|
forum.optyczne.pl
|
 |
Pomagamy w wyborze obiektywu - Obiektyw do fotografii dziecięcej - w pomieszczeniach
wojtek_110 - Pon 19 Gru, 2011 Temat postu: Obiektyw do fotografii dziecięcej - w pomieszczeniach Witajcie!
Mam NIKONA D-90 z obiektywem 18-105 DX, jestem początkującym fotografem.
Mam pytanie, co polecicie mi do fotografii portretowej - dziecięcej - dynamicznej, najczęściej w domu, ale także dość często w plenerze. Czy ten obiektyw Waszym zdaniem mi wystarczy, czy coś mi polecicie lepszego?
Z góry dziękuję i pozdrawiam.
hijax_pl - Pon 19 Gru, 2011
A co masz na myśli pisząc "fotografia portretowa"? Możesz jakiś przykład pokazać? I jaki masz budżet?
Tak w ciemno mogę zasugerować AF50/1,8D i/lub AF85/1,8D
wojtek_110 - Pon 19 Gru, 2011
Jeśli chodzi o portrety - no, to chodzi mi o zdjęcia pozowane, ale właściwie bardziej chodzi mi o bardzo dynamiczne zdjęcia dzieci, szybko zmieniające się sceny, pełna akcja...
Budżet ok. 1500 zł
hijax_pl - Pon 19 Gru, 2011
To w końcu portrety czy reportaż? ;')
Szerokie kadry czy wąskie? Z dużej odległości czy małej? Itd itp.. wojtek_110 napisał/a: | Budżet ok. 1500 zł | No to może pozostań przy tym co masz... Bez złośliwości to piszę.
wojtek_110 - Pon 19 Gru, 2011
Dzięki za podpowiedź.
komor - Pon 19 Gru, 2011
Do Nikona rozważyłbym 35G albo któreś z 50 mm. Z tego pierwszego można porobić jakieś reporterskie ujęcia, ruch itd., a drugi do portretów. Musisz więc wybrać co ważniejsze, albo dobrać odpowiedni budżet.
4motion - Wto 20 Gru, 2011
Kup sobie tanią stalkę 50mm Nikon ma tam jakąś w swoim asortymencie. I zobaczysz wtedy czy będziesz potrzebował czegoś innego. Do domu 50mm to max moim zdaniem, chyba że masz duże pokoje. Na dwór to znowu fajnie mieć 85mm.
Ja nie dawno kupiłem 50mm Canona za 400zł i teraz wiem co bym chciał jeszcze. Powiedz żonie że dzieci będą miały fajne fotki to napewno jeszcze are złotych się znajdzie .
ophiuchus - Wto 20 Gru, 2011