forum.optyczne.pl

Cyfrowe lustrzanki - problem z plamką na zdjęciu

patryk998 - Pon 01 Sie, 2011
Temat postu: problem z plamką na zdjęciu
Witam, jestem początkującym fotografem-amatorem, kupiłem lustrzankę Pentax k-r i na zdjęciach na jasnym tle np. nieba pojawia mi się dziwna plamka w kształcie łuku. Jeden egzemplarz lustrzanki już wymienili mi w sklepie gdyż taka sama plamka pojawiała się na środku zdjęcia. Dodam że pojawia się ona w tym samym miejscu zawsze i jest widoczna na podglądzie na żywo. Czy mógłby mi ktoś pomóc i poradzić co to może być i co z tym zrobić?:(

Z góry dziękuję za poradę.

http://imageshack.us/phot.../88/plamae.jpg/ to właśnie ta plamka cholerna

hijax_pl - Pon 01 Sie, 2011

A matryca czysta? Bo wygląda jak jakiś włosek....

hijax_pl napisał/a:
A matryca czysta? Bo wygląda jak jakiś włosek....

no właśnie wygląda na czystą:(

komor - Pon 01 Sie, 2011

To jeszcze proponuję na tylną soczewkę obiektywu zajrzeć. patryk998, czy zalinkowane zdjęcie to jest pełny kadr? Jeśli tak, to musi to być spory włos, na matrycy byłby chyba bez problemu do wypatrzenia.
rna - Pon 01 Sie, 2011

Skoro jestes poczatkujacy, to nawet sie nie bierz za 'naprawianie' tego. Idz do serwisu
jaad75 - Pon 01 Sie, 2011

rna napisał/a:
Skoro jestes poczatkujacy, to nawet sie nie bierz za 'naprawianie' tego. Idz do serwisu
Z czym? Z włoskiem na matrycy? Jaja sobie robisz?

komor napisał/a:
To jeszcze proponuję na tylną soczewkę obiektywu zajrzeć. patryk998, czy zalinkowane zdjęcie to jest pełny kadr? Jeśli tak, to musi to być spory włos, na matrycy byłby chyba bez problemu do wypatrzenia.

tak to jest pełny kadr...po podniesieniu lustra na matrycy nic nie widać

luke130 - Pon 01 Sie, 2011

A to oznacza że włos jest na obiektywie (pół biedy) lub w nim (do dupy).
miernick - Czw 04 Sie, 2011

Witam.
A mam pytanko ?
Po co przesłona 20 przy krajobrazie ?
Wystarczy f 8 i gra gitara.
Myślę że to syf na matrycy , ale jeśli taki efekt był na innym body to wygląda na syf na obiektywie.