forum.optyczne.pl

Serwis sprzętu i usterki - Nowy Nikon 35/1.8 - problemy (dystorsja, słaba ostrość).

RAD888 - Sro 05 Paź, 2011
Temat postu: Nowy Nikon 35/1.8 - problemy (dystorsja, słaba ostrość).
Witam!
Jestem foto-amatorem. Kupiłem na początek przygody z fotografią zestaw: NIKON D90 + stałka AF-S DX 35mm/1.8G. Niestety z tego obiektywu nie jestem zadowolony (ma spore wady optyczne). Kupiłem przez Internet, odebrałem w ten poniedziałek, więc mam jeszcze tydzień na przetestowanie tego obiektywu. Aparat jest dobry, robiłem zdjęcia z kolegi obiektywami (Nikkor 18-55 VR i 70-300 VR) i wyszły dobre / świetne zdjęcia. Problem więc leży po stronie stałki 35/1.8.

Poniżej wrzucam zdjęcia do oceny. Nie robiłem testów na BF/FF (nie wiem jak to się robi, muszę doczytać). Na razie przedstawiam zdjęcia pokazujące słabą ostrość i mocną, jak na stałkę, dystorsję....

Najpierw "test kalendarzowy"...

---------------------------------

Drugi test - tu widać mocną dystorsję...

---------------------------------

Jak oceniają Państwo wielkość tych wad? Rozumiem że powinienem odesłać ten obiektyw?

Dziękuje za wszelkie porady!
RAD.

PS. Jeśli "testy" wykonałem źle, to proszę pisać, chętnie poprawię i wyślę nowe zdjęcia.

mozer - Sro 05 Paź, 2011

Czy aparat był na statywie ustawiony idealnie prostopadle do ściany? Czy ściana była oświetlona równomiernie?

Jeśli chodzi o dystorsję:
http://www.optyczne.pl/15..._Dystorsja.html

Dół kalendarza zdaje się odstawać od ściany - nie jest to wiarygodna płaszczyzna.

Poza tym trochę mała rozdzielczość zdjęć, żeby coś mówić o ostrości.

Tak na pierwszy rzut oka nie widzę tu nic specjalnie dziwnego...
Powiedziałbym nawet, że ostrość na f/1.8 wydaje się być świetna...

hijax_pl - Sro 05 Paź, 2011

RAD888 napisał/a:
ma spore wady optyczne
Co masz na myśli?

RAD888, skąd ten pomysł na test "kalendarzowy"?

RAD888 napisał/a:
Drugi test - tu widać mocną dystorsję...