|
forum.optyczne.pl
|
 |
Serwis sprzętu i usterki - Sony a300 - ostrość
przemek10226 - Czw 29 Gru, 2011 Temat postu: Sony a300 - ostrość Witam , jestem posiadaczem aparatu sony a300 od dwóch dni .Kupiłem go używanego na allegro i mam kilka problemów :
1. Aparat słabo łapie ostrość , większość zdjęć wychodzi rozmazanych pomimo , że staram się praktycznie w ogóle nie ruszać aparatem , nawet wskaźnik drgań pokazuje tylko jedną kreskę .
2. Dzisiaj próbowałem robić zdjęcie drzewa wieczorem , jednak mi się to nie udało . Aparat cały czas mierzy i nie da się zrobić zdjęcia . Dopiero jak włączę lampę błyskową to udaje się je zrobić .
Proszę o jakieś rady ponieważ jestem zielony w tym temacie i nie mam pojęcia jak sobie z tym poradzić .
Od razu mówię , że zdjęcia wykonywałem we wszystkich trybach ( auto , noc itp. ) jednak oba problemy dalej występowały .
Obiektyw : Sony3.5-5.6/17-70
Aparat : Sony a300
mozer - Czw 29 Gru, 2011
przemek10226, pokaż jakieś przykładowe zdjęcia i podaj parametry ekspozycji.
przemek10226 - Czw 29 Gru, 2011
http://img4.imageshack.us/img4/312/dsc05649oe.jpg
Oto przykładowe zdjęcie .
[ Dodano: Czw 29 Gru, 2011 22:28 ]
http://img269.imageshack....4/dsc05772m.jpg
I kolejne . Pomiar na tym zdjęciu ustawiłem na punktowy i skierowałem na zegarek .
moronica - Czw 29 Gru, 2011
dla uzytej ogniskowej czas otwarcia migawki, ktory powinien umozliwic wykonanie nieporuszonego zdjecia, to ok 1/50s a ty uzyles 1/2.5s wiec zdecydowanie za dlugi
drugie zdjecie - czas naswietlania ponad 3 sekundy, tego z reki nie utrzymasz, nigdy
Problem w tym , że ja nie wiem za bardzo jak to ustawić . Nie widzę u siebie opcji zmiany czasu otwarcia migawki . ;/
Czyli waszym zdaniem z aparatem wszystko ok tylko ja nie umiem zdjęć robić ?
mozer - Czw 29 Gru, 2011
Jak wyżej - po prostu poruszone. Zwiększ ISO/weź jaśniejszy obiektyw/użyj statywu.
muzyk - Czw 29 Gru, 2011