forum.optyczne.pl

Warsztat foto, literatura, teoria, art - Nieustarszeni pogromcy ciemności...

pitras - Sob 04 Cze, 2011
Temat postu: Nieustarszeni pogromcy ciemności...
Kolega poprosił mnie o wykonanie kilku fotek, które zostaną zamieszczone we wnętrzu okładki albumu, wydawanego przez jego grupę.
Ponieważ pstrykam właściwie tylko "dla siebie" i nie mam kompletnie doświadczenia w trudniejszych zdjęciach, zrobiliśmy małą sesję próbną (chwilowo w mniejszym składzie)
Plan jest taki aby ze zdjęć wykonanych w miejscu gdzie ćwiczą oraz zdjęć wykonanych w plenerze wybrać 4 - 6 zdjęć które będą się nadawały do umieszczenia w albumie oraz kilka innych na stronę internetową. Prawdopodobnie żadna fotka nie zostanie wywołana a jeśli tak to nie większa niż 10x15. W pomieszczeniu ciasno jak diabli więc operowałem raczej w okolicach 15mm czasem ciut więcej. Całe pomieszczenie za wyjątkiem sufitu wyłożone jest dźwiękochłonną szarą gąbką, na suficie białawy ( :mrgreen: ) styropian
Dwa słabe źródła światła i poza tym kompletna ciemnica. Operowałem ISO w granicach 6400 a i tak czasy raczej długawe i sporo zdjęć wyszło poruszonych

Pytanie brzmi, czy bez użycia lampy można jakoś doświetlić pomieszczenia by skrócić czasy/ zmniejszyć ISO ? Myślałem nad kilkoma (2-3) lampkami biurkowymi skierowanym w sufit pod różnym kątem ale trochę obawiam się "wariujących" cieni, może ktoś ma podobne doświadczenia i da radę pomóc. Dodam że początkowo chłopaki planowali zrobić kilka zdjęć przy pomocy "małpki" :P

Pomieszczenie

Uploaded with ImageShack.us

Giorgio

Uploaded with ImageShack.us

edmun - Nie 05 Cze, 2011

pitras, jedyne co mi przychodzi do głowy to blenda :)
komor - Nie 05 Cze, 2011

Blenda nie jest złym pomysłem, a zdjęcia nie wyszły tragicznie, moim zdaniem. Przy pomocy lampek biurkowych możesz zaś rozjaśnić te różne kąty, czyli lampki umieścić obrócone w stronę ścian, a nie do środka sceny.
Ewentualnie lampka + blenda = znacznie większe źródło światła. Może to jest pomysł?