|
forum.optyczne.pl
|
 |
Obiektywy fotograficzne - Sigma 70-200 f2.8 APO DG EX MACRO II HSM + Canon 5dMK2
draro1 - Sob 07 Sty, 2012 Temat postu: Sigma 70-200 f2.8 APO DG EX MACRO II HSM + Canon 5dMK2 Witam.
Czy mial ktoś z was do czynienia z zestawieniem jak w temacie? W sieci nie znalazłem informacji na temat współpracy tego obiektywu z pełną klatką a wg oznaczeń (DG) będzie on pasował- chyba,że ja coś namieszałem:-)Kusi mnie stałe światło tego obiektywu oraz cena w granicach 2000PLN (używany). Głównie chciałbym używać go do filmowania na ogniskowych 150-200mm przy użyciu statywu-czasami do wykonania portretu żonie:-). Czy w zakresach podanych ogniskowych ostrość jest do przyjęcia?Czy raczej macie jakąś alternatywę oczywiście w podobnych granicach cenowych:-)Pozdrawiam
MC - Sob 07 Sty, 2012
Będzie pasował.
Co do ostrości - zależy od wymagań. Żylety się nie spodziewaj, ale tragedii też nie będzie.
edmun - Sob 07 Sty, 2012
sam używam, nawet chwaliłem, ale coś czuję że jak naprawię do końca, to sprzedam (żona ma 70-200 f/4 więc dublujemy sobie ogniskowe).
Ostrość akceptowalna na duże tak, od 5.6, niestety 2.8 tylko dla wytrwałych (w szczególności przy ogniskowej 200mm). 4.0 akceptowalne jako tako.
ładnie widać na wykresach w testach na optycznych.
obiektyw ciężki, prawie solidnie wykonany (np. niedorobione uszczelki )
jeśli masz w bdb stanie za 2000 zł i potrzebujesz - to polecam.
p.s. AF szybki i w miarę celny... kwestia wyczucia z danym body
FuzBal - Sob 07 Sty, 2012
na długim końcu na f2.8 raczej kiszka i to był jeden z powodów dla którego się jej pozbyłem (ogólnie na 2.8 nie jest zbyt wesoło ;])
lotofag - Nie 08 Sty, 2012
To ja dla równowagi dodam, że miałem okazję używać Sigmy 70-200/2.8 II i ten egzemplarz był ok od pełnej dziury (no, może na 200mm można było coś pomarudzić)
Gdybym miał egzemplarz używalny dopiero po przymknięciu do f/5.6 to czym prędzej oddałbym go do serwisu...
Tak czy siak wychodzi tu pewnie typowy "problem" - oglądanie 100% na ekranie kontra po obróbce i zmniejszeniu lub na odbitce. Bardzo prawdopodobne, że na C 70-200/2.8 IS też byście narzekali, ze mydło Nawet gdzieś tu ostatnio widziałem posta, że ktoś zamienił f/2.8 na f/4
komor - Nie 08 Sty, 2012
lotofag, a oglądałeś tę Sigmę na APS-C czy FF? No i jak zwykle kwestia egzemplarza…
lotofag - Nie 08 Sty, 2012
Tylko na APS-C niestety, konkretnie K-7. Pewnie trzeba też wziąć "poprawkę na Canona" No i brzegi bardziej "siądą"
Nie wydaje mi się, żeby obaj moi poprzednicy sprawdzali toto na FF No może edmun...
edmun - Nie 08 Sty, 2012
lotofag, chyba zdarzyło mi się podpiąć to do FF, ale również nie byłem zadowolony.
kwestia egzemplarza, ale tak jak większość mówi... 2.8 nie jest zbytnio akceptowalne, a w szczególności na długim końcu
maczetka - Nie 08 Sty, 2012 Temat postu: Re: Sigma 70-200 f2.8 APO DG EX MACRO II HSM + Canon 5dMK2
draro1 napisał/a: | Głównie chciałbym używać go do filmowania na ogniskowych 150-200mm przy użyciu statywu |
tak sie zastanawiam, czy super hiper mega ostrosc ma az takie znaczenie przy takim uzytkowaniu?
ja podpinalem jak zastanawialem sie nad tele i wybralem canonowskie 70-200 f4.
wzialbym sigme, bo choc swiatlo nie bylo dla mnie kluczowe, to zawsze lepiej miec - obrazek nie byl znaczaco rozny od canona.
nie wzialem ze wzgledu na wage, AF troche gorszy niz usm i jednak gorsze niz elkowe wykonanie.
nie wiem na ile argument af czy ciezaru jest dla ciebie istotny skoro chcesz filmowac ze statywu...
draro1 - Nie 08 Sty, 2012
Alternatywą tego obektywu zauważyłem że mógłby być właśnie CANON 70-200 F4 L bez stabilizacji (ok 2300PLN nowy) również ze stałym światłem na całej długości. Wiem, że jest to obiektyw ciemniejszy jednak myślę, że podbicie ISO w aparacie wyrównałoby te straty światła a masa ok 800g zmieści się w zakresie ciężaru aby podpiąć zestaw dodatkowo pod MERLINA. Jeśli chodzi o AF to wszystkie ujęcia kręcone są zawsze na full manualu zarówno z powodu pełnej kontroli nad wyostrzeniem odpowiedniego miejsca w kadrze oraz z powodu możliwości technicznych (brak AF w 5dMK2 podczas filmowania) Zależy mi na jak największym rozmyciu tła względem filmowanego obiektu następnie przechodzenie ostrością z obiektu na tło lub inny element za lub przed obiektem. Napisaliście, że w SIGMIE przy 2.8 i 200mm ostrość nie jest akceptowalna- chodziło o cały kadr czy małą GO przy dobrze wyostrzonym obiekcie?
edmun - Nie 08 Sty, 2012
cały kadr
komor - Pon 09 Sty, 2012
Ale przy filmowaniu ostrość obiektywu nie jest tak krytycznie istotna, a pożądana możliwość zmniejszenia głębi ostrości moim zdaniem jest istotna. Inna sprawa czy łatwo jest ręcznie ostrzyć podczas filmowania ogniskową 200 mm…
draro1 - Pon 09 Sty, 2012
Do Pana komor.Jeżeli dobrze obiektyw zostanie przytwierdzony do statywu i użyję follow focusa (tylko proszę nie docinać mi teraz do czego przytwierdzę follow focus- do rurki RIGa:-)hehe) to nie jest to trudne (ręczne ostrzenie przy 200mm). Dodatkowo spoglądając sobie w Lilliputa dokładnie mam obraz gdzie jest ostro-ale myślę że odbiegamy od tematu. Jakie problemy mieliście ze współpracą tej Sigmy z Body 5dMKII?Czy zauważył ktoś z was jakąś szczególnie słabą stronę z punktu widzenia mechanicznego (np. luzowanie się pierścieni obiektywu, zawieszanie aparatu itp.)?
komor - Pon 09 Sty, 2012
draro1, „pan komor” ma na imię Rafał i w przypadku Sigmy 70-200 nie ma problemu z follow-focusem, bo jest duży i wygodny pieścień ostrzenia. Problem byłby w przypadku plastikowego Canona 50/1.8, którego pierścień jest mały, luźny i niewygodny, a przede wszystkim delikatny. Nawet jak ktoś w internecie pokazuje, jak przymocować ringa do tego obiektywu, to nie zmienia to faktu, że bardzo łatwo będzie plasticzaka zniszczyć w ten sposób, bo jest on bardzo delikatny.
fotofan - Pon 09 Sty, 2012
draro1 - za 2000 to okazja, polecam, jest rewelacyjny. Sam używałem przez 4 lata, teraz przesiadłem się na OS no ale to inna cena.
|
|