forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - D90, D7000, 60d, A580

Piotr Newman - Nie 11 Gru, 2011
Temat postu: D90, D7000, 60d, A580
Jako, że jest to mój pierwszy post na forum optycznych, pragnę powitać serdecznie czytających te słowa.

Tematów w stylu: „co wybrać” jest na każdym fotograficznym forum setki. Przeglądnięcie części z nich nie dało mi jednak odpowiedzi na moje wątpliwości. Mogę zaliczyć się do grona amatorów chcących podnieść swoje amatorstwo na bardziej zaawansowany poziom. Do tej pory używam wysłużonej Alphy A200, która dawała mi sporo radości jako narzędzie nauki lecz obecnie chciałbym zyskać nowe możliwości. Z A200 wycisnąłem już wszystko co dało się z tego korpusu wycisnąć. Skompletowałem już szklarnie w tym systemie i rozstanie z nim może okazać się bolesne (przede wszystkim ze strony finansowej). Od nowego korpusu oczekuje, że będzie po prostu lepszy i pozwoli mi zdobywać nową wiedzę. Poniżej przedstawiam moje typy. Nie ukrywam, że kwestie ekonomiczne (jako dla amatora) są dla mnie dość istotne.

Nikon:
D90 – konstrukcja powoli wychodząca ze sprzedaży. Ma swoje lata i wielu zwolenników wielbiących ten korpus. Swego czasu klasyfikowany jako półprofesjonalny, dzisiaj zdegradowany do kategorii – „dla ambitnych amatorów”. Ma wszystko co niezbędne… i tylko tyle. Brakuje tu pewnych „nowinek”. Od czasu do czasu przydaje się jednak odchylany wyświetlacz lub (patrząc przyszłościowo) kilka Mpx więcej. Zaletą jest cena i osiągi.

D7000 – Wciąż nowy korpus utrzymujący się w czołówce popularności. Podobnie jak d90 daje wszystko czego ambitny amator pragnie od korpusu. Większa niż w d90 matryca pozwala na więcej elastyczności. Cena wciąż wysoka (jak dla mnie) lecz podobno oddająca jakość aparatu i produkowanych przez niego zdjęć.

Canon
Eos 60d – Mój faworyt. Nieco tańszy od N d7000 a dający podobne (a może nawet większe) możliwości. Odchylany wyświetlacz i bardziej efektywny niż w produktach konkurencji tryb filmowania sprawia, że C 60d może służyć jako wydajne narzędzie początkującego filmowca. Spora matryca i (jak dla mnie) ergonomia mogą dać sporo swobody.

Sony
Alpha A580 – Obecnie najbardziej zaawansowana, tradycyjna lustrzanka od Sony. Jako posiadacz sprzętu tej firmy jestem skłonny rozważyć ten wybór choćby na „przeczekanie” i z powodu posiadania już paru obiektywów i lamp do systemu Alpha. Korpus nie oceniany tak wysoko jak konkurencja z tej samej półki cenowej. Nie wiem czy wynika to z realnej wiedzy osób oceniających ten sprzęt czy z „wrodzonej” do nich niechęci.

Nie biorę pod uwagę nowych konstrukcji firmy na S, (A65 i A77) nie przemawia do mnie ta technologia.

Będę wdzięczny za poradę.

hijax_pl - Nie 11 Gru, 2011

Nie chcesz się pozbywać szklarni (a masz tam coś wartościowego? ;) ) - to rozumiem, że celujesz w Sony. Chcesz się rozwijać filmowo, to dlaczego nie SLT? W sony raczej już nie ujrzysz konstrukcji nie-SLT ;)
Wujek_Pstrykacz - Nie 11 Gru, 2011

Jeżeli posiadasz cos godnego z systemu który teraz używasz to najrozsądniejszym wyborem będzie A580. Jeżeli to tylko podstawowy 18-70 i jakaś słaba lampka to warto wymienić to na nowy system, czyli D7000 lud 60d. :smile:
dcs - Nie 11 Gru, 2011

Piotr Newman,
Nie napisałeś jaki rodzaj zdjęć chciałbyś robić, w jakich warunkach /nocne?/

RB - Nie 11 Gru, 2011

Jeśli nie przemawia do Ciebie SLT - wiej z Sony juz teraz. Po co masz to robić za 2-3 lata?. Jeśli mimo wszystko jeszcze raz spróbujesz i Ci się spodoba... to mimo wszystko wolałbym a65 od a580.
ophiuchus - Nie 11 Gru, 2011

Piotr Newman, a jakie masz teraz obiektywy? Sprawdź ile kosztują odpowiedniki u rozważanych przez Ciebie producentów i czy taka zamiana będzie bardzo bolesna finansowo, czy tylko trochę? Tak jak koledzy zauważyli, Sony jakoś nie kwapi się do wprowadzenia na rynek tradycyjnej lustrzanki o nieco bardziej zaawansowanej ergonomii niż A580. Z tych korpusów, które zaproponowałeś mi np. ergonomicznie najbardziej pasuje 60D i D90. Pod względem możliwości filmowania 60D wypada najlepiej.
Piotr Newman - Nie 11 Gru, 2011

Mój problem polega na tym, że to co podpinam pod moją A200 wielokrotnie przewyższa wartość samego korpusu.
Najbardziej szkoda mi Tamrona 70-200 f2.8 (kupiony z drugiej ręki ale spisuje się całkiem nieźle)
Do tego fisheye 8mm od samyang’a – fajna zabawka, potrafi całkiem sporo jak za swoją cenę
I klasyczne 50mm 1.8 od Sony – tanie szkło doceniane przez amatorów (w tym przeze mnie)
Zatyczka do korpusu w postaci 18-70 już nie wyłazi z torby.
Mam dwie tanie lampki na tanich wyzwalaczach yongnuo, takie:

http://www.amazon.co.uk/E...23639112&sr=1-6

ale spisują się całkiem nieźle.

To co fotografuję to:
30% - portret
30% - widoczki
20% - „makro”
20% - inne (w tym imprezy)
Filmowanie w 60D traktuję jako fajny dodatek mogący dać zasmakować w sztuce ruchomego obrazu ale nie jest to priorytet.

hijax_pl - Nie 11 Gru, 2011

To jak celujesz w 60D czy D7000 to się okaże, że kosz korpusu będzie wielokrotnie przeżywać wartość szkieł, które już masz ;)

Na Twoim miejscu bym się nie przejmował tymi szkłami. Spokojnie bym zmieniał system, a skoro Cię filmowanie kręci - to w kierunku 60D patrzył.

dcs - Nie 11 Gru, 2011

Piotr Newman,
Do tej portretów, widoczków, makro -A850/A900 i 2 szkła pasują.

Piotr Newman - Nie 11 Gru, 2011

No właśnie… pozostaje jeszcze rynek wtórny, a na nim A850/A900, Canon 50D itp.
hijax_pl - Nie 11 Gru, 2011

dcs napisał/a:
makro
FF?
dcs - Nie 11 Gru, 2011

hijax_pl,
A dlaczego nie?
O jakim makro mogła być mowa z tym zestawem obiektywów?

hijax_pl - Nie 11 Gru, 2011

dcs napisał/a:
A dlaczego nie?
No na APS-C nadal większe powiększenie ;)
dcs napisał/a:
O jakim makro mogła być mowa z tym zestawem obiektywów?
Podejrzewam, że to tamkowy 70-200. On daje całkiem fajną zbliżeniówkę.
dcs - Nie 11 Gru, 2011

hijax_pl,
Nie ciepię makro robionego długimi obiektywami, bo wydaje się płaskie.
A Minolta robiła to:
http://mkropa.republika.pl/minolta/lens/3x_1x.htm
http://www.pbase.com/pganzel/maxxum_3x1x_macro
Używałem z analogiem. Na cyfrze nie wiem jak się sprawdza.

Piotr Newman - Nie 11 Gru, 2011

Tamkeiem pstrykam „makro” a nie Makro. Zanim kupiłem tamka używałem 70-300 od sony + pierścień odwrotnego mocowania + wspomniana 50mm 1.8. Efekty wychodziły mało satysfakcjonujące ale to była zabawa (choć skala odwzorowania znacznie większa). Obecnie, jako amator entuzjasta z ambicjami (lecz mocno ograniczonym budżetem) chciałbym wybrać puszkę mogącą dać mi możliwość dalszego rozwoju, bez względu na to co fotografuję. Byłem i nadal jestem bliski wyboru 60D ale wątpliwości (ze względu na szklarnię) pozostają.
hijax_pl - Nie 11 Gru, 2011

Weź pod uwagę w swoich rozważaniach też K-5.
RB - Pon 12 Gru, 2011

Przy tym profilu zdjęciowym to wydobyć skądeś a900/850. Jak nie to ... sorry ale trza się przemóc do a77 :-) Albo sprzedawać całość.
klimekkk - Pon 12 Gru, 2011

Podepnę się pod temat bo borykam się z niemal identycznym problemem wyboru, przy czym nie chcę zmieniać systemu.
Obecnie mam A200 + Sigma 10-20 f3,5 + Sigma 17-70 f2,8-4,5 + flinta.
Zamierzam zamienić body na model z drugiego końca skali. Wyczekiwałem A77 ale po teście A65 mam mieszane uczucia i też przez myśl przeszła mi A850/A900. W najbliższym planie również mam jasną stałkę od minolty.
Patrząc na sample z A77 nie ma się do czego przyczepić. Wysokie ISO mnie nie interesuje bo na obecnej A200 nie używam ISO 800 ze względu na wysoki szum i jakoś potrafię z tym żyć (focić).
Kręcenie filmów nigdy mnie nie kręciło bo brak w tym magii fotografii. Jak będzie taka możliwość to może kiedyś jej użyje, może nie.

Do pełnej klatki to obecne szkła o kant dupy rozbić i wymagałoby to dodatkowego budżetu, a na fotografii nie zarabiam i zarabiać nie zamierzam wiec czy ma to sens?

(dodane 07.44)
Jeszcze jedna możliwość to kupno A700 - zostanie sporo kasy na jakieś dobre szkło.

hijax_pl - Pon 12 Gru, 2011

klimekkk napisał/a:
Wyczekiwałem A77 ale po teście A65 mam mieszane uczucia i też przez myśl przeszła mi A850/A900.
A może niepotrzebnie się stresujesz? Kto wie jakie wyniki będą w teście A77?
klimekkk napisał/a:
Do pełnej klatki to obecne szkła o kant dupy rozbić i wymagałoby to dodatkowego budżetu, a na fotografii nie zarabiam i zarabiać nie zamierzam wiec czy ma to sens?
Pokutuje jakieś dziwne przekonanie, że FF się kupuje jak się zarabia na fotografii... Czy mercedesy też się kupuje tylko jak się chce być taksówkarzem? ;)
klimekkk napisał/a:
Jeszcze jedna możliwość to kupno A700 - zostanie sporo kasy na jakieś dobre szkło.
Jak Ci nie przeszkadzają używki to niezły wybór. Jak nie - to ostatni klasyczny model to A580.
RB - Pon 12 Gru, 2011

klimekkk napisał/a:
Podepnę się pod temat bo borykam się z niemal identycznym problemem wyboru, przy czym nie chcę zmieniać systemu.
Obecnie mam A200 + Sigma 10-20 f3,5 + Sigma 17-70 f2,8-4,5 + flinta.
Zamierzam zamienić body na model z drugiego końca skali. Wyczekiwałem A77 ale po teście A65 mam mieszane uczucia i też przez myśl przeszła mi A850/A900. W najbliższym planie również mam jasną stałkę od minolty.
Patrząc na sample z A77 nie ma się do czego przyczepić. Wysokie ISO mnie nie interesuje bo na obecnej A200 nie używam ISO 800 ze względu na wysoki szum i jakoś potrafię z tym żyć (focić).


Jeśli nie chcesz wysokich czułości (a to jest w nowych SLT główny słaby punkt) i jesteś w stanie przeżyć telewizor w wizjerze, to właściwie co budzi Twoje mieszane uczucia w nowych SLT? Waga plików?

klimekkk - Pon 12 Gru, 2011

Cytat:
Pokutuje jakieś dziwne przekonanie, że FF się kupuje jak się zarabia na fotografii...


Dla większości śmiertelników zawsze istnieje granica finansowa jaką można przeznaczyć na hobby. Często FF + komplet szkieł leży za tą granicą.

W tym przypadku używane FF mieści się w zasięgu finansowym ale lepsze szkła już niestety będą tą granicę przekraczać.


Cytat:
Jeśli nie chcesz wysokich czułości (a to jest w nowych SLT główny słaby punkt) i jesteś w stanie przeżyć telewizor w wizjerze, to właściwie co budzi Twoje mieszane uczucia w nowych SLT?


W telewizor patrzyłem przez chwilkę dosłownie, macając ten aparat w sklepie na lotnisku. W lokalnym sklepie jeszcze go nie ma więc nie do końca dobrze mu się przyjrzałem. Co do rodzaju wizjera to nie mam jako takich przekonań/uprzedzeń.
A mieszane uczucia stąd że zawsze oczekujemy że coś nowszego będzie lepsze a tu okazuje się że nie koniecznie tak jest.

Nie mam uprzedzeń co do używek, choć to trochę loteria. Każdy powie że aparat zadbany, nigdy nie upadł itp...

RB - Pon 12 Gru, 2011

klimekkk napisał/a:

A mieszane uczucia stąd że zawsze oczekujemy że coś nowszego będzie lepsze a tu okazuje się że nie koniecznie tak jest.


Lepsze... hmmm... trudno powiedzieć. Nie pokochałem a580. A77 mi się dużo bardziej podobał. A65 też. No, niestety, trzeba wyłączyć JPEG-i od razu, a wysokiej czułości używać zdecydowanie oszczędnie.
Z drugiej strony - ja staram się patrzeć czy aparat spełnia moje oczekiwania (no +1 stopień), a nie czy jest 'najlepszejszy'.

Np. dziś raczej widzę (nie testy, a ja plus aparat), że zakup a77 lub 7d da mi pi razy drzwi to samo z dokładnością do tego jaki obiektyw założę. No, na kartę przy a77 zmieszczę nieco mniej zdjęć :-( Ale to tak na marginesie i pod moim kątem :-)

Piotr Newman - Wto 13 Gru, 2011

Z pierwotnego zestawienia, drogą eliminacji wytypowałem 60D. Ale… na horyzoncie pojawił się nowy zawodnik w postaci K-5, którego jestem w stanie wyrwać (nówkę sztukę) za równowartość 3200zł (640GBP/body). Właśnie dziś dokonałem badania empirycznego w postaci „wymacania” pentaxowej puszki i przyznać muszę, że K-5 kładzie 60D na deski biorąc pod uwagę solidność konstrukcji. W recenzjach, obie konstrukcje wyglądają podobnie… może z niewielką przewagą pentaxa. Czy biorąc pod uwagę wady i zalety obu systemów (nie tylko wymienionych wyżej body) wybór K-5 jest lepszy od 60D?
kufel - Wto 13 Gru, 2011

Piotr Newman napisał/a:
. Czy biorąc pod uwagę wady i zalety obu systemów (nie tylko wymienionych wyżej body) wybór K-5 jest lepszy od 60D?
rozpatruj to pod katem interesujących Cie szkieł. czy znajdziesz je w pentaxie czy nie. jeśli tak - bierz k-5 :)
Sunders - Wto 13 Gru, 2011

Piotr Newman napisał/a:
K-5 kładzie 60D na deski biorąc pod uwagę solidność konstrukcji


Kladzie pod tym wzgledem wszystkie puszki "ze swojej polki", nie tylko 60D :smile:

Piotr Newman napisał/a:
Czy biorąc pod uwagę wady i zalety obu systemów (nie tylko wymienionych wyżej body) wybór K-5 jest lepszy od 60D?


To zalezy od tego jakiego rodzaju fotografie bedziesz robil, a co za tym idzie co masz zamiar podlaczyc do body :smile:

jaad75 - Wto 13 Gru, 2011

Sunders napisał/a:
Kladzie pod tym wzgledem wszystkie puszki "ze swojej polki", nie tylko 60D :smile:
Bo 60D, to nie "jego półka"... :razz:
Piotr Newman - Wto 13 Gru, 2011

Chyba sam odpowiedziałem sobie na pytanie „które lustro wybrać”. Jako posiadacz A200 i kompletu szkieł do niej byłem pewien, że jedynie słusznym rozwiązaniem jest kupno A580. Potem jednak pokazała się opcja 60D, który wydaje się być najbardziej perspektywiczną opcją (jeśli chodzi o dobór elementów systemu). W między czasie rozważałem D90, który stał się korpusem wzorcowym (jeśli chodzi o półkę amator+). Dziś wziąłem do ręki pentaxa K-5 i stwierdziłem, że to jest to. Zdarza mi się wyskakiwać na górskie wypady i dłuuuugie spacery a K-5 zdaje się być korpusem wybitnie outdoor’owym. Oczywiście nie przeszkadza to w foceniu imprez (z A200 i 50 1.8 oraz tamkiem 70-200 obleciałem nawet kilka ślubów jako drugi fotograf). Stawiam więc na K-5 godząc się z potrzebą sprzedaży/wymiany szkieł systemu Alpha. Dziękuję za pomoc.
jaad75 - Wto 13 Gru, 2011

Piotr Newman, zanim się przypalisz na dobre, najpierw sprawdź, czy odpowiada Ci oferta szkieł dostępnych dla tego mocowania i czy Cię na nie stać.
Piotr Newman - Wto 13 Gru, 2011

Fakt faktem, oferta szkieł pentaxa jest dość… że tak to ujmę… specyficzna. Brak tu odpowiedników szkieł innych producentów a to co reprezentuje oferta jest albo za ciemne albo za drogie (w większości). FA 50 mm f/1,4 nie odbiega ceną od szkieł innych systemów a dla mnie stanowić będzie podstawę. Do tego wymienię tamka 70-200 2.8 na tego z mocowaniem na pentaxa (podobnie z 8mm smyang’iem). Te trzy szkła zamierzam używać jako podstawowe wobec moich potrzeb. Może z czasem uzupełnię szklarniowe spektrum o coś więcej (gdy najdzie mnie chcica i będą możliwości). Zawsze pozostaje sigma ze swoją „uniwersalną” ofertą.
jaad75 - Wto 13 Gru, 2011

Piotr Newman napisał/a:
oferta szkieł pentaxa jest dość… że tak to ujmę… specyficzna. Brak tu odpowiedników szkieł innych producentów
No właśnie o tym mówię - albo wiesz o tym i akceptujesz zanim wejdziesz w ten system, albo póżniej biadolisz na forach jaki to ten Pentax zły i łupi biednych fotografów na "ciemnych" szkłach, które do tego są inne niż u innych... :twisted:
hijax_pl - Wto 13 Gru, 2011

jaad75, a gdzieś Ty bywał jak Ciebie nie było? :D
jaad75 - Wto 13 Gru, 2011

Czasem trzeba porobić coś bardziej produktywnego niż siedzenie na forum... :wink:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group