forum.optyczne.pl

Lampy błyskowe i oświetlenie - Sony hvl-f42am w makro

kajlen - Sob 13 Sie, 2011
Temat postu: Sony hvl-f42am w makro
Ostatnio przeglądając sieć trafiłem na taki film: http://www.youtube.com/watch?v=MrIgyEwhnPA
Bardzo spodobała mi się możliwość takiego wykorzystania lampy błyskowej i zacząłem zastanawiać się (gdyż w temacie lamp jestem niemalże kompletnie zielony) czy wyżej wymieniona lampa Sony dałaby radę. Pytam konkretnie o nią z trzech powodów: raz, że robię zdjęcia makro Soniaczem, dwa, że w opisie tej lampy przeczytałem, że współpracuje bezprzewodowo z body, a trzy, że podobno jest fajna. Intryguje mnie możliwość używania jej w takim celu, jak robi to facet na filmie, ale w opcji bez przewodu synchronizacyjnego. On robi to w trybie manualnym - czy istnieje możliwość, żeby aparat (czy też lampa?) sam dobrał odpowiednią siłę błysku do sytuacji, żeby osoba fotografująca nie musiała się tym martwić?

ghost - Sob 13 Sie, 2011

powinno się dać, acz przy makro trzeba uważać na światło lampy wbudowanej, błyski sterujące będą widoczne na zdjęciu. działać będzie w automatycznym pomiarze.

Lampa wbudowana bedzie dziala rownolegle z lampa zewnetrzna? Zdjecia, ktore widac na na koncu filmu wygladaja dosyc dobrze, nie widac na nich sladu po wbudowanej lampie.
ghost - Sob 13 Sie, 2011

softbox jest zdaje się na zewnętrznej, nie wbudowanej. ludzie nie bez powodu używają kabelków a nie WL ;-) przy ograniczonej i dość stałej odległości lampa - aparat ma to sporo zalet.

automatyka jak to automatyka - najlepiej się jej nauczyć samemu, bo producenci skąpo dawkują informacje o jej działaniu.

Czy podczas uzywania zewnetrznej lampy rownloegle do niej dziala lapma wbudowana w aparat? Na zdjeciach widocznych pod koniec filmu nie widac po niej sladu.
ghost - Sob 13 Sie, 2011