|
forum.optyczne.pl
|
 |
Lampy błyskowe i oświetlenie - softbox
marko6 - Nie 12 Cze, 2011 Temat postu: softbox Chciałbym fotografować z dodatkowym oświetleniem(fotografia modelek). Myślę o parasolce lub bardziej softboxie (narazie softbox własnej konstrukcji)
Czy jako oświetlenie do softboxa wystarczą np. 2 żarówki energooszczędne większej mocy a więc światło ciągłe. Czy konieczna jest żarówka błyskowa? Jaka? I jak ją wyzwalać. Mam Canona 500D. Proszę o pomoc, jestem laikiem w tym względzie.
pasiasty - Pon 13 Cze, 2011
Prawdę mówiąc, obawiam się, że będziesz zawiedziony rezultatami. Sugerowałbym albo względnie tani zestaw lamp studyjnych (Fomei, Photon, Menik) - ok. 1000zł za głowicę 300Ws w zestawie ze statywem i softboksem, albo lampy błyskowe systemowe na statywach i z parasolami. Model YN-560 jest dość dobrym rozwiązaniem, całkowicie ręczne sterowanie, niska cena (62$ na eBayu) i duża moc. Wadą drugiego rozwiązania jest brak światła modelującego, czyli ustawianie metodą prób i błędów.
Światło ciągłe w studiu fotograficznym to bądź drogi luksus (mający sporo zalet) albo sposób tworzenia "fotografii artystycznej", czyli modelka rozpływa się w szumie.
Świetlówki (w tym żarówki energooszczędne) mają sporo wad, głównym problemem jest prążkowe widmo światła, w którym dość ciężko się pracuje z odcieniami, głównie skóry. Do tego dochodzi, w przypadku świetlówek zasilanych bezpośrednio z 50Hz, niestałość barwy w czasie (z częstotliwością 100Hz).
Tutejszyn - Pon 13 Cze, 2011
Wydaje mi się, że to jeszcze nie ten etap, aby wydawać kilka tysięcy na światło. Bo jesli to jest plan typu: "a może zrobię kilka zdjęć Jolce", to wtedy może rzeczywiście lepiej zacząć od światła za grosze. (180Ws).
marko6 - Wto 14 Cze, 2011
Światło za grosze? Poprosze przykłady
Tutejszyn - Wto 14 Cze, 2011
marko6 napisał/a: | Światło za grosze? Poprosze przykłady |