forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - Jaki zestaw dla agentki obrotu nieruchomościami ?

Misiek2 - Sro 24 Sie, 2011
Temat postu: Jaki zestaw dla agentki obrotu nieruchomościami ?
Witam Wszystkich.

Chcę zrobić żonie prezent w postaci dobrej lustrzanki. Niestety, mój kontakt z manualnymi aparatami skończył się na Zenicie TTL, a co za tym idzie moja wiedza merytoryczna jest żadna. Czytałem informacje na forach, rozmawiałem w sklepach, ale nie jestem przekanany na 100% do żadnej z niżej przedstawionych wersji.
Najważniejsze: aparat ma służyć w pracy właściwej agentce obrotu nieruchomościami.
Przede wszystkim więc mieszkania, często małe z ostrym słońcem padającym w obiektyw.
Domy, trochę lepiej, ale podobnie.
Działki - praca w plenerze.
Dodam, że żona bardzo lubi robić zdjęcia ogólnie pojętej przyrodzie.

Wersje na dziś, to:

1. Sony Alfa 33 , lub 55,
2. Nikon D90,
3. Po bandzie - Nikon D7000 + lampa Speedlight SB 700, ale ekstremalnie wysoki budżet.

Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki.

Pozdrawiam

Lotuk - Sro 24 Sie, 2011

a jaki masz budżet?
moronica - Sro 24 Sie, 2011

nikon d90 i tokina 11-16 f/2.8 - szeroka, jasna, nada sie i do wnetrz i do domow/dzialek
pan.tadeusz - Sro 24 Sie, 2011

zdecydowanie bierz A55!
+ odchylany ekranik przyda się w wielu sytuacjach gdzie niewygodnie lub nie sposób kadrować wizjerem (np cykasz pomieszczenie znad głowy co zupełnie zmienia perspektywę bez wchodzenia na krzesło).
+ do tego LCD ma bardzo wysoką rozdzielczość, często trzykrotnie większą rozdzielczość niż odpowiedniki Nikona w tej klasie aparatów (doskonale może służyć do błyskawicznej prezentacji klientowi i to nawet na zewnątrz w słoneczny dzień).
+ bdb tryby automatyczne nie wymagają praktycznie żadnych podstaw czy technikaliów.
+ świetny tryb video z działającym skutecznie autofocusem oraz dźwiękiem stereo z pewnością przyda się do wizji kolalnych.
+ matryca taka jak w D7000 więc szumy niewielkie.
+ banalna w obsłudze fcja AutoHDR świetnie wyciągnie cienie i detale w jasnych partiach obrazu, a przecież są spore kontrasty tam gdzie światło wpada przez okna.
+ tryb Autopanoramy w którym prosto z aparatu otrzymasz bardzo szerokie ujęcia lokacji których nie obejmiesz jednym kadrem (wprost idealne do Twoich zastosowań).
+ wbudowane geotagowanie czyli każde zdjęcie masz oznaczone GPSem więc przy pomocy nawet darmowych przeglądarek jednym kliknięciem przeniesiesz się na posesję w googlemaps gdzie zostało zrobione
+ przez prostą przejściówkę podepniesz nawet optykę z Zenita i będziesz mieć pomiar światła, że nie wspomnę o tym jak fajnie ostrzy się manualnie z EVF
+ dwu letnia gwarancja (jak poszukasz to może trafisz jeszcze nawet promocyjne egzemplarze z pięcioletnią, zresztą można odpłatnie przedłużyć).
+ niewielki lekki i poręczny aparacik, polecam z czystym sumieniem

na początek zobaczysz czy ten kiciak 18-55 wystarcza.
tokina 11-16 f/2.8 albo jakiś Samyang np 14 mm sprawdzi się z pewnością jeszcze lepiej ale najpierw przekonaj się czego oczekujesz

jaad75 - Sro 24 Sie, 2011

pan.tadeusz napisał/a:
tokina 11-16 f/2.8 albo jakiś Samyang np 14 mm sprawdzi się z pewnością jeszcze lepiej ale najpierw przekonaj się czego oczekujesz
Tu nie ma czego sprawdzać. Do małych mieszkań 18mm będzie zdecydowanie za wąski. Zazwyczaj zamiast jakichkolwiek HDR-ów trzeba takie mieszkanie po prostu oświetlić, tyle, że do tego już nie wystarczy wiedza z instrukcji obslugi... Chociaż, są agencje i agencje - wszystko kwestia klienteli i oczekiwań estetycznych...
Aszex - Sro 24 Sie, 2011

jaad75 napisał/a:
Zazwyczaj zamiast jakichkolwiek HDR-ów trzeba takie mieszkanie po prostu oświetlić, tyle, że do tego już nie wystarczy wiedza z instrukcji obslugi...


A czy nie wystarczy statyw i dłuższy czas naświetlania? :)

kasiakaaz - Sro 24 Sie, 2011

Aszex napisał/a:
A czy nie wystarczy statyw i dłuższy czas naświetlania?

A jak wtedy sobie poradzisz z dużą rozpiętością tonalną?

pan.tadeusz - Sro 24 Sie, 2011

Aszex napisał/a:
jaad75 napisał/a:
Zazwyczaj zamiast jakichkolwiek HDR-ów trzeba takie mieszkanie po prostu oświetlić, tyle, że do tego już nie wystarczy wiedza z instrukcji obslugi...


A czy nie wystarczy statyw i dłuższy czas naświetlania? :)


i plecak i blenda i może jakiś zestaw lamp studyjnych w bagażniku, a jaad75 chyba zapomniał że to nie agencja fotograficzna tylko handlu nieruchomościami. jak będzie potrzebować zewnętrznej lampy to i tak ją sobie dokupi do każdego aparatu, co jednak daje efekty zupełnie odmienne od takiego HDRa. zawsze mogą też zamówić sesje u profesjonalisty jeśli prace muszą być naprawdę wyjątkowe. zresztą będzie sobie chyba oczami doświetlać lokacje gdzie będą wisieć skosy, załamania na ścianach, jakieś filary, duże wolnostojące meble lub kubatura pomieszczeń będzie zbliżona do małej hali. AutoHDR czy wieloklatkowa redukcja szumów (dostępna w A55) moim zdaniem w wielu sytuacjach będzie jak znalazł i zalety zauważy nawet osoba nie mająca pojęcia na czym ta technika polega.

jaad75 - Sro 24 Sie, 2011

Aszex napisał/a:
A czy nie wystarczy statyw i dłuższy czas naświetlania? :)
Statyw - oczywiście, natomiast dłuższy czas naświetlania niekoniecznie uatrakcyjni nieciekawe pomieszczenie... Mnie nie chodzi o "doświetlanie" z powodu braku światła zastanego, a o kreowanie nastroju pomieszczenia światłem.
pan.tadeusz napisał/a:
i plecak i blenda i może jakiś zestaw lamp studyjnych w bagażniku
Plecak i zestaw lamp - jak najbardziej. Blenda, niekoniecznie... :razz:
pan.tadeusz napisał/a:
a jaad75 chyba zapomniał że to nie agencja fotograficzna tylko handlu nieruchomościami
Jak wspomniałem wyżej - są agencje i agencje...
pan.tadeusz - Sro 24 Sie, 2011

jaad75 napisał/a:
Blenda, niekoniecznie... :razz:


a jak postanowią uatrakcyjnić ofertę jakąś modelką? :P

jaad75 - Sro 24 Sie, 2011

pan.tadeusz napisał/a:
a jak postanowią uatrakcyjnić ofertę jakąś modelką? :P
Fakt... :razz: Niech Ci będzie blenda... :smile:
pan.tadeusz - Sro 24 Sie, 2011

jaad75 napisał/a:
Niech Ci będzie blenda... :smile:


czeski błąd... miałem na myśli blondi ;)

Misiek2 - Pią 26 Sie, 2011

Dziękuję za b.cenne opinie i informacje.
Skłaniam się do A55, ale przeczytałem taką opinię :

"Testowałem szczegółowo A-55 i jest mocno przereklamowana. Nie prawda, że łapie bezproblemowo ostrość, w ciemniejszych, zacienionych pomieszczeniach oraz w miejscach gdzie jest dużo białego gubi się okropnie. Dodatkowo na wyższych czułościach iso masakra z szumami, ostrość podkręcona w aparacie przez producenta, na niekorzyść ziarna. Nie można za to tego powiedzieć ani o Nikonach ani o Canonach. Doskonały model Nikona D3100 mimo iż jest znacznie tańszy od L-55 bije go na głowę! Maksymalna czułość iso i praktycznie nie ma ziarna nawet na czarnych barwach! Canon 550D tu wypada nieco gorzej, ale i tak oba aparaty biją Sonego na głowy!. Nie ma co przepłacać lepiej zainwestować w dobrą optykę od samego początku."

Czy ta ocena jest merytorycznie uzasadniona ?

mozer - Pią 26 Sie, 2011

Misiek2, testy wskazują, że AF i szumy są na lepszym poziomie w N i C. Szczególne z AF jest problem. Najlepiej porównać testy, chociażby na tym portalu, zamiast zdawać się na opinie fanatyków danego systemu.
ghost - Pią 26 Sie, 2011

na dxo można sobie poklikać i zobaczyć jak to wypada we fragmencie o sensorach. 550 jest słabsza, 3100 ciut lepsza w kwestii szumów, gorsza w rozpiętości. ogólnie dość podobnie. co do afu - ten w nikonie i canonie na pewno będzie cichszy. reszty nie byłbym pewny :)

nie wiem jak teraz kształtują się ceny i czy za soniacza nie można mieć nikona 5100..?

niestety forum nie chce przyjąć linku

Kod:
www.dxomark.com/index.php/Cameras/Compare-Camera-Sensors/Compare-cameras-side-by-side/(appareil1)/645|0/(appareil2)/664|0/(appareil3)/675|0/(onglet)/0/(brand)/Canon/(brand2)/Nikon/(brand3)/Sony

mozer - Pią 26 Sie, 2011

ghost, nie porównywałbym szumów w oderwaniu od gęstości matrycy...
ghost - Pią 26 Sie, 2011

ale ja nic nie porównuje, to DxO to robi ;-)

wydaje mi się, że oni biorą to pod uwagę (jest w wykresie SNR opcja print normalized), ale to musieli by się wypowiedzieć koledzy bardziej rozumiejący co znaczą marki DxO.

na pewno to są punkty za RAWy, dodatkowe różnice może dać sprawność engine'u jpg, czy jego domyślne ustawienia.

mozer - Pią 26 Sie, 2011

ghost, mi się jednak wydaje, że szumy zazwyczaj się podaje 'per pixel', ale faktycznie jest tam opcja normalizacyjna.
Zresztą w przypadku tych 3 aparatów specjalnie bym się tymi różnicami nie przejmował - gorzej z AF, bo optyczni twierdzą, że nie jest specjalnie celny.
No i pytanie zasadnicze, czy ktoś woli wizjer optyczny, czy elektroniczny, a to już trzeba samemu zdecydować :)

A tak w ogóle to wracając do pierwszego pytania w wątku - wybrałbym D7000 a jak finanse nie pozwalają, to D90. Sony od nich mocno odstaje.

hijax_pl - Pią 26 Sie, 2011

ghost napisał/a:
niestety forum nie chce przyjąć linku
Te linki (z dxo) mieli engine od zamiany tagów html'owych. I pozamiatane...
Jedyna możliwość to korzystanie z czegoś w rodzaju tinyurl.
ghost napisał/a:
wydaje mi się, że oni biorą to pod uwagę
I tak i nie - no ale jest to opisane na odpowiedniej stronie dxo ;)
Zasadniczo to jest albo normalizacja do 8MP (print) albo brak normalizacji (screen)
ghost napisał/a:
na pewno to są punkty za RAWy
Zgadza się.
mozer napisał/a:
mi się jednak wydaje, że szumy zazwyczaj się podaje 'per pixel', ale faktycznie jest tam opcja normalizacyjna.
Tak, ale dxo podaje też dane 'print' aby zobrazować jak będzie wyglądała odbitka 20x30cm, niezależnie od rozdzielczości matrycy...
ghost - Pią 26 Sie, 2011

Cytat:
I tak i nie - no ale jest to opisane na odpowiedniej stronie dxo
Zasadniczo to jest albo normalizacja do 8MP (print) albo brak normalizacji (screen)

to wiadomo, tylko jak liczone są oceny punktowe - z uwzględnieniem screen czy print?

hijax_pl - Pią 26 Sie, 2011

ghost napisał/a:
jak liczone są oceny punktowe - z uwzględnieniem screen czy print?


http://www.dxomark.com/in...t/Sensor-scores
Cytat:
Sensor Overall Score is normalized for a defined printing scenario—8Mpix printed on 8"x12" (20cmx30cm) at 300dpi resolution.


oraz

http://www.dxomark.com/in...s/Overall-Score
Cytat:
The Sensor Overall Score is an average of the Portrait Score based on color depth, the Landscape Score based on dynamic range, and the Sports Score based on low-light ISO.

Misiek2 - Wto 06 Wrz, 2011

Dziękuję za wszystkie opinie.
Po wizycie w MM żona wybrała A55. Kupię więc samo body + po przeczytaniu wielu informacji skłaniam się do proponowanego przez Was obiektywu tokina 11-16f/2,8.
Czy brać pod uwagę jeszcze inny obiektyw?

kozidron - Wto 06 Wrz, 2011

Misiek2 napisał/a:
Czy brać pod uwagę jeszcze inny obiektyw?


szkiełko może być, jest nawet bardzo przyzwoite tylko to body :razz: nie lepiej d7000 mimo nadszarpnięcia budżetu ...

RB - Sro 07 Wrz, 2011

a jak jej pasuje EVF to niby czemu d7000? Jakieś cudum magikum na kiju extra dostanie czy co?
MC - Sro 07 Wrz, 2011

+10 do lansu dostanie, ot co.

Ja bym jeszcze radził jednakowoż sprawdzić czy Tokpina 11-16 jest dostępna pod Sony.

RB - Sro 07 Wrz, 2011

A z tym to akurat większego problemu nie ma:
http://www.ceneo.pl/8325505

MC - Sro 07 Wrz, 2011

Czyli już wprowadzili. W takim razie kupujcie i cieszcie się.
zentaurus - Sro 07 Wrz, 2011

Myślę że A55 to dobry wybór. Proponuję jednak kupić A55 razem z obiektywem, bowiem kit 18-55/3,5-5,6 kosztuje często od 50-200zł :grin: , a jest całkiem przyzwoity.
jaad75 - Sro 07 Wrz, 2011

zentaurus napisał/a:
Myślę że A55 to dobry wybór.
Zwłaszcza, jak zacznie bawić się lampami... :razz:
komor - Sro 07 Wrz, 2011

Jasne, Jaad. Już widzę agentkę od nieruchomości jak taszczy torbę ze statywami i parasolkami. :)
Aszex - Sro 07 Wrz, 2011

1. kobieta zawsze ma racje;
2. jak nie ma patrz pkt 1 :)

jaad75 - Sro 07 Wrz, 2011

komor napisał/a:
Jasne, Jaad. Już widzę agentkę od nieruchomości jak taszczy torbę ze statywami i parasolkami. :)
Jak koło mnie obfotografowywali SPA, to koleś przyjechał z bagażnikiem pełnym sprzętu oświetleniowego...
Misiek2 - Czw 08 Wrz, 2011

Jeśli klient podpisuje umowę na wyłączność, to o ile sobie życzy, agencja przysyła profesjonalnego fotografa.
Ponieważ nieliczni klienci decydują się na tę formę współpracy, więc zdecydowana większość zdjęć prezentowanych nieruchomości pochodzi z kompaktów.
Oprócz zakupu sprzętu (też byłem za D7000, ale jest znacznie większy, o cenie nie wspominając) zapisałem żonę na krótki kurs obsługi lustrzanki i podstaw fotografii.

zentaurus - Czw 08 Wrz, 2011

jaad75 napisał/a:
zentaurus napisał/a:
Myślę że A55 to dobry wybór.
Zwłaszcza, jak zacznie bawić się lampami... :razz:

A co za problem? Już od zarania systemu Minolta można wyzwalać lampy bezprzewodowo, w tym i też w A55 :grin: . To rozwiązanie Canon dopiero niedawno wprowadził do swoich modeli.

kozidron - Czw 08 Wrz, 2011

komor napisał/a:
Jasne, Jaad. Już widzę agentkę od nieruchomości jak taszczy torbę ze statywami i parasolkami. :)


komor, bo normalnie do tego wynajmuje się fotografa, nawet na takim zadupiu jak trójmiasto jest to normalna praktyka, jak ktoś robi inaczej to albo zaczyna albo dziaduje. Podstawą w tym biznesie jest jest "dobra fotografia na net" - skończyły się czasy, że klient jeździł ogladać ileś tam nieruchomości, najpierw się oglada fotki na necie, potem dopiero się wybiera "jakieś cele", do których zamierzamy się udać.

Jakiś czas temu miałem zlecenie dla niemieckiego portalu, całkiem spory dom, robiliśmy to w dwójkę i żadna agentka nie musiała nosić statywów i parasolek, niestety miała też swoją wizję, dzieki czemu robiliśmy to dwa razy, za drugim razem jednak realizowaliśmy naszą wizję :wink:

komor - Czw 08 Wrz, 2011

jaad75, kozidron, zastanówcie się co piszecie. Czy ja nie wiem, że robi się przyzwoite/dobre/świetne zdjęcia wnętrz przeznaczonych na sprzedaż/wynajem/itd? Też mi się zdarzyło zrobić przyzwoite (bo na pewno nie świetne) zdjęcia hotelu za pieniądze. Ale co to ma do agentki nieruchomości wybierającej aparat do samodzielnego pstrykania?

kozidron napisał/a:
skończyły się czasy, że klient jeździł ogladać ileś tam nieruchomości, najpierw się oglada fotki na necie, potem dopiero się wybiera "jakieś cele", do których zamierzamy się udać.

I właśnie dlatego pani od nieruchomości musi mieć aparat. :) Do każdej kawalerki za 1000 zł nie będzie brała profesjonalisty.

jaad75 - Czw 08 Wrz, 2011

zentaurus napisał/a:
A co za problem? Już od zarania systemu Minolta można wyzwalać lampy bezprzewodowo, w tym i też w A55 :grin: . To rozwiązanie Canon dopiero niedawno wprowadził do swoich modeli.
To nie ten problem akurat i systemowe wyzwalanie nie ma tu nic do rzeczy... Po prostu, jeśli ekspozycja dla flashy zakłada wygaszenie zastanego/pilotów (czyli przymknieta przysłona, niska czułość i synchro), to w EVF A55 będzie ciemno i będziesz zmuszony kadrować na ślepo. Problem znany i opisywany wielokrotnie, no chyba, że był jakiś update firmware, który to rozwiązał - nie śledzę rozwoju SLT zbyt pilnie...
ghost - Czw 08 Wrz, 2011

oczywiście że wyzwalanie ma dużo do rzeczy. jeżeli pracujesz z lampą systemową (także przez WL) to symulacja naświetlenia na ekranie/wizjerze nie ma miejsca.
źle jest jeżeli wyzwalasz przez kabel/radio - wtedy 33/55 nie zadziała - dopiero 65 i 77 maja odpowiednią opcję w menu.

jaad75 - Czw 08 Wrz, 2011

ghost napisał/a:
źle jest jeżeli wyzwalasz przez kabel/radio
O takim wyzwalaniu mówię, bo takiego używa się do wyzwalania lamp studyjnych/plenerowych. Takiego też wyzwalania używa większość osób używających speedligtów ciut bardziej świadomie.
ghost napisał/a:
dopiero 65 i 77 maja odpowiednią opcję w menu.
Całe szczęście. Zapewne wielką sztuką jest napisać taką poprawkę do A33/55?
ghost - Czw 08 Wrz, 2011

lud stosuje też kombinację alpejską pod tytułem: włączam WL i zapinam radio - lampę można przysłonić, żeby nie bruździła, WL zapewni wyłączenie symulacji naświetlenia, a radio wyzwolenie lamp studyjnych. można też zapiąć systemową w manualu i odpalić studyjne via fotocela. ogólnie się da, choć do wygody droga daleka.
czy sony to zmieni? zapewne nie, podobnie jak nikon nie doda CLS w EL, a canon WL w swoim EL... :sad:

hijax_pl - Czw 08 Wrz, 2011

ghost napisał/a:
podobnie jak nikon nie doda CLS w EL
Tyle, że taki D3100 jest zgodny z CLS. :mrgreen:

Ale rozumiem, że pod sloganem CLS rozumiesz tylko zdalne wyzwolenie błysku - to tak - EL tego nie mają i też wątpię by to Nikon zmienił.

jaad75 - Czw 08 Wrz, 2011

ghost napisał/a:
lud stosuje też kombinację alpejską pod tytułem: włączam WL i zapinam radio - lampę można przysłonić, żeby nie bruździła
Tak, czytałem właśnie o takim obejściu...
ghost napisał/a:
a canon WL w swoim EL... :sad:
No nie wiadomo, w 600D już jest, więc może w EntryEntryLevel też dorzucą... Ale fakt, że długo się trzymali i nie wprowadzali bezprzewodowego E-TTL-a nawet w zaawansowanych modelach... :razz:
ghost - Czw 08 Wrz, 2011

hijax_pl napisał/a:
ghost napisał/a:
podobnie jak nikon nie doda CLS w EL
Tyle, że taki D3100 jest zgodny z CLS. :mrgreen:

Ale rozumiem, że pod sloganem CLS rozumiesz tylko zdalne wyzwolenie błysku - to tak - EL tego nie mają i też wątpię by to Nikon zmienił.



hijax, litości. taki 3100 nie wyzwoli zdalnie lampy nikona bez podpięcia drugiej. jest to jasne obcięcie możliwości w sofcie zmuszające użytkownika do dopłacenia za lampę, lub droższe body - działanie podobnie, jak symulacja naświetlenia w małych SLT.

możemy rozpocząć dyskusję filozoficzną na temat tego co znaczy "mieć CLS". dla mnie znaczy móc sterować lampami bezprzewodowo - body EL nikona tego nie potrafi.

hijax_pl - Czw 08 Wrz, 2011

ghost napisał/a:
litości. taki 3100 nie wyzwoli zdalnie lampy nikona bez podpięcia drugiej.
No nie wyzwoli bo nie ma sterownika WL. Ale wspiera kilka funkcji CLS czy tego chcesz czy nie.
ghost napisał/a:
jest to jasne obcięcie możliwości w sofcie
Jesteś tego absolutnie pewien? Sprawdzałeś, czy palnik D3100 da rade takie "seryjne przedłbyski" wygenerować?
Jeśli sprawdzałeś - to chylę czoła i przyjmuję, że to kolejna kastracja w firmwarze tylko.
ghost napisał/a:
możemy rozpocząć dyskusję filozoficzną na temat tego co znaczy "mieć CLS". dla mnie znaczy móc sterować lampami bezprzewodowo
Ale o jaką dyskusje filozoficzną Ci chodzi? Może zacznijmy od zrozumienia o czym mówimy? Czy wolisz przepychanki w stylu:
A dla mnie SLR znaczy OVF a nie lustro.
Dla mnie ergonomia EVF to oddanie koloru a nie jego wielkość.

itp.. itd...

ghost - Czw 08 Wrz, 2011

hijax_pl napisał/a:
Jesteś tego absolutnie pewien? Sprawdzałeś, czy palnik D3100 da rade takie "seryjne przedłbyski" wygenerować?
Jeśli sprawdzałeś - to chylę czoła i przyjmuję, że to kolejna kastracja w firmwarze tylko.

a czym się on różni od palnika dowolnej alfy które to potrafią?
z preflashem sobie świetnie radzi, więc nie widzę przeszkód w sprawie sterowania WL.

hijax_pl - Czw 08 Wrz, 2011

ghost napisał/a:
a czym się on różni od palnika dowolnej alfy które to potrafią?
No właśnie nie wiem - dlatego się dopytuję.
Rozumiem, że to ten sam producent i model palnika, i można je wymiennie stosować jako części serwisowe pomiędzy Nikonem i Sony. To chcesz powiedzieć?

ghost - Czw 08 Wrz, 2011

akurat między nikonem a sony jeszcze nie spróbowałem. jak będziesz miał zbędny z nikona - daj znać. sprawdzimy jak sobie radzi z jakąś alfą.
hijax_pl - Czw 08 Wrz, 2011

Aha. Czyli to przypuszczenie a nie pewnik. Czyli nic w dyskusji to nie zmienia :-(

A co do palnika - jak tylko będę miał to dam znać.

komor - Czw 08 Wrz, 2011

hijax_pl napisał/a:
Ale wspiera kilka funkcji CLS czy tego chcesz czy nie.

No to w tym sensie każda puszka EL firmy Canon wspiera Wireless e-TTL. Odpuść sobie, Arku… :)

MC - Czw 08 Wrz, 2011

hijax_pl, gratuluję. Gdy już myślę, ze jeszcze bardziej nie da się bronić i odwracać kota ogonem w kwestii pewnych ograniczeń systemu Nikona, to zaskakujesz mnie bardzo.
hijax_pl - Czw 08 Wrz, 2011

komor napisał/a:
No to w tym sensie każda puszka EL firmy Canon wspiera Wireless e-TTL. Odpuść sobie, Arku… :)
W tym sensie to równie dobrze mógłbym powiedzieć, że EL Canona nie mierzą światła bo nie mają funkcji pomiaru punktowego. Zgodzisz się z tym? ;)
MC napisał/a:
Gdy już myślę, ze jeszcze bardziej nie da się bronić i odwracać kota ogonem w kwestii pewnych ograniczeń systemu Nikona, to zaskakujesz mnie bardzo.
Kurczę, to tylko ja rozumiem różnicę w stwierdzeniach "nie ma CLS" i "nie ma WL"? :shock:
Tzn nie wymagam, by użytkownicy Canona czy Sony znali rozwiązanie Nikona w szczegółach.. ;)

komor - Czw 08 Wrz, 2011

Łe tam, cóż takiego szczególnego w tym CLS, czego nie ma w innych systemach? Istotną różnicą było/jest właśnie możliwość wyzwalania lamp zdalnych lampą wbudowaną, czego Canon przez bardzo długi czas nie miał w żadnym korpusie. A reszta bajerów związanych z błyskaniem? Są jakieś istotne różnice pomiędzy systemami? Gdzieś źle działa?
hijax_pl - Czw 08 Wrz, 2011

komor napisał/a:
Są jakieś istotne różnice pomiędzy systemami?
Tak - w przypadku Canona mówi się o jego składowych, a na nieszczęście Nikon wymyślił termin Creative Lighting System opisując nim cały "system" właśnie i większość osób używa CLS jako synonim AWL (Advanced Wireless Lighting) właśnie. Co jest oczywiście błędne.

I zapewne dlatego w specyfikacji D3100 jest następujący wpis:

http://imaging.nikon.com/.../d3100/spec.htm

Jak widać wsparcie dla CLS w D3100 jest dość skąpe, oprócz AWL (dla wbudowanej) brakuje też HSS i FV-lock

Dla porównania wyciąg ze specyfikacji D7000:

http://imaging.nikon.com/.../d7000/spec.htm

komor - Czw 08 Wrz, 2011

Ja miałem na myśli różnice między tym, co dane systemy oferują jako całość, pomijając kastrowanie tanich modeli. Wiemy, że jest obsługa błyskania na drugą kurtynę, tryb HSS, uwzględnianie odległości ostrzenia przy obliczaniu mocy, itd. – czy coś szczególnego i istotnego różni C/N/P/S w zakresie tych funkcji? Ale pomijamy fakt, że najtańsze korpusy są wykastrowane z niektórych tych rzeczy.
jaad75 - Czw 08 Wrz, 2011

komor, na pewno w P sterowanie grupami jest bardzo mocno okrojone, a do tego brak jest możliwości sterowania lampami w trybie innym niż P-TTL. Tyle tylko, że nawet korpusy EL sterują lampami przy pomocy wbudowanej.
ghost - Czw 08 Wrz, 2011

w soniaczach jest oczywiście namieszane. każde body ma system odziedziczony po minolcie - czyli potrafi wyzwalać lampy, także z HighSpeedSync, ale bez możliwości sterowania grupami.

sony wprowadziło rozszerzenie dodające grupy, ale działa to strasznie pokrętnie. body musi być a700, 850, 900 (+pewnie 77). sterownikiem dla 700 musi być co najmniej 42 (wbudowana nie starcza), 900 i 850 dopuszcza 20.
lampy wyzwalane dzielą się na 3 grupy: podstawową - dowolne zgodne z WL, ext1 - co najmniej 42 i ext2 - co najmniej 58. między grupami ustalasz ratio wg własnego życzenia. generalnie działanie tego systemu to jedna z większych tajemnic firmy sony :-) .

także NEX7 uzyskał jakieś zdolności, ale zdaje się wymaga zewnętrznej lampy jako sterownika.

z dziwnych ograniczeń, w WL nie działa rear sync.

komor - Czw 08 Wrz, 2011

ghost napisał/a:
z dziwnych ograniczeń, w WL nie działa rear sync.

W Cwanonie tyż.

hijax_pl - Pią 09 Wrz, 2011

Z ciekawości sprawdziłem - w Nikonowskim CLS działa WL z tylną kurtyną bez problemu. Łącznie z dystrybucją mocy między lampy (kontrast).

Takim dziwnym ograniczeniem, ale wynikającym chyba tylko i wyłącznie z wielkości ekranu LCD (więcej się nie zmieści bez przewijania, a przewijania jako takiego w LCD menu... nie ma), jest ograniczenie w sterownikach WL w korpusach ilości zarządzanych grup do 2 tylko (A i B). Na lampach jest jeszcze grupa C.
komor napisał/a:
Wiemy, że jest obsługa błyskania na drugą kurtynę, tryb HSS, uwzględnianie odległości ostrzenia przy obliczaniu mocy, itd. – czy coś szczególnego i istotnego różni C/N/P/S w zakresie tych funkcji?
Może się pokusić o takie zestawienie wszystkich funkcji w poszczególnych systemach z próba mapowania odpowiadającym sobie?

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group