forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - Lustrzanka do samolotów i nie tylko , Nikon D300, Canon 50d

M2SC - Pon 21 Lis, 2011
Temat postu: Lustrzanka do samolotów i nie tylko , Nikon D300, Canon 50d
Witam chciałbym zakupić lustrzankę do fotek rodzinnych ale także ma służyć do samolotów , więc ważna jest dla mnie precyzja focusa i dobry ciągły af. Przerobiłem w swoim życiu trochę lustrzanek ( a200,450d,D90, D300 na chwile,40d,A700) ale do każdego miałem jakieś. Najlepiej w sumie pasował mi d90 jak dotąd ale miał okropne wręcz kolory na jpegach. A mój d300 miał czasami jakieś problemy z AF , chyba był uszkodzony. i myślałem o takich zestawach : D300 plus T 17-50 plus T 70-300 VC
50D z takim zestawem jak wyżej ( mój faworyt)
Olympus e-3 plus ZD 14-54 i ZD 50-200
Jakiś Pentax plus T 17-50 i T 70-200
W olympusie boje się szumów, w D300 ze kolory będą jak w d90, 50d naczytałem się o mocno spadającej rozpiętości tonalnej wraz z iso ( czasem cykam fotki z lampa na wysokim iso)
więc zwracam się do Was o pomoc w wyborze z tych powyżej lub innych w podobnych cenach

kufel - Pon 21 Lis, 2011

M2SC napisał/a:
50d naczytałem się o mocno spadającej rozpiętości tonalnej wraz z iso
rozpiętość tonalna zawsze spada wraz ze wzrostem iso.


M2SC napisał/a:
D300 plus T 17-50 plus T 70-300 VC
50D z takim zestawem jak wyżej ( mój faworyt)
z tych dwóch raczej brałbym d300. chco 50D wcale nie bedzie zlym wyborem. no i proponuje by przełączyć sie z JPG na RAW ;)

[ Dodano: Pon 21 Lis, 2011 18:01 ]
M2SC napisał/a:
50d naczytałem się o mocno spadającej rozpiętości tonalnej wraz z iso
dodam jeszcze ze wg dxo mark porównując d300 i 50D zakres dynamiczny spada wolniej w 50D...

http://tiny.pl/h16fs

M2SC - Pon 21 Lis, 2011

w rawach robię większość fotek ale u cioci na imieninach chce się przełączać na jpg.

Co do spadku rozpiętości , jestem tego świadom , ale podobno w 50d to jest szczególnie mocno odczuwalne

kufel - Pon 21 Lis, 2011

M2SC, zobacz linka, i zakładke "dynamic range" . tam widać ze Nikon ma nieznaczną przewagę na najniższym Iso, potem wykresy zrównują sie w okolicach 400 iso , a potem wraz ze wzrostem iso zakres dynamiczny szybciej spada w d300.
moronica - Pon 21 Lis, 2011

do d300 lepszym wyborem bedzie zdaje sie 70-300VR ze wzgledu na lepszy AF. co do reszty to niech juz sie panowie samolociarze wypowiedza choc nie bylabym taka pewna czy szkielko tej klasy by sie nadalo. specjalistyczna fotografia wymaga specjalistycznego sprzetu
kufel - Pon 21 Lis, 2011

moronica napisał/a:
specjalistyczna fotografia wymaga specjalistycznego sprzetu
czy ja wiem czy az tak specjalistycznego? duża ogniskowa i dosc szybki af ;) co nie zmienia faktu , ze zgadzam sie ze do d300 tez raczej brałbym nikkora 70-300VR. zresztą w tej cenie raczej ciężko o inne, lepsze tele.
dcs - Pon 21 Lis, 2011

kufel,
Co do dxom. to D90 i D300/s/ /DR i TR/, aż tak się różnią ? Wątpię.

A z moronica się zgadzam.

kufel - Pon 21 Lis, 2011

dcs napisał/a:
Co do dxom. to D90 i D300/s/ /DR i TR/, aż tak się różnią ? Wątpię.
ale ja porownuje d300 z 50D

[ Dodano: Pon 21 Lis, 2011 18:44 ]
a co do roznic miedzy d300 a d90 to te matryce nie zachowują się tak samo. wg dxo ta w d90 wypada lepiej. ale bez spektakularnych roznic.

dcs - Pon 21 Lis, 2011

kufel,
A ja mam wątpliwości co do dxom.
U optycznych jest odwrotnie nikon/canon, a dynamika tonalna D90 i d300/s/ taka sama.

maput - Pon 21 Lis, 2011

Obiektyw niewspółmiernie słaby w porównaniu do body...
M2SC - Pon 21 Lis, 2011

znajdziesz cos lepszego ( w sensie body plus tele ) za jakies 3,2k pln ? ( ostrzegam opcja dołóż i kup raczej nie wchodzi w gre)
mozer - Pon 21 Lis, 2011

M2SC, używaną? Bo nowe to może samo body Ci się uda kupić...
MM - Pon 21 Lis, 2011

Zamiast na korpusach radzę skupić się na obiektywach. W samolotach Nikon ma problem, bo niczego rozsądnego ponad 300mm nie ma do zaproponowania a w spottingu 300mm to często za mało. Oczywiście D300 rządzi i rozwala jakiegoś D90 na dzień dobry, tylko co z tego. Jeżeli pomyślisz o Sigmie 50-500 OS HSM brałbym Nikona. Jeżeli coś systemowego to zostaje 100-400L i jakiś korpus. Najlepiej 7D, ale 50D też sobie daje radę.
mozer - Pon 21 Lis, 2011

MM, patrz budżet ;)
MM - Pon 21 Lis, 2011

mozer napisał/a:
MM, patrz budżet ;)


Szkoda, że w pierwszym poście autor nie raczył tego napisać.

Za taką kasę to szału nie będzie. 70-300 VR i chyba na D3100 wystarczy...

lotofag - Wto 22 Lis, 2011

Może się pomylił z kwotą? Bo po co by w takim razie w pierwszym poście wypisywał zestawy, gdzie sam korpus kosztuje więcej niż wynosi wymieniona suma? ;)
mozer - Wto 22 Lis, 2011

lotofag, przecież 50D nowego się nie kupi (chyba), a używany to circa 2 kzł.
Wujek_Pstrykacz - Wto 22 Lis, 2011

Używany 50d to około 2,3-2,5 tys. zł, czyli na szkło zostanie ....800zł. To chyba tylko Sigma 70-300APO, a taki zestaw do samolotów słabo sie nadaje :razz:
M2SC - Wto 22 Lis, 2011

pod uwagę biorę tylko korpusy i obiektywy używane, 50d da się kopic poniżej 2k tylko trzeba wiedzieć gdzie :P tak samo d300, 70-300vr / tamron 70-300 VC to wydatek okolo 1100 zł

EDIT: kupiłem 50d i budżet na szkło wynosi 1300-1400 zł , za tą cenę nie wybije się ponad te obiektywy podane nie ?

MM - Wto 22 Lis, 2011

Nie kupuj do samolotów Canona 70-300 IS USM. AF tego szkła jest mało "lotniczy". Kup Tamrona 70-300 VC, najlepiej nowego przebranego w sklepie. Jeżeli używkę to dokładnie sprawdź celność AF-u ze swoim korpusem.
kufel - Wto 22 Lis, 2011

M2SC, niestety jako uzytkownik 70-300IS muszę potwierdzić to co pisze MM, AF bywa bardzo zawodny - o prędkość ustawiania ostrości głownie mi chodzi. zatem skazany jesteś na tamrona, ale myślę ze jak odpowiednio dobierzesz do body to będziesz zadowolony.
sigmiarz - Wto 22 Lis, 2011

do samolotu może coś mniejszego żeby zmieścił się do bagażu podręcznego.
M2SC - Sro 23 Lis, 2011

MM napisał/a:
Nie kupuj do samolotów Canona 70-300 IS USM. AF tego szkła jest mało "lotniczy". Kup Tamrona 70-300 VC, najlepiej nowego przebranego w sklepie. Jeżeli używkę to dokładnie sprawdź celność AF-u ze swoim korpusem.


Dokładnie to chce zrobić , canona 70-300 nawet przez chwile nie braem pod uwage , miałem z nim kiedyś wątpliwą przyjemność a na 300 mm było myyyyyyydło

MM - Sro 23 Lis, 2011

M2SC napisał/a:


Dokładnie to chce zrobić , canona 70-300 nawet przez chwile nie braem pod uwage , miałem z nim kiedyś wątpliwą przyjemność a na 300 mm było myyyyyyydło


Nie myśl, że Tamron na 300mm i przysłonie f/5.6 to będzie jakieś cudo. Te szkła, w takim zakresie i za takie pieniądze na mocno upakowanych matrycach cudów nie pokażą. Na gęstej matrycy nawet 100-400L dobija do kresu swoich możliwości.

Sunders - Sro 23 Lis, 2011

MM napisał/a:
Nie myśl, że Tamron na 300mm i przysłonie f/5.6 to będzie jakieś cudo.

Ale od canona 70-300IS USM powinno być wyraźnie lepiej :smile:

kufel - Sro 23 Lis, 2011

Sunders napisał/a:
Ale od canona 70-300IS USM powinno być wyraźnie lepiej :smile:
na pełnej dziurze przy 300mm na pewno. ale wraz z przymykaniem chyba canon osiąga większą zdolność rozdzielczą.
Sunders - Sro 23 Lis, 2011

kufel napisał/a:
wraz z przymykaniem chyba canon osiąga większą zdolność rozdzielczość


Od f/11 jest na zbliżonym poziomie, róznice mogą zależeć od egzemplarza.
Podzielam opinię
MM napisał/a:
Nie kupuj do samolotów Canona 70-300 IS USM. AF tego szkła jest mało "lotniczy". Kup Tamrona 70-300 VC, najlepiej nowego przebranego w sklepie.

:smile:

kufel - Sro 23 Lis, 2011

MM napisał/a:
Na gęstej matrycy nawet 100-400L dobija do kresu swoich możliwości.
MM, masz na mysli 7D? ta matryca już kres możliwości dla tej optyki?
M2SC - Sro 23 Lis, 2011

wiem że tamron 70-300 VC to nie będzie cudo mega ostre od pelnej dziur, w sony miałem sigme 100-300/4 i podobała mi się , szkoda że nie robią jej z OS
kufel - Sro 23 Lis, 2011

M2SC napisał/a:
wiem że tamron 70-300 VC to nie będzie cudo mega ostre od pelnej dziur,
jak na szklo typu 70-300 , czyli zoom, to naprawdę nie jest źle.a takie szkła nigdy nie beda bic rekordów ostrości.
M2SC - Sro 23 Lis, 2011

Wiem ze nie jest złe , już miałem z nim do czynienia , poza tym 5 (różnego i typu) Sigm 70-300 i 70-300 VR

a zoomy typu 150-500 , 120-400 , rozumiem że lepiej się w to nie bawić ?

kufel - Sro 23 Lis, 2011

Cytat:
a zoomy typu 150-500 , 120-400 , rozumiem że lepiej się w to nie bawić ?
zazwyczaj na długim końcu sa przeciętne. choc np sigma 50-500 jeśli pamiec mnie nie myli nie była taka zła. tylko te światło na końcu...

[ Dodano: Sro 23 Lis, 2011 17:23 ]
btw, przy tej cenie tych Sigm wolałbym zainwestować w dziadka 100-400L pomimo ze ma 400 a nie 500 mm

M2SC - Sro 23 Lis, 2011

tez najchetniej bym go kupił ale choćbym się %#$* to i tak na niego nie uzbieram ( sigmy mozna miec za ok 2k)
kufel - Sro 23 Lis, 2011

te co koncza sie na 500mm sa drozsze, ale ta do 400mm to masz racje ,jest tansza .
MM - Czw 24 Lis, 2011

kufel napisał/a:
masz na mysli 7D? ta matryca już kres możliwości dla tej optyki?


Dokładnie tak. Dla mnie to kres, choć może jestem wymagający. Dla mnie obrazek ze starego 5D jest o dwie klasy lepszy od tego z 7D (choć są tutaj userzy dla których wzrost rozdzielczości na APS-C czyni cuda - dla mnie to zwykłe pitolenie).

Co do Sigm...
Najlepiej kupić tę 50-500.
Jak ktoś musi to od biedy może się szarpnąć na tę 120-400.
O 150-500 radzę nawet nie myśleć.

Stosunek jakości do ceny lepszy będzie i tak miał Tami 70-300 VC.

M2SC - Czw 24 Lis, 2011

Skorzystam z okazji i zapytam jak jest z af w 5d , słyszałem że ciągły to masakra ?
MC - Czw 24 Lis, 2011

No szału zdecydowanie nie ma...
sigmiarz - Czw 24 Lis, 2011

M2SC napisał/a:
Skorzystam z okazji i zapytam jak jest z af w 5d , słyszałem że ciągły to masakra ?


jak dobrze pogadasz z obsługą lotów dadzą Ci kursy i pułapy :)

dcs - Czw 24 Lis, 2011

sigmiarz,
Ścieżki / korytarze nie są tajemnicą.

sigmiarz - Czw 24 Lis, 2011

tak ? nie wiedziałem.

Nie wiem o jaki rodzaj fotografii lotniczej Ci chodzi ale ostatnio
to wpadło mi w oko http://www.josefhoflehner.com/jetairliner.html
polecam.

dcs - Pią 25 Lis, 2011

sigmiarz,
Wyczuwam irytacje.
Pisałem z puntu widzenia latającego, fotografii lotniczej nie uprawiam.
Z na paru z zalinkowanych lotnisk byłem. W Paryżowie faktycznie na końcu pasa /Charles de Gaulle/ są jeziorka, poza tym pasy są nad autostradą. Na New Jersey /Newark/ też podchodzi się nad plażą, w Rio de J. też. To norma na wyspach i miastach na brzegu.
Nie mogę sobie przypomnieć gdzie to byłem, że jak jechałem do miasta z lotniska zamknęli autostradę /może obwodnicę/ bo pas się z nią krzyżował i samochody stały w "sznurku". Samolot podchodził z 20m nad jezdnią, niestety nie staliśmy w pierwszym rzędzie.
Zdjątka fajne - kontynuuję oglądanie.
A chyba można podsłuchiwać wieże? /ile lat za to? :smile: /

MM - Sob 26 Lis, 2011

Można podsłuchiwać wieżę poprzez skaner. Nie ma z tym problemu. Zgodnie z prawem powinna to robić tylko ta osoba, która "podsłuchuje", czyli dźwięk nie może być emitowany na zewnątrz (w domyśle można słuchać, ale przez słuchawki).
kufel - Sob 26 Lis, 2011

MM napisał/a:
Zgodnie z prawem powinna to robić tylko ta osoba, która "podsłuchuje", czyli dźwięk nie może być emitowany na zewnątrz
innymi słowy nie może być "udostępniany" osobom drugim. kiedyś z takim określeniem się spotkałem .
komor - Sob 26 Lis, 2011

Czyli na własny użytek. Zupełnie jak z trawką. :mrgreen:
MM - Sob 26 Lis, 2011

kufel napisał/a:
innymi słowy nie może być "udostępniany" osobom drugim. kiedyś z takim określeniem się spotkałem .


Świadomość prawna w narodzie rośnie - to budujące :grin:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group