|
forum.optyczne.pl
|
 |
Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - Zamiana D90 na 600D?
suchyy - Wto 31 Sty, 2012 Temat postu: Zamiana D90 na 600D? Cześć, jestem tu nowy, więc witam wszystkich
Od dłuższego czasu mam dylemat i nie mogę dojść do jakiejkolwiek konkluzji, więc pomyślałem, że spytam tu i może napiszecie coś o czym nie pomyślałem.
Moja przygoda z DSLR zaczęła się od D70 + 18-70. Miałem ten aparat dość długo i byłem bardzo zadowolony. W 2010 roku wyjeżdżałem na stypendium do bardzo fotogenicznego kraju jakim jest Islandia, więc wykosztowałem się i zmieniłem szybko body na D90, ciesząc się przy okazji, że dołożyli tryb filmowy. W międzyczasie w jakiejś promocji za 149zł kupiłem Tamrona 55-200, a razem z body dokupiłem też Sigme 10-20 4-5.6 i Nikona 50 1.8
W D90 po przesiadce z D70 się zakochałem, zauważyłem znaczną poprawę w każdym aspekcie. Sigma 10-20 też bardzo przypadła mi do gustu i przez długi czas nadużywałem trochę szerokiego kąta
Rozczarowałem się tylko trybem filmowym z wiadomych względów: brak kontroli nad parametrami ekspozycji i zbyt duża kompresja.
D90 mam już dwa lata i tak jak jestem zadowolony z jego możliwości fotograficznych, tak ciągle jestem rozczarowany trybem filmowym. Myślałem, że wszystkie moje problemy rozwiąże D7000, ale tam znowu tryb filmowy został potraktowany jak piąte koło u wozu.
Aha, no i przez te dwa lata Tamron 55-200 nabawił się problemów z AF i stracił na ostrości na tyle, że psuje mi fajne fotki, a Nikon 18-70 został zalany jakimś słodkim napojem i w rezultacie pierścień zoomu bardzo ciężko chodzi.
Podsumowując ten przydługi wstęp, mam:
D90 - w dobrym stanie, wszystko mi w nim pasuje oprócz trybu filmowego
Sigme 10-20 - w dobrym stanie, lubię ten obiektyw
Nikona 50 1.8 - w dobrym stanie, rzadko używam, ale czasami jest nieoceniony jako jedyny jasny obiektyw
Tamrona 55-200 - do wyrzucenia, problemy z AF i kiepska ostrość
Nikona 18-70 - mam go już 7 lat, jest poobijany i ma trochę porysowaną przednią soczewkę, ale na zdjęciach tego nie widać, większy problem jest z pierścieniem ogniskowej
W związku z tym, że zależy mi na trybie filmowym i muszę kupić teleobiektyw, zacząłem się zastanawiać nad zmianą systemu na Canona. Na teleobiektyw byłbym gotów przeznaczyć maksymalnie 2000zł, i zależałoby mi, żeby był możliwie mały, bo najczęściej focę turystycznie. W związku z tym skłaniałem się ku Sigmie 50-150 2.8.
Rozważam jednak możliwość zmiany na Canona i w tym przypadku pewnie kupiłbym Sigmę 10-20 i albo Sigmę 50-150 f/2.8 albo Canona 70-200 f/4. Tak sobie myślę, że te dwa obiektywy w większości sytuacji wystarczyłyby mi podczas wypadów w góry itp.
Jeśli chodzi o body, to jestem świadomy, że z D90 to najlepiej by było się przesiąść na 7D albo przynajmniej 60D (wyświetlacz LCD na górze body, dwa pokrętła, lepszy wizjer), ale na 7D zdecydowanie mnie nie stać, a do 60D wolałbym nie dopłacać bo musiałbym oszczędzać na obiektywach.
W rezultacie chodzi mi po głowie taki zestaw:
Canon 600D + Sigma 10-20 + Sigma 50-150/Canon 70-200 f/4
Aczkolwiek cały czas sumienie podpowiada mi: "Daj se spokój, kup tele do Nikona i nie kombinuj za dużo"
Co sądzicie? :>
Kuba
maput - Wto 31 Sty, 2012
Daj se spokój, kup tele do Nikona i nie kombinuj za dużo.
A tak na serio - taniej wyjdzie kupienie tele i jakiegoś standardu (skoro kitowiec ciężko chodzi) niż zmiana systemu, do tego na aparat pozycjonowany niżej.
A skoro tak bardzo zależy Ci na filmowaniu to może po prostu dokup jakiś mały kompakcik z dobrym trybem filmowym.
I na serio D7000 taki z funkcji foto jest wykastrowany ? W sumie nie interesowałem się tym zbytnio, ale od D90 chyba powinno być jednak lepiej... Bo D7000 to byłby dla Ciebie optymalny wybór.
jaad75 - Wto 31 Sty, 2012
suchyy napisał/a: | Myślałem, że wszystkie moje problemy rozwiąże D7000, ale tam znowu tryb filmowy został potraktowany jak piąte koło u wozu. | Przecież to bzdura... Jedyne, czego ewentualnie może brakować w stosunku do 60/600D, to uchylny ekran. D7000 rekompensuje to z nawiązką jakością obrazka, że o reszcie typowo fotograficznych zalet nie wspomnę.
hijax_pl - Wto 31 Sty, 2012
suchyy napisał/a: | wszystkie moje problemy rozwiąże D7000, ale tam znowu tryb filmowy został potraktowany jak piąte koło u wozu. | Co masz na myśli pisząc "piąte koło"? O jakiej kontroli nad filmowaniem mówisz? Czego oczekujesz?
suchyy - Wto 31 Sty, 2012
Może trochę nie fair potraktowałem Nikona D7000 z tym piątym kołem, ale brakuje mi tam trybu 720p / 60FPS i nie podoba mi się, że nie można zmieniać przysłony podczas podglądu na LCD. Trzeba za każdym razem wychodzić i wchodzić w LiveWiev. Tanie Canony te dwie rzeczy mają, a w dosyć drogim Nikonie ich zabrakło.
No i D7000 sporo kosztuje. Nie orientowałem się jeszcze za ile mógłbym sprzedać D90, ale około 2000zł musiałbym dołożyć do samego body. Z drugiej strony to jednak porządne body
hijax_pl - Wto 31 Sty, 2012
suchyy napisał/a: | , ale brakuje mi tam trybu 720p / 60FPS | A do czego chcesz używać takiego trybu? Tak z ciekawości się pytam suchyy napisał/a: | i nie podoba mi się, że nie można zmieniać przysłony podczas podglądu na LCD | Taka konstrukcja jest konstrukcja lustrzanek nikona. Dopiero w najnowszych konstrukcjach zmienili sposób sterownia przesłoną. suchyy napisał/a: | Tanie Canony te dwie rzeczy mają, a w dosyć drogim Nikonie ich zabrakło. | Bo Canon ma elektroniczne sterowanie przesłoną, a Nikona mechaniczne...
suchyy - Wto 31 Sty, 2012
O, no to przynajmniej wiem z czego to wynika
Tryb 60fps jest mi potrzebny do spowalniania ujęć. Wystarczy zamienić na 30fps i już wszystko dzieje się dwa razy wolniej. Do tego można potraktować to jakimś filtrem w After Effects i spowolnić jeszcze bardziej.
Np: http://vimeo.com/13557939 lub http://vimeo.com/15788525
jaad75 - Wto 31 Sty, 2012
suchyy napisał/a: | Tryb 60fps jest mi potrzebny do spowalniania ujęć. Wystarczy zamienić na 30fps i już wszystko dzieje się dwa razy wolniej. Do tego można potraktować to jakimś filtrem w After Effects i spowolnić jeszcze bardziej. | Można też wyrenderować pośrednie klatki...
hijax_pl - Wto 31 Sty, 2012
suchyy napisał/a: | Tryb 60fps jest mi potrzebny do spowalniania ujęć. | To zostaw D90 i sobie dokup Nikona V1 - on ma i 60 i 400 i 1200fps
suchyy - Wto 31 Sty, 2012
jaad75 napisał/a: | Można też wyrenderować pośrednie klatki... |
Można, ale lepiej jest startować z 60 klatek niż z 30. To raczej nie jest kwestia do dyskusji. Renderowanie klatek w niektórych sytuacjach sprawdza się świetnie (np. w linku który podałem, gdy rowerzysta jest na tle nieba), a w innych beznadziejnie.
Cytat: | To zostaw D90 i sobie dokup Nikona V1 - on ma i 60 i 400 i 1200fps |
Planuję zakup GoPro Hero2, ale to kwestia niezależna od dylematu z D90
hijax_pl - Wto 31 Sty, 2012
suchyy napisał/a: | Planuję zakup GoPro Hero2, ale to kwestia niezależna od dylematu z D90 | Eeee... to po co w ogóle zmieniać D90? lepiej dokupić porządne szkło.
jaad75 - Wto 31 Sty, 2012
suchyy napisał/a: | Można, ale lepiej jest startować z 60 klatek niż z 30. | Lepiej startować z 1080p.
[ Dodano: Wto 31 Sty, 2012 13:05 ]
suchyy napisał/a: | Planuję zakup GoPro Hero2 | Właśnie wczoraj bawiłem się którymś GoPro - byłem zaskoczony jakością, a przede wszystkim rewelacyjnym działaniem automatyki. No, ale to sprzęt do kompletnie innych ujęć niż lustro, czy inny aparat z dużą matrycą...
mozer - Wto 31 Sty, 2012
Ja bym wolał 720p60fps niż 1080p30fps...
jaad75 - Wto 31 Sty, 2012
mozer napisał/a: | Ja bym wolał 720p60fps niż 1080p30fps... | Zdecydowanie nie.
muzyk - Sro 01 Lut, 2012
Do tematu. Tego bym nigdy nie zrobił, tzn. mając D90 zamienił na 600D.
Nawet na 650, 700 itd D - nie.
suchyy - Sro 01 Lut, 2012
jaad75 napisał/a: | Lepiej startować z 1080p. |
1080p nic tu nie da. Algorytmy nie zawsze są w stanie dosztukować brakujące klatki.
Przypomina mi to trochę kwestię "jasny obiektyw vs stabilizacja" - działają podobnie, a jednak inaczej
mozer - Sro 01 Lut, 2012
jaad75, zdecydowanie tak, skoro już dyskutujemy na argumenty
PS. W filmie ważniejsza jest płynność ruchu niż jego rozdzielczość, szczególnie przy kręceniu bez statywu lub steady-cama.
jaad75 - Sro 01 Lut, 2012
mozer napisał/a: | PS. W filmie ważniejsza jest płynność ruchu niż jego rozdzielczość, szczególnie przy kręceniu bez statywu lub steady-cama. | Płynność ruchu na poziomie 24 fps jest tym czego większość zainteresowanych filmowaniem poszukuje. 60fps jest potrzebne tylko do specyficznych zastosowań - znacznie istotniejszą jest wysoka rozdzielczość (1080p, to wcale nie aż tak dużo) i niska kompresja.
mozer - Sro 01 Lut, 2012
jaad75 napisał/a: | większość zainteresowanych filmowaniem |
Wg mnie większość użytkowników lustrzanek filmuje z ręki, co przy 25 fps nie wygląda dobrze.
|
|