|
forum.optyczne.pl
|
 |
Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - Wybór za 4000-5000 zł, Pentax, Nikon, inne?
mambelka - Sob 21 Sty, 2012 Temat postu: Wybór za 4000-5000 zł, Pentax, Nikon, inne? Witam wszystkim,
Potrzebuję pomocy w wyborze lustrzanki.
Fotografuje amatorsko Pentaxem k200d, lecz od września wybieram się do szkoły o profilu fotograficznym i pragnę wymienić aparat.
Niestety nie potrafię się zdecydować,
Może ktoś doradzi mi jakiś warty uwagi aparat warty około 4 - 5 tysięcy.
Interesują mnie przede wszystkim Pentaxy z racji tego, iż przez 3 lata posiadania mojego obecnego aparatu nigdy się na nim nie zawiodłam, ewentualnie Nikony.
Bardzo proszę o radę doświadczonych kolegów i koleżanki z forum
Pozdrawiam
moronica - Sob 21 Sty, 2012
jak pentax to k-5
maput - Sob 21 Sty, 2012
A obiektywy jakieś masz ?
mambelka - Nie 22 Sty, 2012
nic konkretnego, zaczynam od zera bo stary aparat sprzedam. Na razie myślę o samym aparacie z kitem, plus dodatki jakieś i po jakich 2-3 miesiącach od zakupu jak zarobie zainwestuje w lepsze szkło
moronica - Nie 22 Sty, 2012
mambelka, a czemu od razu nie wziac tego lepszego szkla? z tych 5k to ci tego troche zostanie
mambelka - Nie 22 Sty, 2012
aaa chyba, że w taki sposób.
Po prostu z tego co się orientowałam cenowo stać mnie jedynie na body z kitem, oczywiście mam zamiar później coś dokupić ale to kwestia mojej pracy
hmm ta cała sprawa jest dla mnie dużym dylematem, ponieważ bardzo ciężko było mi odłożyć te pieniądze i chce aparat na dłuższy okres.
P_M_ - Nie 22 Sty, 2012
Zorientuj sie, jak wyglada cena i dostepnosc akcesoriow, ktorych bys potrzebowal.
Dostaniesz takie do pentaxa? - nie zmieniaj. Ten aparat nie jest calkiem zly, aczkolwiek wolalbym zmienic.
Masz cos oprocz podstawowego zoomiaka?
lotofag - Nie 22 Sty, 2012
P_M_ napisał/a: |
Masz cos oprocz podstawowego zoomiaka? |
mambelka napisał/a: | zaczynam od zera bo stary aparat sprzedam.
|
mambelka napisał/a: | aaa chyba, że w taki sposób.
Po prostu z tego co się orientowałam cenowo stać mnie jedynie na body z kitem, |
http://www.ceneo.pl/12318618
Z 5 tysięcy jeszcze kawałek grosza by zostało, bez rewelacji jak na ceny pentaksowych szkieł ale zawsze Albo mozna nabyć sam korpus i zamiast DA 18-55/3.5-5.6 pokusić się o Tamrona 17-50/2.8 czy Sigmę 17-70/2.8-4 HSM. Albo jeszcze inaczej - do zestawu korpus + 18-55 dołozyć jakąś stałkę, np. FA 50/1.4 lub któregoś Limiteda kupionego z drugiej ręki.
No i jeszcze jedno wyjście - sprzęt całkowicie innego producenta
jaad75 - Nie 22 Sty, 2012
mambelka napisał/a: | Fotografuje amatorsko Pentaxem k200d, lecz od września wybieram się do szkoły o profilu fotograficznym i pragnę wymienić aparat. | Po co, jeśli wolno spytać? Myślisz, że w tej szkole istotnym będzie jaki masz korpus? Już raczej to jakimi szkłami dysponujesz...
krewzszafy - Nie 22 Sty, 2012
to samo pytanie przyszło mi na myśl jak przeczytałem o szkole. moim skromnym zdaniem lepiej kup porządny statyw i ze 3 dobre szkiełka do k200 jeśli takowych nie posiadasz.
Wujek_Pstrykacz - Nie 22 Sty, 2012
Dokładnie, pod taką szkołę to trzeba by zakupić z trzy jasne stałki, a K200d sobie zostawić, zupełnie wystarczy
Sunders - Nie 22 Sty, 2012
mambelka napisał/a: | Fotografuje amatorsko Pentaxem k200d, lecz od września wybieram się do szkoły o profilu fotograficznym i pragnę wymienić aparat. |
mambelka, a czy dowiadywałaś się czy ta szkoła ma jakieś wymagania jeśli chodzi o posiadanie sprzętu
mambelka - Wto 24 Sty, 2012
Już zdecydowałam, ten aparat chce sprzedać, nie spełnia moich oczekiwań co do jakości zdjęć, wiem wiem, że najważniejsze jest szkło,ale ten sprzęt mam już bardzo długo i wole zainwestować w coś nowego a nie ładować w stary aparat,
jeśli chodzi o moją szkołę warunkiem rekrutacji jest dobre portfolio, pomysły mam ale czuję, że chcę więcej niż tak naprawdę jestem w stanie wykonać
Zdaje sobie z tego sprawę, że dobry fotograf zrobi rewelacyjne zdjęcie wszystkim, ale widocznie jeszcze dużo muszę się nauczyć.
W nowszych aparatach dostępna jest funkcja filmowania, co znacznie ułatwi mi prace z racji tego, iż w szkolę rozpoczynam dwa kierunki, fotografie i realizacje filmową i telewizyjną. Oczywiście owe filmowanie nie będzie służyło mi do nagrywania reklam i tym podobnych ale będzie przydatne do domowych projektów.
Pozdrawiam wszystkich !
jaad75 - Wto 24 Sty, 2012
mambelka napisał/a: | ten sprzęt mam już bardzo długo i wole zainwestować w coś nowego a nie ładować w stary aparat, | Nie "ładujesz w aparat", bo te obiektywy wykorzystasz z dowolnym systemowym body - o to chodzi w inwestowaniu w system... Jakość z K200D może nie jest szczytem tego, co można obecnie wycisnąć z APS-C, ale nie jest też zła, a z pewnością wiele zyska po podpięciu dobrego obiektywu.
mambelka - Sro 25 Sty, 2012
zdaję sobie sprawę, że pentax obecny nie jest zły ale jak już napisałam
SPRZEDAJĘ go i proszę o pomoc w wyborze dobrej lustrzanki w granicach 4-5 tysięcy
krewzszafy - Sro 25 Sty, 2012
mambelka po prostu chcesz zmienić korpus i tyle. wybierz jaki Ci się podoba i sprawa jakby załatwiona. w tej cenie nikt nie robi tandety właściwie nie ma tandetnych korpusów co najwyżej operator do... Określ tylko jakiego rodzaju fotografie chcesz wykonywac bo narazie nic nie wiadomo o Twoich oczekiwaniach co do puszki więc nikt Ci konkretów nie poda. Ja mogę Ci napisać, że mam statyw droższy od aparatu i namawiać Cię na wybór puszki patrząc przez pryzmat moich doświadczeń i potrzeb ale to będzie bez sensu i każdy na tym forum to przyzna. Chcesz fotografować przyrodę? ( jaką?) architekturę? ( w dzień czy nocą?) pod wodą? sport? (jaki?). do każdej opcji forumowicze polecą inne klamoty...
moronica - Sro 25 Sty, 2012
mambelka, no wlasnie, jaka tematyka cie interesuje? moze warto wziac jakis tanszy korpus ale zainwestowac w szkla. nie wiem na ile to portfolio musi byc zroznicowane czy moze przychylnie patrza na specjalizacje w danej dziedzinie, jesli to pierwsze to chyba juz zdajesz sobie sprawe ze obiektyw do wszystkiego to mit
mambelka - Sro 25 Sty, 2012
Tematyka reklamowa, czyli tak naprawdę bardzo obszerny temat.
Wiem, że moje niezdecydowanie możę być drażniące, ale w chwili obecnej potrzebuję aparatu,obiektywu, który będzie dawał radę w niejednej tematyce. Z czasem oczywiście, będę inwestować w moj sprzęt ale to wszystko powoli spokojnie.
Co myślicie o Nikonie d 7000?
Pentax-ie K-5
Bo w sumie nad nimi się zastanawiałam, moje zdezorientowanie wynika z tego, iż czytałam przeróżne opinie na temat tych oto modeli i wielu innych.
Chce zainwestować w porządny sprzęt, który wart jest swojej ceny
[ Dodano: Sro 25 Sty, 2012 02:28 ]
Oczywiście TEMATYKA REKLAMOWA jako forma pracy w szkole i poza nią w celu nauki a nie w celu pracy zarobkowej, bo do tego to już potrzebny " sprzęt z kosmosu" ^^
maput - Sro 25 Sty, 2012
mambelka napisał/a: | Co myślicie o Nikonie d 7000?
Pentax-ie K-5 |
Oba porządne. Prędzej to Ty nie wykorzystasz ich potencjału, niż one Ciebie będą ograniczać.
mambelka napisał/a: | Oczywiście TEMATYKA REKLAMOWA jako forma pracy w szkole i poza nią w celu nauki a nie w celu pracy zarobkowej, bo do tego to już potrzebny " sprzęt z kosmosu" ^^ |
W cywilizowanych krajach pewnie tak. Na naszej polskiej ziemi robi się czymkolwiek
sigmiarz - Sro 25 Sty, 2012
Jeśli ważna jest odporność korpusu k-5, jeśli ma być na obudowie Nikon to d7000,
K-5 to bardzo uniwersalny sprzęt, brałbym Pentaxa, szczególnie że według ostatnich
plotek i Pentax będzie miał DSLR FF
krewzszafy - Sro 25 Sty, 2012
jeśli reklamowo to raczej sytuacje statyczne ( nie zawsze), niskie czułości, dodatkowe oświetlenie. Ja Ci proponuję w tej cenie: nikon d90, tamron 17-50/2.8, sigma 30/1.4, lampa sb-700+jakaś parasolka no i statyw. Do nauki zestaw ok, nauczysz się kadrować, operować głębią ostrości, korzystać ze sztucznego oświetlenia bezprzewodowego co dużo ułatwia w plenerze. d90 to porządna maszyna i nie wydaje mi się żeby czegoś Ci w nim zabrakło a co będzie w k5 lub d7000, no może lepszej ochrony przed niesprzyjającymi warunkami. Oczywiście podaję przykład nowego zestawu. Z używanych to masz o wiele większe pole do popisu.
jaad75 - Sro 25 Sty, 2012
mambelka napisał/a: | Tematyka reklamowa, czyli tak naprawdę bardzo obszerny temat. | Czyli tak naprawdę glownie sztuczne oświetlenie i niskie czułości w których matryca z K200D spisuje się bardzo dobrze - jak widać zmiana korpusu to po prostu Twoja fanaberia i nie ma nic wspólnego z rzeczywistymi potrzebami.
Jeśli chcesz zostać w systemie (choć przy takim podejściu do aparatów systemowych bycie w danym systemie jest dla Ciebie kompletnie bez znaczenia), to odpowiedź jest prosta - kup K-5. Nic lepszego Pentax jeszcze nie wypuścił. Przewaga nad K200D, to głównie większa elastyczność plików w obróbce (np. możesz kompletnie zrezygnować dzięki temu ze światła wypełniającego) i dostępne niższe czułości, lepszy AF oraz oczywiście ergonomia (wizjer, dwie rolki itd.) i wspomniane przez Ciebie filmowanie. Dalej bez dobrego szkła nie pociągniesz, ale co tam... Z ciekawości - jakiego obiektywu używalaś z K200D?
Możesz oczywiście śmiało kupić D7000 (ta sama matryca co w K-5 tyle, że ciut gorzej oprogramowana, a z istotnych zalet ma np. krótsze synchro od Pentaksa i pełną kontrolę w trybie video), czy D90 (ergonomia bardzo dobra, synchro również, trochę mniejsza swoboda w niższych czułościach i gorsza elastyczność plików, symboliczne możliwości video), a nawet choćby 60D (możliwości matrycy na niższych czułościach wprawdzie zbliżone do K200D, ale za to znacząco wyższa rozdzielczość i bardzo dobre możliwości video, no i również krótsze synchro).
krewzszafy napisał/a: | Do nauki zestaw ok, nauczysz się kadrować, operować głębią ostrości | Oczywiście nie dałoby się tego nauczyć na K200D...
krewzszafy napisał/a: | korzystać ze sztucznego oświetlenia bezprzewodowego co dużo ułatwia w plenerze. | Tyle, że akurat sterowanie lampami bez radia działa w plenerze wyjątkowo słabo... A z radiem znowu K200D spisałby się niemal tak samo dobrze (z wyjątkiem synchro).
krewzszafy napisał/a: | d90 to porządna maszyna i nie wydaje mi się żeby czegoś Ci w nim zabrakło a co będzie w k5 lub d7000, no może lepszej ochrony przed niesprzyjającymi warunkami. | Lepszej matrycy (skoro ta z K200D ma za słabe możliwości) i pewnie lepszego trybu video...
kozidron - Sro 25 Sty, 2012
jaad75 napisał/a: | a nawet choćby 60D (możliwości matrycy na niższych czułościach wprawdzie zbliżone do K200D |
ty chyba myślisz, że nikt już tego nie czyta
jaad75 - Sro 25 Sty, 2012
kozidron, w niskich czułościach (a o takich tu rozmawiamy) K200D wypada nawet delikatnie lepiej, 60D nadrabia rozdzielczością:
http://tinyurl.com/6qyyv6d
komor - Sro 25 Sty, 2012
jaad75 napisał/a: | z istotnych zalet ma np. krótsze synchro od Pentaksa |
A ja pamiętam, że przy sporze D90 kontra 50D, argument o lepszym synchro Canona skwitowałeś, że taka różnica jest bez znaczenia…
jaad75 - Sro 25 Sty, 2012
komor, zarówno K-5, jak i D7000 mają ISO100 - K-5 synchronizuje się do 1/180s (ma ISO80, więc powiedzmy, że to ekwiwalent 1/200s), a D7000, do 1/320s. Jakkolwiek nie liczyć, to już jest co najmniej 2/3EV... Do tego w przypadku 50D vs. D90 mieliśmy 1/3EV w synchro i znaczącą różnicę w DR, w przypadku K-5 vs. D7000 już takiej dysproporcji nie ma.
komor - Sro 25 Sty, 2012
A czemu w D7000 bierzesz pod uwagę optymistyczne 1/320, podczas gdy nominalnie synchro jest 1/250? Mój 50D też się czasem zsynchronizuje na 1/320 i co z tego?
kozidron - Sro 25 Sty, 2012
synchro to jeszcze mały pikuś (chociaż akurat w przypadku tego wątku ma znaczenie) ale te możliwości na niskim iso k200 vs 60D
jaad75 - Sro 25 Sty, 2012
komor, bo z szybkim radiem D7000 synchronizuje się zawsze do 1/320s (bez sztuczek kompozycyjnych z czarnym paskiem). Nie słyszałem, żeby 50D potrafił synchronizować się z takim czasem, bez konieczności ukrywania cienia migawki (no chyba, że mówimy o Control TL). Z K-5 sprawa jest prosta - powyżej 1/180s nie ma syganału ani na stopce, ani na gnieździe PC.
kozidron, przyjrzyj się wynikom DxO z linka. Popatrz zarówno na normalizowane, jak i piksel w piksel. Bez normalizacji na najniższym ISO K200D delikatnie wygrywa w każdej kategorii (zdecydowanie w Color Sensitivity), po normalizacji do 8MPix idą praktycznie łeb w łeb z minimalną przewagą Canona.
krewzszafy - Sro 25 Sty, 2012
jaad koleżanka chce zmienić aparat więc zaproponowałem konkrety. Jesli chodzi o lampę to sb700 do ok 15m tej jesieni bez problemu pracowała ( jak komuś nie pracuje to znaczy że nie czytał instrukcji ) to po pierwsze. po drugie nie krytykuj wszystkiego co napiszą inni bo chyba jako jedyny zapytałem o konkrety i konkrety podałem, to dwa. trzy, to chyba wiesz że samym body nie nauczy się kontroli głębi ostrości więc po co ten komentarz, czytaj jakie szkła podałem może coś polecisz innego. a po ostatnie dlatego d90 ponieważ nie zrujnuje finansowo ( inne klamoty są ważniejsze ) a ma możliwość nagrywania klipów wideo to tak po krótce czego z mojej wypowiedzi nie wyłapałeś. kończę swój udział w tym temacie bo czego bym nie napisał skomentujesz po swojemu, znaczy wiesz lepiej. zdrowia i udanych kadrów życzę
mambelka - Sro 25 Sty, 2012
Prosiłam o opinie na temat dostępnych dobrych aparatów na rynku w danej cenie a dostałam w większości informację na temat o to jak moj dotychczasowy aparat daje radę
Napisałam, że chce sprzedać aparat, ale nie pewne osoby wiedzą lepiej, że po co , przecież i tak nie stać mnie na więcej.
A wiec tak, moj aparat mial juz duzy przebieg a wiadomo wszystkie sprzęty mają wyznaczony jakiś okres użytkowania, poza tym znalazłam osobę, która kupiła dziś ten aparat za cenę która bardzo mnie zadowala.
Zmiana body nie jest " moją fanaberią" tylko chęcią zainwestowania swoich pieniędzy w coś porządnego i oczywiście mam do tego prawo , jeżeli komuś się to nie podoba to już nie moj problem.
Poza tym , zarzuty, iż nie wykorzystam możliwości aparatu jest bardzo głupia, ponieważ nikt nie wie na co mnie stać, a fakt, że idę do szkoły jest dowodem na to, że jednak chcę poszerzać swoje umiejętności i uczyć się tego czego jeszcze nie opanowałam.
Bardzo dziękuję wszystkim wyrozumiałym osobą za pomoc i serdecznie pozdrawiam
a dla mądralińskich, życzę więcej pokory
jaad75 - Czw 26 Sty, 2012
krewzszafy napisał/a: | jaad koleżanka chce zmienić aparat więc zaproponowałem konkrety | Czego sensowność poddaję w jej sytuacji w wątpliwość.
krewzszafy napisał/a: | Jesli chodzi o lampę to sb700 do ok 15m tej jesieni bez problemu pracowała | Jeśli widziała sterownik i jeśli nie było zbyt jasno i jeśli nikt w okolicy nie błyskał...
krewzszafy napisał/a: | nie krytykuj wszystkiego co napiszą inni bo chyba jako jedyny zapytałem o konkrety i konkrety podałem | Dlaczegóż mam nie krytykować jeśli się z czymś nie zgadzam?
krewzszafy napisał/a: | chyba wiesz że samym body nie nauczy się kontroli głębi ostrości | Dlatego napisałem, że przede wszystkim szkła. Tyle, że to wątek o wyborze korpusu...
krewzszafy napisał/a: | a po ostatnie dlatego d90 ponieważ nie zrujnuje finansowo ( inne klamoty są ważniejsze ) a ma możliwość nagrywania klipów wideo to tak po krótce czego z mojej wypowiedzi nie wyłapałeś. | Owszem ma, choć dość ograniczone jak na współczesne standardy. Jeśli już koniecznie uparała się na zmianę body, to lepiej na takie, które spełnia oczekiwania w 100%. Choć jeszcze raz podkreślę, że uważam, że zmiana body jest zbędnym wydatkiem w tej sytuacji krewzszafy napisał/a: | zdrowia i udanych kadrów życzę | Wzajemnie...
[ Dodano: Czw 26 Sty, 2012 01:17 ]
mambelka napisał/a: | Prosiłam o opinie na temat dostępnych dobrych aparatów na rynku w danej cenie a dostałam w większości informację na temat o to jak moj dotychczasowy aparat daje radę | Dostałaś opis zarówno aparatów o które pytałaś, jak i tych, o które nie pytałaś. A że dotycvhczasowy aparat daje daje radę, to też fakt. A już zwlaszcza w zastosowaniach, do których chciałaś go wykorzystać - jeszcze raz powtórzę, to nie aparat był tu istotny.
mambelka napisał/a: | A wiec tak, moj aparat mial juz duzy przebieg a wiadomo wszystkie sprzęty mają wyznaczony jakiś okres użytkowania | Jaki miał przebieg? Powyżej 50 tys?
mambelka napisał/a: | poza tym znalazłam osobę, która kupiła dziś ten aparat za cenę która bardzo mnie zadowala. | Gratulacje. Zapewne kupiła go dlatego, że był "zużyty"...
mambelka napisał/a: | Zmiana body nie jest " moją fanaberią" tylko chęcią zainwestowania swoich pieniędzy w coś porządnego i oczywiście mam do tego prawo | Problem w tym, że miałaś już przyzwoite body, wystarczające do nauki, więcej dałby Ci teraz zakup dobrych obiektywów. Inwestycja w dobre body i kitowy obiektyw nie posunie Cię do przodu. I o tym mowa od początku.
mambelka napisał/a: | Poza tym , zarzuty, iż nie wykorzystam możliwości aparatu jest bardzo głupia, ponieważ nikt nie wie na co mnie stać, a fakt, że idę do szkoły jest dowodem na to, że jednak chcę poszerzać swoje umiejętności i uczyć się tego czego jeszcze nie opanowałam. | Nie twierdzę, że czegokolwiek nie wykorzystasz - twierdzę, że obrałaś nieodpowiedni kierunek inwestowania. Przynajmniej w tym momencie, czyli przed pójściem do szkoły.
mambelka napisał/a: | a dla mądralińskich, życzę więcej pokory | Wzajemnie.
muzyk - Czw 26 Sty, 2012
mambelka napisał/a: | Prosiłam o opinie na temat dostępnych dobrych aparatów na rynku w danej cenie a dostałam w większości informację na temat o to jak moj dotychczasowy aparat daje radę |
Kup K5 i nie pytaj dlaczego.
Kiedyś napiszesz sama dlaczego K5, a nie inny ... póki co.
kozidron - Czw 26 Sty, 2012
jaad75 napisał/a: | kozidron, przyjrzyj się wynikom DxO z linka. Popatrz zarówno na normalizowane, jak i piksel w piksel. Bez normalizacji na najniższym ISO K200D delikatnie wygrywa w każdej kategorii (zdecydowanie w Color Sensitivity), po normalizacji do 8MPix idą praktycznie łeb w łeb z minimalną przewagą Canona. |
"po normalizacji" i tylko przy iso 100, jakby nie patrzeć 60D trzyma poziom mniej wiecej na wyrównanym poziomie do iso400 czego pentax nie robi. Zresztą poziom szumu w k200 mnie skutecznie odstraszył, dlatego dawno temu nie przesiadłem się na niego tylko na canona.
Dziś sytuacja jest już zdecydowanie inna, K-5 kładzie wszystkie canony aps-c.
...a czarniutki pasek na dole, to żaden kłopot ostatnio pozostaje mi tylko takie kadrowanie, bo lampy kolegi na min dają tyle światła, że 1/320 to konieczność, jednym słowem trzeba kupić jakieś chińskie badziewie i problem z głowy
Co do tematu, to podzielam zdanie jaad75a.
mambelka, zostaw sobie to body i pomyśl nad optyką. Moje pytanie do ciebie, czy zdarza ci się wychodzić poza "tematy reklamowe" (czy wychodzisz poza iso 400) ?
Sunders - Czw 26 Sty, 2012
mambelka napisał/a: | znalazłam osobę, która kupiła dziś ten aparat za cenę która bardzo mnie zadowala |
kozidron napisał/a: | mambelka, zostaw sobie to body i pomyśl nad optyką |
kozidron, po raz kolejny kłania się czytanie ze zrozumieniem
kozidron - Czw 26 Sty, 2012
Sunders napisał/a: | kozidron, po raz kolejny kłania się czytanie ze zrozumieniem |
Sunders, wyluzuj w ogóle nie zauważyłem 3 ostatnich postów, bo nie odświeżyłem tej karty od wczorajszego popołudnia .
Sunders, strasznie się spinasz
komor - Czw 26 Sty, 2012
kozidron, strasznie się spinasz. Nie raz wytykałeś komuś brak czytania ze zrozumieniem, więc jak teraz Tobie się zdarzyło nie odświeżyć zakładki, to wyluzuj.
kozidron - Czw 26 Sty, 2012
komor napisał/a: | kozidron, strasznie się spinasz. |
Komor a zauwazyłeś, że ja potrafię przyznać się do błędu w przeciwieństwie do kolegi Sundersa u którego nie było mowy, zeby nie odswiezył karty bo cytował akurat posta, którego ewidentnie nie zrozumiał
Sunders - Czw 26 Sty, 2012
kozidron niepotrzebnie sie tak spinasz. Dales ciala i tyle, wyluzuj jak Ci Pan Moderator radzi
kozidron - Czw 26 Sty, 2012
Sunders napisał/a: | kozidron niepotrzebnie sie tak spinasz. Dales ciala i tyle, wyluzuj jak Ci Pan Moderator radzi |
no jak dwaj najwięksi luzacy radzą, to chyba skorzystam, hehe
mambelka - Czw 26 Sty, 2012
jaad75 napisał/a: | krewzszafy napisał/a: | jaad koleżanka chce zmienić aparat więc zaproponowałem konkrety | Czego sensowność poddaję w jej sytuacji w wątpliwość.
krewzszafy napisał/a: | Jesli chodzi o lampę to sb700 do ok 15m tej jesieni bez problemu pracowała | Jeśli widziała sterownik i jeśli nie było zbyt jasno i jeśli nikt w okolicy nie błyskał...
krewzszafy napisał/a: | nie krytykuj wszystkiego co napiszą inni bo chyba jako jedyny zapytałem o konkrety i konkrety podałem | Dlaczegóż mam nie krytykować jeśli się z czymś nie zgadzam?
krewzszafy napisał/a: | chyba wiesz że samym body nie nauczy się kontroli głębi ostrości | Dlatego napisałem, że przede wszystkim szkła. Tyle, że to wątek o wyborze korpusu...
krewzszafy napisał/a: | a po ostatnie dlatego d90 ponieważ nie zrujnuje finansowo ( inne klamoty są ważniejsze ) a ma możliwość nagrywania klipów wideo to tak po krótce czego z mojej wypowiedzi nie wyłapałeś. | Owszem ma, choć dość ograniczone jak na współczesne standardy. Jeśli już koniecznie uparała się na zmianę body, to lepiej na takie, które spełnia oczekiwania w 100%. Choć jeszcze raz podkreślę, że uważam, że zmiana body jest zbędnym wydatkiem w tej sytuacji krewzszafy napisał/a: | zdrowia i udanych kadrów życzę | Wzajemnie...
[ Dodano: Czw 26 Sty, 2012 01:17 ]
mambelka napisał/a: | Prosiłam o opinie na temat dostępnych dobrych aparatów na rynku w danej cenie a dostałam w większości informację na temat o to jak moj dotychczasowy aparat daje radę | Dostałaś opis zarówno aparatów o które pytałaś, jak i tych, o które nie pytałaś. A że dotycvhczasowy aparat daje daje radę, to też fakt. A już zwlaszcza w zastosowaniach, do których chciałaś go wykorzystać - jeszcze raz powtórzę, to nie aparat był tu istotny.
mambelka napisał/a: | A wiec tak, moj aparat mial juz duzy przebieg a wiadomo wszystkie sprzęty mają wyznaczony jakiś okres użytkowania | Jaki miał przebieg? Powyżej 50 tys?
mambelka napisał/a: | poza tym znalazłam osobę, która kupiła dziś ten aparat za cenę która bardzo mnie zadowala. | Gratulacje. Zapewne kupiła go dlatego, że był "zużyty"...
mambelka napisał/a: | Zmiana body nie jest " moją fanaberią" tylko chęcią zainwestowania swoich pieniędzy w coś porządnego i oczywiście mam do tego prawo | Problem w tym, że miałaś już przyzwoite body, wystarczające do nauki, więcej dałby Ci teraz zakup dobrych obiektywów. Inwestycja w dobre body i kitowy obiektyw nie posunie Cię do przodu. I o tym mowa od początku.
mambelka napisał/a: | Poza tym , zarzuty, iż nie wykorzystam możliwości aparatu jest bardzo głupia, ponieważ nikt nie wie na co mnie stać, a fakt, że idę do szkoły jest dowodem na to, że jednak chcę poszerzać swoje umiejętności i uczyć się tego czego jeszcze nie opanowałam. | Nie twierdzę, że czegokolwiek nie wykorzystasz - twierdzę, że obrałaś nieodpowiedni kierunek inwestowania. Przynajmniej w tym momencie, czyli przed pójściem do szkoły.
mambelka napisał/a: | a dla mądralińskich, życzę więcej pokory | Wzajemnie. |
Po raz kolejny powtarzam, że nie będę pracować na kicie! Inwestycja w body ciągnie za sobą inwestycje w nowe szkła i tak właśnie będzie, więc nie wiem skąd takie wnioski o moim nieodpowiednim kierunku inwestowania. Wcześniej napisałam, że początkowo kupie body z kitem, lecz jak troszkę zarobię to nowy obiektyw(troszkę=max 3 miesiące)
A co do mojej nauki, fotografią interesuję się od dziecka, od 3 lat mam lustrzankę więc, może nie jestem mistrzem fotografii ale pewne podstawowe umiejętności i techniki mam opanowane i zdaje sobie sprawę co jest ważne a co nie i dlatego nie prosiłam o doradzanie mi w kwestii dokupienia obiektywu do mojego aparatu tylko konsultacje w sprawie zakupu nowego body Sama zdaję sobie doskonalę sprawę o tym jak istotne są obiektywy, ale to nie jest jakiś powód do dyskusji ponieważ założyłam temat w zupełnie innej sprawie
Nie wiem czemu za wszelką cenę chcesz udowodnić ze jesteś wszechwiedzący, och, ach w każdym temacie, ale ja już podziękuję za Twoją opinie. Wezmę sobie do serca Twoje słowa:) Na koniec jeszcze dla poprawieniu humoru przyczep się do czegoś co napisałam i dowartościuj się. Ja już Ci podziękuję za Twoje wypowiedzi i jestem ciekawa czy coś do powiedzenia na ten temat mają inne osoby ..
Pozdrawiam
Sunders - Czw 26 Sty, 2012
mambelka napisał/a: | zdaje sobie sprawę co jest ważne a co nie |
1.Gdybys napisala co jest dla Ciebie wazne, latwiej byloby radzic.
mambelka napisał/a: | zdaję sobie doskonalę sprawę o tym jak istotne są obiektywy |
Jesli zdajesz sobie z tego sprawe, to pewnie wiesz ze planowany wybor obiektywow miewa istotny wplyw na wybor puszki. Jesli preferujesz pentaxy, to tak jak juz Ci pisano, lepiej niz k-5 wybrac sie nie da. Tylko 2.czy zastanawialas sie, czy wybor obiektywow dostepnych do tej puszki Cie zadowoli?3.Jakich obiektywow uzywalas dotychczas?
kozidron - Pią 27 Sty, 2012
mambelka napisał/a: | pewne podstawowe umiejętności i techniki mam opanowane i zdaje sobie sprawę co jest ważne a co nie i dlatego nie prosiłam o doradzanie mi w kwestii dokupienia obiektywu do mojego aparatu tylko konsultacje w sprawie zakupu nowego body |
Zakup body nierozłącznie wiąże się z pytaniem jakie masz szkła, nie ma w tym nic złego i obraźliwego (co sugerujesz) ponieważ, mozna czasem doradzić inny system.
Ja mając takie doświadczenie fotograficzne jak ty, zrozumiałem że potrzebuje szkieł i na takim etapie (jakim jesteś) zaczyna się od preferowanych ogniskowych i typu fotografii.
mambelka, co z tego, ze napisałaś nam że zajmujesz się "tematami reklamowymi" to nie za wiele mówi...mozna nigdy nie odejść w fotografii reklamowej od stołu bezcieniowego ale można także robić zdjęcia architektury czy powiedzmy portrety pod kolejną reklamę kremu do tego wszystkiego służą różne obiektywy.
mambelka napisał/a: | Napisałam, że chce sprzedać aparat, ale nie pewne osoby wiedzą lepiej, że po co , przecież i tak nie stać mnie na więcej. |
i to jest czysta forma focha tylko się nie obrażaj. To jest typowe myślenie "nowego" i nikt tu się na twoich plecach nie zamierza dowartościowywać, ja na przykład jestem opryskliwy z natury
Tu nie chodzi o to, że cię "nie stać na więcej" tylko o to, że z takim budżetem + ten aparat można sporo zdziałać, tylko jak ci doradzić jak nie wiadomo co się mieści w kategorii "tematyka reklamowa" ?
Generalnie to poza szkłami w tej kategorii ważne są lampy, parasolki, radio i mnóstwo innego szplajsu.
mambelka, skoro jesteś "na zero" zacznij swój wybór od szkieł i określ precyzyjniej co jest ci potrzebne, wtedy dopiero mozna coś doradzić.
jaad75 - Pią 27 Sty, 2012
kozidron napisał/a: | "po normalizacji" i tylko przy iso 100 | Bez normalizacji, czyli w "screen" mamy w każdej kategorii przewagę K200D (oczywiście na ISO100)...
kozidron napisał/a: | jakby nie patrzeć 60D trzyma poziom mniej wiecej na wyrównanym poziomie do iso400 czego pentax nie robi. | Wiadomo, w końcu to CCD.
kozidron napisał/a: | ostatnio pozostaje mi tylko takie kadrowanie, bo lampy kolegi na min dają tyle światła, że 1/320 to konieczność, jednym słowem trzeba kupić jakieś chińskie badziewie i problem z głowy | A co Ci w tej sytuacji daje 1/320s?...
kozidron - Pią 27 Sty, 2012
jaad75 napisał/a: | A co Ci w tej sytuacji daje 1/320s?... |
ja nie chce mrozić, chcę nie przepalać, no i też nie chce przymykać powyzej f11. Wszystko to na razie kwestia leniwości(remont i mała przeprowadzka, która trwa już zbyt długo) zanim nie zwiezie się słabszych lamp.
jaad75 - Pią 27 Sty, 2012
kozidron napisał/a: | ja nie chce mrozić, chcę nie przepalać, no i też nie chce przymykać powyzej f11 | No super i co Ci tu daje skrócenie czasu do 1/320s? To przecież akurat nie ma nic wspólnego z ograniczeniem ilości światła błyskowego...
Dostajesz cień kurtyny i tyle - naświetlona błyskiem część klatki pozostaje naświetlona tak samo, jak przy pełnym rozsunięciu lamelek.
kozidron - Pią 27 Sty, 2012
jaad75, lampy mam za mocne, ustawione na minimum dają za dużo światła i przepalam, skrócenie czasu daje mi to, że nie mam przepałów. Korzystam obecnie ze sprzętu kolegi, który ma lampy kupowane troszku pod inny typ foto.
maput - Pią 27 Sty, 2012
Rozumiem, że to nie błyski tylko ciągłe ?
jaad75 - Pią 27 Sty, 2012
kozidron napisał/a: | skrócenie czasu daje mi to, że nie mam przepałów | No właśnie o to pytam - jakim cudem? Rozumiałbym, gdyby te lampy miały wyjątkowo długi czas błysku (jeśli to skręcone na minimum napięciówki to nawet pewne) i przy np. 1/125, by Ci przepalały, ale jeśli przy synchro 1/250 (najkrótsze pełne otwarcie migawki) przepalają, a przy 1/320 (z widocznym cieniem lamelki) już nie, to bardzo dziwne zjawisko...
[ Dodano: Pią 27 Sty, 2012 13:20 ]
maput napisał/a: | Rozumiem, że to nie błyski tylko ciągłe ? | No właśnie z tego co kozi pisał wcześniej, to nie...
kozidron - Pią 27 Sty, 2012
Błyski Panowie ale nie kłopoczcie się tym, jak się obanglam z całym szplajsem to sobie z tym poradzę, bo przymykanie powyżej F11 to nie jest rozwiązanie
edit. jak kładę coś w odcieniu białego(np. zakrętka perfum) to na 1/160 jestem na granicy, tak w miare przyzwoicie jest własnie od 1/320s
jaad75 - Pią 27 Sty, 2012
kozidron napisał/a: | tak w miare przyzwoicie jest własnie od 1/320s | Ale w końcu jest różnica między 1/250, a 1/320s, czy nie ma? Że przepala nawet na 1/160, to wierzę, nie jest to nic niezwykłego przy wolnej lampie. Chodzi mi o tę różnicę, między strzałem kiedy druga lamelka pokazuje się już w kadrze, a strzałem kiedy cała matryca jest odsłonięta na najkrótszy z możliwych czasów...
kozidron - Pią 27 Sty, 2012
jaad75 napisał/a: | Ale w końcu jest różnica między 1/250, a 1/320s, czy nie ma? |
Jest ale daj spokój, poradzę sobie z tym.
jaad75 - Pią 27 Sty, 2012
kozidron, tu nie chodzi o Twoje radzenie sobie, a o niezwykłość zjawiska...
kozidron - Pią 27 Sty, 2012
jaad75 napisał/a: | kozidron, tu nie chodzi o Twoje radzenie sobie, a o niezwykłość zjawiska... |
aha ten canon, zaraz się okaże, że mam tak jak kris
jaad75 - Pią 27 Sty, 2012
kozidron, zasada działania migawki szczelinowej jest taka sama w każdym systemie...
komor - Pią 27 Sty, 2012
Nieprawda, w Canonie zawsze działa gorzej.
jaad75 - Pią 27 Sty, 2012
komor, no skoro tak mówisz...
Ale ja serio chciałbym wiedzieć na czym polega ten "cud" u koziego...
cybertoman - Sro 01 Lut, 2012
jaad75 napisał/a: | Ale ja serio chciałbym wiedzieć na czym polega ten "cud" | Druga kurtyna w kadrze (w ptzypadku 50D cien od dolu) spowodowana jest opoznieniem wyzwalacza radiowego. Czyli cykl blysku zaczyna sie juz wtedy, gdy druga lamelka jest w drodze. To ma nastepujace konsekwencje 1. - Cykl blysku nie zmiesci sie juz w "okienku" - lampa swieci jeszcze po zamknieciu migawki i to swiatlo trzeba odjac. 2. To, ze druga lamelka jest w drodze powoduje gradient naswietlenia w kierunku konca kadru - cien lamelki nie jest ostry a rozmyty. I teraz wszystko zalezy, jak szybka jest lampa - mocno skrecony speedlight powoduje tylko lekkie rozmycie cienia lamelki, natomiast na pelnej mocy roznica jest juz widoczna golym okiem. Przy wyzwalaczu o duzym opoznieniu i wolne lampie moze sie sporo uzbierac.
Ponizej crop o wysokosci kadru - YN565EX M1/1 + pixel knight + EOS50D ISO100 f/36:
Po lewej 1/250, po prawj 1/320
Usjwo - Sro 01 Lut, 2012
Czas blysku t.1 (!!!) dla YN565 to 1/200 (specyfikacja), i 1/320 (wedlug speedlights.net), wiec za duzo sie tego nie zbierze (moc spada wykladniczo w funkcji czasu). Przy skreceniu lampy 1/2 mocy nie powinno byc praktycznie zadnych roznic.
Bobby - Sro 01 Lut, 2012
mambelka napisał/a: | Już zdecydowałam, ten aparat chce sprzedać, | I to, koledzy, dobrze byloby uszanowac i odpowiadac na pytanie: "jaki?", zamiast na pytanie: "czy?" - ktore nie zostalo postawione - watek bedzie krotszy...
mambelka napisał/a: | jeśli chodzi o moją szkołę warunkiem rekrutacji jest dobre portfolio, pomysły mam ale czuję, że chcę więcej niż tak naprawdę jestem w stanie wykonać | Z tego wnioskuje (byc moze sie myle), ze tego portfolio jeszcze nie masz i chcesz kupic lepszy sprzet zeby nim zrobic "dobre portfolio". Jesli mam racje, to moze lepiej zrobic portfolio tym co juz masz (i tu koledzy troche maja racje, choc dochodza do tego raczej "okreznymi drogami"). Ja mysle, ze rekrutyjacy do tej szkoly beda raczej zwracali uwage na aspekty artystyczne tego portfolio niz na poprawnosc czysto techniczna zdjec. W koncu przeciez po to idziesz do szkoly zeby nauczyc sie tej techniki. Oni raczej - moim zdaniem - beda sie starali zauwazyc potencjal kandydata, jego (jej) zdolnosci artystyczne.
Poza tym, potem wykladowcy moga miec pewne preferencje czy sugestie co do sprzetu. Moze wiec warto poczekac z wiekszymi zakupami do czasu "zalapania sie" do tej szkoly...
jaad75 - Sro 01 Lut, 2012
cybertoman napisał/a: | Druga kurtyna w kadrze (w ptzypadku 50D cien od dolu) spowodowana jest opoznieniem wyzwalacza radiowego. | Nie, spowodowana jest raczej sposobem pracy migawki - opóźnienie jest identyczne dla czasu 1/250, jak i 1/320s, a błysk następuje w momencie odsłonięcia klatki przez pierwszą kurtynę (plus opóźnienie wyzwalacza). cybertoman napisał/a: | Czyli cykl blysku zaczyna sie juz wtedy, gdy druga lamelka jest w drodze. | Owszem - druga lamelka jest już w drodze zasłaniając klatkę, więc cień lamelki wyraźny jest tam, gdzie była ona w momencie odpalenia lampy.
cybertoman napisał/a: | 1. - Cykl blysku nie zmiesci sie juz w "okienku" - lampa swieci jeszcze po zamknieciu migawki i to swiatlo trzeba odjac. 2. To, ze druga lamelka jest w drodze powoduje gradient naswietlenia w kierunku konca kadru - cien lamelki nie jest ostry a rozmyty. | To oczywiste - tyle, że lampa świeci tak samo długo w przypadku synchro 1/250s i 1/320s, a 50% energii błysku oddaje w czasie rzędu 1/400s (t.5 dla mocno skręconej wolnej napięciówki). Czyli, uwzględniając opóźnienie wyzwalacza, około 50% energii błysku jest tak, czy inaczej praktycznie odcięte w obydwu przypadkach, a kurtyny poruszają się ze stałą prędkością (gradient, który robi druga kurtyna jest niemal identyczny - niemal, bo odcięcie światła następuje w różnym momencie na krzywej RC) - teoretyczna różnica naświetlania będzie wynosić tylko tyle, ile zabierze z drugiej połowy energii błysku druga lamelka migawki, ułamek sekundy szybciej startując. Ile to będzie? 1/12EV? Da się to wg. Ciebie wychwycić? Podejrzewam, że powtarzalność błysku lampy jest tu niższa niż ta różnica.
hijax_pl - Sro 01 Lut, 2012
jaad75 napisał/a: | gdzie była ona w momencie odpalenia lampy. | I nawet widać jak ta lampa się odpalała... Na upartego można nawet policzyć przybliżony czas zbocza rosnącego błysku
cybertoman - Sro 01 Lut, 2012
jaad75 napisał/a: | Nie, spowodowana jest raczej sposobem pracy migawki - opóźnienie jest identyczne dla czasu 1/250, jak i 1/320s, a błysk następuje w momencie odsłonięcia klatki przez pierwszą kurtynę (plus opóźnienie wyzwalacza). | 1/250 to 4ms, gdzie ok. 2,5 ms pierwsza kurtyna jest w ruchu a pozostale 1,5 ms caly sensor jest goly. 1/320 to 3,125ms, minus 2,5 na pierwsza kurtyne, to zostaje ok. 0,625 ms golego sensora, co byloby widoczne jako gradient, ale nie jako czarny pasek. Jesli opoznienie wnoszone przez wyzwalacz, a raczej caly uklad wyzwalajacy, jest wieksze od 0,625ms to druga kurtyna zaczyna byc widoczna na zdjeciu. W moim przykladzie to opoznienie wynosi ok. 1,5 ms. 1/400 "mocno skreconej napieciowki) to 2,5 ms, po odjeciu 1.5 zostaje 1ms, czyli prawie 1/3 EV nie dostanie sie na matryce.
jaad75 napisał/a: | Podejrzewam, że powtarzalność błysku lampy jest tu niższa niż ta różnica. | Na YN zrobilem 12 prob i roznica jak na pokazanym przykladzie zawsze byla, choc nie zawsze taka sama. Na wszelki wypadek zamiescilem pare o najmniejszej roznicy ekspozkycji, ok 10%. Byly i wieksze.
Jak to sie ma do kiepskich, wolnych, skreconych napieciowek - nie mam pojecia. W kazdym razie "cud" jest wyjasnialny.....
[ Dodano: Sro 01 Lut, 2012 22:07 ]
hijax_pl napisał/a: | Na upartego można nawet policzyć przybliżony czas zbocza rosnącego błysku | Dla ulatwienia obliczen sa te cm...
mambelka - Pią 03 Lut, 2012
Bobby napisał/a: | mambelka napisał/a: | Już zdecydowałam, ten aparat chce sprzedać, | I to, koledzy, dobrze byloby uszanowac i odpowiadac na pytanie: "jaki?", zamiast na pytanie: "czy?" - ktore nie zostalo postawione - watek bedzie krotszy...
mambelka napisał/a: | jeśli chodzi o moją szkołę warunkiem rekrutacji jest dobre portfolio, pomysły mam ale czuję, że chcę więcej niż tak naprawdę jestem w stanie wykonać | Z tego wnioskuje (byc moze sie myle), ze tego portfolio jeszcze nie masz i chcesz kupic lepszy sprzet zeby nim zrobic "dobre portfolio". Jesli mam racje, to moze lepiej zrobic portfolio tym co juz masz (i tu koledzy troche maja racje, choc dochodza do tego raczej "okreznymi drogami"). Ja mysle, ze rekrutyjacy do tej szkoly beda raczej zwracali uwage na aspekty artystyczne tego portfolio niz na poprawnosc czysto techniczna zdjec. W koncu przeciez po to idziesz do szkoly zeby nauczyc sie tej techniki. Oni raczej - moim zdaniem - beda sie starali zauwazyc potencjal kandydata, jego (jej) zdolnosci artystyczne.
Poza tym, potem wykladowcy moga miec pewne preferencje czy sugestie co do sprzetu. Moze wiec warto poczekac z wiekszymi zakupami do czasu "zalapania sie" do tej szkoly... |
Portfolio mam.
muzyk - Pią 03 Lut, 2012
Mambelka. W innym temacie jest podobny dylemat co kupić i osoba prawie "urobiona" na K5.
Nie pytaj - powtarzam - za dużo i kup K5. Będziesz bardziej niż zadowolona.
Jeśli zaś martwi Cię dostępność obiektywów (zawsze można jakiś manualny Pentaxa, albo m42 zanabyć), to kup Nikona D7000. Canona 60D szczerze odradzam, chyba, że Ci jego zabawkowatość canońskiej dwucyfry nie przeszkadza. Jeśli zaś coś lepszego, to tanieje pełna klatka 5DII, albo D700.
Jeśli zaś i to nie, to może używany 50D Canona i do tego dobry obiektyw/wy?
Owszem, w przypadku cyfrowej lustrzanki, puszka ma znaczenie, ale mimo to, zawsze jednak obiektyw jest najważniejszy. Obiektyw/y, dla którego nierzadko ludzie decydują się nawet zmienić system, czy rozpocząć przygodę z konkretnym systemem.
Zatem: odpowiedz sobie sama na pytanie jakie ogniskowe będą Ci potrzebne i wówczas przejrzyj systemy zwracając uwagę na konkretne obiektywy i też porównując cenę.
Wówczas będziesz bliżej celu.
Ja mam nawet bardziej ekstremalną propozycję: Canon 20/30D używany i do tego jakiś świetny obiektyw np. 70-200 2,8 L na początek. Zobaczysz, jak Ci te ogniskowe przypadną do gustu.
Chyba, że szeroki kąt - to wówczas nie wiem, coś naprawdę dobrego pod APS-c.
Jeśli 70-200 2.8 L za cięzki, toporny, to zwykłym 70-200 f4 L dasz radę, a stare puszki 20-30D?
Stare, ale jare. Mało szumią i ładne obrazki dają, a że nie są tak wypasione, jak najnowsze konstrukcje...
coś za coś - nie kosztują krocie, a zdjęcia się robić da - i to jakie - zależy od Twojej fantazji.
Ostatecznie, jeśli masz pomysł na zdjęcie, to i taką starą puszką zrobisz - pomoże w tym, w osiągnięciu jakości właśnie bdb obiektyw.
Do K5 jeśli jednak coś z nowszych... możesz podpiąć naprawdę masę szkieł, tyle, że tych z AF będzie mniej niż w przypadku Canona i Nikona.
Masz się uczyć fotografii... znajdziesz bdb manualne dla Pentaxa (K, m42) i tym bardziej je dobrze wykorzystasz z body, które ma stabilizację.
Przemyśl. Nic na szybko, ale też nie za długo się zastanawiaj, bo cenne chwile płyną...
mambelka - Pią 03 Lut, 2012
muzyk napisał/a: | Mambelka. W innym temacie jest podobny dylemat co kupić i osoba prawie "urobiona" na K5.
Nie pytaj - powtarzam - za dużo i kup K5. Będziesz bardziej niż zadowolona.
Jeśli zaś martwi Cię dostępność obiektywów (zawsze można jakiś manualny Pentaxa, albo m42 zanabyć), to kup Nikona D7000. Canona 60D szczerze odradzam, chyba, że Ci jego zabawkowatość canońskiej dwucyfry nie przeszkadza. Jeśli zaś coś lepszego, to tanieje pełna klatka 5DII, albo D700.
Jeśli zaś i to nie, to może używany 50D Canona i do tego dobry obiektyw/wy?
Owszem, w przypadku cyfrowej lustrzanki, puszka ma znaczenie, ale mimo to, zawsze jednak obiektyw jest najważniejszy. Obiektyw/y, dla którego nierzadko ludzie decydują się nawet zmienić system, czy rozpocząć przygodę z konkretnym systemem.
Zatem: odpowiedz sobie sama na pytanie jakie ogniskowe będą Ci potrzebne i wówczas przejrzyj systemy zwracając uwagę na konkretne obiektywy i też porównując cenę.
Wówczas będziesz bliżej celu.
Ja mam nawet bardziej ekstremalną propozycję: Canon 20/30D używany i do tego jakiś świetny obiektyw np. 70-200 2,8 L na początek. Zobaczysz, jak Ci te ogniskowe przypadną do gustu.
Chyba, że szeroki kąt - to wówczas nie wiem, coś naprawdę dobrego pod APS-c.
Jeśli 70-200 2.8 L za cięzki, toporny, to zwykłym 70-200 f4 L dasz radę, a stare puszki 20-30D?
Stare, ale jare. Mało szumią i ładne obrazki dają, a że nie są tak wypasione, jak najnowsze konstrukcje...
coś za coś - nie kosztują krocie, a zdjęcia się robić da - i to jakie - zależy od Twojej fantazji.
Ostatecznie, jeśli masz pomysł na zdjęcie, to i taką starą puszką zrobisz - pomoże w tym, w osiągnięciu jakości właśnie bdb obiektyw.
Do K5 jeśli jednak coś z nowszych... możesz podpiąć naprawdę masę szkieł, tyle, że tych z AF będzie mniej niż w przypadku Canona i Nikona.
Masz się uczyć fotografii... znajdziesz bdb manualne dla Pentaxa (K, m42) i tym bardziej je dobrze wykorzystasz z body, które ma stabilizację.
Przemyśl. Nic na szybko, ale też nie za długo się zastanawiaj, bo cenne chwile płyną... |
dziękuję za radę, poczytam troche na temat zaproponowanego przez Ciebie sprzętu i rozważę wszelkie za i przeciw pozdrawiam
|
|