forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - sprzęt do fotografii reklamowej/produktowej

pajakinom - Czw 16 Lut, 2012
Temat postu: sprzęt do fotografii reklamowej/produktowej
Witam,
zaczynam prace nad fotografią reklamową - ubrań, bielizny- na modelkach i samych produktów.
Przykład:
http://www.wiesmann.pl/Wszystkie-183.html
http://www.zalando.de/chantelle-haute-c ... 8-505.html

Dysponuję na razie nikonem D40 i canonem 450D ( oba z kitami 18-55mm 3.5) , nie wiem czy to wystarczy czy nie muszę mieć czegoś lepszego, czy może jest kwestia ustawienia światła żeby było tak wyraźnie widać bieliznę na modelce.

Mam szare tło kartonowe i 2 lampy quantum 300 i 2 softboxy 50x50 i 40x180.

jak robiłam zdjęcia z tym co mam to nie są one tak ostre i wyraźne jakbym chciała...

Zastanawiam się czy kupować nowy sprzęt ( jeżeli tak to jaki), czy ten mogę jakoś polepszyć

Proszę o pomoc.

kozidron - Pią 17 Lut, 2012

pajakinom a mogłabyś wkleić jakieś przykładowe swoje prace, bo domyślam się, że te fotografie z linków to jest to co chciałabyś osiągnąć, chociaż na fotkach 600x400 to też niewiele widać :wink:
komor - Pią 17 Lut, 2012

Widzę, że dyskusja się póki co nie rozwinęła, więc moim skromnym amatorskim zdaniem powinnaś zacząć od kupna jakiegoś porządnego obiektywu, bo plastikowe kitowce na pewno nie są tym, co najlepsze do tak wysokich wymagań, jakie sobie stawiasz.
Nie wiem jakiej wielkości masz pomieszczenie, w którym robisz zdjęcia, więc nie wiem jaką ogniskową Ci polecić, ale pewnie jako minimum można pomyśleć o stałoogniskowej 50 mm lub coś dłuższego, jak masz odpowiednią ilość miejsca. Stosujesz przysłonę np. f/8, ISO najniższe natywne w korpusie (czyli w tym Nikonie pewnie ISO 200, w Canonie na pewno ISO 100). Do takich parametrów dostosuj moc światła i próbuj. Użyj też statywu i zwróć uwagę na prawidłowe ustawienie ostrości.
W Canonie 450D masz już Live View, to możesz ze statywu ustawiać ostrość na Live View pod powiększeniem, żeby mieć pewność, że nie ma z tym kłopotu. Nikon D40 chyba jeszcze nie ma LV?

pajakinom - Pią 17 Lut, 2012

no swoich właśnie nie mogę bo modelka się nie zgodziła... :/
ale tutaj http://avlo.pl/dla-niej/1...mann-f-195.html jest przykładowe zdjęcie i można sobie je zoomem obejrzeć. Tylko, że w tych zdjęciach ta bielizna od razu się rzuca w oczy...

kozidron - Pią 17 Lut, 2012

komor ja wiem, że to lekka profanacja ale na zdjęcia do netu 800x600 nawet kit wystarczy przymknięty do f8.
Tylko ciężko pomóc jak nie ma się jakiegoś przykładowego zdjecia. Oczywiście dobry obiektyw to podstawa i tu nawet z tanią 50tką canona 1.8 można sporo powalczyc, wszystko zależy od światła.

jaad75 - Pią 17 Lut, 2012

pajakinom napisał/a:
no swoich właśnie nie mogę bo modelka się nie zgodziła... :/
To kiepska reklama będzie... :razz:

Zdjęcia które pokazalaś można zrobić czymkolwiek - obiektyw kitowy też się nada. Podstawa, to światło i obróbka (o ile oczywiście nie robisz jakichś podstawowych błędów technicznych)...

P.S.
komor napisał/a:
Do takich parametrów dostosuj moc światła
Polecasz jej światło ciągłe jak rozumiem... :wink:
kozidron - Pią 17 Lut, 2012

kozidron napisał/a:
Tylko, że w tych zdjęciach ta bielizna od razu się rzuca w oczy...


jak sama widzisz sporo zależy od światła, no i nic nie jest oderwane od obróbki.

Za komor'em, kup sobie 50/1.8 canona, tylko że to jest rada "na słowo honoru" bo tak naprawdę nie wiem co źle robisz, że masz mydło. Czy ten obiektyw 18-55 do canona ma w nazwie IS, bo jego stara wersja (bez IS w nazwie) to straszna padlina a wiem, że zdarzało się kupić 450D w zestawie ze starym 18-55.

[ Dodano: Pią 17 Lut, 2012 12:58 ]
jaad75 napisał/a:
To kiepska reklama będzie... :razz:


jaad75, zdjęcia były na próbę, taka wprawka na sucho przed wojną, że się nie domysliłeś.

pajakinom - Pią 17 Lut, 2012

tamte zdjecia były tylko próbne, a te co mam robić tak na serio to już z umowa itd. więc potem nie będzie problemu z publikowaniem.

Podejrzewam, że na pewno u mnie leży ustawienie światła. Szczerze to dopiero zaczynam pracę nie tylko z tego typu zdjęciami, ale też w studio...zostałam trochę rzucona na głęboką wodę i to bez żadnego mentora obok siebie. Dlatego zadają takie pytania... Ostatnio jak robiłam zdjęcia to miałam tego nikona d40 z 18-105mm f/3.5-5.6 i nie mogłam ustawić światła, albo było wszystko za jasne albo w miarę ok, ale w ciemnych miejscach miałam straszne ziarno. To wina ciemnego obiektywu czy aparatu?

Nie wiem czy ma IS, nie zwracałam na to uwagi, a teraz go nie mam przy sobie, ale jak się dowiem to dam znać.

Czyli mówisz, że 50/1.8 canona by dał radę, jeżeli opanuję światło...( studio ma tak z 20m2 może trochę więcej i jest w kształcie prostokąta - załącznik) Czyli nie muszę kupować innego aparatu? bo chciałam kupić już cos co mi starczy na jakiś czas, żeby nie robić tak, że teraz kupię obiektyw, a potem się okaże, że jednak lepiej było kupić coś lepszego.

komor - Pią 17 Lut, 2012

kozidron napisał/a:
komor ja wiem, że to lekka profanacja ale na zdjęcia do netu 800x600 nawet kit wystarczy przymknięty do f8.

Kit od 450D – nie wiem. Wiem, że kit od 400D dawał mi przymknięty mydlane zdjęcia, które mnie mocno zawiodły. Oczywiście zawsze liczy się obróbka, wyostrzenie po zmniejszeniu, itd. Nic nie wiemy na temat tego co pajakinom robi w post-procesie, ale jak już chce się robić zdjęcia komercyjnie, to kupno jednej przyzwoitej stałki nie powinno być radą na wyrost, co?…

jaad75 napisał/a:
Polecasz jej światło ciągłe jak rozumiem...

Oj tam, oj tam, nie będę kobiecie o energiach błysku pisał. :)

No i warto powtórzyć ponownie, pajakinom:
kozidron napisał/a:
jak sama widzisz sporo zależy od światła, no i nic nie jest oderwane od obróbki.

kozidron - Pią 17 Lut, 2012

pajakinom, masz fajną kanapę ale tak na serio to chodziło mi o to jak ustawiasz lampy i jakiś exif.

pajakinom napisał/a:
Nie wiem czy ma IS, nie zwracałam na to uwagi, a teraz go nie mam przy sobie, ale jak się dowiem to dam znać.


nie chodzi mi o samą stabilizację (czyli IS w canonie) tylko o to że stara wersja tego obiektywu jak zauwazył również komor bez ISa była bardzo słaba optycznie, po prostu konstruktorzy nowszę wersję z symbolem IS poprawili.

Z tego co mówisz i z tego jakie zdjecia pokazałaś, jak ustawisz modelke to na apsc(czyli d40 i 450D) będziesz mieć mało zapasu na odcięcie od tła i ustawienie światła przy obiektywie 50mm żeby złapać kobitę od kolan w górę z lekkim "zapasem" (będzie na styk).

jaad75 - Pią 17 Lut, 2012

pajakinom napisał/a:
Ostatnio jak robiłam zdjęcia to miałam tego nikona d40 z 18-105mm f/3.5-5.6 i nie mogłam ustawić światła, albo było wszystko za jasne albo w miarę ok, ale w ciemnych miejscach miałam straszne ziarno. To wina ciemnego obiektywu czy aparatu?
To wina braku znajomości podstaw fotografii - przypuszczam, że nie tylko studyjnej.
Czym wyzwalasz błysk? Jak ustalasz jego energię? Jak parametry ekspozycji? Używasz w ogóle trybu manualnego?

pajakinom - Pią 17 Lut, 2012

jaad75 napisał/a:

Czym wyzwalasz błysk? Jak ustalasz jego energię? Jak parametry ekspozycji? Używasz w ogóle trybu manualnego?


Używam wyzwalacza radiowego. Nie mam żadnego urządzenia do pomiaru światła , tak na oko ustawiam lampy i parametry w aparacie. Używam w sumie tylko manualnego.

Fakt moje wiedza na temat fotografii leży i przyznam się tu bez bicia, chociaż pewnie nie muszę bo i tak to już wiecie. Moglibyście mi polecić jakieś książki na ten temat? Ostatnio darowałam ksiażkę Dederko - " Oświetlenie w fotografii i Freemana " Fotografia studyjna"i zabieram się do czytania.

kozidron na styk tzn. że tak ledwo straczy i lepiej kupić jednak inną stałkę? To ustawienie lamp ...staram sie je skierowac na modelkę , i ta z większym softboxem jest n[. na 1/2 mocy wtedy ta z małym na 1/4. Nie wiem czy oto Ci chodziło, wiem tylko, że tyle ostawiam. Słyszałam, ze powinna być jeszcze 3 lampa żeby tło oświetlić.

jaad75 - Pią 17 Lut, 2012

pajakinom napisał/a:
Używam w sumie tylko manualnego.
To skąd te nagle szumy w cieniach?

Ok, zacznij od jednej lampy i naucz się ją ustawiać. Obserwuj jak jej różne położenie wpływa na rozkład, kształt i kierunek cieni. Dopiero jak nauczysz się operować w sposób satysfakcjonujący światłem głównym, dołóż kolejną lampę.

Usjwo - Pią 17 Lut, 2012

rozumie ze to zdjecie to Twoje: http://avlo.pl/dla-niej/1...mann-f-195.html, wiec laikiem to raczej nie jestes :shock: .
Pokoj wyglada na maly, (chciaz wymiarow nie ma), oddzielenie modelki od tla bedzie trudne. W malych (i jasnych) pomieszczeniach jednak trudno opanowac swiatlo, kazdy blysk odbija sie na wszystkie strony.
Przy cyfrowych aparatach nie ma wielkiej potrzeby "mania" zewnetrznego swiatlomierza. Mozna to wymierzyc na zasadzie prob i bledow.

jaad75 - Pią 17 Lut, 2012

Usjwo napisał/a:
rozumie ze to zdjecie to Twoje:
Jak wynika z poprzednich postów - nie.
Usjwo napisał/a:
Przy cyfrowych aparatach nie ma wielkiej potrzeby "mania" zewnetrznego swiatlomierza. Mozna to wymierzyc na zasadzie prob i bledow.
Absolutnej konieczności nie ma, potrzeba jak najbardziej jest.
Usjwo - Pią 17 Lut, 2012

sie jakos zrozumialem ze te pierwsze to nie a to to tak :oops: .
Swiatlomierz to dosc spory wydatek, a wyglada ze pajakinom nie dysponuje duzym budzetem, lepiej kupic swiecenie

komor - Sob 18 Lut, 2012

jaad75 napisał/a:
Absolutnej konieczności nie ma, potrzeba jak najbardziej jest.

A po co? Histogram nie wystarczy? :)

hijax_pl - Sob 18 Lut, 2012

Gorzej, jak wpadnie do głowy pomysł pomiaru kontrastu lamp - wtedy historyk na nic się nie przyda ;-)
kozidron - Sob 18 Lut, 2012

jaad75,
jaad75 napisał/a:
Absolutnej konieczności nie ma, potrzeba jak najbardziej jest.


Daj spokój jaad75 na początek mozna polecieć "na pałę", tu by się kilka innych szplajsów przydało. Ja to bym sobie tła jakies zanabył zamiast "szarego kartonu" albo beauty dish.

Z tego wszystkiego przypomniało mi się to hipotetyczne, prowizoryczne studio z koców gaśniczych i innych wynalazków

komor - Sob 18 Lut, 2012

hijax_pl, a po co mi pomiar kontrastu lamp? :) Chcę, żeby było ładnie, a nie ustalić jakiś konkretny kontrast.
hijax_pl - Sob 18 Lut, 2012

Jak ktoś ma porządne lampy to może je sobie ustawić - gorzej jak to jakieś chińczyki wredne, gdzie opis i skala na pokrętle "mocy" ma niewiele wspólnego z rzeczywistością :)
komor - Sob 18 Lut, 2012

Łe, jak pokrętła wredne to może i powtarzalność taka sobie. :) Zamiast na światłomierz wolałbym dołożyć do lamp. :)
hijax_pl - Sob 18 Lut, 2012

komor, nie każdy zaczyna od porządnych lam - bo droooogie ;) Dobra. W sumie nieważne... Kontrast mierzony to faktycznie dość specyficzne i specjalistyczne podejście. Ale światłomierz, nawet najprostszy mierzący błysk by się przydał tak czy siak. Takiego zdania jestem.
cybertoman - Sob 18 Lut, 2012

hijax_pl napisał/a:
by się przydał tak czy siak
Przyda to sie wszystko. Tak czy siak. Moim zdaniem to kwestia kolejnosci zakupow. Zalozmy, ze jest aparat z obiektywem, lampa i karta - czyli zdjecia mozna juz robic. I teraz rzeczy juz nie tak niezbedne, czyli statyw? druga lampa? kalibrator? monitor? swiatlomierz? LR? etc.
pajakinom - Pon 20 Lut, 2012

jaad75 napisał/a:
pajakinom napisał/a:
Używam w sumie tylko manualnego.
To skąd te nagle szumy w cieniach?


Nie wiem dlaczego mam szumy- ziarno... :(

jaad75 napisał/a:

Ok, zacznij od jednej lampy i naucz się ją ustawiać.


Masz rację zacznę od jednej lampy. Problem w tym, że nie mam za dużo czasu...

Usjwo napisał/a:

rozumie ze to zdjecie to Twoje: http://avlo.pl/dla-niej/1...mann-f-195.html, wiec laikiem to raczej nie jestes.


No właśnie chodzi o to, że to nie jest moje zdjęcie. Ja chce tylko zrobić podobne.

Usjwo napisał/a:

Swiatlomierz to dosc spory wydatek, a wyglada ze pajakinom nie dysponuje duzym budzetem, lepiej kupic swiecenie


Z budżetem nie będzie tak źle, jak coś będę musiała kupić , bo bez tego się nie da to kupię. Najważniejsze jest teraz dla mnie obiektyw i ew. aparat.

Czyli wy polecacie bardziej inwestować w canona? Wystarczy jak dokupię tą stałkę? Czy naprawdę lepiej kupić nowy aparat i obiektyw?

Mam jeszcze jedno pytanie: Czy mogę podłączyć tego canona (450D) do kompa żeby móc po zrobieniu zdjecia od razu podgląd na monitorze?

hijax_pl - Pon 20 Lut, 2012

pajakinom napisał/a:
Nie wiem dlaczego mam szumy- ziarno... :(
Za mocno podbite ISO. Robisz na M i zapewne to ustawiania na oko nie jest zbyt poprawne?

Ustaw ISO na minimalne, czas na 1/125s, przesłonę na f/8 i zrób zdjęcie. Jeśli jest za jasne to mocniej domknij przesłonę albo odsuń lampę. Jeśli za ciemno to przybliż lampę albo otwórz bardziej przesłonę... Nie schodź do niskich wartości przysłon bo to zmniejszy głębię ostrości co nie pomaga przy takich zdjęciach. Lepiej trzymać się w okolicach właśnie f/8

P.S.
Zamiast przybliżać/oddalać lampy możesz też regulować ich moc potencjometrem ;)

jaad75 - Pon 20 Lut, 2012

hijax_pl napisał/a:
Zamiast przybliżać/oddalać lampy możesz też regulować ich moc potencjometrem ;)
Co zazwyczaj jest znacznie praktyczniejszą metodą. :smile:
kozidron - Pon 20 Lut, 2012

jaad75 napisał/a:
Co zazwyczaj jest znacznie praktyczniejszą metodą. :smile:


o ile występuje powtarzalność :wink:

pajakinom - Sro 22 Lut, 2012

hijax_pl napisał/a:


Ustaw ISO na minimalne, czas na 1/125s, przesłonę na f/8 i zrób zdjęcie. Jeśli jest za jasne to mocniej domknij przesłonę albo odsuń lampę. Jeśli za ciemno to przybliż lampę albo otwórz bardziej przesłonę... Nie schodź do niskich wartości przysłon bo to zmniejszy głębię ostrości co nie pomaga przy takich zdjęciach. Lepiej trzymać się w okolicach właśnie f/8


Ostatnio robiłam zdjecia pudelek i przy takich parametrach na nikonie miałam bardzo za jasne, a lampy miałam skręcone prawie na minimum i w sumie na innych sesjach było podobnie. Więc zmieniam czas i przysłonę, i dopiero przy czasie 1/200 albo więcej i f/16 coś widać, a na canonie w tej chwili nie pamiętam jakie miałam ustawienia.

Czym moglibyście mi dać ostateczna odpowiedź odnośnie tego obiektywu? Bo muszę go lada dzień kupić. I czy wystarczy jak do tego canon dokupię ten 50 mm 1.8 czy może np. 1.4? czy lepiej od razu kupić aparat? Czy na razie lepiej kupić obiektyw, bo i tak mi się przyda, a z aparatem poczekać?

I co sadzicie o beauty dish? czy do takich zdjęć jest raczej niezbędny? i czy potrzebuję jakieś filtry?

ov_Darkness - Sro 22 Lut, 2012

Beauty disha sobie zrób, ewentualnie kup, bo się przydaje.
Na f/16 już Ci zaczyna dyfrakcja zjadać ostrość.

Czekaj czekaj... Chcesz powiedzieć, że na ISO200 przy takich ustawieniach jak wyżej miałaś prześwietlone zdjęcia i jeszcze do tego szumy?! Coś mi się tu kupy nie trzyma koleżanko...

hijax_pl - Sro 22 Lut, 2012

pajakinom, możesz zrobić zdjęcie testowe i je wrzucić?
komor - Sro 22 Lut, 2012

pajakinom napisał/a:
Więc zmieniam czas i przysłonę, i dopiero przy czasie 1/200 albo więcej i f/16 coś widać

ISO masz ustawione na 100? To ty masz jakieś bomby atomowe, a nie lampy. Jak czas zmniejszysz poniżej wartości X (w przypadku Twoich aparatów to 1/200) to będziesz miała albo częściowo ciemną klatkę, albo zajdą inne efekty, jeśli masz wolne lampy (tzn. długi czas błysku). Żeby się czegokolwiek nauczyć z ustawianiem tych lamp:
- nie przekraczaj czasu 1/200,
- ustaw najniższe możliwe ISO.
Tak poza tym wybierając przysłonę f/16 nie licz na optymalnie ostry obrazek – na tak małym otworze zjawisko dyfrakcji znacząco wpływa już na ostrość zdjęcia.

pajakinom - Sro 22 Lut, 2012

Dobrze to ja zaraz wrzucę jakies zdjecie, a czy w tym czasie moglibyście mi powiedzieć co z tym obiektywem? :) czy mam go kupić czy nie?
komor - Sro 22 Lut, 2012

Jeśli wiesz już jaką ogniskową potrzebujesz, to możesz kupić. :) Na razie skupiłbym się na osiągnięciu odpowiednich parametrów naświetlania i ustawieniu światła. Przy okazji wyjdzie w praniu, czy potrzebujesz 50 mm czy 85 mm, żeby wykonać takie ujęcia, jakie są potrzebne.
kozidron - Sro 22 Lut, 2012

komor napisał/a:
Przy okazji wyjdzie w praniu, czy potrzebujesz 50 mm czy 85 mm, żeby wykonać takie ujęcia, jakie są potrzebne.


jak wcześniej wspomniałem, przy tej wielkości "studia" 85mm na aps-c objecie modelki lekko powyzej kolan do zapasu na górze + odległośc od tła może być trudne :wink:

pajakinom - Sro 22 Lut, 2012

stoje tak mniej wiecej 4-5 m od modelki. ale lepiej 1.8. czy 1.4 ? gdzieś przeczytałam że mówia na ten 1.8 wydmuszka ;) ale to raczej niemiłe określenie. Czyli 50 mm by wystarczyła?
hijax_pl - Sro 22 Lut, 2012

pajakinom napisał/a:
ale lepiej 1.8. czy 1.4
Bez różnicy - przecież i tak domykasz do min f/8
pajakinom napisał/a:
Czyli 50 mm by wystarczyła?
Wystarczy Ci 18-55. Naprawdę...
komor - Sro 22 Lut, 2012

Kup dziewczyno 50/1.4 i będziesz miała spokój. Nie jest to może pancerny obiektyw, jeśli mówimy o Canonie, ale w miarę solidny, a relatywnie nie jest drogi.

hijax_pl napisał/a:
Wystarczy Ci 18-55. Naprawdę...

Nie obniżajmy poziomu. :) Jak ktoś ma to robić za kasę to nawet kwestia wyglądu aparatu ma znaczenie. :)

mozer - Sro 22 Lut, 2012

komor, zawsze pozostaje http://i.imgur.com/EcqKw.jpg ;)
pajakinom - Sro 22 Lut, 2012

a powiedzcie mi jeszcze, bo uslyszałam że 50mm 1.8 do canona jest gorsza od tek nikona i teraz co lepsze mieć lepsze body ( czyty. canon 450d) ale gorszy obiektyw czy gorsze body ( czyt. nikon D40) ale lepszy obiektyw? jutro muszę zamówić, a ciągle nie jestem pewna co...
hijax_pl - Sro 22 Lut, 2012

pajakinom, aparat sam zdjęć nie zrobi... ;)
pajakinom - Sro 22 Lut, 2012

czyli, że lepiej kupić obiektyw do tego nikona? czy w tym od nikon jest silniczek? bo chyba w tym moim nikonie nie ma ( wiem pewnie głupie pytanie jak cała reszta moich pytań).


EDIT:

Czy może jest jakis lepszy obiektyw do canona do takich zdjęć? Bo w sumie już wiem, że w tym obiektywie nikona nie ma silniczka, a ja w body tez nie mam, a ręczna regulacja ostrości przez mały wizjerek raczej odpada ;/ czyli zostaje canon i problem z obiektywem do niego...

dragossani - Czw 23 Lut, 2012

Ewentualnie 50/1.8G do Nikona, który silniczka nie potrzebuje.
pajakinom - Czw 23 Lut, 2012

a jest jakiś może lepszy obiektyw od tego canon 50mm 1.8? może np. nie stałka? może inny tez by się nadawał? Chociaż w sumie oglądałam zdjecia robione tą 50mm i nawet fajne wychodziły.

a będzie duża różnica jak sobie porównam zdjecie zrobione tą 50 a kitem 18-55 na canonie 450D?

Dzisiaj muszę zamówić, a przynajmniej powiedzieć co chcę.

dragossani to wtedy bedę musiała kupic tez nowy aparat...eh, sama już nie wiem :roll:

Mój szef jest za canonami, ale miał tylko jednego tego 450D, ja za nikonami testowałam 3 rózne. I teraz albo bedziemy inwestowac w jego aparat albo w mój i co wybrać żeby się nie zezłościł?
Wypadałoby w canona, ale on tez powiedział, że jak go przeconam to jest w stanie zmienić markę, ale czy jest sens? Jak sie okaże, że efektów nie będzie to nie bedzie zadowolony

maput - Czw 23 Lut, 2012

Myślę że w Twoim przypadku nie kupowałbym stałki... Może się okazać to totalna klapą, ale może tylko się mylę ;)
hijax_pl - Czw 23 Lut, 2012

pajakinom, moim zdaniem najsampierw powinnaś trochę liznąć teorii by świadomie używać aparatu.. jakiegokolwiek i z jakimkolwiek obiektywem...
komor - Czw 23 Lut, 2012

pajakinom, jeśli już kupować to Canona 50/1.4 a nie plastikowca 50/1.8. Tego drugiego polecam często amatorom, sam go miałem i byłem z niego zadowolony, ale do bardziej profesjonalnej pracy lepiej mieć model 50/1.4, z różnych powodów.
Jeśli zdecydujesz się jednak inwestować w Nikona, to jak Ci już koledzy napisali, nowy model 50/1.8G będzie działał prawidłowo z Twoim Nikonem (tzn. autofocus będzie działał). W Nikonie też masz oczywiście dostępną droższą wersję 50/1.4.
Ale jak piszą koledzy – przede wszystkim naucz się tym wszystkim posługiwać.

kozidron - Czw 23 Lut, 2012

maput napisał/a:
Myślę że w Twoim przypadku nie kupowałbym stałki... Może się okazać to totalna klapą, ale może tylko się mylę ;)


maput nie strasz kobity :wink:

komor napisał/a:
Nie obniżajmy poziomu. :) Jak ktoś ma to robić za kasę to nawet kwestia wyglądu aparatu ma znaczenie. :)


no to łukasz malczewski musi mieć zwałe :razz:

a w temacie to 450D ma troszkę lepszą matrycę niż d40, dlatego kupiłbym tą canonowską plastikową 50/1.8 i nie marudził :wink:

pajakinom - Czw 23 Lut, 2012

eh.. co raz wiecej niewiadomych, a ja musze podjać jakąś decyzję...teraz jeszcze biorę po uwage zeissa 50mm 1.4 i sigmę 50 1.4 wypadają lepiej nic canon 1.4, ale jakby się znalazło cos tańszego to by było super :)
kozidron - Czw 23 Lut, 2012

pajakinom no wypadają lepiej, tylko jeden nie ma afu a w drugim moze ten af będziesz musiała kalibrować (chociaż nie ma się czego bać, sigma ma porządny serwis).
komor - Czw 23 Lut, 2012

To ja powtórzę jeszcze raz: nie szukaj dziury w całym, Canon EF 50/1.4 też da radę, podobnie jak da radę też plastikowiec EF 50/1.8, którego poleca kozidron. Ja go do Twoich zastosowań nie polecam, bo aż takich oszczędności moim zdaniem nie potrzebujesz, a solidniejszy sprzęt nie jest aż tak wiele droższy, biorąc pod uwagę wydatki na oświetlenie itd.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group