat 90ych) wiec nie ma bajerow w stylu redukcja wibracji czy silnik ultradzwiekowy. i tu lezy powod dlaczego kosztuje 4k a nie ponad 7k jak 70-200 VR
jerkey - Nie 22 Maj, 2011

IvotoK napisał/a:

A komisy? Może źle się ta nazwa kojarzy, ale te współczesne to nie zatęchłe klitki, gdzie spod lady subiekt wyciąga fotoaparat w wersji na import.


Szczerze to nie brałem takiej alternatywy pod uwagę, ale okazuje się, że mógł to być błąd :-)
Dzięki za sugestię.
Jednak moja ostrożność nakazuje mi się zastanowić, czy nie oddaje się obiektywów do komisów czasami dlatego, że są "nieudanym" egzemplarzem? Możesz coś powiedzieć ze swojego doświadczenia?

jerkey

IvotoK - Nie 22 Maj, 2011

jerkey napisał/a:
IvotoK napisał/a:

A komisy? Może źle się ta nazwa kojarzy, ale te współczesne to nie zatęchłe klitki, gdzie spod lady subiekt wyciąga fotoaparat w wersji na import.


Szczerze to nie brałem takiej alternatywy pod uwagę, ale okazuje się, że mógł to być błąd :-)
Dzięki za sugestię.
Jednak moja ostrożność nakazuje mi się zastanowić, czy nie oddaje się obiektywów do komisów czasami dlatego, że są "nieudanym" egzemplarzem? Możesz coś powiedzieć ze swojego doświadczenia?

jerkey


W ogóle może dziwić, że ktoś oddaje sprzęt do komisu, który pobiera sporą prowizję, zamiast samemu sprzedać na Allegro. Komis się w ogóle nie opłaca sprzedającemu.
Do interfoto oddałem kiedyś - około 8 lat temu - obiektyw, bo to był nietrafiony zakup. Nówka z gwarancją. Sklep zwrotu nie chciał przyjąć, allegro nie było tak modne jak teraz, a tam mogłem go oddać w rozliczeniu za inny.
Co do moich doświadczeń, to mam stamtąd również kilka specjalistycznych obiektywów manualnych. Tzw. powystawowe. Ale były tańsze o ponad 50% i miały gwarancję jak te nowe ze sklepu. Działają bez zarzutu i dlatego mogę polecić ten komis, zwłaszcza, że działa już od wielu lat.

PS Sprzęt powystawowy zawsze jest tam jako taki opisany. Można też zapytać o pochodzenie danego egzemplarza i poprosić o dodatkowe fotki, które dostaniesz bez problemu.

Sunders - Pon 23 Maj, 2011

jerkey napisał/a:
moja ostrożność nakazuje mi się zastanowić, czy nie oddaje się obiektywów do komisów czasami dlatego, że są "nieudanym" egzemplarzem?

Tak też bywa.Jeśli istnieje rozrzut jakościowy danego obiektywu, to dobrych egzemplarzy pozbywa się niechętnie, ale są też szkła których wadliwe egzemplarze zdarzają się rzadko.
jerkey napisał/a:
fajny zakres 11-200 + jedna stałka

Podobny zestaw w nieco niższej cenie można skompletować do canona:tokina 11-16+tamron17-50+canon 70-200/2,8L+sigma 30/1,4EX HSM.
Ale jeśli nie zależy Ci na kupowaniu najjaśniejszych obiektywów, a wolałbyś obiektywy systemowe i bardziej poręczne to za niewiele ponad 11kpln można złożyć fajny zestaw składający się z canonów 10-22USM,24-105L IS USM i 70-300L IS USM.
Czy warto 70-300L zamienić w zestawie na 100-400L, to zależy od tego czy potrzebujesz ogniskowej 400mm, jeśli nie, to nie warto.Nie słyszałem żeby istniały jakieś szczególne problemy we współpracy obiektywu 100-400L z 60D.

[ Dodano: Pon 23 Maj, 2011 13:51 ]
jerkey napisał/a:
7D - owszem brałem pod uwagę. Ale to wymagałoby odpuszczenia sobie tele lub innych akcesoriów i jego (ich) zakupu za powiedzmy 3-4 miesiące. Czy to się naprawdę opłaca?

Czy się "opłaca" to musisz sam przekalkulować .Ja 3m-ce bym zaczekał :smile:

kozidron - Pon 23 Maj, 2011

Sunders napisał/a:
odobny zestaw w nieco niższej cenie można skompletować do canona:tokina 11-16+tamron17-50+canon 70-200/2,8L+sigma 30/1,4EX HSM.


zestaw z nikonem wydaje się być lepszy, ze wzgledu na puchę a co za tym idzie, lepszy af, mniejsze prawdopodobieństwo bf/ff no i najważniejsze - matrycę.


Sunders napisał/a:
Czy warto 70-300L zamienić w zestawie na 100-400L, to zależy od tego czy potrzebujesz ogniskowej 400mm, jeśli nie, to nie warto.Nie słyszałem żeby istniały jakieś szczególne problemy we współpracy obiektywu 100-400L z 60D.


to są zupełnie dwa różne obiektywy a to że mają podobny zakres to nie znaczy, że mozna je bezpośrednio porównywać.

jerkey - Wto 31 Maj, 2011

Aby dokończyć temat:
Udałem się dwukrotnie do FJ w celu organoleptycznego zbadania dwóch interesujących mnie korpusów, czyli 60D i D7000. Byłem bardziej nastawiony na Nikona, ponieważ oglądając próbki RAW'ów i filmów bardziej spodobało mi się to co generował Nikon. No i ... totalna klapa, porażka Nikona. Albo miałem w ręku wadliwy egzemplarz, albo nie wiem co - ale korpusu z tak kiepskim AF to nigdy w rękach nie trzymałem. Obojętnie czy miałem standardowy kit 18-105, czy też stałkę 35 1,8 korpus miał poważne problemy z ostrzeniem.
D60 chodził tak jak trzeba - żadnych zastrzeżeń.

Już niemal zdecydowałem się na D60+17-55 2,8. A za 2-3 miesiące zdecyduje czy 70-300L, czy też 70-200L2,8.

jerkey
PS. Osobną kwestią jest podejście do sprzedaży reprezentowane przez Fotojoker. Dla mnie - totalny PRL.

hijax_pl - Wto 31 Maj, 2011

Eeeeeeee. Przesadzasz z tym AF w D7000.
No chyba, że ktoś poprzestawiał w korpusie i to mocno...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group