|
forum.optyczne.pl
|
 |
Pomagamy w wyborze obiektywu - Tamron SP AF 17-50mm F/2,8 zamiast Canon EF-S 17-85mm?
ox35 - Sro 06 Lip, 2011 Temat postu: Tamron SP AF 17-50mm F/2,8 zamiast Canon EF-S 17-85mm? Witam,
Jestem amatorem i w chwili obecnej na swim canonie 40d mam obiektyw canon EF-S 17-85mm F/4-4,6 IS USM. Lustrzanki uzywam głównie w plenerze do widoczków, czasem do portretu, jakis ujeć z wakacji. W tym momencie potrzebuje mieć w miarę dobry i uniwersalny obiektyw. Canon 17-18, który mam nie jest taki zły, ale juz średnio mnie zadowala. Zastanawiam sie nad Tamronem SP AF 17-50mm F/2,8 XR Di II VC LD Aspherical. Głównie ze wzgledu na lepsze światło. Czy warto go kupić? Czy będzie to zdecydowana różnica na plus od mojego canona?
Sunders - Sro 06 Lip, 2011
ox35 napisał/a: | Czy będzie to zdecydowana różnica na plus od mojego canona? |
Tak, będziesz miał jaśniejszy obiektyw, o mniejszym zakresie ogniskowych, mniejszej CA i wolniejszym AF-ie.
ox35 napisał/a: | Głównie ze wzgledu na lepsze światło. Czy warto go kupić? |
Ze wzgledu na lepsze światło tak.
hijax_pl - Sro 06 Lip, 2011
A nie lepiej do portretów wziąć dodatkowo 50/1.8?
B o g d a n - Czw 07 Lip, 2011
ox35 napisał/a: | Canon 17-18, który mam nie jest taki zły, ale juz średnio mnie zadowala. Zastanawiam sie nad Tamronem SP AF 17-50mm F/2,8 XR Di II VC LD Aspherical. | Przed podjęciem jakiejkolwiek decyzji, proponuję przejść się do sklepu i porównać pracę jednego i drugiego, ze szczególnym uwzględnieniem ostrzenia na dalekie odległości, co przy widoczkach jest dość istotne.
hijax_pl napisał/a: | A nie lepiej do portretów wziąć dodatkowo 50/1.8? | Tego plasticzaka zawsze warto mieć ale bardziej uniwersalną stałką wydaje się Sigma 30/1.4. Do portrecików i nie tylko to proponuję coś dłuższego, np. Canon EF 85/1.8.
kozidron - Czw 07 Lip, 2011