forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - Pierwsza lustrzanka z kitowym obiektywem

Mefisto - Sob 24 Wrz, 2011
Temat postu: Pierwsza lustrzanka z kitowym obiektywem
Witam serdecznie, od pewnego czasu planuję zakup pierwszej lustrzanki, chciałbym na nią przeznaczyć tak 800-900 zł (razem z obiektywem). Sprzęt ma być przeznaczony do nauki, dlatego nie chcę później dokupować kolejnych obiektywów, wiec obiektyw który kupię z body ma być na tyle dobry, żeby spełnił moje wymagania. Nie interesuje mnie więc system, cena kolejnych obiektywów. Powiedzmy za dwa-trzy lata sprzedam taki zestawik i wtedy kupię coś pożądnedo, ale narazie nie chcę ładować w to tyle kasy... Jeśli chodzi o wymagania, to chciałbym głównie robić portrety, oraz troszkę krajobrazów. Jestem laikiem w tym temacie, ale sporo czytałem i wybrałem takie oto aukcje:

http://allegro.pl/olympus...1816083839.html
http://allegro.pl/olympus...1835174280.html
http://allegro.pl/swietny...1825214733.html
http://allegro.pl/show_item.php?item=1816578523
http://allegro.pl/show_item.php?item=1811989751

Który zestaw byłby najlepszy?
Czytałem że Olympusy mają jedne z lepszych kitowych obiektywów, dlatego rozglądam się właśnie za nimi. Chyba że macie lepsze propozycje w tej kwocie?

MaciekNorth - Pon 26 Wrz, 2011

Znajomy ma Olympusa 510 i odradzam ten zakup. Co z tego że obiektyw bardzo dobry, skoro puszka kiepska, na wysokim ISO szum straszny, w cieniach kasza prawie jak w kompakcie, kolory też kiepskie. System 4/3 odradzam ;) Nikon D50 to antyk, już lepiej kup coś niższej klasy, ale nowszego, matryca będzie lepsza.
Tutaj możesz porównać sobie to co najważniejsze, czyli jakość obrazu: link
Poczytaj też testy na Optyczne.pl ;)
Jeśli masz w rodzinie lub wśród znajomych kogoś kto fotografuje i ma coś więcej niż podstawowy obiektyw, to może kup aparat tej samej marki, będziesz mógł choćby okazjonalnie podpiąć coś innego.