|
forum.optyczne.pl
|
 |
Filtry, konwertery i soczewki - SIGMA 10-20 jaki filtr
jarQ - Wto 02 Paź, 2007 Temat postu: SIGMA 10-20 jaki filtr witam
jestem nowy i zielony:-), na forum oczywiście.
Moje pytanie jest bardzo proste (szukałem na forum ale nie znalazłem odpowiedzi)
czy do Sigmy 10-20 należy użyć filtru w wersji Slim? Czy występuje winietowanie z filtrami z normalnym kołnierzem.
goltar - Wto 02 Paź, 2007
tak, jak najbardziej powinien być slim...
Arek - Wto 02 Paź, 2007
Przy tak kosmicznym polu widzenia jakie ten obiektyw osiąga przy 10 mm nie ryzykowałbym niczego innego niż slim. No chyba, że lubisz winietę
jarQ - Wto 02 Paź, 2007
w takim razie chyba będzie mały problem..
W najnowszym teście pierwszy "slim" jest na miejscu 5 i na dodatek kosztuje 325 zł dla średnicy 72 mm .. a gdzie dopiero 77mm...
może ktoś wie o czymś tańszym?
i czy na pewno winietuje przy 10mm ? ktoś robił testy?
pozdrawiam
Arek - Wto 02 Paź, 2007
No ale on najwięcej punktów stracił za wycinanie UV. I teraz zależy do czego chcesz go używać. Jeśli jako filtru ochronnego, to się świetnie do tego nadaje. Dobra transmisja w
wizualu, małe odblaski, mała winieta.
jarQ - Wto 02 Paź, 2007
raczej ochrona... robie najwięcej reportaży a tu wycinanie UV nie ma większego znaczenia.. więc ten by się nadawał.. tylko ta cena !!!!!! a filtr jest niezbędny bo szkoda szkła.. dzięki za rady
MC - Wto 02 Paź, 2007
Zastanow sie czy do tego obiektywu warto kupowac filtr. Ja robilem nim fotki w gorach bez niczego i wyszly super.
Używam Marumi 77 mm WPC UV slim do Canona 10-22 głównie w celu ochrony obiektywu i jestem z niego zadowolony. Filtr jest dwu gwintowy więc można używać standardowego dekielka . Pogorszenia winietowania nie zauważyłem... to że nie wycina UV to dowiedziałem się z testu
MC napisał/a: | Ja robilem nim fotki w gorach bez niczego i wyszly super. | z tego wynika że wycinanie UV nie jest aż tak istotne...
MC - Wto 02 Paź, 2007