forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - Jakiego Pentaxa wybrać ?

Karolpcp - Pią 26 Sie, 2011
Temat postu: Jakiego Pentaxa wybrać ?
Witam, chciałbym kupić sobie nowy aparat, wcześniej miałem sony a350 ale chciałbym przejść na pentaxa. Mam ok 2500 zł na aparat, moze być max do 200 zł więcej. Zastanawiam się nad modelami k10, k-x o raz k-r, ten ostatni wyprzedza poprzednie modele ilością pikseli, tylko czy jest to az tak bardzo niezbędne ? nie wiem który aparat kupić a przyznam ze jestem amatorem, dlatego proszę o pomoc. Zastanawiałem się też nad Canonem Eos 550d ale do nich jest droga optyka:/

[ Dodano: Pią 26 Sie, 2011 22:21 ]
P.S jestem również otwarty na inne propozycje

hijax_pl - Pią 26 Sie, 2011

A co Cię skłania ku pentaxowi? Widziałeś ceny szkiel z tej stajni? Wybierając K-10 dopuszczasz też używki?

widziałem i są zdecydowanie tańsze od canona czy nikona, a używki jak najbardziej :) co mnie skłania...hmm...alfa to nie dla mnie canon i nikon za drogi wiec zostaje pentax.
ghost - Pią 26 Sie, 2011

hmm.. a te pentaxy to miały af?

Tak, ale z tego co wiem to bez rewelacji tzn w tym k10 podobno jest strasznie wolny

A o jakich obiektywach myślisz?

Szczerze mówiąc jeszcze się tak dokładnie nie zastanawiałem ale z tego ci wiem to Sigma ma dobre w rozsądnej cenie
jaad75 - Pią 26 Sie, 2011

Karolpcp napisał/a:
Zastanawiam się nad modelami k10, k-x o raz k-r, ten ostatni wyprzedza poprzednie modele ilością pikseli
Akurat K-r i K-x mają po tyle samo megapikseli... K10D to niewątpliwie znacznie bardziej zaawansowany korpus, ale ma już 5 lat i leciwą matrycę CCD, która pracuje naprawdę dobrze tylko w niskich czułościach. Wszystko zależy do czego chcesz używać aparatu...

Interesują mnie zdjęcia reporterskie czasem makro
jaad75 - Pią 26 Sie, 2011

Do typowej reporterki żaden z tych korpusów się nie nadaje.

Karolpcp napisał/a:
ale z tego ci wiem to Sigma ma dobre w rozsądnej cenie
A patrzyłeś jak się zmienia cena tych szkieł w zależności od bagnetu?