forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze obiektywu - Proszę o pomoc! Zakup obiektywów

BerkaAnka - Nie 30 Paź, 2011
Temat postu: Proszę o pomoc! Zakup obiektywów
Cześć :wink: Mam Nikona d3100 z kitem 18-55 mm. Mam dylemat, ponieważ chcę rozbudować mój (jakże skromny) zestaw :smile: I tu nasuwa mi się pytanie, ponieważ jestem trochę zielona w tym temacie. Który obiektyw? Mam do wyboru trzy nikkory: 55-200, 18-105 i 70-300.
Obiektyw będzie wykorzystywany do portretów, makro oraz krajobrazów i architektury (rzadziej). :wink: Proszę o pomoc :mrgreen:

Ps. Jakby ktoś chciał ocenić moje pracę, ich poprawność lub po prostu zobaczyć tutaj podaję adres:
http://berka-photography.blogspot.com/

hijax_pl - Nie 30 Paź, 2011

Portrety to tak ciężko będzie tymi zaproponowanymi. Tak samo jak architekturę - chyba że detale tylko.
Ja bym zaproponował nikkora 50/1.8g i pierścienie macro. Będzie portret, będzie macro a do architektury wystarczy kitowy 18-55.

ehh to chyba w przyszłości jak uzbieram na to... :sad: Ale wgl jak byś miał wybierać pośród tych podanych to który zwycięża?? :wink: I może poleciłbyś mi jakąś dobrą firmę filtrów polaryzacyjnych? :wink:

Czy w ogóle jesteś zorientowana w cenach?
komor - Nie 30 Paź, 2011

BerkaAnka, temat przesunąłem do prawidłowego działu (czyli nawet nie zajrzałaś, nie poczytałaś…). Co do filtra polaryzacyjnego to też jest odpowiedni dział i gotowe odpowiedzi na takie pytanie: Test 25-ciu filtrów polaryzacyjnych + Uzupełnienie.

Co do poszukiwanego obiektywu, to nie da się jednym obiektywem „opędzić” wszystkich tych tematów. No chyba, że zamiast coś oprócz kita kupisz coś zamiast kita, np. Sigmę 17-70, która pozwoli na trochę makro, trochę portret i da o 1 mm szerszy kąt widzenia. Ja tak zacząłem swoją przygodę z lustrzanką, właśnie poprzez wymianę kita na tę Sigmę. Odpowiednie wątki o tym obiektywem (dlaczego go kupić i czemu nie kupować :) ) masz w tym dziale, ostatnio nawet temat się przewijał.