|
forum.optyczne.pl
|
 |
Cyfrowe lustrzanki - Jaki powinien być następca serii xxD Canona.
Wizjerioner - Wto 14 Lut, 2012
W "zachodniej prasie internetowej" pojawiła się plotka, powtarzam plotka i jest to informacja niepotwierdzona, która nie wiadomo, czy będzie miała miejsce w rzeczywistości, można ją nawet nazwać spekulacją, ewentualnie nawet wróżeniem z fusów, że następca Canona 60D czyli domniemany C70D będzie usytuowany swoją pozycją na poziomie dawnego 40D, a nie jak teraz pomiędzy serią XXXD a 7D, a drugiego wydania 7D ma nie być. Owa plotko-spekulacjo-bytoniepewna informacja nie wiadomo skąd się wzięła i nie wiadomo, czy się ziści. Ale to by było ciekawe prawda?
mozer - Wto 14 Lut, 2012
Fajnie by było, ale ja w to nie wierzę. To zwyczajnie by się Canonowi nie opłacało. Tym bardziej, że ma już w sidłach obecnych posiadaczy 7D.
jaad75 - Wto 14 Lut, 2012
Wizjerioner napisał/a: | Ale to by było ciekawe prawda? | Ale w co byłoby w tym ciekawego?
[ Dodano: Wto 14 Lut, 2012 22:31 ]
mozer napisał/a: | Fajnie by było, ale ja w to nie wierzę. | Albo tymbardziej fajnego?...
Wizjerioner - Wto 14 Lut, 2012
jaadzie75, jako, że post stanowił groteskę, zadawanie pytań o charakterze logicznym nie ma sensu A ciekawe moim zdaniem byłoby to, że bym go kupił
mozer - Sro 15 Lut, 2012
jaad75 napisał/a: | Albo tymbardziej fajnego |
Jak to co? Prawdziwy następca 50D - tzn. porządna i ergonomiczna konstrukcja w normalnej cenie.
jaad75 - Sro 15 Lut, 2012
mozer napisał/a: | Jak to co? Prawdziwy następca 50D - tzn. porządna i ergonomiczna konstrukcja w normalnej cenie. | Prawdziwymi następcami 50D są dwa aparaty - 7D, dla tych, dla których 50D był zbyt amatorski i okrojony i 60D, dla tych, dla ktorych był zbyt surową konstrukcją bez przyjaznych nowoczesnych ficzerów, za to z funkcjami, których nigdy by nie użyli... Rozdzielenie tych dwóch rynków i skierowanie do nich osobnych produktów było IMHO strzałem w 10.
mozer - Sro 15 Lut, 2012
jaad75, a z mojego punktu widzenia nie, bo 7D jest dla mnie za drogi. I takie zdanie wyraziłem z własnej perspektywy, więc nie wiem czemu się tak dziwisz.
maput - Sro 15 Lut, 2012
mozer, czyli ideałem byłby fullwypaśny korpus, ale dwa razy tańszy
Rozdzielenie na dwie linie z pewnością wyszło Canonowi na dobre. Finansowo przede wszystkim.
mozer - Sro 15 Lut, 2012
maput, skoro dało sie zrobić w normalnej cenie 40D i 50D, to dałoby się zrobić podobne 60D. Mnie obchodzi mój portfel a nie Canona ;P
komor - Sro 15 Lut, 2012
Dokładnie, jak pisze mozer. A plotka być może (hipotetycznie) być spowodowana tym, że część/większość dotychczasowych kupców 40D, 50D zamiast przerzucić się na segment 7D (jak chciał Canon) pozostali (i to niezadowoleni) na nieco niższym poziomie 60D, natomiast 7D skanibalizował nieco rynek 5D.
Być może dlatego rozpatrywany jest powrót do sprawdzonego schematu 3-cyfrowej serii całkowicie amatorskiej, 2-cyfrowej serii nieco lepszej, nadającej się w wielu aspektach do poważniejszej pracy, oraz modeli wyższych, które są amatorską półką premium, a jednocześnie całkiem znośnym narzędziem pracy dla profesjonalisty, co widać np. po zdjęciach z tych World Press Photo i podobnych.
To taka hipoteza.
mozer - Sro 15 Lut, 2012
Tym bardziej, że mi się z moim 40D bardzo dobrze pracuje i w dziedzinie body nie potrzebuję niczego więcej (oczywiście poza nowocześniejszą matrycą). Nie lubię jak rynek mi narzuca, że czegoś jednak potrzebuję ;P
Żeby choć 7D miało 2 sloty na karty...
kozidron - Sro 15 Lut, 2012
komor, słuszne spostrzeżenie.
mozer napisał/a: | Żeby choć 7D miało 2 sloty na karty... |
No to sobie znalazłeś "powód" do zmiany
Jakby nie patrzeć ja dałem się nabrać, eh...ten canon, ptak opada, ryba tonie ......jak to ma ghost w swojej stopce
mozer - Sro 15 Lut, 2012
kozidron, no bez przesady - dla samego drugiego slotu nie zapłaciłbym 2 razy więcej za aparat
jaad75 - Sro 15 Lut, 2012
mozer napisał/a: | maput, skoro dało sie zrobić w normalnej cenie 40D i 50D, to dałoby się zrobić podobne 60D. | Ale 60D jest skierowane do trochę innego odbiorcy - tego, dla którego 600D byłoby zazwyczaj bardzo dobrym wyborem, ale chce mieć jednak lepszy wizjer, dwa kółka itd. Takiego aparatu, ale "z bajerami" z 600D Canon nie miał. 7D jest wszystkim co najlepsze w starej serii XXD, plus cechy, których w starych Canonach zawsze brakowało, czyli jest pełnoprawnym następcą i spadkobiercą tej linii. Taki podział jest jak najbardziej sensownym, bo każda grupa dostaje aparat jaki chcieli, bez kompromisów, ale też bez płacenia za coś, czego by nie wykorzystywali. BTW, 60D nie jest wcale specjalnie okrojony w stosunku do starych XXD, po prostu nacisk położono na co innego.
mozer - Sro 15 Lut, 2012
jaad75, a czego wg Ciebie aż tak brakowało w starej serii xxD?
Swoją drogą jak patrzę na cenę K-5, to wkurzać się mam prawo ;P
jaad75 - Sro 15 Lut, 2012
mozer napisał/a: | jaad75, a czego wg Ciebie aż tak brakowało w starej serii xxD? | 100% wizjera, prawdziwego spota, uszczelnień, większej konfigurowalności, pokładowego sterowania lampam itd... A czego wg. Ciebie aż tak bardzo brakuje w 60D?
[ Dodano: Sro 15 Lut, 2012 13:33 ]
mozer napisał/a: | Swoją drogą jak patrzę na cenę K-5, to wkurzać się mam prawo ;P | Pentax zawsze dawał więcej, za mniej - taka tradycja...
mozer - Sro 15 Lut, 2012
jaad75, mam wątpliwości czy 60D wytrzyma konstrukcyjnie tyle co wcześniejsze modele. Brakuje 3 ustawień własnych na kółku nastaw. Nie wiem też czy zmniejszenie aparatu i kółka nastaw na dłuższą metę jest wygodne. Obecne mi pasuje idealnie.
100% pokrycie wizjera nie jest niezbędne - i tak z reguły muszę prostować zdjęcia
Poza tym 60D wymaga użycia innych kart i innej baterii. Wiąże się to ze sporymi niedogodnościami (nie wspominając o dodatkowych kosztach) jakbym chciał go używać zostawiając 40D jako drugie body. Może dla Ciebie to błahostka, ale dla mnie jest to istotne.
Ogólnie prawda jest taka, że jakbym miał kupować nowy aparat to przy obecnych cenach raczej poszedłbym w kierunku 60D niż 7D, a jakby 7D kosztował ok. 4 tys. to bym pewnie się na niego skusił. Myślę, że wielu canonierów ma podobne podejście i właśnie o tym był mój pierwszy post.
PS. Sterowanie lampami to nie jest kosztowny do wdrożenie ficzer.
kozidron - Sro 15 Lut, 2012
jaad75 napisał/a: | 100% wizjera, |
gdyby ten punkt oczny był wiekszy to może byłoby się czym podniecać
jaad75 napisał/a: | prawdziwego spota |
tu się zgodzę
jaad75 napisał/a: | uszczelnień |
na poziomie 50D uszczelnienia są na "da radę". Jesteś przyzwyczajony do pentaxa, tam te uszczelnienia są porządne już od niższych modeli. Zresztą uszczelka z dołu zgubiła mi się w pierwszym tygodniu użytkowania zarówno w 50 jak i 7D, jeden pies
jaad75 napisał/a: | większej konfigurowalności |
tu akurat puszki są na bardzo zbliżonym poziomie, do tego denerwujace jest że dali jakiś guzik picture style zarówno w 50 jak i 7D, zamiast rozszerzyć to o mozliwość przypisania go do czegoś pod siebie. Bezsensem było sciągnięcie c3 z koła 50D w zamian za jakiś tryb "auto kreatywny".
jaad75 napisał/a: | pokładowego sterowania lampam |
e tam, rozsądek i tak podpowiada zakup radia.
komor - Sro 15 Lut, 2012
kozidron napisał/a: | tu akurat puszki są na bardzo zbliżonym poziomie |
No trochę nie, bo w 7D jest więcej spraw związanych z konfiguracją AF, czego prawie w ogóle nie ma w 50D i starszych. Pewnie jakieś inne rzeczy też są, których nie pamiętam.
kozidron - Sro 15 Lut, 2012
komor, korzystam na co dzień z obu, nie widzę specjalnych różnic w konfiguracji puszki pod moje potrzeby (dobijają mnie raczej ficzery pod typowego jotpegowicza ale te znajdują się zarówno w 50D jak 7D), może to dlatego, że nie fotografuje ptaków, samolotów i innych poruszających się szybko obiektów, czasem zdarzy się jakiś meczyk ale ostatnio rzadko.
Nie korzystam też z LV więc nie denerwuje mnie, że w 50D trzeba dusić af-on, żeby nastawić ostrość, to można było wymyślić tylko w canonie
Ja nie mówie o tym, że tryb ai servo działa zdecydowanie lepiej od tego z 50D, zresztą pojedynczy też jest precyzyjniejszy i szybszy, szczególnie w gorszych warunkach, ja mówie o konfiguracji pod swoje potrzeby.
pan.tadeusz - Sro 15 Lut, 2012
jaad75 napisał/a: | Pentax zawsze dawał więcej, za mniej - taka tradycja... |
słoiczki też lepsze i tańsze?
Usjwo - Sro 15 Lut, 2012
jaad75 napisał/a: | 100% wizjera |
zdecydowanie, zaczyna mnie to troche irytowac
jaad75 napisał/a: | prawdziwego spota, |
a mozna jasniej, co nie tak jest?
jaad75 napisał/a: | większej konfigurowalności |
ja swoich 3 nastaw jeszcze nie ustawilem, moze dlatego ze nie zarabiam na zdjeciach i nie spieszy mi sie
jaad75 napisał/a: | uszczelnień |
a czy to takie potrzebne, wiem, wiem w Pentaxie jest w standardzie, ale ja jeszcze nie cierpialem ze nie ma w xxD (zeby tylko nie wykrakac)
jaad75 napisał/a: | pokładowego sterowania lampam |
zdecydowanie popieram, niby radio lepsze, ale mnie wlasnie padla ta dziwna bateria 3V i okazalo sie to wczoraj w jak najmniej odpowiednim momencie
i jeszcze wyciagniecia do "custom menu" sterowania lampami "wireless"
Dobrze ze moj poczniwy 40D jeszcze dziala, bo bylby problem. Ale celowalbym raczej w 7D niz w 60D
komor - Sro 15 Lut, 2012
Usjwo napisał/a: | i jeszcze wyciagniecia do "custom menu" sterowania lampami "wireless" |
O, to prawda, też by mi się przydało, w przeciwieństwie do jakiegoś spota czy 100% wizjera. A gdyby dało się to podłożyć pod przycisk Picture Style, o którym wspomniał Kozi, to byłoby już bardzo miodzio.
hijax_pl - Sro 15 Lut, 2012
Usjwo napisał/a: | a mozna jasniej, co nie tak jest? | Np nie ma często tam gdzie ostrzysz i jest całkiem duży?
mozer - Sro 15 Lut, 2012
hijax_pl, jak często robisz pomiar punktowy w miejscu, na które ostrzysz?
hijax_pl - Sro 15 Lut, 2012
mozer napisał/a: | jak często robisz pomiar punktowy w miejscu, na które ostrzysz? | Na jakichś koncertach czy przedstawieniach na scenie, gdy ostrzę na twarz - praktycznie zawsze.
Usjwo - Sro 15 Lut, 2012
[quote="hijax_pl"] Usjwo napisał/a: | a mozna jasniej, co nie tak jest? | Np nie ma często tam gdzie ostrzysz i
OK, ale to chyba cecha Canona, w 7D mozna przywiazac spota do punktu AF?
hijax_pl napisał/a: | jest całkiem duży? |
Ale to wina starej technologii, pewnie juz w 60D jest lepiej
kozidron - Sro 15 Lut, 2012
Usjwo napisał/a: | Ale to wina starej technologii, pewnie juz w 60D jest lepiej |
jest lepiej niż w 50D ale nadal nie jest lepiej niż w 7D
hijax_pl napisał/a: | Na jakichś koncertach czy przedstawieniach na scenie, gdy ostrzę na twarz - praktycznie zawsze. |
dokładnie, dlatego to mi w canonie doskwiera przynajmniej w modelach XXD ale co tam, pogadajmy lepiej o wadach pentaxa, systemu na wskroś złego
komor - Sro 15 Lut, 2012
Czy ja wiem, czy technologii? Jakoś inni mają tego małego spota od dawna, a 1D pewnie też go ma, jak znam życie. To pozycjonowanie marketingowe ze strony Canona, a nie technologia.
Usjwo - Sro 15 Lut, 2012
technologia marketingowa
mozer - Sro 15 Lut, 2012
hijax_pl, no tak, ja nie robię zbyt wielu koncertów.
Jak fociłem, to na manualu.
muzyk - Czw 16 Lut, 2012
mozer napisał/a: | Żeby choć 7D miało 2 sloty na karty... |
Żeby nie miał żadnych slotów, a zdjęcia wysyłał na serwer...
mozer napisał/a: | Swoją drogą jak patrzę na cenę K-5, to wkurzać się mam prawo ;P |
Tak, ale nie samym K5 się foci... spójrz na cały system.
Jeśli odpowiadają Ci obiektywy Pentaxa i ich ceny, to nie ma się co zastanawiać.
kozidron napisał/a: | Bezsensem było sciągnięcie c3 z koła 50D w zamian za jakiś tryb "auto kreatywny". |
Moim zdaniem, każda lustrzanka nie powinna mieć trybów automatycznych - ŻADNYCh.
Dla automatyki jpg powinny być zabawki - kompakty, czy bridge, a nie lustrzanki.
Ze wszystkich producentów jedynie Sigma to zrozumiała, tylko szkoda, że za zrozumieniem nie idzie dopracowanie.
jaad75 - Czw 16 Lut, 2012
pan.tadeusz napisał/a: | słoiczki też lepsze i tańsze? | Zawsze były. Dopiero Hoya zmieniła ten stan.
Usjwo napisał/a: | ja swoich 3 nastaw jeszcze nie ustawilem, moze dlatego ze nie zarabiam na zdjeciach i nie spieszy mi sie | Bardziej chodziło mi o możliwości takie jak konfiguracja działania rolek i przycisków pod siebie.
muzyk napisał/a: | Moim zdaniem, każda lustrzanka nie powinna mieć trybów automatycznych - ŻADNYCh. | Czyli również bez Av i Tv oczywiście?
kozidron - Czw 16 Lut, 2012
Nie no bez przesady, niech jest tryb z zielonym kwadratem. Ja mam wszystkie kółka z góry zaklejone czarną folią i denerwuje mnie w 50D ten debilny tryb a-deep, bo oczywiście musi być pomiedzy "M" a "C". To sam w 7D, pomiedzy "C" a "M" dali "B" ....eh.
goltar - Czw 16 Lut, 2012
Moje doświadczenie jako użytkownika 7D, a obecnie 60D jest takie, że w 60D brakuje mi najbardziej 2 rzeczy które były w 7D:
1. Magnezowego korpusu (z obiektywami typu 70-200 f/2.8) ma się wrażenie że za chwilę wyrwie się bagnet, do tej pory się do tego nie przyzwyczaiłem,
2. Dostępności balansu bieli, kompensacji błysku i trybu napędu AF z poziomu przycisków, co było dostępne wcześniej w 40D, 50D czy 7D, strasznie mi tego brakuje, wchodzenie do menu aby zmienić WB to porażka.
Trochę brakuje także trybów Custom na pokrętle oraz joysticka do zmiany punktów AF. Na plus za to obrotowy LCD, czasami używam i zapewnia lepszą ochronę przed rysami. Wniosek taki, że gdyby Canon zrobił body 50D z matrycą z 7D i ruchomym LCD to byłby to dla mnie korpus zupełnie wystarczający...
mozer - Czw 16 Lut, 2012
goltar napisał/a: | trybu napędu AF z poziomu przycisków |
To co robi przycisk DRIVE?
goltar napisał/a: | joysticka do zmiany punktów AF |
A ten wybierak w kółku nie działa?
Usjwo - Czw 16 Lut, 2012
To ja do koncertu zyczen dodam jescze linie poziome/pionowe na matowce (w satndardzie). Moga byc nawet jakos tam wyswietlane (i wygaszane dla tych co nie chca)
To chyba dosc prosta rzecz do zrobienia
muzyk - Czw 16 Lut, 2012
goltar napisał/a: | 2. Dostępności balansu bieli |
Czy robiąc w raw'ach należy przejmować się balansem bieli?
Wizjerioner - Czw 16 Lut, 2012
Przyszedł czas na Biovital, odstawienie masła, golonki, tłustych przekąsek i pilną wizytę u lekarza, bo stworzyłem dzisiaj wątek o 8:52. Co więcej, nie dość, że tego nie pamiętam, to jeszcze dodatkowo wtedy spałem.
UWAGA DALEJ JEST DŁUGO I NUDNO:
Chciałbym, żeby miał wyciągnięty przycisk bracketingu , pełną klatkę i jakąś L-kę jako kita, ale to wszystko marzenia.
Jedyna rzecz, jaka moim zdaniem jest niezbędna w tej klasie aparatów to mikroregulacja obiektywów.
Uważam nawet, że to jest w interesie Canona zamieścić tę funkcję w swoich korpusach. Dlaczego? O ile większość (tak zakładam) użytkowników serii xxxD funkcjonuje na zasadzie zielonego kwadracika, często z obiektywem kitowym lub np. czymś typu 18-200, o tyle serię wyższą wybierają ludzie, którzy jednak wiedzą, co to zdjęcie inne niż rodzinne pstrykanie na 80-tych urodzinach babci. (mam świadomość krzywdzącego uogólnienia)
Canon umieszczając tę funkcję w swoich korpusach serii XXD uciął by po części dyskusje na temat tego, że szkła Sigmy lub Tamrona nie ostrzą dobrze z Canonami. Można by wtedy w pewnym zakresie samemu je regulować. Często Arek pisze w swoich testach, że występował delikatny FF lub BF, ale spokojnie dało się to usunąć za pomocą mikroregulacji.
Moim zdaniem ten "ficzer", nie jest bajerem, ale jest w dzisiejszej sytuacji związanej ze współpracą "bodies" Canona z obiektywami alternatywych producentów niezbędny.
Co więcej umieszczenie tego w korpusach XX D i XXXD, a nie tylko w wyższych, a do tego umiejętna akcja marketingowa - "Wychodzimy na przeciw potrzebom naszych Klientów" (Wszystko da się wypromować) spowodowałaby ogólny lepszy wydźwięk związany z porównaniem Canona do Nikona. Dlaczego? Ano dlatego, że przyjął się pogląd, iż Nikony mają lepszy autofocus i lepiej ostrzą z obiektywami niezależnych producentów. Od razu mówię, że nie mam nic do Nikona, bo sam się nie rozstałem jeszcze do końca z myślą o zmianie systemu, ale przyznacie sami, że w ten sposób często kwituje się przewagę Nikona nad Canonem.
Dodać należy też jeszcze jedną kwestię, więcej osób na świecie wie co to znaczy ostre zdjęcia, niż co to są szumy na matrycy, bo tutaj z koleji funkcjonuje drugi stereotyp o przewadze w tej kwestii Canona.
Odpowiadając jednak krótko na pytanie jaki powienien być następca Canona 60D powiem:
- Powinien być tani, dobry i szybko.
Goltar, czemu zmieniłeś 7D na 60D?
komor - Czw 16 Lut, 2012
muzyk napisał/a: | Czy robiąc w raw'ach należy przejmować się balansem bieli?
|
Nie należy, ale można. Ale brak kompensacji błysku czy zmiany trybu AF to już wiocha. Nie kupiłbym 60D, na pewno nie przesiądę się na niego z 50D.
hijax_pl - Czw 16 Lut, 2012
Cytat: | Przyszedł czas na Biovital, odstawienie masła, golonki, tłustych przekąsek i pilną wizytę u lekarza, bo stworzyłem dzisiaj wątek o 8:52. Co więcej, nie dość, że tego nie pamiętam, to jeszcze dodatkowo wtedy spałem. | Możesz się zupełnie nie stresować
Po prostu rano przyszedł goltar i wydzielił te n+1 postów z plotek, a z nich utworzył ten oto wątek
Sunders - Czw 16 Lut, 2012
komor napisał/a: | Nie kupiłbym 60D, na pewno nie przesiądę się na niego z 50D. |
Jako posiadacz 50D, też nie widzę wystarczających argumentów do takiej przesiadki.
komor - Czw 16 Lut, 2012
Wizjerioner napisał/a: | Canon umieszczając tę funkcję w swoich korpusach serii XXD uciął by po części dyskusje na temat tego, że szkła Sigmy lub Tamrona nie ostrzą dobrze z Canonami. |
Sądzisz, że Canon jest żywotnie zainteresowany dobrą współpracą szkieł producentów trzecich z ich puszkami? Masz kupować obiektywy Canona, a nie jakieś inne. Tylko silna konkurencja ze strony Nikona i ewentualnie Sony może spowodować, że Canon bardziej zacznie dbać o swoich użytkowników, szczególnie w segmencie niższym.
jaad75 - Czw 16 Lut, 2012
Wizjerioner napisał/a: | Co więcej umieszczenie tego w korpusach XX D i XXXD, a nie tylko w wyższych, a do tego umiejętna akcja marketingowa - "Wychodzimy na przeciw potrzebom naszych Klientów" (Wszystko da się wypromować) spowodowałaby ogólny lepszy wydźwięk związany z porównaniem Canona do Nikona. Dlaczego? Ano dlatego, że przyjął się pogląd, iż Nikony mają lepszy autofocus i lepiej ostrzą z obiektywami niezależnych producentów. | Ale Nikony ze zbliżonej półki też mają mikrokalibrację.
Wizjerioner napisał/a: | Dodać należy też jeszcze jedną kwestię, więcej osób na świecie wie co to znaczy ostre zdjęcia, niż co to są szumy na matrycy, bo tutaj z koleji funkcjonuje drugi stereotyp o przewadze w tej kwestii Canona. | Ten stereotyp funkcjonował tak do ~2008 roku...
Sunders napisał/a: | Jako posiadacz 50D, też nie widzę wystarczających argumentów do takiej przesiadki. |
Lepsza matryca, tryb video, pokładowe sterowanie lampami, odchylany LCD?
komor - Czw 16 Lut, 2012
jaad75 napisał/a: | Lepsza matryca, tryb video, pokładowe sterowanie lampami, odchylany LCD? |
To wszystko kwestie wtórne wobec zmniejszonej ergonomii w stosunku do poprzednich modeli. Lepsza matryca oczywiście istotna (o ile jest lepsza), ale co mi z tego jak nie ma przyjemności robienia zdjęć?
Wizjerioner - Czw 16 Lut, 2012
jaad75 napisał/a: | Wizjerioner napisał/a: | Co więcej umieszczenie tego w korpusach XX D i XXXD, a nie tylko w wyższych, a do tego umiejętna akcja marketingowa - "Wychodzimy na przeciw potrzebom naszych Klientów" (Wszystko da się wypromować) spowodowałaby ogólny lepszy wydźwięk związany z porównaniem Canona do Nikona. Dlaczego? Ano dlatego, że przyjął się pogląd, iż Nikony mają lepszy autofocus i lepiej ostrzą z obiektywami niezależnych producentów. | Ale Nikony ze zbliżonej półki też mają mikrokalibrację.
|
Ale Canony nie mają, a mają problem z ostrzeniem w przeciwieństwie do Nikonów. Promocja z resztą nie musi dotyczyć czegoś, co jest nowe. Ale tego o czym już ktoś wcześniej nie krzyczał w "telewizorze".
Stereotyp funkcjonuje nadal, wbrew pozorom. Nie każdy zna się tak na sprzęcie, jak kolega Jaad-owity z optycznych ;-P
jaad75 - Czw 16 Lut, 2012
komor napisał/a: | To wszystko kwestie wtórne wobec zmniejszonej ergonomii w stosunku do poprzednich modeli. |
komor napisał/a: | ale co mi z tego jak nie ma przyjemności robienia zdjęć? | Przesadzasz.
[ Dodano: Czw 16 Lut, 2012 14:13 ]
Wizjerioner napisał/a: | Stereotyp funkcjonuje nadal, wbrew pozorom. | Gdzie?...
komor - Czw 16 Lut, 2012
jaad75, szanuję Twoją wiedzę, ale nie mów mi proszę co mi przeszkadza w nowym Canonie. Dla Ciebie przecież to i tak tylko wykoślawione ręce, a ja wiem co mi jest przydatne a co nie, a wymagania mam raczej typowe, a w każdym razie na pewno nie są nietypowe.
Zawsze podkreślasz jaka niewygodna jest ergonomia korpusów 3-cyfrowych Canona, a w przypadku 60D nie wiedzieć czemu nie chcesz uznać pogorszenia.
jaad75 - Czw 16 Lut, 2012
komor napisał/a: | a w przypadku 60D nie wiedzieć czemu nie chcesz uznać pogorszenia. | Bo to "pogorszenie" jest tak nieznaczne, że w ogólnym rozrachunku, bardzo mało istotne. Bardziej przeszkadzałby mi brak mikrokalibracji, niż ta niby gorsza ergonomia. Więcej tu nieprzyjemnych wrażeń (plastikowość), niż faktycznego pogorszenia.
Wizjerioner - Czw 16 Lut, 2012
jaad75 napisał/a: |
Gdzie?... |
W reprezentatywnej grupie stereotypicznej.
jaad75 nie można na wszyskto patrzeć z punktu widzenia logicznego purysty.
Stereotyp to stereotyp. Jak rozmiawiam ze znajomymi, którzy nie interesują się sprzętem na codzień. Nie śledzą zmian w sprzęcie, to generalnie nadal uważają, że Nikon ma lepszy autofocus, a Canon lepsze, mniej szumiące matryce. To jest właśnie istota stereotypu, że jak się utrze, to nawet batem nie wygonisz.
jaad75 - Czw 16 Lut, 2012
Wizjerioner napisał/a: | Jak rozmiawiam ze znajomymi, którzy nie interesują się sprzętem na codzień. | A skąd znajomi, którzy nie interesują się sprzętem mają takie przemyślenia?...
Usjwo - Czw 16 Lut, 2012
to nie przemyslenia to steroeotypy, jak kolega Wizjonier wyjasnil
jaad75 - Czw 16 Lut, 2012
Usjwo, "przemyślenia" powinienem ująć w cudzysłów. Skąd u kogoś, kto nie interesuje się sprzętem stereotypy na temat tego, co bardziej szumi...
komor - Czw 16 Lut, 2012
http://pl.wikipedia.org/wiki/Stereotyp
(…) Stereotyp przyjęty może być przez jednostkę w wyniku własnych obserwacji, przejmowania poglądów innych osób, wzorców przekazywanych przez społeczeństwo, (…)
Wizjerioner - Czw 16 Lut, 2012
jaad75 ma rację, nie mówią "szum" mówią "kolory". Albo są to ludzie, którzy mają aparat lub mieli lustrzankę analogową po ojcu, matce, dziadku, znalezioną w lesie i znają pojęcie szumu, ale nie czytają optycznych codziennie, czy nawet w ogóle tego portalu nie zaznali.
To jak stereotyp u użytkownika WV, że Fiaty się często psują.
Z resztą tłumaczenie istoty stereotypu, to jak tłumaczenie, że nie jestem wielbłądem, lub prośba - "Nie myśl o różowym słoniu."
jaad75 - Czw 16 Lut, 2012
komor, sądzisz więc, że to "przejmowanie poglądów innych osób" (skąd u nich takie przemyślenia), czy też "wzorców przekazywanych przez społeczeństwo"?...
Wizjerioner napisał/a: | Albo są to ludzie, którzy mają aparat lub mieli lustrzankę analogową po ojcu, matce, dziadku, znalezioną w lesie i znają pojęcie szumu | To chyba przez ten las...
komor - Czw 16 Lut, 2012
Powracając nieco do meritum to Auto ISO działające prawidłowo w M, z kompensacją ekspozycji. To by się przydało.
jaad75 - Czw 16 Lut, 2012
komor, no dobra, ale tego o ile mi wiadomo nie ma w żadnym Canonie...
goltar - Czw 16 Lut, 2012
jaad75 napisał/a: | komor, no dobra, ale tego o ile mi wiadomo nie ma w żadnym Canonie... | no niestety
goltar - Czw 16 Lut, 2012
muzyk napisał/a: | goltar napisał/a: | 2. Dostępności balansu bieli |
Czy robiąc w raw'ach należy przejmować się balansem bieli? | Zazwyczaj robię RAW+JPEG, RAW używam tylko jeśli potrzebuje czegoś więcej niż daje JPEG (a nie zawsze potrzebuje) i mam czas na jego konwersje.
mozer napisał/a: | goltar napisał/a: | trybu napędu AF z poziomu przycisków |
To co robi przycisk DRIVE? | Zmienia czy chcesz robić jedną fotkę, serie czy samowyzwalacz, nie zmienia jednak trybów One-Shot AF / AI Servo / AI Focus.
mozer napisał/a: | goltar napisał/a: | joysticka do zmiany punktów AF |
A ten wybierak w kółku nie działa? | Działa, ale wolałem joystick
Wizjerioner napisał/a: |
Goltar, czemu zmieniłeś 7D na 60D? | Potrzebowałem kasy na FF.
Wizjerioner - Czw 16 Lut, 2012
goltar, akurat w tym szaleństwie jest metoda.
mozer - Czw 16 Lut, 2012
goltar napisał/a: | Zmienia czy chcesz robić jedną fotkę, serie czy samowyzwalacz, nie zmienia jednak trybów One-Shot AF / AI Servo / AI Focus. |
O kurcze, to wtopa. Ja bym wolał, żeby obsługiwał tą drugą funkcję.
W celu przełączenia na serię mogę w ostateczności wchodzić do menu...
ophiuchus - Czw 16 Lut, 2012
Yyyy... ale przecież 60D ma dedykowany guzik do zmiany trybu działania AF. Ten na lewo od "Drive".
mozer - Czw 16 Lut, 2012
Hm, goltar, na pewno masz ten aparat?
muzyk - Czw 16 Lut, 2012
komor napisał/a: | Nie należy, ale można. |
No właśnie. Dla mnie balans bieli przy robieniu w raw'ach NIE istnieje - cały czas włączony pierwszy z brzegu
Mogłoby w ogóle go nie być.
Na zdjęcia w jpg to, oczywiście moim zdaniem, szkoda czasu i migawki.
Na jpg to są kompakty.
kozidron - Pią 17 Lut, 2012
muzyk napisał/a: | Na jpg to są kompakty. |
kompakty też robia rawy (czasem), muzyk ale się zrobiłeś ultrasem.
Tam gdzie mogę uzywam jotpegów i nie widze w tym nic złego.
jaad75 napisał/a: | Bo to "pogorszenie" jest tak nieznaczne, że w ogólnym rozrachunku, bardzo mało istotne. Bardziej przeszkadzałby mi brak mikrokalibracji, niż ta niby gorsza ergonomia. Więcej tu nieprzyjemnych wrażeń (plastikowość), niż faktycznego pogorszenia. |
Podobno był tu kiedyś człowiek (na forumie), który ma kolegę, który coś sobie tą mikro kalibracją wyregulował. Wszystko to oficjalnie nie jest potwierdzone, bo nigdy nie udało mi się tego zdarzenia potwierdzić gdyż ta osoba znikneła z foruma za nim zdązyłem z nią napić się piwa
Czy ktokolwiek widziała albo zna kogoś kto sobie coś tą mikro kalibracją (z canona) wyregulował, byłoby miło dowiedzieć się, że cuda zdarzają się nie tylko w kosciele katolickim
cybertoman - Pią 17 Lut, 2012
kozidron napisał/a: | byłoby miło dowiedzieć się | U mnie dziala.
goltar - Pią 17 Lut, 2012
ophiuchus napisał/a: | Yyyy... ale przecież 60D ma dedykowany guzik do zmiany trybu działania AF. Ten na lewo od "Drive". | Ha, tu mnie macie , pisałem z pamięci i się rozpędziłem z tym brakiem przycisku trybu AF... Faktycznie przycisk AF zmienia tryby One-Shot AF / AI Servo / AI Focus. Ta pomyłka to chyba wynik tego, że w 50D były 4 przyciski przy górnym wyświetlaczu, a w 60D jest ich 5 i tego jednego mi zabrakło Do tego dochodzi siła przyzwyczajenia do poprzedniego układu i korzystanie z różnych korpusów. Brakuje jednak przycisku do WB (i tej funkcjonalności mi najbardziej brakuje) i korekcji ekspozycji lampy, tu chyba się nie mylę?
ophiuchus - Pią 17 Lut, 2012
Nie da się ukryć Ja korekcję ekspozycji lampy przypisałem sobie do SET i póki co się to sprawdza, gorzej z balansem bieli. Ale póki robię w RAWach jakoś specjalnie mi to nie doskwiera. Chociaż chciałoby się mieć taki guzik, żeby potem nie grzebać w kompie, zwłaszcza jak się zapomni przestawić WB do robienia zdjęć przy nietypowym oświetleniu.
goltar - Pią 17 Lut, 2012
ophiuchus napisał/a: | Nie da się ukryć Ja korekcję ekspozycji lampy przypisałem sobie do SET i póki co się to sprawdza, gorzej z balansem bieli. Ale póki robię w RAWach jakoś specjalnie mi to nie doskwiera. Chociaż chciałoby się mieć taki guzik, żeby potem nie grzebać w kompie, zwłaszcza jak się zapomni przestawić WB do robienia zdjęć przy nietypowym oświetleniu. | Mi tego brakuje szczególnie w pomieszczeniach, gdzie raz robię z lampą a za chwilę bez. Co gorsze, chyba nawet na górnym wyświetlaczu nie pokazuje się w jakim trybie się pracuje i trzeba to sprawdzać w menu, a często nie pamiętam który jest ustawiony.
kozidron - Pią 17 Lut, 2012
cybertoman napisał/a: | U mnie dziala. |
a można wiedzieć, co sobie wykalibrowałeś ?
mozer - Pią 17 Lut, 2012
Ja korekcję lampy robię na lampie...
komor - Pią 17 Lut, 2012
goltar napisał/a: | Mi tego brakuje szczególnie w pomieszczeniach, gdzie raz robię z lampą a za chwilę bez. |
A ustawienie na AWB nie daje rady? Bo po włączeniu lampy AWB samo przestawia się na temperaturę taką dla flasha. Jak się miesza z żarowym czy jarzeniowym, to po lekkim zażelowaniu flasha mi AWB daje całkiem całkiem rezultaty, o ile ściany czy sufit nie są mocno kolorowe.
mozer - Pią 17 Lut, 2012
komor, ale jak robisz w pomieszczeniu bez lampy przy żarowym świetle to AWB da Ci żółtą kolorystykę.
jaad75 - Pią 17 Lut, 2012
komor napisał/a: | A ustawienie na AWB nie daje rady? Bo po włączeniu lampy AWB samo przestawia się na temperaturę taką dla flasha. Jak się miesza z żarowym czy jarzeniowym, to po lekkim zażelowaniu flasha mi AWB daje całkiem całkiem rezultaty, o ile ściany czy sufit nie są mocno kolorowe. | Jak zażelujesz lampę, a AWB przestawi Ci automatycznie na ~5600K przy włączeniu flasha, to z zażelowanym flashem będziesz miał zdecydowanie zbyt żółto... Ja takie sytuacje załatwiam zazwyczaj AWB, ale automatyczną zmianę WB na flash mam wyłączoną. Tyle, że AWB Canonów w żarowym nie daje rady...
Usjwo - Pią 17 Lut, 2012
kozidron napisał/a: | muzyk napisał/a: | Na jpg to są kompakty. |
kompakty też robia rawy (czasem), muzyk ale się zrobiłeś ultrasem.
Tam gdzie mogę uzywam jotpegów i nie widze w tym nic złego.
|
[/quote]
Ja to juz mysle zeby kupic jakiegos dobrego kompakta, i nie dlatego ze nie chce mi sie targac wszystkich gratow. Ale mam teraz sporo zdjec (wycieczkowych) ktore trzeba przeformatowac na jpg, a tu brak czasu.
goltar - Pią 17 Lut, 2012
mozer napisał/a: | komor, ale jak robisz w pomieszczeniu bez lampy przy żarowym świetle to AWB da Ci żółtą kolorystykę. | Dokładnie, a do tego często ostatnio zdarza mi się robić w pomieszczeniach z jednolicie kolorowymi ścianami, które bardzo skutecznie mylą AWB.
cybertoman - Pią 17 Lut, 2012
kozidron napisał/a: | a można wiedzieć, co sobie wykalibrowałeś ? | EF 85mm 1.8, EF 70-200mm f/4L IS USM.
komor - Pią 17 Lut, 2012
jaad75 napisał/a: | Jak zażelujesz lampę, a AWB przestawi Ci automatycznie na ~5600K przy włączeniu flasha, to z zażelowanym flashem będziesz miał zdecydowanie zbyt żółto... Ja takie sytuacje załatwiam zazwyczaj AWB, ale automatyczną zmianę WB na flash mam wyłączoną. Tyle, że AWB Canonów w żarowym nie daje rady... |
Muszę sobie to przemyśleć, bo rzeczywiście coś się kupy nie trzyma. Czasem w takiej sytuacji na stopce mam radio a nie lampę, więc wtedy wszystko powinno być OK. Ale lampę też czasem mam, zamiast radia…
kozidron - Pią 17 Lut, 2012
cybertoman, myslałem że napiszesz coś więcej, jaka była wada, na jakiej ogniskowej.
Powiem szczerze, nie spotkałem się jeszcze zeby 70-200/4is miało kłopoty z bf/ff
cybertoman - Pią 17 Lut, 2012
kozidron, Na ostatniej sesji portretowej w salonie fryzjerskim 85-tka potrzebowala "-5" a 70-200 z "-4" bylo ok na calym zakresie . Blyskam speedlightami wiec ostrze w swietle zastanym i zawsze na poczatku sesji sprawdzam, czy towarzystwo poprawnie ostrzy i - czasem trzeba podkalibrowac.
kozidron - Sob 18 Lut, 2012
cybertoman, no to z moimi obiema puszkami jest coś nie tak, bo na -20 i na +20 różnica na poprawnie trafiajacym obiektywie 17-55 i 50 różnica jest tak minimalna, że ledwo dostrzegalna
cybertoman - Sob 18 Lut, 2012
kozidron, sprawdz w kiepskim oswietleniu, najlepiej zarowym.
Puszki masz zapewne sprawne, tyko oczekujesz byc moze czegos innego. Albo ja mam cos nie tak z puszka.
W kazdym razie jesli na pierwszych zdjeciach porteretowych noski sa nieostre to "przyciagam" GO do siebie.
Przyznaje tez, ze w przypadku forografii roznice sa niezauwalazne.
muzyk - Sob 18 Lut, 2012
kozidron napisał/a: | kompakty też robia rawy (czasem) |
Jedyny kompakt - prawie lustrzanka, jaki chciałbym ewentualnie kupić to nowy Canon G1 X.
Reszta mnie nie interesuje zupełnie, chyba, że za 5 euro, jak mój Panasonic
z bazaru foto.
kozidron napisał/a: | muzyk ale się zrobiłeś ultrasem. |
Bo szkoda czasu na jpg. Tak jak w muzyce, którą się zajmuję: szkoda czasu na organy elektroniczne imitujące piszczałkowe.
kozidron napisał/a: | Tam gdzie mogę uzywam jotpegów i nie widze w tym nic złego.
|
Ja w ogóle nie używam luster do jpg. Programy tematyczne nie istnieją dla mnie.
Nie to, żeby się chwalić jak to ho ho nie wiadomo co, tylko po prostu raw i tyle.
M albo Av do tego.
jaad75 - Sob 18 Lut, 2012
kozidron napisał/a: | muzyk ale się zrobiłeś ultrasem. | Też to zauważyłem... Zapał neofity?...
muzyk - Sob 18 Lut, 2012
jaad75 napisał/a: | Zapał neofity?... |
Rozsądek.
jaad75 - Sob 18 Lut, 2012
muzyk napisał/a: | Rozsądek. | Rozsądek neofity? A to nie oksymoron?...
muzyk - Sob 18 Lut, 2012
jaad75 napisał/a: | Rozsądek neofity? |
Niekorzystanie z propozycji fotografowania w jpg.
Poza tym... daruj sobie szyderstwa.
komor - Sob 18 Lut, 2012
muzyk napisał/a: | Tak jak w muzyce, którą się zajmuję: szkoda czasu na organy elektroniczne imitujące piszczałkowe. |
Pod jednym wszakże drobnym i nieistotnym warunkiem, że zupełnym przypadkiem ma się dostęp do takowych prawdziwych organów.
muzyk napisał/a: | M albo Av do tego. |
To ja jestem jeszcze większym ultrasem bo nawet z Av zrezygnowałem.
muzyk - Sob 18 Lut, 2012
komor napisał/a: | Pod jednym wszakże drobnym i nieistotnym warunkiem |
Niestety, w tej materii nie ma warunków.
Elektroniczne, wirtualne, to syf do "entej" potęgi. Dziwię się niektórym organistom, że koncerty na czymś takim grają...
komor napisał/a: | To ja jestem jeszcze większym ultrasem bo nawet z Av zrezygnowałem. |
No to witaj w klubie, bo w zasadzie w 99% zdjęć w M robię.
jaad75 - Sob 18 Lut, 2012
muzyk napisał/a: | Elektroniczne, wirtualne, to syf do "entej" potęgi. Dziwię się niektórym organistom, że koncerty na czymś takim grają... | Ciekawe kiedy dojdziesz do tych samych przemyśleń jeśli chodzi o fotografię...
muzyk - Sob 18 Lut, 2012
jaad75 napisał/a: | Ciekawe kiedy dojdziesz do tych samych przemyśleń jeśli chodzi o fotografię... |
Sytuację w fotografii nie można bezpośrednio porównywać z organami, gdyż organy same są źródłem dźwięku, a aparat analogowy czy cyfrowy, to tylko element pośredni przed końcowym efektem czyli pokazania obrazu na monitorze, czy na papierze.
Nikt nie pokazuje galerii w aparacie przecież...
kozidron - Sob 18 Lut, 2012
cybertoman napisał/a: | Puszki masz zapewne sprawne, tyko oczekujesz byc moze czegos innego. |
cybertoman ja wiem że puszki mam sprawne, ja tylko żartowałem
po prostu wiem też, że kalibracja w canonie to pic na wodę, nie wiem jak w jedynkach moze jest lepiej
muzyk napisał/a: | M albo Av do tego. |
odkąd pamietam(przy przejściu na cyfre) uzywam trybu M ale co to ma wspólnego w czuciu się z tym lepiej nie wiem
muzyk napisał/a: | Poza tym... daruj sobie szyderstwa. |
e tam, byś sie odgryzł
muzyk napisał/a: | Elektroniczne, wirtualne, to syf do "entej" potęgi. Dziwię się niektórym organistom, że koncerty na czymś takim grają... |
no to ja walę popelinę, bo złamałem się w końcu z tym swoim graniem na czysto(poza loop stacją) i zanabyłem gadżet zwany multi efektem i teraz jakby mniej się muszę prężyć co się przekłada że mogę sobie 2 piwka więcej w czasie grania pocisnąć.
muzyk, czemu ty wszystko tak bierzesz na serio, długo broniłem się przed mosfetem, byłem ultrasem i preferowałem tylko lampę a teraz nie potrafię rozróżnić brzmienia jednego od drugiego. Ja tam się na organach nie znam ale nie skreślałbym elektronicznych tak do końca.
komor - Sob 18 Lut, 2012
kozidron napisał/a: | cybertoman ja wiem że puszki mam sprawne, (…)
po prostu wiem też, że kalibracja w canonie to pic na wodę |
To chyba jednak masz zepsute te swoje puszki.
kozidron - Sob 18 Lut, 2012
komor napisał/a: | To chyba jednak masz zepsute te swoje puszki. |
komor ta oczywiście
muzyk - Sob 18 Lut, 2012
kozidron napisał/a: | no to ja walę popelinę, bo złamałem się w końcu z tym swoim graniem na czysto(poza loop stacją) i zanabyłem gadżet zwany multi efektem i teraz jakby mniej się muszę prężyć co się przekłada że mogę sobie 2 piwka więcej w czasie grania pocisnąć. |
Ale to nie ma nic do relacji organy piszczałkowe- cyfrowe.
kozidron napisał/a: | muzyk, czemu ty wszystko tak bierzesz na serio, |
Akurat w dziedzinie tej, którą się zajmuję, nie ma kompromisów - albo źródło brzmienia z rury, albo NIC.
Głośniki, choćby z nie wiem jakich materiałów zrobione, nie oddadzą złożoności brzmienia prawdziwych organów. Chodzi mi tylko o to i aż o to i biorę to zupełnie na serio. Nie będę szerzej uzasadniał dlaczego, bo nie ten temat, a nawet forum. Z całym szacunkiem.
|
|