|
forum.optyczne.pl
|
 |
Pomagamy w wyborze obiektywu - Nikkor 50mm f/1.8 AF-S czy Nikkor 50mm f/1.4 AF??
asia_ursus - Wto 21 Cze, 2011 Temat postu: Nikkor 50mm f/1.8 AF-S czy Nikkor 50mm f/1.4 AF?? Witam,
Przejrzałam tematy i wieszość ich zawartości dotyczącej Nikkorów 50mm, nie znalazlam odpowiedzi na moje pytanie. Jesli coś przeoczyłam w forum proszę mnie odesłać do takie wątku.
Mam ograniczony fundusz i jestem zdecydowana na zakup 50mm do nikona d90.
Jestem początkująca więc średnio uda mi sie dobrze sprawdzić obiektyw w sklepie - kupię na czuja.
Widziałam opisy, testy i sample. Bardzo podobają mi się efekty obiektywu Af ze światłem 1.4, czy warto jednak dopłacić około 400 zł do AF-S tracąc na swietle? zgrzytanie nie przeszkadzałoby mi raczej w 1.4. obiektyw AF-s nie ma podziałki a ja od czasu do czasu chce popróbować recznego ostrzenia i przydałaby mi się chyba.... a może przesadzam bo sie nie znam??
Znacie na pewno szkła, wiec looknijcie na pytanie w temacie i odpowiedzcie. Proszę również o uzasadnienie.
pozdrawiam.
moronica - Wto 21 Cze, 2011
asia_ursus, gdzie ty znalazlas 50tke ze swiatlem 1.4 tansza od 50mm f/1.8 af-s? wersja AF jest tansza od AF-S ale porownujac obie 50tki o f/1.4. f/1.8 jest znacznie tansza bez wzgledu w ktorej wersji
Nikon AF 50 f/1.8D od 456 PLN
Nikon AF-S 50 f/1.8G od 749 PLN
Nikon AF 50 f/1.4D od 1145 PLN
Nikon AF-S 50 f/1.4 G od 1349 PLN
asia_ursus - Wto 21 Cze, 2011
przepraszam pomyliłam się. Af 1.4 jest droższe o te 400 zl od afs 1.8. niemniej moje pytanie zostaje... doższe 1.4 czy tańsze z afs?
na twoim miejscu bym brala f/1.4, dobrze miec troche swiatla wiecej. masz d90 wiec AF i tak zadziala mimo ze to nie AF-S. odnosnie recznego ostrzenia to nie wiem jak dobrze pracuje w nim pierscien ostrosci ale moge powiedziec, ze potwierdzenie ostrosci w d90 calkiem niezle sie sprawdza
AF z d90 wygląda super.