forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - Lustrzanka dla amatora fundusz max do 3300zł

kazikkkk - Pią 08 Lip, 2011
Temat postu: Lustrzanka dla amatora fundusz max do 3300zł
Witam i pozdrawiam wszystkich forumowiczów ! Jest to mój pierwszy post na forum, proszę o pomoc w wyborze zestawu aparatu z objektywem - fundusz max 3300zł. Coś o sobie jestem amatorem , nie miałem nigdy lustrzanki w tej chwili mam ultrazooma canona sx20, wczesniej miałem sx1, sx2 i sx5 canona. Miałem okazje pobawić sie nikonem d5000 kolegi z dwoma obiektywami 18-55 vr i 55-200 vr nikona w celu porównania jakości fotek. Wynik był oczywisty zwycięstwo d5000. Interesuje mnie zakup jakiegoś dobrego zestawu, bedę fotografował: dzieci, jakieś krajobraziki na wyjazdach w plener, imprezki rodzinne itp Filmiki także nagrywam ale nie często. Czytałem wiele postów z poradami napisanych przez Was co nieco mi rozjaśniły czego szukać , ale mam kilka typów i nie wiem w którą stronę uderzyć :cry: . Początkowo myślałem o nikonie d3100 z 18-105vr ze względu że jest to przyzwoity aparat entry level z trybem guide oraz filmami fullhd z af cenowo - 2360 na dziś. Czy lepszy bedzie od 18-105vr zestaw 18-55vr i 55-200vr ? Po naczytaniu się postów w głowie mi zaświtał d90 z 18-105 , plusy dobra jakość fotek , ergonomia, dwa ekraniki,silnik - minusy dość stary (ale nadal jary aparat), słaby tryb filmowania bez af ale to już około 3 tyś. Na koniec żeby było śmieszniej jest jeszcze 5100 z 18-105 o cenie porównywalnej z d90 z tym samym obiektywem z lepszą matrycą i trybem filmowania. Aczkolwiek co do jakości fotek myślę że d90 mocno nie odstaje od 5100. Nie wykluczam także canona ale tu jestem zielony jaki aparacik brać d500 , d550 czy d600 i z jakim szkłem go brać, pozatym nie znam cen szkiełek. Canon d600 cenowo by wybiegł poza mój pułap cenowy z lepszym szkłem chociaż z kitem 18-55 is II za 2999zł w moim miachu można go dostać jest w jakiejs promocji :grin: . Canona d600 uważam za naturalnego konkurent