forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - Sony Alfa55

smeagol - Pon 25 Lip, 2011
Temat postu: Sony Alfa55
Mam krótkie pytanie. Chciałbym sobie taki jak w temacie aparat sprawić. Ma przyczepiony obiektyw 18-55 3.5-5.6 a dodatkowo chcę jeszcze 75-300 4.5-5.6.

Jestem zupełnym amatorem, aparat ma służyć do robienia zdjęć a nie do udawania fotografa. Naoglądałem się tych aparatów wszelkich marek napstrykałem w sklepie sporo. Sony fajnie mi leży w łapie, menu też wydaje mi się rozsądnie zaprojektowane.

No ale - bo zawsze musi być jakieś ale - czytam tu i ówdzie że alfa nie, że absolutnie, że tylko Nikon. Albo Canon.

Powiedzcie mi czy dla mnie - amatora - który nie ma bladego pojęcia o tych cholernych funkcjach, matrycach i stabilizatorach ma to jakieś znaczenie czy po prostu olać i kupić to co mi pasuje? Czy całkowity amator jak ja w ogóle dostrzeże różnicę w zdjęciu zrobionym taką Alfą lub jej (mniej więcej) odpowiednikiem Nikona albo Canona (na przykład w trybie automatycznym żeby umiejętności nie grały roli tylko sprzęt i jego oprogramowanie)?

Mam bowiem wrażenie, że świat dzieli się na trzy grupy, to jest Czcicieli Canona, Fanatyków Nikona i Psychopatycznych Wyznawców Sony. Innych grup nie stwierdziłem :D Oraz że jedni drugich nigdy nie przekonają do swych racji.

Chyba, że ta alfa to po prostu aparat zupełnie niewart swojej ceny czyli badziewie to mi szybko powiedzcie zanim kupię :)

Pozdrawiam

MC - Pon 25 Lip, 2011

smeagol napisał/a:
kupić to co mi pasuje?

Zdecydowanie. To TY masz być zadowolony a nie doradzający.
Choć, przekornie, doradzę Ci abyś tego obiektywu 75-300 nie kupował. Lepiej Tamrona 70-300 albo Sigmę w wersji APO.

A to będzie do Sony pasowało? Czytałem że tylko Sony lub Konica Minolta współpracują z Alfą.

Sorki za głupie pytania - jak to amator.

hijax_pl - Pon 25 Lip, 2011

Jeśli masz zamiar kupić zestaw kitowy i go nie rozwijać. Jeśli masz zamiar używać trybu auto i się nie rozwijać - kup cokolwiek. Nawet Alfę ;)