|
forum.optyczne.pl
|
 |
Pomagamy w wyborze obiektywu - Obiektyw do Nikona D5000 z ładnym bokeh
plan3s - Sro 27 Lip, 2011 Temat postu: Obiektyw do Nikona D5000 z ładnym bokeh Witam
Nie znam się zbytnio na optyce obiektywów, więc kieruje pytanie do was.
Poszukuje ostatnio obiektywu, który robiłby zdjęcia z ładnie zaznaczonym bokeh. Chciałbym skoncentrować się na portretach, chociaż fajnie byłoby żeby miał jakieś zastosowanie miejskie (fot. budynków).
Myślałem nad stałką AF-S 50mm f1.8, ale nie wiem, czy to nie za krótko na portrety. Inna opcja to kitowe przedłużenie 55-200 od Nikkora, ale wydaje mi się ciemny jak studnia.
Idealny byłby Tamron 70-200 f/2.8, jednak cóż, 3 tysięcy nie mam.
hijax_pl - Sro 27 Lip, 2011
A jaki bokeh jest dla Ciebie ładny?
No i rozstrzał miedzy proponowanymi szkłami dość spory... Zdecyduj się na coś. Portrety czy architektura.
komor - Sro 27 Lip, 2011
plan3s napisał/a: | Myślałem nad stałką AF-S 50mm f1.8, ale nie wiem, czy to nie za krótko na portrety. |
Problem klasyczny, dyskusja była wielokrotnie. Np.: Jakie ogniskowe nadają się do portretu na APS-C?
Moim zdaniem 50/1,8 jest na tyle tanie, że zawsze warto mieć. Wszystko zależy oczywiście od kasy, jak jest dylemat czy to czy tamto.
plan3s - Sro 27 Lip, 2011
Niestety 85 1.8 nie ma silnika autofocusa więc nie mogłbym go używać z moim Nikonem.
A czy Tamron 28-75 przy 60-75 mógłby w pewnym sensie służyć za szkło portretowe? Bo jeżeli tak, to mógłby w sumie pogodzić tą architekturę z portretami.
A ładny bokeh dla mnie to wyraźny bokeh W tej chwili na kicie jedyny który mogę osiągnąć to taki przy ok. 50mm, ale wtedy jest diabelnie ciemno i nieostro.
moronica - Sro 27 Lip, 2011
plan3s, uzywac mozesz, jedyne co nie bedzie dzialac to AF
B o g d a n - Sro 27 Lip, 2011