|
forum.optyczne.pl
|
 |
Serwis sprzętu i usterki - Dead pixel w nowym sprzecie??
xadam4 - Wto 03 Sty, 2012 Temat postu: Dead pixel w nowym sprzecie?? Witam . pisałem na tym forum prosząc o pomoc w wyborze lustra... i zakupiłem c 1100d 30.12.2011r.
jednak od nowosci zauwazylem ( przy 13 zdjeciu ) bialego starsznego pixela ktory rzuca sie w oczy.. widac go na zdjeciach bez powiekszenia. i boli mnie to ze to nowy sprzet. tak wiec pytanie. czy oddac go do serwisu ? czy polecacie inny wybor? dodam 2 zdjecia jedno z
"testu" a drugie "normalne".
http://zapodaj.net/f57abd9c4f9d.jpg.html
http://zapodaj.net/46aee919bb67.jpg.html
pixel jest na wysokosci ~ 4 cm od dolnej krawedzi na srodku w poziomie.
MC - Wto 03 Sty, 2012
Jeden pikselek na tyle milionów? Daj spokój. Rób zdjęcia i ciesz się aparatem.
xadam4 - Wto 03 Sty, 2012
MC napisał/a: | Jeden pikselek na tyle milionów? Daj spokój. Rób zdjęcia i ciesz się aparatem. |
no tak ale jak dla mnie to jest troche uciazliwe...
krisv740 - Wto 03 Sty, 2012
xadam4, daj spokój! nic nie widać - rób zdjęcia...!
Quaint - Wto 03 Sty, 2012
Daj do serwisu.
xadam4 - Wto 03 Sty, 2012
ale czy nowy sprzet nie powinien być w 100% sprawny?? mam go od 4 dni.. i juz cos wylazlo.
mozer - Wto 03 Sty, 2012
xadam4, jeśli aparat nie ma funkcji mapowania pikseli, to pewnie można to zrobić w serwisie.
Quaint - Wto 03 Sty, 2012
xadam4 napisał/a: | ale czy nowy sprzet nie powinien być w 100% sprawny?? mam go od 4 dni.. i juz cos wylazlo. |
Powinien i choć normy dopuszczają takie babole ty nie odpuszczaj. Idź do sklepu może wymienią ci, choć wątpię. Jak nie daj do serwisu, uwierz mi będzie cię to męczyć.
mozer - Wto 03 Sty, 2012
Myślę, że można by zadziałać na podstawie niezgodności towaru z umową.
MC - Sro 04 Sty, 2012
Jest to tak bardzo nieistotna niezgodność, że absolutnie nikt się nie powinien tym przejmować.
A jeśli nawet wymienią, to będzie to wyłącznie ukłon w stronę klienta.
xadam4 - Sro 04 Sty, 2012
Dziś ide do sklepu gdzie kupilem. zobaczymy co to bedzie.. mam nadzieje ze zrobia cos z tym
MC - Sro 04 Sty, 2012
Mogą wysłać do serwisu na mapowanie. Możesz również zrobić to sam.
Gorzej, jeśli za kilka miesięcy wyskoczy Ci kilka nowych.
xadam4 - Sro 04 Sty, 2012
bylem u fotografa i powiedziel ze jak sprzet jest nowy i od nowosci jest taka wada to podlega wymianie albo zwrotowi pieniedzy .. to nie jest sprzet za 300 zl.. a jak pytalem w serwisie w sklepie i omawialem co jest nie tak to tylko rozlozyli rece i powiedzieli ze nie moga mi na dana chwile nic powiedziec. tacy sa wykwalifikowani pracownicy ... szkoda slow i nerw.
dcs - Sro 04 Sty, 2012
xadam4,
Ile masz gwarancji?
xadam4 - Sro 04 Sty, 2012
dcs napisał/a: | xadam4,
Ile masz gwarancji? |
2 lata.
dcs - Sro 04 Sty, 2012
Rozdział 4
Odpowiedzialność sprzedawcy za nienależytą jakość towaru
§ 14. 1. Do odpowiedzialności sprzedawcy za wady towaru (nienależytą jakość towaru) oraz uprawnień konsumenta z tego tytułu stosuje się przepisy Kodeksu cywilnego o rękojmi za wady (art. 556-576).
2. W celu realizacji przysługujących uprawnień konsument zawiadamia sprzedawcę o wadzie towaru pisemnie, ustnie lub przy wykorzystaniu środków porozumiewania się na odległość i dostarcza sprzedawcy reklamowany towar, z zastrzeżeniem § 18.
3. Zawiadomienie (reklamacja), o którym mowa w ust. 2, powinno wskazywać wadę fizyczną towaru oraz określać żądanie konsumenta wynikające z rękojmi.
§ 15. Sprzedawca jest obowiązany przyjąć i załatwić reklamację dotyczącą towaru, w terminie miesiąca od dnia wykrycia wady przez konsumenta, nie później jednak niż w terminie roku od dnia wydania towaru, a w razie gdy dla danego towaru był ustalony skrócony okres trwałości - nie później niż przed upływem tego okresu, chyba że chodzi o wadę powstałą nie w związku z upływem czasu.
§ 16. 1. W przypadku gdy sprzedawca nie załatwia reklamacji niezwłocznie, powinien potwierdzić jej przyjęcie na piśmie i poinformować konsumenta o sposobie jej załatwienia.
2. Sprzedawca nie może odmówić przyjęcia reklamacji, żądając, aby konsument zgłosił ją producentowi lub dostawcy. Odmowa taka jest bezskuteczna.
§ 17. Sprzedawca jest obowiązany załatwić reklamację w miejscu sprzedaży towaru lub w innym wybranym przez konsumenta punkcie handlowym sprzedawcy.
§ 18. 1. Konsument nie ma obowiązku dostarczenia reklamowanego towaru o wadze powyżej 10 kg, o dużych rozmiarach, urządzeń oraz innych towarów wbudowanych lub zainstalowanych na stałe.
2. W przypadkach, o których mowa w ust. 1, konsument wskazuje miejsce, w którym towar się znajduje, a przyjmujący reklamację, w uzgodnieniu z konsumentem, ustala termin oględzin lub odbioru przez sprzedawcę reklamowanego towaru; termin ten nie może być dłuższy niż 7 dni od dnia zgłoszenia reklamacji.
§ 19. 1. Jeżeli strony nie postanowiły inaczej, przyjmuje się, że czas niezbędny do prawidłowego załatwienia reklamacji, z zastrzeżeniem ust. 4, nie może przekroczyć 14 dni kalendarzowych od dnia dostarczenia towaru lub od dnia dokonania oględzin.
2. Jeżeli w terminie określonym w ust. 1 sprzedawca nie ustosunkuje się do zgłoszonej reklamacji, uważa się, że reklamację uznał z obowiązkiem załatwienia zgodnie z żądaniem konsumenta.
3. W razie nieuwzględnienia reklamacji sprzedawca powinien o tym pisemnie zawiadomić konsumenta z podaniem uzasadnienia oraz zwrócić mu dostarczony towar.
4. Jeżeli załatwienie reklamacji wymaga wydania opinii rzeczoznawcy lub badania w miejscu używania towaru, lub podjęcia innych koniecznych działań, sprzedawca powinien reklamację załatwić w terminie niezbędnym do wydania opinii, przeprowadzenia badania lub podjęcia innych czynności; jeżeli strony nie postanowiły inaczej, termin ten nie może być dłuższy niż 21 dni kalendarzowych od dnia dostarczenia towaru.
5. Reklamacje dotyczące wad artykułów żywnościowych oraz niebudzące wątpliwości reklamacje wad artykułów nieżywnościowych, w wyniku których następuje obniżenie ceny, zwrot ceny albo wymiana towaru na znajdujący się w punkcie sprzedaży towar wolny od wad - powinny być załatwiane niezwłocznie.
§ 20. 1. Do wymiany za towar wadliwy może być użyty przez sprzedawcę wyłącznie towar fabrycznie nowy. Przepis ten nie dotyczy przypadku, gdy przedmiotem sprzedaży była rzecz używana.
2. Przy wymianie towaru wadliwego na fabrycznie nowy lub w razie odstąpienia przez konsumenta od umowy z powodu wad w towarze nie stosuje się potrącenia z ceny za skutki normalnego zużycia towaru, stanowiącego przedmiot uznanej reklamacji.
§ 21. Obniżenie ceny towaru powinno nastąpić w takim stosunku, w jakim wartość (użyteczność) tego towaru uległa, z powodu uznanych wad, obniżeniu w porównaniu do wartości tego towaru bez wad.
§ 22. Jeżeli w celu wymiany lub zwrotu towaru, jak też w celu usunięcia wady, towar został dostarczony staraniem konsumenta, załatwiający reklamację, na żądanie konsumenta, zwróci mu poniesione przez niego koszty z tym związane (koszty transportu, demontażu, ponownego zainstalowania towaru, ubezpieczenia itp.).
[ Dodano: Sro 04 Sty, 2012 18:02 ]
Jak odmówi zwrotu, lub wymiany zażądaj odmowy na piśmie: z datą, pieczątką, podpisem.
Nie zwlekaj. Postrasz Federacją Konsumentów i Państwową inspekcją Handlową.
Jak nie, z Odmową do nich.
MC - Sro 04 Sty, 2012
dcs, a bierzesz pod uwagę, że niezgodność z umową MUSI BYĆ ISTOTNA?
dcs - Sro 04 Sty, 2012
Oczywiście z zaznaczeniem, że chcesz zwrócić towar niezgodny z umową.
[ Dodano: Sro 04 Sty, 2012 18:07 ]
MC,
Nie ma żadnych norm ile pikseli może nie żyć.
MC - Sro 04 Sty, 2012
dcs, poza tym wypisujesz zwyczajnie bzdury. Zwrócić towar można wyłącznie w przypadku, gdy sprzedawca nie uczyni zadość żądaniu wymiany na nowy lub naprawy. Nigdy w pierwszej kolejności.
Nie wprowadzaj ludzi w błąd!
[ Dodano: Sro 04 Sty, 2012 18:09 ]
dcs napisał/a: | Nie ma żadnych norm ile pikseli może nie żyć. |
Norm nie ma. Ale każdy przy zdrowych zmysłach uzna, że jeden na 18 milionów to jest niezgodność nieistotna.
dcs - Sro 04 Sty, 2012
MC,
A ty co w sklepie pracujesz?
Jak sprzedawca może zadośćuczynić martwym pikselom -ożywi je? Matryce wymieni?
Jak sklep będzie miał perspektywę tańcowania z prawnikami /choćby tymi z Federacji/, płacić swojemu -to odpuści.
MC - Sro 04 Sty, 2012
dcs napisał/a: | A ty co w sklepie pracujesz? |
Nie. Jestem prawnikiem z wykształcenia i pracuję w zawodzie. Wystarczy?
dcs - Sro 04 Sty, 2012
MC,
To nie sprzedawca określa, czy uczynił zadość i że klient jest usatysfakcjonowany.
Jak zaczynałem sprawę z kablówką to prawnicy tez mówili, że nie dowiodę, że rozmowa przed podpisaniem umowy nie jest do uwodnienia.
Wrzuciłem na portal pytanie szukając poszkodowanych. W świąteczny weekend zgłosiło się 200 osób. Umowę mam nową. A UOKiK dowód praktyki nieinformowania o pełnej ofercie w biurze kablówki.
MC - Sro 04 Sty, 2012
To jest zupełnie inna kwestia.
Ale ok - jesteś najmądrzejszy. Niech i tak będzie.
dcs - Sro 04 Sty, 2012
MC,
Wiesz świetnie, że można złożyć /pisemnie/ reklamację, jak nie dotrzymają terminu rozpatrzenia -leżą, można żądać zwrotu kasy.
MC - Sro 04 Sty, 2012
Wiem.
EOT.
mozer - Sro 04 Sty, 2012
A czy przypadkiem nie będzie liczyć się zdanie serwisu, bo to chyba on w takim przypadku pełni rolę rzeczoznawcy? Innymi słowy, czy to nie zależy od polityki danego producenta.
dcs - Sro 04 Sty, 2012
mozer,
Serwis mający powiązania finansowe z dystrybutorem jest mało wiarygodny, można poprosić o niezależną ekspertyzę.
xadam4 - Sro 04 Sty, 2012
mozer, no tak ale ten sprzet jest nowy wiec powinien byc sprawny. a tu jest ewidentna wada od nowosci. i zdaje mi sie ze nie mozna naprawic martycy czy jej wymienic bo to nie oplacalne.
mozer - Sro 04 Sty, 2012
dcs, niby tak, ale to kosztuje...
xadam4, ale pytanie jak producent definiuje "sprawną matrycę" Normy dopuszczają pewne defekty. Podobnie jest zazwyczaj w monitorach.
dcs - Sro 04 Sty, 2012
xadam4,
Duży to sklep, sieć?
xadam4 - Sro 04 Sty, 2012
mozer, Canon to raczej dobra marka i nie powinna tracic klientow przez takie problemy. i jeszcze , najprawdopodobniej, z ich winy.
dcs, media expert, nie chce robic reklamy czy oczerniać sieć.
mozer - Sro 04 Sty, 2012
xadam4 napisał/a: | Canon to raczej dobra marka i nie powinna tracic klientow przez takie problemy |
Hehe, żebyś się nie zdziwił. Widać za mało jeszcze słyszałeś jakie problemy użytkownicy zarówno Nikona, jak i Canona mają ze swoim sprzętem/serwisami itp
Ja mogę tylko napomknąć, że jeden z moich obiektywów (seria L) spędził w serwisie kilka miesięcy
dcs - Sro 04 Sty, 2012
xadam4,
Czego oczekujesz, chcesz drugi egzemplarz?
xadam4 - Sro 04 Sty, 2012
dcs, albo nowy sprzet albo zwrot kasy.
dcs - Sro 04 Sty, 2012
xadam4,
To idź jutro. Powiedz co chcesz. Jak odmówią złóż pisemnie reklamację /dwa jednobrzmiące egzemplarze -twój mają pokwitowac: data, pieczątka, podpis/ powołując się na niezgodności towaru z zawartą umową /nie gwarancję/ i żądając wymiany.
http://kut.as/06rm
http://sprzedaz.konsumencka.edu.pl/formularz.html
http://prawo.money.pl/akt...9,0,431303.html
Quaint - Czw 05 Sty, 2012
dcs napisał/a: | Nie ma żadnych norm ile pikseli może nie żyć. |
Są normy, ISO, aparatu mu nie wymienią ale serwis przemapuje matrycę za free.
xadam4 - Czw 05 Sty, 2012
czyli sprzedali mi nowe "gowno" ze tak sie wyraze ktore smierdzi i usuną mi smród ale to nadal gowno...
nie rozumiem po jaka cholere mam jescze kogokolwiek prosic o wymiane sprzetu wadliwego od nowosci ... co za kraj ..
moronica - Czw 05 Sty, 2012
xadam4, chyba dales sie nakrecic zupelnie niepotrzebnie, oszczedz sobie nerwow i wyluzuj. ten 1 piksel jest tego wart?
xadam4 - Czw 05 Sty, 2012
moronica, wiem ze troche przesadzam. ale to nie jest zabawka za 200 zl.. i ja oczekiwalem przy zakupie 100% sprawnego sprzeetu. niby to jeden pixel od nowosci. a jak wyskoczą serią kolejne? a co tam przeciez mozna zmapowac.. az wkoncu pol matrycy mi zje.
edmun - Czw 05 Sty, 2012
xadam4, przeczytaj co to normy ISO. jak wyskoczy Ci więcej, masz prawo żądać naprawy gdyż ilość ich przekracza próg naprawy.... zgadza się?
jeśli kupowałeś w sklepie stacjonarnym, to miałeś możliwość sprawdzić sprzęt przed zakupem o ile o to poprosisz (najwygodniej dla sprzedawców, to jak już zakupisz i wtedy sprawdzasz... jak coś nie tak, dają następny nowy).
jeśli kupowałeś przez sklep internetowy lub sklep wysyłkowy, masz prawo zwrotu bez podania przyczyny przez 10 dni od daty odebrania
xadam4 - Czw 05 Sty, 2012
edmun, sprawdzalem aparat. ale nie mialem mozliwosci przeciez zeby sprawdzic czy nie ma wadliwych pixeli. powiedzieli ze tylko do serwisu moge oddac. bo nie wiedzieli oczym wgl ja mowie.
czyli tak, jesli wyskoczy mi wiecej mam prawo do wymiany sprzetu? czy tylko naprawy? bo mapowanie nowego sprzetu to jest przesada.. normy ISO poczytam wieczorem. jesli moze ktos mi podeslac link bede wdzieczny.
MC - Czw 05 Sty, 2012
xadam4 - Czw 05 Sty, 2012
MC, ja nie jestem obiegany w tym temacie i jestem tego swiadom . wiec nie prosze o krytyke tylko pomoc.. widocznie liczyc nie mozna na pomoc. tak wiec podziekuje .
MC - Czw 05 Sty, 2012
Wiem, że nie jesteś obiegany, ale dałeś się nakręcić przez forumowicza i tyle.
Moje zdanie jako prawnika, z pewnym doświadczeniem w sprawach tego typu jest takie, że powinieneś:
- olać całkowicie błahy problem;
- wysłać aparat do serwisu na mapowanie.
Jeśli sklep wymieni aparat na inny to nie dlatego, że poczuwa się do opowiedzialności, ale zwyczajnie chce mieć z głowy namolnego klienta. Bo obowiązku nie ma przy tak olbrzymiej "wadzie".
hijax_pl - Czw 05 Sty, 2012
xadam4 napisał/a: | bo mapowanie nowego sprzetu to jest przesada.. | A wiesz, że takie zmapowane piksele mogą być już w nowym sprzęcie, takim prosto z pudełka?
xadam4 - Czw 05 Sty, 2012
dobra.. niech Wam bedzie.. nie chce czekac 2 tygodnie na aparat albo dluzej. jesli mozna zmapowac matryce w domu to jakim sposobem? i takim w ktorym nie trace gwarancji. na ten temat nie wiem wiele.
MC - Czw 05 Sty, 2012
Spróbuj ręcznego czyszczenia matrycy na 1 minutę.
W Sony odbywa się to dużo prościej, ale trudno.
xadam4 - Czw 05 Sty, 2012
MC, tylko? nic wiecej?
MC - Czw 05 Sty, 2012
A co byś chciał jeszcze zrobić?
Generalnie w Canonie matrycę mapuje wyłącznie serwis. To z czyszczeniem to jest trick, który u części użytkowników działa, a u innych nie.
dcs - Czw 05 Sty, 2012
Możne też zgłosić roszczenie i poczekać, czy firma odpowie na nie w ustawowym terminie /a w tak dużej jest spora szansa na obsuwę/. Nie zdążą, ty dyktujesz warunki.
Tak, panie mecenasie?
xadam4 - Czw 05 Sty, 2012
pytam tylko bo chcialbym byc doinformowany ...
dcs - Czw 05 Sty, 2012
MC,
MC napisał/a: | Spróbuj ręcznego czyszczenia matrycy na 1 minutę. (...)
Generalnie w Canonie matrycę mapuje wyłącznie serwis. |
-Ręczysz, że nie utraci gwarancji?
MC - Czw 05 Sty, 2012
Ja pier****, jak??? To się robi dokładnie tak, jakby chciał samodzielnie wyczyścić matrycę tyle, że jej nie czyści a czeka sobie spokojnie.
Człowieku, pisz mniej, ale zastanów się przed naciśnięciem "wyślij".
xadam4 - Czw 05 Sty, 2012
wlasnie sie "czysci" . czekam minute i zobacze wyniki.
[ Dodano: Czw 05 Sty, 2012 20:05 ]
dobra problem zniknal. jak na razie. zobaczymy czy powroci. dzieki za pomoc.
mozer - Czw 05 Sty, 2012
dcs, dlaczego miałby utracić gwarancję mapując w jej ramach sprzęt w autoryzowanym serwisie? Skąd taki pomysł?
Quaint - Czw 05 Sty, 2012
xadam4 napisał/a: | czyli sprzedali mi nowe "gowno" ze tak sie wyraze ktore smierdzi i usuną mi smród ale to nadal gowno...
nie rozumiem po jaka cholere mam jescze kogokolwiek prosic o wymiane sprzetu wadliwego od nowosci ... co za kraj .. |
Niestety to skutek uboczny słabej technologii, wyobraź sobie sytuację gdy kupujesz tv lcd bądź monitor komputerowy i masz od razu kilka martwych pixeli... dlatego wprowadzili normę która określa ile ich może być bez potrzeby wymiany na nowy. Takie zabezpieczenie producenta. Generalnie wszystko teraz jest 3 kategorii, masówka ze znanym logiem, musisz niestety to przełknąć.
Będzie więcej takich kwiatków jak np. D7000 czy 85 mm fake 1,4 za grube pieniądze.
dcs - Czw 05 Sty, 2012
mozer,
Po info "Generalnie w Canonie matrycę mapuje wyłącznie serwis." myślałem że to właśnie polecacie samodzielnie zrobić xadam4. Miałem wątpliwość, czy może.
Tego też nie skumałem:
"Spróbuj ręcznego czyszczenia matrycy na 1 minutę.
W Sony odbywa się to dużo prościej, ale trudno."
-W Sony to jest chyba wymuszenie automatycznego czyszczenia. Ręczne to dla mnie gruszką, czy pędzelkiem? Popraw jak się mylę.
mozer - Czw 05 Sty, 2012
1100D to jeden z najtańszych aparatów na rynku - czego tu się spodziewać. Trzeba trochę racjonalniej formułować własne oczekiwania...
MC - Czw 05 Sty, 2012
dcs, bardzo się mylisz. Poczytaj, bo nie chce mi się takich podstaw tłumaczyć.
xadam4 - Nie 08 Sty, 2012
przepraszam bardzo ale doszedl kolejny problem z moim nowo zakupionym aparatem . mianowicie nie chce sie otwierac lampa
tak poza tym to nie zawsze chce robic zdjecia. tzn jak nacisne spust do polowy nie reaguje AF a jak do konca to nie robi zdjecia
kufel - Nie 08 Sty, 2012
xadam4 napisał/a: | tak poza tym to nie zawsze chce robic zdjecia. tzn jak nacisne spust do polowy nie reaguje AF a jak do końca to nie robi zdjęcia | nie reaguje? tzn ani drgnie? nie szuka ostrości ? czy może szuka ale nie potrafi jej ustawić? jesli to drugie to zapewne robiłeś zdjęcia w kiepskich warunkach oświetleniowych.
xadam4 - Nie 08 Sty, 2012
jak wiem ze szuka przy slabym oswietleniu ale on po prostu czasem nie reaguje wcale. za zadnym ustawieniu. cos mi sie wydaje ze ten egzemplarz to bubel ...
|
|