|
forum.optyczne.pl
|
 |
Serwis sprzętu i usterki - Serwis Sigmy chce obciazyc za darmowa naprawe
telemach - Sob 14 Sty, 2012 Temat postu: Serwis Sigmy chce obciazyc za darmowa naprawe Sytuacja wyglada tak :
zostal kupiony obiektyw : Sigma 18-250 f3.5-6.3 DC OS HSM w firmie Redcoon
po podpieciu do Sony SLT A65 nie dziala AF, po sprawdzeniu informacji w internecie
znalazlem komunikat Sigmy
http://www.sigmaphoto.com...-fitting-lenses
na forach internetowych mozna znalezc potwierdzenie ze kombinacja tego aparatu i tego obiektywu jest problematyczna ale po przeprogramowaniu w serwisie wszystko chodzi jak nalezy
sprzet zostal wyslany do serwisu Sigmy tj.
http://www.foto-service.pl/
tutaj zaczynaja sie problemy bo serwis jak i Sigma w Polsce tj. K-Consult Sp. z o.o. chca sie wymigac od bezplatnej naprawy (oraz bezplatnego dostarczenia kurierem do serwisu) i za argument biora to ze Redcoon sprzedal aparat z dystrybucji niemieckiej a nie polskiej i naprawic moga ale odplatnie
osobiscie uwazam ze konsumenta to zupelnie nie powinno obchodzic gdzie i z jakiej dystrybucji jest przedmiot skoro jest sprzedawany na terenie RP, poza tym Sigma oficjalnie nie pisze nigdzie ze nie naprawia czegos z Niemiec; moim zdaniem powinni sobie to miedzy soba rozliczyc a klienta to nie powinno w ogole dotyczyc;
prosze o porade jak rozegrac ta sytuacje bo plazem im tego nie przepuszcze i jesli nie dojdzie do porozumienia to skieruje sprawe do mediow i rzecznika konsumentow
4motion - Sob 14 Sty, 2012
A jak kupowałeś to była gdzieś taka informacja że np. nie działa z danym modelem aparatu? Czy może było napisane że działa z w/w modelami Sony?
http://www.sigma-foto.pl/130,a.html
Dziwi mnie że nie chcą tak normalnie załatwić tej sprawy.K-consult wydawał mi się poważną firmą.
mozer - Sob 14 Sty, 2012
telemach, reklamuj go w sklepie, w którym go kupiłeś na podstawie niezgodności towaru z umową. Niech gwarancja Cię nie obchodzi.
telemach - Nie 15 Sty, 2012
mozer napisał/a: | telemach, reklamuj go w sklepie, w którym go kupiłeś na podstawie niezgodności towaru z umową. Niech gwarancja Cię nie obchodzi. |
tylko pytanie czy to faktycznie jest niezgodne z umowa bo sklep chyba nie ma obowiazku sprawdzac kazdego obiektywu zwlaszcza ze Sigma twierdzi ze problem wystepuje tylko w niektorych a nie wszystkich
MC - Nie 15 Sty, 2012
Pytanie czy sprzedawca nabył obiektyw z oficjalnej dystrybucji K-Consult. Jeśli nie, to działanie serwisu jest jak najbardziej uprawnione.
Czy do obiektywu była dołączona karta gwarancyjna K-Consult?
A co do niezgodności z umową to oczywiście towar jest niezgodny. I to jest najkorzystniejsze dla Ciebie rozwiązanie.
telemach - Nie 15 Sty, 2012
MC napisał/a: | Pytanie czy sprzedawca nabył obiektyw z oficjalnej dystrybucji K-Consult. Jeśli nie, to działanie serwisu jest jak najbardziej uprawnione.
Czy do obiektywu była dołączona karta gwarancyjna K-Consult?
|
K-Consult zajmuje sie produktami Sigmy czy produktami K-Consult ?
ani sklep nie przedstawia klientowi w ofercie zrodla dystrybucji ani karty gwarancyjnej
ani K-Consult nie informuje ze bezplatnej naprawie podlegaja wylacznie produkty
z konkretnej dystrybucji albo od konkretnej firmy a biorac pod uwage globalnosc problemu
to pierwszenstwo powinno miec miejsce zakupu a koszty powinna pokryc sama Sigma;
co innego gdyby to byla naprawa gwarancyjna ale nie jest bo to jest eliminacja usterki
pozagwarancyjna; kiedy lata temu oddawalem Sony F717 na bezplatna wymiane matrycy to serwis Sony nie dociekal gdzie i kiedy kupilem aparat tylko przyjeli sprzet, naprawili i kurierem za darmo odeslali i tak sie dzialo na calym swiecie
MC napisał/a: |
A co do niezgodności z umową to oczywiście towar jest niezgodny. I to jest najkorzystniejsze dla Ciebie rozwiązanie. |
niewykluczone ze tak trzeba bedzie zrobic tylko teraz pytanie jest takie jaki argument/punkt stanowi ta niezgodnosc ? czy samo to ze AF nie dziala jest podstawa do zwrotu ? czy sklep nie wykpi sie tym ze Sigma twierdzi ze problem nie dotyczy wszystkich obiektywow ?
komor - Nie 15 Sty, 2012
telemach napisał/a: | Redcoon sprzedal aparat z dystrybucji niemieckiej a nie polskiej i naprawic moga ale odplatnie |
Aparat czy obiektyw z dystrybucji niemieckiej? Bo to dość istotne.
telemach - Nie 15 Sty, 2012
komor napisał/a: | telemach napisał/a: | Redcoon sprzedal aparat z dystrybucji niemieckiej a nie polskiej i naprawic moga ale odplatnie |
Aparat czy obiektyw z dystrybucji niemieckiej? Bo to dość istotne. |
mialo byc obiektyw bo jak pisalem wczesniej
Cytat: | zostal kupiony obiektyw : Sigma 18-250 f3.5-6.3 DC OS HSM w firmie Redcoon |
komor - Nie 15 Sty, 2012
telemach, skoro obiektyw jest spoza polskiej dystrybucji to nie dziwne jest, że polski dystrybutor nie chce go naprawiać za darmo, jeśli Sigma nie ma jakiejś ogólnoświatowej polityki serwisowej. A widocznie nie ma.
Uderzaj do sklepu, w którym kupiłeś, niech oni się martwią jak sprzedają towar z samodzielnego importu.
telemach - Nie 15 Sty, 2012
komor napisał/a: | telemach, skoro obiektyw jest spoza polskiej dystrybucji to nie dziwne jest, że polski dystrybutor nie chce go naprawiać za darmo, jeśli Sigma nie ma jakiejś ogólnoświatowej polityki serwisowej. A widocznie nie ma.
Uderzaj do sklepu, w którym kupiłeś, niech oni się martwią jak sprzedają towar z samodzielnego importu. |
z punktu widzenia klienta ktorego ani sklep ani producent nie informuje o mozliwosci zaistnienia problemu wizerunek PR Sigmy rysuje sie wprost pieknie : drogi kliencie cieszymy ze kupiles nasz obiektyw, wiemy ze sa z nim problemy i naprawiamy je za darmo ale jesli tylko jest mozliwosc zeby sie wyslizgac z naprawy to szczerze mamy Cie gdzies, co wiecej nie opublikujemy zadnego komunikatu na ten temat zebys czasem nie kupil tam gdzie trzeba i zebysmy nie musieli tego robic za darmo. Po co Sigma USA pisze aby skontaktowac sie z najblizszym serwisem i podaje namiary ??? czemu nie napisza ze naprawimy ale tylko w kraju z ktorego jest dystrybucja ? na pewno ani w USA ani w Polsce nie zarzadzaja firma ludzie niedoinformowani i maja swiadomosc ze produkty sa sprzedawane z roznych dystrybucji. Niby dlaczego to konsument ma odpowiadac za bledy producenta i sklepu ???
komor - Nie 15 Sty, 2012
telemach, ale czego Ty oczekujesz. Że Sigma Japan wyśle listy polecone do 40 milionów Polaków czy co? Jeśli sklep sprzedający ten sprzęt nie wie, że coś z czymś nie działa, to świadczy to przecież o sklepie, nie?
Chyba domyślasz się, że obiektywy źle działające z A77/A65 zostały wyprodukowane wcześniej niż zdiagnozowano problem.
telemach napisał/a: | Po co Sigma USA pisze aby skontaktowac sie z najblizszym serwisem i podaje namiary ??? |
A co ma do tego Sigma USA? Żyjemy w Polsce i Unii Europejskiej, rynek amerykański rządzi się innymi prawami, UE innymi prawami, a w Polsce jeszcze inaczej wygląda i teoria i praktyka.
telemach napisał/a: | Niby dlaczego to konsument ma odpowiadac za bledy producenta i sklepu ??? |
Ależ absolutnie nikt nie twierdzi, że to Twoja wina! Uderzaj do sklepu, który sprzedał Ci taki komplet, o którym z góry powinien wiedzieć, że nie działa.
telemach - Nie 15 Sty, 2012
komor napisał/a: | telemach, ale czego Ty oczekujesz. Że Sigma Japan wyśle listy polecone do 40 milionów Polaków czy co? Jeśli sklep sprzedający ten sprzęt nie wie, że coś z czymś nie działa, to świadczy to przecież o sklepie, nie?
Chyba domyślasz się, że obiektywy źle działające z A77/A65 zostały wyprodukowane wcześniej niż zdiagnozowano problem.
|
oczekuje tego ze skoro jest to wina Sigmy a przynajmniej biora na siebie odpowiedzialnosc za problem i reklamuja sie z darmowym przeprogramowaniem to klienta nie powinno nic obchodzic; klient oddaje do najblizszego serwisu obiektyw; serwis patrzy ze jest dowod sprzedazy (czyli ze zostalo kupione nie ukradzione) wiec naprawia za darmo a koszta pokrywa Sigma czy europejska, czy krajowa czy zagraniczna to juz nie ma znaczenia; moim zdaniem dla wizerunku firmy chyba lepiej jest naprawic usterke za darmo niz krecic nosem i wyrabiac sobie opinie ze lepiej darowac sobie zakup Sigmy bo jeszcze sie okaze ze sklep sprowadzil to skades i pozniej trzeba bedzie placic za darmowa naprawe; w tym przypadku Sigma wie o problemie z gory natomiast wyobraz sobie sytuacje ze jakis problem pojawia sie po roku czasu i Sigma oferuje darmowa wymiane jakiejs czesci; juz sie cieszysz kiedy sie okazuje ze rok temu sklep sprowadzil to z innej dystrybucji i wszyscy inni beda miec za darmo a ty bedziesz slono placil; sklep moze zniknac lub zbankrutowac a ty zostaniesz sie na lodzie bo Sigmy nie obchodza ich klienci tylko dystrybucja
komor napisał/a: |
A co ma do tego Sigma USA? Żyjemy w Polsce i Unii Europejskiej, rynek amerykański rządzi się innymi prawami, UE innymi prawami, a w Polsce jeszcze inaczej wygląda i teoria i praktyka.
|
ja sie nie odnosze do rynku amerykanskiego tylo sugestii firmy Sigma zeby skontaktowac sie z najblizszym serwisem i podaja liste z krajami wiec tu jest sugestia aby klient znalazl sobie serwis we wlasciwym kraju; jezeli polak kupuje obiektyw w Polsce to skad ma wiedziec ze istnieja jakies odstepstwa i wyjatki skoro producent go o tym nie informuje ?
komor napisał/a: |
Ależ absolutnie nikt nie twierdzi, że to Twoja wina! Uderzaj do sklepu, który sprzedał Ci taki komplet, o którym z góry powinien wiedzieć, że nie działa. |
w Redcoon nie byl kupiony komplet tylko sam obiektyw i Redcoon za to beknie ze wprowadzaja klientow w blad nie informujac ze kupionego produktu nie naprawi za darmo w Polsce oraz ze produkt sprzedawany moze byc niezgodny z danym aparatem
inna sprawa to Sigma : nadal nie mam zadnej podstawy prawnej czy umownej wg. regulaminow Sigmy ktore jasno by okreslaly ze to niedopasowanie fabryczne nie moze byc naprawione nieodplatnie w Polsce; jak na razie jest tak ze na stronie Sigmy w Polsce jest komunikat ktory z takiej naprawy nie wylacza aparatow z innej dystrybucji; poki co jest wylacznie slowo mowione ludzi z Sigmy ze skoro to inna dystrybucja to nie chca zrobic za darmo a ja sie pytam gdzie jest na to podklad w postaci komunikatu prasowego albo zapisu regulaminowego ??? to nie jest popsucie sie obiektywu kupionego na Filipinach a naprawianego w Polsce tylko niedopasowanie fabryczne obiektywu kupionego w Polsce i oddanego do serwisu w Polsce
moronica - Nie 15 Sty, 2012
rowniez uwazam, ze sklep tu powinien sprawe wyprostowac. tzn przyjac obiektyw z powrotem i zajac sie wyslaniem do niemieckiego serwisu Sigmy
komor - Nie 15 Sty, 2012
telemach, ja też bym wolał, żeby serwisy i gwarancje były ogólnoświatowe. Albo przynajmniej jednolite w obrębie UE. I w niektórych firmach tak jest. Ale jest też tak, że firmy sobie rynki segmentują, walczą z szarym importem i takie tam. Co tam dobrego jest dla wizerunku Sigmy, a co dobrego jest dla dystrybutora w Polsce – to niekoniecznie musi być to samo. Moim zdaniem niepotrzebnie się denerwujesz na cały świat, podczas gdy sprawa jest prosta – wybrałeś pewnie najtańszy sklep internetowy, to teraz już wiesz, czemu jedne sklepy sprzedają towar taniej, a inne drożej. Uderzaj do sklepu. Na jakiej podstawie, to już Ci napisał MC, albo jeszcze napisze coś precyzyjniej.
Serwis zajmujący się gwarancjami Sigmy w PL to nie jest serwis Sigmy tylko firmy K-Konsult. Dbają o swoją sprzedaż, a nie niemiecką. Owszem, mogliby mieć umowę na serwisowanie wszystkich produktów Sigmy kupionych gdziekolwiek, albo chociaż z obszaru UE (za naprawy „obce” płaciłaby wtedy Sigma), ale widocznie takiej umowy nie mają. Nie wiem czy można to ugryźć na podstawie przepisów o sprzedaży konsumenckiej. Dla Ciebie istotniejszy jest sprzedawca, a nie dystrybutor.
telemach - Nie 15 Sty, 2012
komor napisał/a: | Dla Ciebie istotniejszy jest sprzedawca, a nie dystrybutor. |
oczywiscie, skoro przedstawicielstwo Sigmy sie wypielo to zostaje nekac sprzedawce;
moze tobie wydaje sie to normalne natomiast dla mnie jako klienta jest to tzw. 'lecenie sobie w kulki' jesli K-Consult walczy z innymi dystrybucjami ale w komunikacie prasowym nic nie napisze; co innego jesli by z gory zaznaczyli ze naprawiaja za darmo ale wylacznie produkty z wlasnej dystrybucji; nie robia tak wiec klient nie wrozka sam sie nie domysli i kupuje tam gdzie chce zeby potem sie przekonac ze dystrybutor dba wylacznie o siebie i swoja sakiewke;
sami sie na tym przejada bo gdyby napisali wprost to klienci kupowaliby wylacznie z ich dystrybucji a tak to K-Consult liczy wylacznie na kase z naprawy a nie ze sprzedazy
komor - Nie 15 Sty, 2012
telemach napisał/a: | sami sie na tym przejada bo gdyby napisali wprost to klienci kupowaliby wylacznie z ich dystrybucji |
Ta, jasne. Poczytaj wątek o sklepie Lider24. Tam kupują nawet tacy, co znali wcześniej opinie o sklepie. No bo przecież taniej, to warto zaryzykować…
moronica - Nie 15 Sty, 2012
telemach, tylko ciekawa jestem czy po tych wszystkich narzekaniach w przyszlosci kupisz przykladowo obiektyw Sigmy w Sigma Pro Centrum i zaplacisz wiecej niz w sklepach internetowych by miec pewnosc ze produkt jest z polskiej dystrybucji. bo zazwyczaj tak jest, ze sie kupuje byle gdzie byle tylko taniej i trzyma kciuki by wszystko bylo ok a jak nie jest to sie narzeka, ze jest ciezej
telemach - Nie 15 Sty, 2012
moronica napisał/a: | telemach, tylko ciekawa jestem czy po tych wszystkich narzekaniach w przyszlosci kupisz przykladowo obiektyw Sigmy w Sigma Pro Centrum i zaplacisz wiecej niz w sklepach internetowych by miec pewnosc ze produkt jest z polskiej dystrybucji. bo zazwyczaj tak jest, ze sie kupuje byle gdzie byle tylko taniej i trzyma kciuki by wszystko bylo ok a jak nie jest to sie narzeka, ze jest ciezej |
to czy kupie czy nie to kwestia przyszlosci ale bez watpienia chcialbym wiedziec w jaki kanal pakuje sie kupujac tu czy tam bo jak widac ani sklepy ani dystrybutor nie informuja o niczym
juz lepiej mi wydac troche wiecej ale miec sprzet gotow do pracy bo zalezy mi na czasie
a nie bujac sie finansowo i czasowo bo klient znalazl sie miedzy mlotem a kowadlem
MC - Nie 15 Sty, 2012
Dystrybutor informuje, trzeba tylko wejść na stronę internetową.
Ja całkowicie rozumiem K-Consult. Czemu mają dokładać do interesu i serwisować obiektywy z których sprzedaży nie mają ani grosza?
I nie strzelaj focha, bo ciała dał sklep.
mozer - Nie 15 Sty, 2012
Wg mnie to nawet sklep nie dał ciała. Przecież liczy się z tym, że w razie awarii sprzedanego sprzętu będzie musiał sam zapłacić za naprawę. To się wlicza w koszty prowadzenia sprzedaży w takim trybie.
Co innego, gdy sklep się wypnie...
MC - Nie 15 Sty, 2012
Może i tak...
Napiszę inaczej.
Kupujesz samochód od pana Zenka, z Niemiec. Coś się psuje. A potem masz wąta, że ASO w Wólce Koziej nie chce naprawić gratis?
telemach - Nie 15 Sty, 2012
MC napisał/a: |
Ja całkowicie rozumiem K-Consult. Czemu mają dokładać do interesu i serwisować obiektywy z których sprzedaży nie mają ani grosza?
|
rozumiem ze stoisz murem za K-Consult ale postaw sie choc raz na pozycji konsumenta;
normalnie to powinno wygladac tak ze serwis przyjmuje do naprawy, naprawia odplatnie ale fakture wystawia Sigmie i rozlicza sie oddzial zagraniczny, glowna siedziba czy Polski to nie ma znaczenia; a jest jak jest i panuje niedoinformowanie konsumentow co sie przeklada na to ze podobnie jak w sluzbie zdrowia niby jest co za darmo ale i tak trzeba placic
Sunders - Nie 15 Sty, 2012
telemach napisał/a: | normalnie to powinno wygladac tak ze serwis przyjmuje do naprawy, naprawia odplatnie ale fakture wystawia Sigmie |
Uważam dokładnie tak samo i pisałem już kiedyś, że IMO taka sytuacja kompromituje Sigmę w Polsce
mozer - Nie 15 Sty, 2012
Sunders, to dotyczy prawie wszystkich firm...
Sunders - Nie 15 Sty, 2012
mozer napisał/a: | to dotyczy prawie wszystkich firm... |
mozer, nie wiem czy prawie wszystkich, wiem za to, że np. serwis canona bez peoblemów honoruje gwarancje sprzętu zakupionego w Niemczech.
4motion - Nie 15 Sty, 2012
MC napisał/a: | Może i tak...
Napiszę inaczej.
Kupujesz samochód od pana Zenka, z Niemiec. Coś się psuje. A potem masz wąta, że ASO w Wólce Koziej nie chce naprawić gratis? |
A ja to widzę tak: Kupujesz auto w salonie (nowe tak jak obiektyw był nowy) producent ogłasza akcje serwisową, ty jedziesz do serwisu jakiego chcesz i naprawiają ci a "free" i wystawiają fakturę dystrybutorowi, a on producentowi. Tak powinna zrobić szanująca się firma. Po prostu nie ma w Polsce nikogo kto mógłby to tak załatwić i tyle,
MC - Pon 16 Sty, 2012
Ale o jakiej akcji serwisowej mowa?
Przede wszystkim to sprzedawca powinien poinformować PRZED ZAKUPEM, że w razie czego obiektyw należy przesłać do niego, a potem on wyśle do serwisu i z nim się ewentualnie rozliczy.
Poza tym, jak przecież wiadomo, GWARANCJA JEST DOBROWOLNYM ZOBOWIĄZANIEM PRODUCENTA/IMPORTERA. Więc ma prawo ustanowić zasady takie, jakie uzna za stosowne.
Arek - Pon 16 Sty, 2012
K-Consult to nie Sigma Polska i nie dziwie się ich podejściu. Oni utrzymują serwis, łożą na reklamę, prowadzą dużą sieć wypożyczalni. Trudno im konkurować ceną ze sklepami, które ciągną sprzęt bokiem i nic w celu promocji marki nie robią. Jeśli decydujesz się na zakup w takim sklepie, musisz się z tym liczyć. W Polsce powinieneś dostać polskie papiery na zakupiony sprzęt, a nie niemieckie. Chciałeś oszczędzić. Nie wyszło. Na szczęście sprawa jest jasna - rozmawiasz ze sklepem, co już kilka razy koledzy Ci powiedzieli.
sąsiad - Pon 16 Sty, 2012
sprawa jest trywialnie prosta, przykład z samochodem obrazuje ją bardzo dosadnie. Nie rozumiem po co kombinujesz, motasz się we własnym sosie i masz pretensje do garbatego.
Kupiłeś w sklepie -> zgłaszasz się do sklepu i sprzedawca który sprzedał Ci towar ma doprowadzić sprzęt do porządku. Nie Twoja sprawa jak to zrobi, ona sprzedaje i to jego kłopot, nie ma dla niego tłumaczenia że Ty sam musisz coś zrobić.
Mowa o rzeczniku i tych sprawach.. błagam Cię, to tak jakbyś wzywał chirurga do obcięcia włosów. Sprawa jest tak prosta że aż ciężko uwierzyć że nie możesz jej ogarnąć
Chytre plany zaoszczędzenia 2% wartości zakupu niestety czasami kończą się pewnymi niedogodnościami z którymi musisz się teraz zmagać.
Pretensje miej do Redcoona że zostawia Cie samego z problemem.
telemach - Pon 16 Sty, 2012
sąsiad napisał/a: | sprawa jest trywialnie prosta, przykład z samochodem obrazuje ją bardzo dosadnie. Nie rozumiem po co kombinujesz, motasz się we własnym sosie i masz pretensje do garbatego.
Kupiłeś w sklepie -> zgłaszasz się do sklepu i sprzedawca który sprzedał Ci towar ma doprowadzić sprzęt do porządku. Nie Twoja sprawa jak to zrobi, ona sprzedaje i to jego kłopot, nie ma dla niego tłumaczenia że Ty sam musisz coś zrobić.
Mowa o rzeczniku i tych sprawach.. błagam Cię, to tak jakbyś wzywał chirurga do obcięcia włosów. Sprawa jest tak prosta że aż ciężko uwierzyć że nie możesz jej ogarnąć
Chytre plany zaoszczędzenia 2% wartości zakupu niestety czasami kończą się pewnymi niedogodnościami z którymi musisz się teraz zmagać.
Pretensje miej do Redcoona że zostawia Cie samego z problemem. |
sprawa dla ciebie jest prosta bo ciebie problem nie dotyczy i uwazasz ze przedstawiciel Sigmy w Polsce robi dobrze informujac na swojej stronie :
http://www.sigma-foto.pl/130,a.html
"W przypadku wykrycia jakichkolwiek nieprawidłowości prosimy o kontakt z serwisem gdzie problem zostanie bezpłatnie naprawiony."
czy widzisz tam gdzies informacje : naprawie nie podlega sprzet nabyty poza dystrybucja firmy K-Consult ??? czy z tej strony wg. Ciebie wszystko jest jasne i czytelne w jakich przypadkach problem bedzie platny a w jakich bezplatny ?
Sigma wszem i wobec pisze ze zrobi za darmo i prosi o kontakt z najblizszym serwisem, K-Consult jak widac tez twierdzi ze bezplatnie naprawi wiec czytam nie widze gdzie sa te odstepstwa ????
przyklad z samochodem jest naiwny bo tu nie zachodzi taka sytuacja, ba to nawet nie jest naprawa gwarancyjna bo biorac pod uwage na przyklad jakas starsza puszke Sony to ten obiektyw bedzie dzialal OK wiec nie jest uszkodzony jest jedynie niedopasowany do konkretnego modelu i jakkolwiek niewatpliwa jest wina Redcoon tak tez uwazam ze Sigma dala ciala i nie zapewnila klientom mozliwosci bezplatnej naprawy na zasadach jakie oferuje konkurencja lub na przyklad koncerny samochodowe przy wezwaniu do naprawy jakiejs usterki i co wiecej nie poinformowali nabywcom o tym ze moga miec problemy przy oddaniu do naprawy
moronica - Pon 16 Sty, 2012
http://www.sigma-foto.pl/...rzedawcy,s.html napisał/a: | Sklepy zaopatrujące się poza oficjalną siecią dystrybucji Sigma Corporation – bez rekomendacji autoryzowanego dystrybutora. Uwaga: sprzęt oferowany w tych sklepach nie będzie prawdopodobnie objęty programem gwarancyjnym świadczonym przez polski serwis. Z uwagi na bezpieczeństwo serwisowo-gwarancyjne, rekomendujemy wyłącznie zakup obiektywów stosownie oznakowanych. |
Arek - Pon 16 Sty, 2012
telemach, moronica podała już odpowiedni link.
Dla wszystkich oprócz Ciebie sprawa jest oczywista. Kupowanie tańszego sprzętu spoza oficjalnej dystrybucji to ruletka. Będzie fajnie, jak wszystko pójdzie dobrze. Jak nie pójdzie, to masz pecha. Po to firmy wyznaczają oficjalne kanały, aby z nich korzystać. Sklep je ominął aby przyciągnąć klienta niższą ceną. Teraz i Ty i oni macie problem.
jaad75 - Pon 16 Sty, 2012
Arek napisał/a: | Kupowanie tańszego sprzętu spoza oficjalnej dystrybucji to ruletka. Będzie fajnie, jak wszystko pójdzie dobrze. Jak nie pójdzie, to masz pecha. | Nie, pretensje do firmy, która nie prowadzi napraw gwarancyjnych sprzętu spoza własnej dystrybucji, to idiotyzm. Tyle. Kupując trzeba wiedzieć kto ewentualne naprawy gwarancyjne realizuje i jeśli uznajemy, że zakup nam się opłaca, to możemy śmiało kupować gdziekolwiek. Nikt nie każe nam nabijać kiesy polskim dystrybutorom, fiskusowi i wszystkim darmozjadom po drodze.
krisv740 - Pon 16 Sty, 2012
jaad75,
a gray market from b&h ?
zaserwisujesz w canonie?!
ej....!
jaad75 - Pon 16 Sty, 2012
krisv740, gdybym miał zamiar kupić, to bym się dowiedział.
4motion - Pon 16 Sty, 2012
moronica napisał/a: | http://www.sigma-foto.pl/...rzedawcy,s.html napisał/a: | Sklepy zaopatrujące się poza oficjalną siecią dystrybucji Sigma Corporation – bez rekomendacji autoryzowanego dystrybutora. Uwaga: sprzęt oferowany w tych sklepach nie będzie prawdopodobnie objęty programem gwarancyjnym świadczonym przez polski serwis. Z uwagi na bezpieczeństwo serwisowo-gwarancyjne, rekomendujemy wyłącznie zakup obiektywów stosownie oznakowanych. |
|
To chyba wyjaśnia wszystkie wątpliwości.
MC - Pon 16 Sty, 2012
A ja się jeszcze tak - na marginesie - zastanawiam i pytam - jak wygląda karta gwarancyjna dołączona do obiektywu?
telemach - Pon 16 Sty, 2012
widze ze niektore osoby ktore zabieraja glos w dyskusji albo czytaja wyrywkowo albo bez zrozumienia wiec napisze po raz kolejny i mam nadzieje ostatni
w ogole nie dyskutuje na temat GWARANCJI
obiektyw jest w 100% sprawny i dzialajacy, nie ma w nim uszkodzenia, nic sie nie popsulo i ze starszym modelem Sony bedzie wspolpracowal poprawnie zatem jak dla mnie nie kwalifikuje sie na naprawe gwarancyjna i nie zostal oddany do naprawy gwarancyjnej wiec to czy gwarancje na ten konkretny obiektyw mozna zrealizowac w Gdyni czy tez nie to mnie w tej chwili nie obchodzi
Sigma aby zapewnic kompatybilnosc starszych obiektywow z nowymi aparatami ma gest i za darmo je klientom dostosowuje. Sprawny obiektyw czyni kompatybilnym z nowym aparatem.To nie jest uszkodzenie ze nie dziala on z nowymi aparatami. Patrze na komunikat Sigmy i nie widze nic zeby bylo to kwalifikowane jako naprawa gwarancyjna, nic nie pisze zeby kontaktowac sie z wlasciwym sobie serwisem w ktorym obowiazuje wykupiona gwarancja, pisze natomiast zeby skontaktowac sie z najblizszym i nic nie pisze ze z tego pozagwarancyjnego dopasowania wylaczone sa apraty z jakiejs dystrybucji.
Dorabiacie niestworzone historie a link ktory podala moronica dotyczy napraw gwarancyjnych i to tez nie jest tam ze na 100% nie bedzie tylko ze 'prawdopodobnie'.
Link moronicy nie odnosi sie do wymienionej przeze mnie sytuacji a do napraw gwaranyjnych. Zgadzam sie sie ze K-Consult majac wylacznosc i monopol na naprawy gwarancyjne w Polsce moze narzucic sobie takie warunki i jesli przyjdzie cos naprawiac na gwarancji to trzeba sie bedzie dostosowac. W moim przypadku K-Consult jak juz pisalem powinien rozmawiac z Sigma o pieniadzach a nie z klientem bo mnie K-Consult nie obchodzi za bardzo. Kupilem produkt Sigmy, Sigma mi cos obiecuje to zglaszam sie do jedynego serwisu Sigmy w Polsce i to nie ja mam placic za dostosowanie sprzetu a Sigma.
To kto i jak to ureguluje to powinien sobie serwis, przedstawiciel i producent zalatwiac miedzy soba.
moronica - Pon 16 Sty, 2012
wklejony przeze mnie link odnosi sie do "bezpieczenstwa serwisowo-gwarancyjnego". ale zreszta jak wolisz siedziec i psioczyc na Sigme, K-Consult i probujacych tobie pomoc no to coz, twoj wybor. zobaczymy, czy dzieki temu obiektyw zacznie dzialac
komor - Pon 16 Sty, 2012
telemach napisał/a: | W moim przypadku K-Consult jak juz pisalem powinien rozmawiac z Sigma o pieniadzach a nie z klientem bo mnie K-Consult nie obchodzi za bardzo. Kupilem produkt Sigmy, Sigma mi cos obiecuje to zglaszam sie do jedynego serwisu Sigmy w Polsce i to nie ja mam placic za dostosowanie sprzetu a Sigma. |
Kiedy widzisz, najważniejsze nie jest to, jakiej firmy produkt kupiłeś, ale gdzie go kupiłeś. Rozmawiaj ze sprzedawcą. Każdy rynek ma swoje zwyczaje, to, że np. producenci samochodów robią jakieś swoje akcje niezależnie od miejsca zakupu to być może rynkowy zwyczaj, a być może jakieś przepisy dotyczące bezpieczeństwa to wymuszają – nie wiem. To, że być może inny producent foto ma inne zwyczaje (np. Canon zdaje się honoruje wszystko z terenu UE) też jeszcze nie oznacza, że można w ciemno uznać to za normę na całym rynku.
Rozumiem Twoje rozgoryczenie sytuacją, ale naprawdę w złą stronę kierujesz swoje żale.
hijax_pl - Pon 16 Sty, 2012
telemach, ja rozumiem to tak, że kupiłeś obiektyw, który jest sprawny, ale w kombinacji z Twoim aparatem nie działa najlepiej. Swoją drogą tak to już z tzw kundelkami jest
Rozwiązaniem jest aktualizacja oprogramowania sterownika obiektywu, która to usługą jest płatną.
Na jakiej podstawie żądasz, by tę usługę wykonano Ci bezkosztowo?
telemach - Pon 16 Sty, 2012
co jak co nadal uwazam ze napisanie na stronie internetowej jednego zdania typu
'ze z wymienionej czynnosci serwisowej wylaczone sa wszystkie obiektywy zakupione
poza dystrybucja K-Consult' nie boli ale moze sie myle i powinienem jak wiekszosc tutaj
przyklasnac przedstawicielowi Sigmy bo robi jak trzeba i w ten sposob robi sie interesy
bo im mniej klient wie tym wiecej zarabiamy; sklepu tez by nie zabolalo gdyby napisali ze dany obiektyw moze nie wspolpracowac z konkretnymi aparatami lub ze naprawy gwarancyjne realizowane sa wylacznie poprzez nich i nie nalezy odsylac sprzetu do serwisu Sigmy; jak klient kupil obiektyw i cos mu sie popsulo to chce naprawic, jak wyszuka slowa 'serwis sigma polska' to trafi na strone 'http://www.sigma-foto.pl/obsluga-serwisowa,s.html
a tam pisze
Cytat: | Jeśli posiadasz produkty marki Sigma będące na gwarancji, lub chcesz skorzystać z naszych usług, skontaktuj się z wyłącznym autoryzowanym serwisem.
Pamiętaj! Zanim zgłosisz problem z obiektywem, upewnij sie, że posiadasz wypełnioną przez punkt sprzedaży kartę gwarancyjną oraz dowód sprzedaży (dotyczy napraw gwarancyjnych). |
nigdzie tam nic nie pisze o innych dystrybucjach albo o jakichs odstepstwach;
rozumiem ze wiekszosc z was zaklada ze to normalne i klient powinien przeczytac dokladnie caly serwis, wszystkie podstrony bo moze gdzies drobnym drukiem jest dopisane cos takiego co go moze wylaczyc z naprawy gwarancyjnej
firmie K-Consult 'gratuluje' wyobrazni lub kreatywnego podejscia do biznesu;
ja bym napisal wprost co i jak zeby ani sobie ani klientowi nie robic problemu
ale ja mam odmienne podejscie do uczciwosci rynkowej
-----
hijax_pl - na podstawie oficjalnego komunikatu
http://www.sigma-foto.pl/130,a.html
hijax_pl - Pon 16 Sty, 2012
telemach, pisałeś do k-consulta w tej sprawie? W sprawie braku odpowiedniego obwarowania na informacji na stronie, którą zalinkowałeś?
I... przyłączam się do pytania zadanego przez MC: MC napisał/a: | A ja się jeszcze tak - na marginesie - zastanawiam i pytam - jak wygląda karta gwarancyjna dołączona do obiektywu? |
telemach - Pon 16 Sty, 2012
hijax_pl napisał/a: | telemach, pisałeś do k-consulta w tej sprawie? W sprawie braku odpowiedniego obwarowania na informacji na stronie, którą zalinkowałeś?
I... przyłączam się do pytania zadanego przez MC: MC napisał/a: | A ja się jeszcze tak - na marginesie - zastanawiam i pytam - jak wygląda karta gwarancyjna dołączona do obiektywu? |
|
sprawa jest rozwojowa
Sunders - Pon 16 Sty, 2012
telemach napisał/a: | MC napisał/a:
A ja się jeszcze tak - na marginesie - zastanawiam i pytam - jak wygląda karta gwarancyjna dołączona do obiektywu?
sprawa jest rozwojowa |
telemach, czy to znaczy, ze nie masz karty gwarancyjnej
telemach - Pon 16 Sty, 2012
Sunders napisał/a: | telemach napisał/a: | MC napisał/a:
A ja się jeszcze tak - na marginesie - zastanawiam i pytam - jak wygląda karta gwarancyjna dołączona do obiektywu?
sprawa jest rozwojowa |
telemach, czy to znaczy, ze nie masz karty gwarancyjnej |
wrecz przeciwnie
Sunders - Pon 16 Sty, 2012
telemach napisał/a: | wrecz przeciwnie |
To mozesz ja opisac lub pokazac
MC - Pon 16 Sty, 2012
Po co? Zalozyciel watku przyszedl tu narzekac a nie rozwiazac problem.
jotes - Pon 16 Sty, 2012
hijax_pl napisał/a: | telemach, ja rozumiem to tak, że kupiłeś obiektyw, który jest sprawny, ale w kombinacji z Twoim aparatem nie działa najlepiej. |
Przyglądam się dyskusji od początku i chciałem się dowiedzieć na podstawie któego paragrafu ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej radzicie mu oddać sprzęt na niezgodność.
Bo jak słusznie tu zauważono obiektyw jest sprawny. O ile przy KUPNIE klient nie zaznaczył,z ę ma aprat XYZ to sprzedawca nie zrobił nic złego i w gruncie rzeczy może się wypiąć.
Bo obiektyw działa.
Jeśli kupię obiektyw nie do tego aparatu, który mam, a obiektyw będzie sprawny, ale nie będzie pasowało mocowanie do body (ojej!) to nie lecę do serwisu, ani tym bardziej do sprzedawcy, jeśli nie mówiłem w momencie zakupu z jakim body to ma działać. Bo niby na jakiej podstawie.
Podsumowując sprawa jest śliska, bo chodzi o współpracę dwóch urządzeń - z czego tlyko jedno było zakupione w spornym sklepie. W dodatku sprzęt nie jest uszkodzony, a przypominam, że sprzedawca nie ma obowiązku czytania w myślach i zgadywania do jakiego body klient kupuje obiektyw.
Sprzedawca domniemuje, ze klient wie jaki ma sprzęt.
Moim zdaniem sklep jeśli będzie chciał się wymigać z tej naprawy to będzie w lepszej sytuacji prawnej niż kupujący.
Oczywiście dobrze by było jakby sklep załatwił to za klienta i "naprawił" obiektyw. Ale to już bardziej dobra wola sklepu, niż obowiązek wynikający z przepisów prawa... Tyle moim zdaniem.
mozer - Wto 17 Sty, 2012
jotes, na moją logikę obiektyw z bagnetem Sony powinien działać z każdym body firmy Sony (tego standardu). Na tym polega przecież "system obiektywów". Jeśli obiektyw ma działać tylko z konkretnymi puszkami, to uniwersalność systemu znacząco się zmniejsza.
MC - Wto 17 Sty, 2012
mozer napisał/a: | Jeśli obiektyw ma działać tylko z konkretnymi puszkami, to uniwersalność systemu znacząco się zmniejsza. |
Znaczy, coś jak w Nikonie jeśli chodzi o silnik w obiektywie?
kozidron - Wto 17 Sty, 2012
telemach, wybacz ale koledzy wszystko już ci napisali. Dodać można tylko, że w sumie lepiej się stało, bo mega zumy to nie jest dobry pomysł a akurat ten to już "dżuma".
Po wstępnym użytkowaniu i tak narzekałbyś, że to badziewie i mydelniczka.
Tutejszyn - Wto 17 Sty, 2012
kozidron napisał/a: | ...Dodać można tylko, że w sumie lepiej się stało, bo mega zumy to nie jest dobry pomysł.... |
Czy chodzi o logikę typu:
"Wczoraj przejechano mi psa, ale i tak mam dobrze, bo pies nie był wcale ładny."?
kozidron - Wto 17 Sty, 2012
Tutejszyn napisał/a: | "Wczoraj przejechano mi psa, ale i tak mam dobrze, bo pies nie był wcale ładny."? |
Rozwiń tą swoją kolejną złotą myśl.
Arek - Wto 17 Sty, 2012
kozidron, po co prowokujesz? Jednego ostrzeżenia Ci mało?
Tutejszyn, słusznie zauważył, że argument o słabości obiektywu jest słaby. Kolega chciał megazooma, więc go kupił.
kozidron - Wto 17 Sty, 2012
Arek napisał/a: | kozidron, po co prowokujesz? Jednego ostrzeżenia Ci mało?
|
Nie przesadzaj, to żadna prowokacja
Arek napisał/a: | Tutejszyn, słusznie zauważył, że argument o słabości obiektywu jest słaby. Kolega chciał megazooma, więc go kupił. |
Ta a porównanie do przejechanego psa nie jest słabe ?
Dajesz radę Arek, widzę wrażliwość masz na odpowiednim poziomie
edmun - Wto 17 Sty, 2012
Tutejszyn, browar dla Ciebie za porównanie. padłem ze śmiechu
I uważam je za jak najbardziej trafne tym razem
MC - Wto 17 Sty, 2012
Ja raczej jestem nim zażenowany.
Tutejszyn - Wto 17 Sty, 2012
MC, To przeczytaj jeszcze to
http://pl.wikipedia.org/wiki/Kot_Schr%C3%B6dingera
MC - Wto 17 Sty, 2012
Wspaniale. To może Ty poczytaj bajkę L. Kołakowskiego o sprzedawcy osła...
Arek - Wto 17 Sty, 2012
kozidron napisał/a: | Dajesz radę Arek, widzę wrażliwość masz na odpowiednim poziomie |
Ja w przeciwieństwie do Ciebie zrozumiałem sarkazm i trafność porównania. Ty zareagowałeś bluzgami. Proponuję skończyć ten OT.
Tutejszyn - Wto 17 Sty, 2012
MC Dzięki, przeczytałem. Nastrój zrobił się już może trochę zbyt poważny. Dobrze jednak zauważyć, że słowo "martwy" nie jest złe, ani obsceniczne.
EOT?
MC - Wto 17 Sty, 2012
EOT
kozidron - Wto 17 Sty, 2012
Arek napisał/a: | Ty zareagowałeś bluzgami |
Arek, to jest kłamstwo , żadne z tych słów nie jest "bluzgiem".
Oddzielnie: malkontent, truteń i denny, żadne z tych słów nie jest "bluzgiem".
Arek - Wto 17 Sty, 2012
Dla mnie jest. To obrażanie innych użytkowników forum. Dlatego skasowałem Twój post i dlatego dostałeś ostrzeżenie. Dostaniesz je jeszcze raz, jeśli użyjesz podobnych słów w stosunku do kogokolwiek na tym forum. Teraz już naprawdę koniec tego off-a.
komor - Wto 17 Sty, 2012
Uła, człowiek wyjdzie na obiad i od razu koty (Schrödringera) harcują. Proponuję zamknięcie tematu, bo merytorycznie też się wyczerpał.
telemach, jak będziesz miał jakieś nowe informacje na temat swojego problemu to wyślij wiadomość na PW, temat otworzymy, bo z pewnością nie tylko ja jestem ciekaw ciągu dalszego.
|
|