forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze obiektywu - Canon 500d + Sigma 70-200 f/2.8 EX APO DG MACRO HSM (II ?)

wezsiewez - Nie 11 Wrz, 2011
Temat postu: Canon 500d + Sigma 70-200 f/2.8 EX APO DG MACRO HSM (II ?)
Cześć wszystkim. Zacznę od tego, że jestem na poziomie początkującym ;) .
Posiadam Canona 500d z 18-55. Cały czas poluję na Sigmę 70-200 f/2.8 tą z macro, czytam i czytam i nie mogę się doczytać, już głowa mnie boli od tych forów, jedni piszą tak, drudzy tak i ja już sama nie wiem na kogo opinii mam polegać. Może ktoś stąd miał ją i może mi szczerze powiedzieć, lub może polecić coś lepszego w tej cenie? Zależy mi na tym, żeby nie był to obiektyw, który zaraz zacznie szwankować.
Mam zamiar kupić Sigmę na allegro albo ebayu (może polecacie inną stronę?),więc nie będę miała możliwosci "sprawdzenia" (niektórzy piszą, że trzeba dobrze trafić, że sigmy nie są wykalibrowane, czy coś). Zdjęcia jakie chcę robić sigmą to sport(piłka nożna), portret, jakieś zwierzaczki. Kwota jaką mogę wydać to maksymalnie(już i tak naciągane) 2000zł, no niestety sama nie zarabiam, a rodzice więcej mi na to nie przeznaczą.

Podaje linki do aukcji jakie znalazłam i prosiłabym Was też o opinie na ich temat:
http://cgi.ebay.pl/Sigma-...=item2a13c41b71
http://allegro.pl/sigma-7...1796692707.html
http://allegro.pl/super-o...1811089719.html
Bardzo prosiłabym o pomoc :)

edmun - Nie 11 Wrz, 2011

sam używam i jestem bardzo zadowolony.
macro jako takie jest, ale na muchy i osy się nie nastawiaj.
bardziej jakiś motylek na kwiatku.

jeśli chodzi o ostrość, to musisz pamiętać,
że od f4 dopiero zaczyna się akceptowalnie dla cropów.

już chyba wygodniej jeśli myślisz o macro to kupić canona 70-200 f4
i do tego raynoxa dcr-250. przednia zabawa gwarantowana.

oczywiście musisz pamiętać o tym, że Sigma ma 2.8,
o ile zabraknie światła to w ostateczności korzystam z dobrodziejstw jaśniejszego obiektywu niż canonowska mała eLka.