forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze cyfrowego aparatu kompaktowego - Co wybrać?

Dżodżo - Sob 25 Cze, 2011
Temat postu: Co wybrać?
Witam.

Jak do tej pory używałem malutkich kompaktów i tyle. Wszystkie zdjęcia robione na auto i nic więcej. Niestety ostatnio popsuł się kompakcik i czas pomyśleć o czymś lepszym.
Na fotografowaniu się nie znam, większość zdjęć będzie robiona na auto ale chciałbym się nauczyć czegoś więcej ale jak zawsze pewnie będzie mi brakować czasu. Zdjęcia będą robione różne. Rodzinne, krajobrazowe, po prostu wszystko co się zechce.

Tak się zastanawiam nad:

1. Canon PowerShot SX30 IS

2. Nikon Coolpix P500

3. Nikon D5000

Wiem, że dwa pierwsze to kompakty, a trzeci to lustrzanka. Ale co do lustrzanki to nie wiem czy wykorzystam to co ma w sobie lustrzanka. Jak pisałem wcześniej nie znam się na fotografowaniu, ustawieniach manualnych itp.

Z góry dziękuję za propozycje.

POZDRAWIAM.....

maput - Sob 25 Cze, 2011

Jeśli planujesz robić zdjęcia na auto i nie rozwijać systemu to moim zdaniem lustrzanka będzie przerostem formy nad treścią. Kompakt sprawdzi się w takich sytuacjach lepiej.

Bierzesz pod uwagę tylko te wymienione modele, czy można polecić co innego ? I jaki masz budżet ?

Soniak10 - Sob 25 Cze, 2011

Kol maput ma całkowitą rację co do wyższości kompaktu nad lustrzanką dla kogoś, kto nie chce grzebać się w ręczne ustawianie. Dlatego sugerowałbym przyjrzeć się i porównać te modele:
http://www.ceneo.pl/Produ...ductId=10939382
Pozdrawiam

Martin___ - Pon 27 Cze, 2011

A ja się nie zgodzę - obecnie tanie lustrzanki są przeznaczone dla foto-amatorów i nawet na auto będzie widać wyższość nad kompaktem - głębia ostrości, niski poziom szumów. Fizyka o tym zdecyduje.
wielbicielxx - Pon 27 Cze, 2011