forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - krótko - pentax k-r czy nikon D5100?

furi_dp - Pią 30 Gru, 2011
Temat postu: krótko - pentax k-r czy nikon D5100?
witam serdecznie jako nowy na forum.

jestem totalnym amatorem ale podjąłem decyzję o zakupie pierwszej w życiu lustrzanki (wpływ na to miała żona która zaczęła narzekać, że chcąc dzieciom zrobić zdjęcie to przeważnie aparat strzela gdy dziecko jest już 2 metry dalej i odwrócone plecami) :mrgreen:
ostatnie kilka dni spędziłem na porównaniach, testowaniu, czytaniu setek opinii i na placu boju zostały modele jak w temacie.

cenowo wiele się nie różnią (jeśli chodzi o samo body), choć pentaxa z tamronem 18-200 można kupić za ok 2800 a nikona z 18-105 za ok 3500.

zapewne taka prośba padała już nieraz ale plz, pomóżcie w wyborze.

pozdrawiam

hijax_pl - Pią 30 Gru, 2011

furi_dp napisał/a:
choć pentaxa z tamronem 18-200 można kupić za ok 2800 a nikona z 18-105 za ok 3500.
Oj nie wiem skąd taka dysproporcja skoro
furi_dp napisał/a:
cenowo wiele się nie różnią (jeśli chodzi o samo body)
a wartość obu obiektywów jest bardzo podobna. ;)

Poza tym tamek 18-200 jakoś wybitnym szkłem nie jest - daleko mu do osiągów 18-105VR

Jak dla mnie D5100 lepszy.

zgadza się, tamron chyba nie ma najlepszych opinii a parafrazując reklamę proszku do prania 'jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego'

też się bardziej skłaniam ku D5100, choć w różnych miejscach są informacje, że pentax jest trochę szybszy, więcej zdjęć seryjnych etc...
poza tym widzę 2 tematy przemawiające za nikonem. na filmach fullhd mi nie zależy (od tego mam kamerę) ale brak hdmi w pentaxie to jednak spora ułomność.

i tak się miotam :cool:

hijax_pl - Pią 30 Gru, 2011

furi_dp napisał/a:
że pentax jest trochę szybszy, więcej zdjęć seryjnych etc...
Powiem tak: w 90% sytuacji 3fpsy wystarczają z zapasem. A tyle to w zasadzie daje już każdy aparat.
furi_dp napisał/a:
brak hdmi w pentaxie to jednak spora ułomność.
A po co HDMI?