forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - Jakie body d5100 czy 600d do fotgrafowania ludzi 2x3m zdj.

tobis94 - Pią 30 Gru, 2011
Temat postu: Jakie body d5100 czy 600d do fotgrafowania ludzi 2x3m zdj.
Witam wszystkich! Mam problem. Noszę się z zamiarem kupna lustrzanki i obiektywu.
Potrzebuję jej do:
*amatorskich zdjęć które nie będą retuszowane (ewentualnie w aparacie)
*robienia ładnych, dobrych, dużych zdjęć ( np. 2m na 3m)typu beauty, glamour, portery, fotografia ludzi
*robienia filmów ale nie będę ich obrabiał
Potrzebuję obiektyw, może jeden taki uniwersalny np.18-135. I jakiś dobry obiektyw do tych bardzo dużych zdjęć ludzi. No i którą puchę wybrać.
Jestem nowy na forum. Z góry dzięki za dobre rady ;)

moronica - Pią 30 Gru, 2011

tobis94, puszka drugorzedna, kup dobry portretowy obiektyw i zapomnij o wykrecaniu sie od obrobki
tobis94 - Pią 30 Gru, 2011

zdjęcia wielkoformatowe będą obrabiane oczywiście, tylko jaki obiektyw??? Myślałem o 50mm 1,8 lub 1,4 albo 85mm co myślicie??? przykłady obiektywów poprosiłbym POZDRAWIAM
pan.tadeusz - Pią 30 Gru, 2011

50tka na cropie to tak trochę ni w pupę ni w oko.
może najpierw określ jaki masz budżet i gdzie konkretnie planujesz najczęściej korzystać z tego zestawu

moronica - Pią 30 Gru, 2011

tobis94, czy 50mm czy 85mm to juz zalezy od twoich preferencji. poza tym to bardzo popularne obiektywy, praktycznie wszystkie sa przetestowane na optycznych
hijax_pl - Pią 30 Gru, 2011

tobis94 napisał/a:
*amatorskich zdjęć które nie będą retuszowane (ewentualnie w aparacie)
Co oznacza w takim razie wyrażenie "amatorskie zdjęcie"? I co to jest dla Ciebie "retusz w aparacie"?
tobis94 napisał/a:
robienia ładnych, dobrych, dużych zdjęć ( np. 2m na 3m)typu beauty, glamour, portery, fotografia ludzi
2x3m to nie zdjęcie, a odbitka, wydruk - a taki da się zrobić posiadając zdjęcie z każdego aparatu zasadniczo.
tobis94 - Pią 30 Gru, 2011

amatorskie - tryb automatyczny, lub półautomatyczny, obiektyw 18-200, bez retuszu w photoshopie, tylko ewentalnie w aparacie nikona ( mają taką funkcję te nowe)
No i potrzebuję obiektyw do tych dużych, 2x3 ODBITEK którę będą retuszowane w photoshopie i z użyciem jakiegoś dobrego światła, z blendami, make upem modela ... o to mi chodzi... przepraszam że tak kiepsko tłumaczę:)

hijax_pl - Pią 30 Gru, 2011

Obiektyw do dużych odbitek? To jakaś nowość by dobierać sprzęt do postprodukcji :D

Obiektyw się dobiera do pożądanego kadru. Raz potrzeba szerzej a raz węziej. Z jakiej odległości będziesz fotografować? Jaką chcesz mieć perspektywę?

A jak będzie "dobre światło" to i tak będziesz przymykać do f/5,6 czy f/8 - w takich warunkach większość obiektywów daje poprawny obrazek....

P.S.
Zawodowcy też używają trybów półautomatycznych ;)

[ Dodano: Pią 30 Gru, 2011 13:15 ]
pan.tadeusz napisał/a:
50tka na cropie to tak trochę ni w pupę ni w oko.
To dla przypomnienia, kolega wild whisper używa na APS-C 55mm i to z jakim efektem! Tak ci się one podobały, że nawet podpis zmieniłeś...

Ale... by docenić najwidoczniej trzeba umieć użyć takiej ogniskowej ;)

tobis94 - Pią 30 Gru, 2011

po prostu chodziło mi o to żeby obiektyw dawał radę, żeby był ostry. Bo jak zrobię odbitkę na 2 metrach to żeby się nie okazało że jest kiepska. Raz chciałbym zrobić portret na 18mm a raz na 85 czy sto a czasami poeksperymentować na 200mm. Skoro każdy aparat i obiektyw da radę zrobić ładne zdjęcie to czy może to być obiektyw 18-200 i jakas stałka. To po co rozdzielczość w aparacie rzędu 18 czy 16 mpx skoro tak duże zdjęcie można zrobić rówinież na 8mpx ? używałęm kiedyś 20d z kitem i uważam że nie dałby rady zrobić tak dużego odbitki
hijax_pl - Pią 30 Gru, 2011

tobis94, a ten wydruk 2x3m to z jakim DPI chcesz robić?

To jak się zachowa obiektyw zamontowany na aparacie zależy od właściwości samego obiektywu i upakowania matrycy. Po prostu im gęstsza matryca tym bardziej wymagająca dla obiektywu. I obiektyw, który na 20D dawał super ostre foty na 60D może być po prostu zwykły...

Zacznijmy od drugiej strony - jakiej jakości finalnej oczekujesz?

pan.tadeusz - Pią 30 Gru, 2011

hijax_pl napisał/a:
To dla przypomnienia, kolega wild whisper używa na APS-C 55mm i to z jakim efektem! Tak ci się one podobały, że nawet podpis zmieniłeś...
Ale... by docenić najwidoczniej trzeba umieć użyć takiej ogniskowej ;)


chyba Cię kole w oko ten podpis jaki i fotki wild whispera skoro tak lubisz do tego wracać :razz:
nie twierdzę, że z 50tki nie można wykrzesać pięknych zdjęć. nawet wydaje mi się, że to jedna z popularniejszych stałek. osobiście brałbym jednak coś dłuższego lub ewentualnie szerszego. a najlepiej jedno i drugie :D

hijax_pl - Pią 30 Gru, 2011

pan.tadeusz napisał/a:
chyba Cię kole w oko ten podpis jaki i fotki wild whispera skoro tak lubisz do tego wracać :razz:
Ależ skąd - po prostu zauważam twoją dwulicowość :razz: :wink:
pan.tadeusz napisał/a:
nawet wydaje mi się, że to jedna z popularniejszych stałek.
Bo to tania "portretówka" do APS-C właśnie. Do kompletu z 85ka...
pan.tadeusz - Pią 30 Gru, 2011

hijax_pl napisał/a:
pan.tadeusz napisał/a:
chyba Cię kole w oko ten podpis jaki i fotki wild whispera skoro tak lubisz do tego wracać :razz:
Ależ skąd - po prostu zauważam twoją dwulicowość :razz: :wink:

znowu prowokacyjnie operujesz pojęciami i fantazjujesz :mrgreen:


hijax_pl napisał/a:

pan.tadeusz napisał/a:
nawet wydaje mi się, że to jedna z popularniejszych stałek.
Bo to tania "portretówka" do APS-C właśnie. Do kompletu z 85ka...


na APS-C 85tka... do kompletu 35 i będzie w sam raz.
50tka to jednak taka bardziej wymagająca "uniwersalność" ale też faktycznie trzeba dojrzeć aby to zauważyć :P
jeśli budżet trzyma (a wciąż go chyba nie określono) to brać 50kę

hijax_pl - Pią 30 Gru, 2011

pan.tadeusz napisał/a:
50tka to jednak taka bardziej wymagająca "uniwersalność"
Uniwersalna to jest na FF a nie na APS-C. :razz:
pan.tadeusz - Pią 30 Gru, 2011

zgadnij co miałem na myśli :razz:
hijax_pl - Pią 30 Gru, 2011

Wracając do meritum, tobis94 :
hijax_pl napisał/a:
jakiej jakości finalnej oczekujesz?

ophiuchus - Pią 30 Gru, 2011

tobis94, bierz D5100, jeśli będziesz focił głównie w oświetleniu studyjnym lub dobrych warunkach naturalnych to jakiś uniwersalny obiektyw typu 18-105VR powinien spokojnie wystarczyć. Jak masz kasę i chcesz trochę pobawić się mniejsza głębią ostrości to proponuję zakup fajnych Nikonowskich stałek: 1.8/35G, 1.8/50G (albo 1.4/50) i ewentualnie Samyanga 1.4/85. Nikonowska osiemdziesiątka piątka F1.8 w aktualnym wydaniu na D5100 i tak nie ma AF więc po co przepłacać;) Chyba, że za wersję 1.4G :D
Wujek_Pstrykacz - Pią 30 Gru, 2011

Panowie, proszę bez osobistych jazd
tobis94 - Pią 30 Gru, 2011

OK.dzięki za odpowiedzi. CZyli TAK:
* biorę d5100
* obiektyw 18-105 lub 18-200 (spacerówka i studio do odbitek wielkoformatowych 200 dpi)
* obiektyw 50mm 1.8 (warunki słabe oświetlenie i studio)

Jeśli macie jeszcze jakieś pomysły to walcie.

Chcę robić zdjęcia jak z okładek Glamour, Vivy czy reklam kosmetyków, (kolory w portretach, krajobrazach tak sztucznie, nienaturalnie piękne, soczyste). To wysoka półka, ale mam nadzieję że z tym sprzętem dam radę.


POLECAM WSZYSTKIM KSIĄŻKĘ, RÓWNIEŻ PROFESJONALISTOM KSIĄŻKĘ CYFROWA FOTOGRAFIA SCOTTA KELBYEGO, WSZYSTKIE 3 TOMY. DOWIECIE SIĘ TAK FAJNYCH RZECZY.

mozer - Pią 30 Gru, 2011

tobis94, do zdjęć glamour to Ty raczej w oświetlenie zainwestuj...
jaad75 - Pią 30 Gru, 2011

Do dobrej jakości wydruków 2x3m, to używa się raczej średniego formatu, a nie 16MPix APS-C... :roll: BTW, co będziesz robił z tej wielkości wydrukami?
tobis94 - Pią 30 Gru, 2011

średniego formatu...??? nie rozumiem... możesz wytłumaczyć???
moronica - Pią 30 Gru, 2011

np:
http://www.pentaximaging....rmat/645D_Black
http://s.leica-camera.com/leica-s-system/
http://www.hasselblad.co....ks-/cfv-50.aspx

ophiuchus - Pią 30 Gru, 2011

tobis94, aparaty z "sensorem" większym niż klatka filmu małoobrazkowego, czy tam aktualnie pełnoklatkowa matryca w aparatach cyfrowych. W czasach dinozaurów mówiło się tak na aparaty do których trzeba było pchać np klisze 120 lub 220 (klatka o wymiarze np 6x6 cm). Obecnie średnioformatowymi określa się aparaty, które mają element światłoczuły o powierzchni większej niż pełnoklatkowe cyfraki (np Nikon D700 - matryca 24x36mm). Leica S2 choćby, z matrycą 30x45mm, ale korpus kosztuje 85 tys. zł ;D
mozer - Sob 31 Gru, 2011

Wszystko zależy od tego, co kto rozumie przez "dobra jakość" :)
pan.tadeusz - Sob 31 Gru, 2011

a tak przy okazji portretówek http://www.kurtmunger.com/85mm_compid310.html
maput - Sob 31 Gru, 2011

tobis94 napisał/a:
odbitek wielkoformatowych 200 dpi

Nie chce mi się liczyć ale chyba 200dpi 2x3 metry nie da rady bez średniego formatu. Rozumiem, że będziesz te ogromne wydruki oglądać z 20cm ?

A S.Kelby to raczej nie jest mój guru...

tobis94 - Sob 31 Gru, 2011

Nie. Przynajmniej z odległości 2-3m.
hijax_pl - Sob 31 Gru, 2011

To po co 200dpi?
jaad75 - Sob 31 Gru, 2011

hijax_pl napisał/a:
To po co 200dpi?
Standard plakatowy, to 120-150 dpi - przy takiej rozdzielczości druku potrzebujemy jakichś 133MPix... Sugerujesz, że da się wyinterpolować tyle z 16Mpix APS-C w dobrej jakości? Nawet jeśli zejdziemy do "ekranowych" 72dpi, potrzeba ~48MPix plików... :roll:
ophiuchus - Sob 31 Gru, 2011

Czyli sensownie byłoby kupić dobry skaner bębnowy i jakiegoś Sinara :D

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group