|
forum.optyczne.pl
|
 |
Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - Kontrola ekspozycji - parametry techniczne co lepsze
artuss811 - Sob 26 Lis, 2011 Temat postu: Kontrola ekspozycji - parametry techniczne co lepsze Witam jak można zauważyć jestem tu nowy i nosze się zamiarem kupna lustrzanki, jestem amatorem i nie wszystkie parametry do mnie przemawiają abym mógł zdecydować się na konkretny model oczywiście nie wymienię ich z wiadomych powodów, nie chce wojny na forum o markę, znawcy tematu może się zaraz zorientują o jakie "puszki" chodzi i tak aparat A ma Liczba pól pomiarowych 63 Liczba pól autofocusu 9 a aparat B ma Liczba pól pomiarowych 420 Liczba pól autofocusu 11/1 krzyżowy. I teraz proszę powiedzieć jak te parametry mogą mieć wpływ na robione zdjęcia i czy różnica jest aż tak duża w tych parametrach którą faktycznie bym odczuł, bo moja uwaga bardziej przyciąga aparat A
dcs - Sob 26 Lis, 2011
Zależy, czy ten Canon ma 9 krzyżowych, czy tylko centralny.
Pomiar światła wg mnie Nikon ma lepszy.
ophiuchus - Sob 26 Lis, 2011
Hmm... Ten Canon coś mi się zdaje też ma tylko centralny punkt krzyżowy artuss811, a w jakim trybie najczęściej będziesz robił zdjęcia? Bo może się okazać, że tak na prawdę aż tak wielkiego znaczenia to nie będzie miało. Wybierz ten aparat, który jest dla Ciebie wygodniejszy :] Nie wiem jak w Nikonie te 10 wspomagających pól sobie radzi, ze swojej praktyki napiszę tylko, że pomimo tego, że teraz w aparacie mam wszystkie punkty AF krzyżowe, to korzystam tylko z centralnego i przekadrowuję
dcs - Sob 26 Lis, 2011
ophiuchus,
Chyba że to Canon 60D? Ale wątpię.
hijax_pl - Sob 26 Lis, 2011
artuss811, 63 pola a 420 (czy w nowszych nawet 2016) to zasadnicza różnica, i nie piszę tylko i ilości punktów pomiarowych, ale na sposobie analizy danych z tych punktów.
artuss811 - Sob 26 Lis, 2011